Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1589 odpowiedzi w tym temacie

#1061 TKK

TKK
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądKarkonosze

Napisano 27 czerwiec 2016 - 22:58

Dzięki, za odpowiedź. Znalazłem jeszcze takie coś

http://allegro.pl/ko...6278910546.html

Cena trochę przekracza budżet, ale może to przełknę. Tylko czy nie są to zbyt delikatne koła. Wprawdzie teraz ważę 75kg, ale czasami dochodzę w porywach do 85 kg. I jak jest z ewentualnym z serwisowaniem tych kół? Czy części nie są trudno dostępne? Czy lokalne serwisy w razie czego mi je nacentrują, wymienią szprychę itp.?



#1062 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 28 czerwiec 2016 - 10:26

Dzięki, za odpowiedź. Znalazłem jeszcze takie coś

http://allegro.pl/ko...6278910546.html

Cena trochę przekracza budżet, ale może to przełknę. Tylko czy nie są to zbyt delikatne koła. Wprawdzie teraz ważę 75kg, ale czasami dochodzę w porywach do 85 kg. I jak jest z ewentualnym z serwisowaniem tych kół? Czy części nie są trudno dostępne? Czy lokalne serwisy w razie czego mi je nacentrują, wymienią szprychę itp.?

 

Jeśli absolutnym priorytetem jest waga kół to te są OK. 75 a 85kg to duża różnica więc musisz się zdecydować którą wolisz:-) Masz rozrzut 10kg u siebie a w kołach liczysz każdy gram :-))

Dandy to porządny chłopak i zbuduje koła właściwie.



#1063 luki99

luki99
  • Użytkownik
  • 426 postów
  • Skąddolny slask

Napisano 28 czerwiec 2016 - 11:22

6 mcy gwarancji - coś krótkawo :D Chyba nie są zbyt pewni swoich produktów..



#1064 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 28 czerwiec 2016 - 11:42

Mi Dandyhorse składał koła do przełajówki na obręczach kinlina i sapimach d light. Nalatałem na tych kołach 4k km i maja się świetnie.

#1065 TKK

TKK
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądKarkonosze

Napisano 28 czerwiec 2016 - 11:54

Jeśli absolutnym priorytetem jest waga kół to te są OK. 75 a 85kg to duża różnica więc musisz się zdecydować którą wolisz:-) Masz rozrzut 10kg u siebie a w kołach liczysz każdy gram :-))

Dandy to porządny chłopak i zbuduje koła właściwie.

 

Waga nie jest priorytetem, ale mogę kupić w tej samej cenie nowe xr-300 lub xr-19w minimalnie używane (można powiedzieć, że prawie nowe). Jeżdżę na oponach 25 mm jeśli to ma znaczenie. Do wagi 85 kg dochodzę czasami w zimie:) Wiadomo, że lepiej mieć jakiś margines bezpieczeństwa. Na papierze chyba oba koła mają ten sam limit wagowy, a te xr-19w są ciut szersze.



#1066 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 28 czerwiec 2016 - 12:12

XR300 (460g) poza wizualnym profilem 30mm nie są wcale takie idealne do wszystkiego. Owszem, spoko wiozą moje obecne 96kg, ale 13,6mm trochę jednak maławo do dzisiejszych standardów. 15C zdaje się było by tym dobrym kompromisem pomiędzy wagą i szerokością. Kinlin ma XC-279 o szerokości 17mm (490g), a XR-19W to właśnie 15mm, ale czy taka waga piórkowa 405g jest dobra na 85kg?



#1067 wiejski

wiejski
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 30 czerwiec 2016 - 13:49

Cześć! To mój pierwszy post tutaj.

 

Do rzeczy potrzebuję kół do szosy i lekkiego przełaju.

- pod hamulce szczękowe

- obręcz pozwalająca założyć oponę 35mm

- waga poniżej 1800 - wiadomo i mniej tym lepiej

- moja waga około 80kg

- mile widziane maszyny w piastach 

pozdrawiam i dziękuję za wszelkie propozycję.



#1068 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 01 lipiec 2016 - 11:35

Piasty Dura Ace, obręcze Ambrosio Nemesis, Szytka Dugast Pipistrello. Do lekkiego przełaju ideał a i na szosie bajka. Jak koniecznie maszyny to DT240 mogą być.



#1069 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 postów

Napisano 16 lipiec 2016 - 13:43

Waga 78-80kg . Chce kupić obręcze z light bicycles i złożyć koła w PL. Rower na Mazowsze. Jakie obręcze karbon polecacie od LB ? Stozek max 40mm . Pytanie ile otworów mając na uwadze moją wagę. Szprychy docelowo pewnie Cx ray


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#1070 Jarython

Jarython
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 16 lipiec 2016 - 17:09

Ja brałem stożek 38mm, bo uważam że jest optymalny do normalnej jazdy.

Szprychy zastanów się czy warto dopłacać do CXów, wystarczą Sapim D-light

Przy Twojej wadzę myślę 24/28, ważę 10kg mniej i zamówiłem 20/24.



#1071 bpawelek

bpawelek
  • Użytkownik
  • 27 postów

Napisano 16 lipiec 2016 - 23:29

Czy znany jest wam jakis sklep w PL ktory zamawia z light-bicycle? Nosze sie z zamiarem zlozenia zamowienia ale koszt wysylki to blisko 1/4 zamowienia (80usd). Ma ktos to na miejscu czy jedyna opcja to zmowic sie z kims innym?

#1072 Jarython

Jarython
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 17 lipiec 2016 - 12:24

Pomimo kosztów i cła wciąż się opłaca, chociaż dolar drogi. Sprawdź obręcze u Dandego. Miały podobne parametry.

