Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1589 odpowiedzi w tym temacie

#1021 Gosc_cozatypek_*

Gosc_cozatypek_*
  • Gość

Napisano 21 kwiecień 2016 - 15:38

panowie mówicie o WTB Frequency i23 29" (540g) ? Czy inny model



#1022 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 21 kwiecień 2016 - 15:51

WTB jeśli dobrze kojarzę w tym numerku po 'i' podaje szerokość wewnętrzną, a nie zewnętrzną. Więc jak chcesz 23 zewnętrznej to raczej i19 bym szukał.



#1023 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 21 kwiecień 2016 - 19:07

Tak, cyfra po i to szerokość wewnętrzna czyli do szosy raczej i19.

Mogę polecić WTB KOM. Lekka i trwała, śmigam od 3 miesięcy na i25 w MTB i przy mojej wadze (95) jest super. Frequency to dodatkowa poprzeczka wewnątrz profilu, która wzmacnia całą obręcz, ale pytanie po co taka moc w szosie? Lud daje do ciężkiego MTB Frequency na tył, a z przodu KOM
  • banditoz lubi to

#1024 spec

spec
  • Użytkownik
  • 287 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 kwiecień 2016 - 11:10

pogoda nie rozpieszcza to z nudów sobie takie złożyłem

3848.jpg3849.jpg3850.jpg3860.jpg3863.jpg 



#1025 Gosc_cozatypek_*

Gosc_cozatypek_*
  • Gość

Napisano 24 kwiecień 2016 - 12:30

dzięki chłopaki, dokształciłem się :) macie rację i19 to wewnętrzny rozmiar :D dlatego teraz wziąłem pod uwagę te obręcze, waga plus "technologia" wpłynęły na moją decyzję finalną i zakup i19

Piasty będą 350tki jak tylko znajdę tył w jakiejś przystępnej cenie ;)

 

Tu nasuwa się jeszcze pytanie odnośnie szprych, jakie mogę wybrać (jedna wytyczna mają być czarne) w co mogę celować i czy przy 32szprychach można coś pomodzić z zaplotami tj. najpopularniejszy przy tej ilości to x3 a może coś innego sprawdzonego i wytrzymałego obniżającego wagę?

 



#1026 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 24 kwiecień 2016 - 12:47

Pozwolę sobie odgrzać kotleta o piastach 5800 vs. 6800 i digital adjustment.

 

Ząbki i związana z tym "indeksacja" to jedno, ale jest jeszcze druga zaleta, nie wiem czy nie istotniejsza: efekt "zaciskania się" i luzowania łożyska podczas skręcania jest dużo mniej widoczny niż w przypadku klasycznego systemu.

 

A jak wygląda sprawa luzowania się i potrzeby ponownego kontrowania "po pierwszej jeździe" w tym nowym systemie?

Z tego co pamiętam, to jest to ogromnie wnerwiające.

 

Na filmikach faktycznie fajnie ta regulacja wygląda, więc jakbym składał od zera, to dopłacił bym sobie do 6800.

"Niestety" natrafiła się oferta za dużo mniejszą kasę niż zestaw na 6800 i Kinlinach XC279:

piasty 5800, szprychy sapim, obręcze Mach1 road runner (niestety standardowa szerokość, nie 23mm jak KinLiny) za 350zł.



#1027 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 kwiecień 2016 - 12:51

W tym nowym systemie jest o tyle lepiej, że oba elementy są ząbkowane, więc praktycznie nie mają jak się poluzować po skręceniu nakrętki.

 

Powiem nawet coś, co mnie samego zaskakuje: zasadniczo nie znoszę klasycznych łożysk kulkowych (za dużo zabawy, a korzyść w porównaniu do maszynówek IMO żadna), ale ten system jest na tyle wygodny, że byłbym skłonny przesiąść się na kulki.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1028 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 24 kwiecień 2016 - 13:02

Dobrze "zrobione" kulki, jak w kołach Campy/Fulcrum są naprawdę warte uwagi, gdyby shimano miało lepsze bębenki (co może w końcu się stanie, patrząc na najnowsze wnioski patentowe) i możliwość wymiany lewej miski łożyska to był by to naprawdę fajny kompletny system.



#1029 Ulepekin

Ulepekin
  • Użytkownik
  • 289 postów
  • SkądMeseritz

Napisano 16 maj 2016 - 11:52

Witam znalazłem w sieci koła szosowe i mam pytanie co o nich sądzicie?

