Jump to content


Photo

Koła składane


1589 replies to this topic

#1101 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 10 September 2016 - 08:07

Obręcze karbonowe od Mega Composite:
http://www.megacompo...ist&pc_parent=1
Miał ktoś z was z nimi styczność, jakaś opinia? Dobry to wybór pod ok. 88/90kg zaplecione na 20/24 szprychy (50/85mm)?

#1102 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 12 September 2016 - 19:27

Podbiję moje zapytanie, szczególnie ta druga część mnie frapuje, 90kg szerokie profile 50/85 i zaplot 20/24 szprychy. Da to radę, jest szansa?



#1103 biker1974

biker1974
  • Użytkownik
  • 456 posts
  • SkądMirków/Wroclaw

Posted 12 September 2016 - 19:37

Na taka wage to raczej 24/28

#1104 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Posted 12 September 2016 - 19:53

Kilka lat jeździłem przy wadze 90 - 95 kg na gotowych Mavicach Equipe 20/24. Nigdy nie pękła mi w nich szprycha.
Trudno jednak powiedzieć, jak się będą zachowywały koła składane przy takiej, niedużej liczbie szprych, czy za szybko koła się nie rozcentrują,a przy słabszym naciągnięciu nie będą za mało sztywne. Nie lepiej złożyć koła 32/32? Sztywne i trwałe.
Jak bardzo chcesz koła na wysokiej obręczy, to może 3T Accelero Pro - 37 mm wysokość obręczy, 18/24 szprychy, producent podaje limit wagi 110 kg. Tyle, że obręcz alu nie karbon.

#1105 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 12 September 2016 - 20:31

To mają być koła do ITT i totalnie płaskich wyścigów, żadne uniwersalne, żadne górki, tylko te dwa rodzaje wyścigów. Koła na co dzień i na wszystko pozostałe mam. Teraz ma być stożek, a że nie stać mnie na dysk (4000+) to złożę taki zestaw.

Problem jest z dostępnością obręczy karbonowych o tej ilości szprych, gotowe koła Nolimited czy Vinci mają 20/24 lub tylko 21 sztuk. Można niby ściągać od Light-Bicycle 24/28, ale jak policzyłem koszta, to średni robi się z tego interes (80 USD przesyłka, cła, podatki, a jak trafi się dampingowe to wyjdzie masakra totalna). Forumowy kolega sprowadził by mi te Mega, ale one tylko w tej ilości otworów robią i bądź tu mądry :)

Wydaje mi się (na logikę), że wysokość stożka też robi swoje podnosząc limit wagowy. W końcu to krótsza szprycha jest, kąt większy, przy 85mm na tyle może da to radę?



#1106 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 13 September 2016 - 07:55

Zobacz na np. Zippy, Reynoldsy, 18/24 i 16/20 i normalne szprychy.
Takie ilości przy takich i niższych profilach, jak widać są w zupełności wystarczające.

#1107 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 13 September 2016 - 13:44

Już przeglądałem i właśnie tez utwierdzam się, że 20/24 szprychy powinny dać radę. Najczęstszym limitem jest ok. 90/95kg, ZIPP nawet 250 funtów podaje dla modelu 808. Chyba pozostanę przy takiej ilości właśnie.



#1108 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 600 posts
  • SkądGōrny Ślōnsk

Posted 18 September 2016 - 15:23

https://www.aliexpre...2572189939.html

 

warto 1400zł ?



#1109 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 18 September 2016 - 15:43

Duża szansa, że to nie będzie 1400, tylko 3k.



#1110 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 25 September 2016 - 10:27

Kto mi podpowie ?

 

Obręcze do przełajówki - dać szersze, np.  622x19C (szer. zewnętrzna ponad 24 mm), czy pozostać raczej (tradycyjnie) przy rozmiarach szosowych 622x13c.

 

Opony będę zakładał o szerokości 700x35C.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1111 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 posts
  • SkądKraków

Posted 25 September 2016 - 10:29

Na 622x13c nie założysz takiej opony.

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#1112 2xB

2xB
  • Użytkownik
  • 72 posts

Posted 25 September 2016 - 10:33

zdecydowanie szersze, ja mam obrecze 19tki przy oponie 28 i lezy idealnie

#1113 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 25 September 2016 - 10:36

Na 622x13c nie założysz takiej opony.

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

No nie żartuj, przecież w przełajówkach złożonych fabrycznie znaleźć można normalne koła szosowe - np. od Shimano.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1114 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 posts
  • SkądKraków

Posted 25 September 2016 - 10:39

Może przesadziłem, że nie założysz ale ja i tak darował bym sobie obręcz 13c i opone ponad 32mm :)

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#1115 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 25 September 2016 - 10:57

Wiadomo, że chciałbym kółka jak najlżejsze - więc obręcze szosowe (oczkowane - masa ok. 500 g lub niższa), ale nie wiem, jak by takie koła spisywały się (tzn. czy wytrzymują) w przełajówce.

 

Ale chyba wybiorę jakieś solidniejsze - tak jak mówicie: szer. 19c. 

 

Dodatkowy plus takiego wyboru, to że będę mógł wymieniać koła (z różnymi oponami) między dwoma rowerami i nawet nie będę musiał hamulców regulować.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1116 Tom6

Tom6
  • Użytkownik
  • 196 posts

Posted 25 September 2016 - 12:17

Polecam DT Swiss R 460. 18 wewnętrzna, 23 zewnętrzna. Waga przyzwoita, bo 460g. Przejeździłem całą poprzednią jesień i zimę na nich. Nie miały lekko, a wytrzymały. Świetne obręcze do przełajówki. Mam je zaplecione przód tył 32 szprychy 2.0/1.8. Pancerne koła, mimo, że obręcze nie są oczkowane. Moja waga to 68-70kg.



#1117 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 25 September 2016 - 12:24

Kto mi podpowie ?

 

Obręcze do przełajówki - dać szersze, np.  622x19C (szer. zewnętrzna ponad 24 mm), czy pozostać raczej (tradycyjnie) przy rozmiarach szosowych 622x13c.

 

Opony będę zakładał o szerokości 700x35C.

 

Pod tarcze czy obręczowe?



#1118 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 25 September 2016 - 12:39

Oczywiście, że cantilever.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1119 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 posts

Posted 25 September 2016 - 14:27

Polecam DT Swiss R 460. 18 wewnętrzna, 23 zewnętrzna. Waga przyzwoita, bo 460g. Przejeździłem całą poprzednią jesień i zimę na nich. Nie miały lekko, a wytrzymały. Świetne obręcze do przełajówki. Mam je zaplecione przód tył 32 szprychy 2.0/1.8. Pancerne koła, mimo, że obręcze nie są oczkowane. Moja waga to 68-70kg.

A czy na takich obręczach można bezpiecznie używać opon szosowych 23 mm? Na stronie DT Swiss twierdzą,że tak...



#1120 Tom6

Tom6
  • Użytkownik
  • 196 posts

Posted 25 September 2016 - 15:42

Jeździłem trochę na Continental Ultra Sport 23mm i było ok. Oczywiście opona na takiej obręczy była szersza niż 23mm, ale żadnego niebezpieczeństwa nie stwierdziłem. :) 





Reply to this topic