#1073 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 17 lipiec 2016 - 14:34

co do obręczy kompozytowych, to niestety nie można mówić, że obręcze są podobne, bo mają podobny profil i wagę.

Liczą się parametry, których nie podasz w tabelce, np. jakość hamowania - tutaj słyszałem, że droższe obręcze robią robotę.

No chyba, że wiesz jak wypadają i Mega od Dandy'ego i L-B.com



#1074 szosowiec_pro

szosowiec_pro
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 04 sierpień 2016 - 08:45

Dokładnie zgadzam się z VUC. Jest jakiś trend że 'obręcz karbonowa to obręcz karbonowa' a wcale tak nie jest. Już samego karbonu jest wiele rodzajów włókien, więc w różnych obręczach mamy tak naprawdę różne materiały. A do tego dochodzi technologia wykonywania, jakość i dziesiątki innych rzeczy o których nie mamy pojęcia. Mówić, że 'bez sensu kupować te koła karbonowe jak możesz kupić taniej w chinach obręcze i złożyć na miejscu i też będziesz miał karbonowe koła' jest dla mnie trochę 'patologią' naszych czasów.

 

Warto zapamiętać: karbonowe koło X to czasami zupełnie inny produkt niż karbonowe koło Y. Łączy je tylko podobieństwo materiału z którego są wykonane.



#1075 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 21 sierpień 2016 - 13:47

Do przełajówki na ramie Cx-One wziąłem koła z roweru trekkingowego, a właściwie hybrydy (sztywny widelec). 

Są to koła na piastach Novetec-a i obręczach Alexrims DH19: szer. 24,6mm; wys. 19mm; masa 580 g - nic specjalnego.

 

Chcę złożyć drugi komplet, tylko nie wiem w którą stronę pójść.

Czy złożyć koła na równie masywnych obręczach, czy może coś na obręczach o masie ok. 500 g lub lżejszych.

 

Na jednym komplecie będą opony typowe do CX (Continental Cyclocross Race 700x35C), a na drugim mają być opony bardziej szosowe (Schwalbe Marathon Racer 700x35c), więc chyba powinny być to obręcze szersze od szosowych 622x13.

 

Czy macie jakieś sugestie, zarówno jeśli chodzi o te bardziej masywne (czy jest sens do CX dawać obręcze do naprawdę ciężkich zastosowań), jak i te lekkie, ale wystarczająco wytrzymałe do jazdy w terenie. Patrzę na takie:

- obręcze ciężkie: 

http://www.alexrims....product/dh19-2/

http://bikekatalog.p...onenty&pid=4002

 

- obręcze lekkie

http://www.alexrims.com/product/en24/

http://www.alexrims.com/product/xct19/

http://www.alexrims.com/product/xt19/

albo taka 

https://dandyhorsest...inlin-XC-279/46

 

Może macie inne propozycje ?

 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1076 MaRcIn30

MaRcIn30
  • Użytkownik
  • 440 postów
  • SkądPomorskie

Napisano 22 sierpień 2016 - 07:27

Spójrz na ofertę DT Swiss R460, mam złożone koła na takich obręczach w przełaju i jestem zadowolony.

#1077 bart miro

bart miro
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • SkądBeskid Niski

Napisano 23 sierpień 2016 - 18:47

Witam

 

Składam właśnie kolejny rower, tym razem przełajowy/szosowy na ramie CX ONE 2016 z widelcem carbonowym Accenta dedykowanym.

Jestem na etapie kompletowania sprzętu i chodzi mi teraz o koła-  chciałbym piasty (bez tarczowych ham.)  na tylne koło 130 mm,  na przód.jest tu standard.  Kwestia czy szukać maszynowych czy kulkowych? Jakie konkretnie modele są trwałe (najważniejsze) i lekkie?  Obręcze na pewno max 500 gram będą bo 80% to jazda szosowa.


bart miro

#1078 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 sierpień 2016 - 19:04

W CX-One masz 135 mm z tyłu, a nie 130. To najważniejsze.

 

Każdy typ piast ma swoich entuzjastów, ale jeżeli zależy Ci na prostocie eksploatacji, łożyska maszynowe wygrywają ze względu na łatwość wymiany (wybijasz całe łożyska, zamiast smarować i regulować wszystkie elementy).

 

Konkretne propozycje? Na przykład dowolny model Novateka na dwóch łożyskach maszynowych z przodu i czterech z tyłu. A z obręczy warto pomyśleć np. nad Mavic CXP 33 albo WTB Chris Cross, jeżeli zależy Ci na pełnej kompatybilności z systemami bezdętkowymi.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1079 bart miro

bart miro
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • SkądBeskid Niski

Napisano 23 sierpień 2016 - 19:33

Tak machnąłem się chodziło mi o 135mm tył.(czyli jak w MTB) Z serwisem piast nie ma problemu wielokrotnie to robiłem, kwestia czy maszyny np. Novateca będą trwalsze niż piasty na kulkach no i kwestia ilości szprych (moja waga 70kg) i trasy 80% szosa. Planuje opony 28c. Co do obręczy -fajna propozycja, dzięki wpisałem na swoją listę.
bart miro

#1080 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 sierpień 2016 - 21:08

Kumpel z kurierki ma w ostrym piasty novateca, chyba 3 sezony juz jeździ i nic z piastami nie robił. A gosciu robi po 60-100km dziennie, nie wiem jak kulki by to zniosły :)
Ja do przełaja brał bym zestaw 32/36 albo 32/32. Nie ma co żałować

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka





Dodaj odpowiedź