panowie mówicie o WTB Frequency i23 29" (540g) ? Czy inny model
Koła składane
#1023
Napisano 21 kwiecień 2016 - 19:07
Mogę polecić WTB KOM. Lekka i trwała, śmigam od 3 miesięcy na i25 w MTB i przy mojej wadze (95) jest super. Frequency to dodatkowa poprzeczka wewnątrz profilu, która wzmacnia całą obręcz, ale pytanie po co taka moc w szosie? Lud daje do ciężkiego MTB Frequency na tył, a z przodu KOM
- banditoz lubi to
#1025 Gosc_cozatypek_*
Napisano 24 kwiecień 2016 - 12:30
dzięki chłopaki, dokształciłem się macie rację i19 to wewnętrzny rozmiar dlatego teraz wziąłem pod uwagę te obręcze, waga plus "technologia" wpłynęły na moją decyzję finalną i zakup i19
Piasty będą 350tki jak tylko znajdę tył w jakiejś przystępnej cenie
Tu nasuwa się jeszcze pytanie odnośnie szprych, jakie mogę wybrać (jedna wytyczna mają być czarne) w co mogę celować i czy przy 32szprychach można coś pomodzić z zaplotami tj. najpopularniejszy przy tej ilości to x3 a może coś innego sprawdzonego i wytrzymałego obniżającego wagę?
#1026
Napisano 24 kwiecień 2016 - 12:47
Pozwolę sobie odgrzać kotleta o piastach 5800 vs. 6800 i digital adjustment.
Ząbki i związana z tym "indeksacja" to jedno, ale jest jeszcze druga zaleta, nie wiem czy nie istotniejsza: efekt "zaciskania się" i luzowania łożyska podczas skręcania jest dużo mniej widoczny niż w przypadku klasycznego systemu.
A jak wygląda sprawa luzowania się i potrzeby ponownego kontrowania "po pierwszej jeździe" w tym nowym systemie?
Z tego co pamiętam, to jest to ogromnie wnerwiające.
Na filmikach faktycznie fajnie ta regulacja wygląda, więc jakbym składał od zera, to dopłacił bym sobie do 6800.
"Niestety" natrafiła się oferta za dużo mniejszą kasę niż zestaw na 6800 i Kinlinach XC279:
piasty 5800, szprychy sapim, obręcze Mach1 road runner (niestety standardowa szerokość, nie 23mm jak KinLiny) za 350zł.
#1027
Napisano 24 kwiecień 2016 - 12:51
W tym nowym systemie jest o tyle lepiej, że oba elementy są ząbkowane, więc praktycznie nie mają jak się poluzować po skręceniu nakrętki.
Powiem nawet coś, co mnie samego zaskakuje: zasadniczo nie znoszę klasycznych łożysk kulkowych (za dużo zabawy, a korzyść w porównaniu do maszynówek IMO żadna), ale ten system jest na tyle wygodny, że byłbym skłonny przesiąść się na kulki.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1028
Napisano 24 kwiecień 2016 - 13:02
Dobrze "zrobione" kulki, jak w kołach Campy/Fulcrum są naprawdę warte uwagi, gdyby shimano miało lepsze bębenki (co może w końcu się stanie, patrząc na najnowsze wnioski patentowe) i możliwość wymiany lewej miski łożyska to był by to naprawdę fajny kompletny system.
#1029
Napisano 16 maj 2016 - 11:52
Witam znalazłem w sieci koła szosowe i mam pytanie co o nich sądzicie?
!! Aluminiowe koła JAGU w promocji !!!
Jedyna nasza wersja kół aluminiowych na szosę . JAGU ELITE ALU .
Charakteryzuje się niską wagą - zestaw kół waży 1350 gram .
wysokość obręczy 22 mm
szerokość obręczy 21 mm
Wszystkie nasze koła montujemy na szprych SAPIM ( BELGIA )
W kołach alu montujemy szprych model LASER .
Cena promocyjna 990 zł .
Załączone pliki
#1032
Napisano 16 maj 2016 - 13:33
24 lasery na tył - hardcore
Witam znalazłem w sieci koła szosowe i mam pytanie co o nich sądzicie?
!! Aluminiowe koła JAGU w promocji !!!
Jedyna nasza wersja kół aluminiowych na szosę . JAGU ELITE ALU .
Charakteryzuje się niską wagą - zestaw kół waży 1350 gram .
wysokość obręczy 22 mm
szerokość obręczy 21 mm
Wszystkie nasze koła montujemy na szprych SAPIM ( BELGIA )
W kołach alu montujemy szprych model LASER .
Cena promocyjna 990 zł .
#1035
Napisano 16 maj 2016 - 20:56
Ważę ok. 78kg i podobne, składane koła, obciążałem czasem dodatkowo 10kg bagażu i nic się nie działo. Obręcze to DT Swiss RR415 (później RR440), szprychy Sapim Laser i wylajtowane piasty Novatec. Co prawda każde koło zaplecione na 28 szprych, ale przez kilkanaście tysięcy km nie musiałem ich nawet centrować.
#1036
Napisano 16 maj 2016 - 21:16
Ważę ok. 78kg i podobne, składane koła, obciążałem czasem dodatkowo 10kg bagażu i nic się nie działo. Obręcze to DT Swiss RR415 (później RR440), szprychy Sapim Laser i wylajtowane piasty Novatec. Co prawda każde koło zaplecione na 28 szprych, ale przez kilkanaście tysięcy km nie musiałem ich nawet centrować.
28/28 to jednak spora różnica wobec 20/24
#1037
Napisano 17 maj 2016 - 06:32
#1039
Napisano 17 maj 2016 - 13:07
Porównywanie kół systemowych do składanych w kwestii ilości szprych jest totalnie bez sensu. Te pierwsze mają obręcze (i piasty ofc.) zaprojektowane i wykonane do konkretnej ilości szprych, te drugie to są w 99,9% przypadków zwykłe obręcze różniące się jedynie ilością otworów.