!! Aluminiowe koła JAGU w promocji !!!
Jedyna nasza wersja kół aluminiowych na szosę . JAGU ELITE ALU .
Charakteryzuje się niską wagą - zestaw kół waży 1350 gram .
wysokość obręczy 22 mm 
szerokość obręczy 21 mm
Wszystkie nasze koła montujemy na szprych SAPIM ( BELGIA ) 
W kołach alu montujemy szprych model LASER .
Cena promocyjna 990 zł .

Załączone pliki

  • Załączony plik  jagu 2.jpg   43,17 KB   29 Ilość pobrań


#1030 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 16 maj 2016 - 12:48

Jak ważysz więcej niż 70kg to bałbym się na nich jeździć.



#1031 Ulepekin

Ulepekin
  • Użytkownik
  • 289 postów
  • SkądMeseritz

Napisano 16 maj 2016 - 13:03

Właśnie ważę ok. 77- 80 kg , stąd moje pytanie, napisałem do tej firmy jaki jest limit wagowy i jakich obręczy i piast używają do składania kół ale na razie cisza z ich strony.



#1032 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 16 maj 2016 - 13:33

24 lasery na tył - hardcore

 

 

Witam znalazłem w sieci koła szosowe i mam pytanie co o nich sądzicie?

!! Aluminiowe koła JAGU w promocji !!!
Jedyna nasza wersja kół aluminiowych na szosę . JAGU ELITE ALU .
Charakteryzuje się niską wagą - zestaw kół waży 1350 gram .
wysokość obręczy 22 mm 
szerokość obręczy 21 mm
Wszystkie nasze koła montujemy na szprych SAPIM ( BELGIA ) 
W kołach alu montujemy szprych model LASER .
Cena promocyjna 990 zł .

 



#1033 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 16 maj 2016 - 14:58

Lasery mają 1,5 mm średnicy i strach na tym jeździć jak się swoje waży. Jakby było 36 z tyłu to jeszcze, ale 24...


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#1034 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 16 maj 2016 - 20:39

Lasery mają 1,5 mm średnicy i strach na tym jeździć jak się swoje waży. Jakby było 36 z tyłu to jeszcze, ale 24...

A widzisz, a taka Campa daje w swoich kołach takie szprychy w ilości podobnej i twierdzi, że do 110 czy tam 115kg



#1035 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1037 postów
  • SkądStargard

Napisano 16 maj 2016 - 20:56

Ważę ok. 78kg i podobne, składane koła, obciążałem czasem dodatkowo 10kg bagażu i nic się nie działo. Obręcze to DT Swiss RR415 (później RR440), szprychy Sapim Laser i wylajtowane piasty Novatec. Co prawda każde koło zaplecione na 28 szprych, ale przez kilkanaście tysięcy km nie musiałem ich nawet centrować.



#1036 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 16 maj 2016 - 21:16

Ważę ok. 78kg i podobne, składane koła, obciążałem czasem dodatkowo 10kg bagażu i nic się nie działo. Obręcze to DT Swiss RR415 (później RR440), szprychy Sapim Laser i wylajtowane piasty Novatec. Co prawda każde koło zaplecione na 28 szprych, ale przez kilkanaście tysięcy km nie musiałem ich nawet centrować.

 

28/28 to jednak spora różnica wobec 20/24



#1037 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 17 maj 2016 - 06:32

Porownywanie kol na podstawie ilosci szprych jest podobne do porywnywania np Porsche i Kia, oba maja po cztery kola.

#1038 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 17 maj 2016 - 10:04

A widzisz, a taka Campa daje w swoich kołach takie szprychy w ilości podobnej i twierdzi, że do 110 czy tam 115kg


Mógłbym przysiąc, że moje Zondy mają szprychy grubsze niż 1,5 mm.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#1039 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 17 maj 2016 - 13:07

Porównywanie kół systemowych do składanych w kwestii ilości szprych jest totalnie bez sensu. Te pierwsze mają obręcze (i piasty ofc.) zaprojektowane i wykonane do konkretnej ilości szprych, te drugie to są w 99,9% przypadków zwykłe obręcze różniące się jedynie ilością otworów.



#1040 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 17 maj 2016 - 14:39

Mógłbym przysiąc, że moje Zondy mają szprychy grubsze niż 1,5 mm.

A moje miały właśnie takie Lasery 2/1,5/2. Wprawdzie o 3szt więcej na tyle, ale wynika z treści, że to i tak mało.



Dodaj odpowiedź