Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1589 odpowiedzi w tym temacie

#1001 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 18 kwiecień 2016 - 11:38

No chyba jednak nie o palec im chodziło. Tak, "digit" to również palec, ale już "digital" jako przymiotnik "palcowy" nie występuje w języku angielskim.

Ten "digital adjustment" to bardziej "regulacja skokowa" czy też "regulacja indeksowana". Tyko czy te skoki nie są zbyt duże, by uzyskać perfekcyjne ustawienie luzu? To trochę tak jak z ząbkowanym jarzmem siodła.

http://www.bombproof...e-hub-bearings/



#1002 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 18 kwiecień 2016 - 11:40

Jak najbardziej występuje: http://www.merriam-w...tionary/digital

 

Full Definition of digital

  1. 1 :  of or relating to the fingers or toes <digital dexterity>

  2. 2 :  done with a finger <a digital rectal examination>


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1003 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 18 kwiecień 2016 - 11:45

Zwracam honor, mokroos. Cóż, człowiek uczy się całe życie. Dziękuję za lekcję. Ale przyznaję, że wcześniej się z tym znaczeniem nie spotkałem. 

Nauczka na przyszłość to sprawdzić coś dziesięć razy, zanim się coś napisze;-) . 

A tutaj modelowe "digital rectal examination" (aby się utrwaliło):



#1004 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 18 kwiecień 2016 - 12:50

Tam jest coś koło 40 ząbków na obwodzie, czyli masz możliwość regulacji co 9 stopni, to prostsze i dokładniejsze od tradycyjnej regulacji bo ręcznie raczej nie jesteś w stanie tak dokładnie tego wykonać, no chyba ze masz kątomierz w oczach ;)

#1005 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 18 kwiecień 2016 - 13:18

Ząbki i związana z tym "indeksacja" to jedno, ale jest jeszcze druga zaleta, nie wiem czy nie istotniejsza: efekt "zaciskania się" i luzowania łożyska podczas skręcania jest dużo mniej widoczny niż w przypadku klasycznego systemu.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1006 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 18 kwiecień 2016 - 19:26

Dodatkowo wszystkie uszczelki są łatwo wyjmowalne, lewe łożysko jest na wianku a prawy konus zintegrowany jest z osią, przez to serwis tych piast jest bardzo łatwy i szybki. Oczywiście takie rozwiązanie ma swoje wady, w przypadku zużycia prawego konusa trzeba wymienić oś, a czasem kompletną oś z obydwoma konusami i łożyskami, zależnie od dostępności części zamiennych.



#1007 Gosc_Yasta_*

Gosc_Yasta_*
  • Gość

Napisano 19 kwiecień 2016 - 09:44

Na Aliexpress w opisach obręczy karbonowych jest informacja: Spoke holes type: For internal nipples or For external nipples.

Prosiłbym o przybliżenie, o co chodzi?



#1008 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 19 kwiecień 2016 - 11:35

Internal (hidden) nipples to nyple wewnętrzne (schowane w obręczy). Otwór w obręczy ma wtedy małą średnicę (tylko taką, aby przeszła szprycha), a nypel opiera się na obręczy jakby do góry nogami (taki przypominający klasyczny nypel, bo są jeszcze takie grubsze pod większy rozmiar klucza). http://www.extralite...aspeed E68.html

Generalnie w takich kołach dostęp do nypli jest tylko od wewnętrznej strony obręczy i potrzebny jest specjalny klucz do nypli wewnętrznych (np. Park Tool https://www.biketire...l-nipple-wrench). 

Zalety to "czysty" wygląd i nieco lepsza aerodynamika.

External nipples to oczywiście nyple klasyczne, zewnętrzne.



#1009 Gosc_Yasta_*

Gosc_Yasta_*
  • Gość

Napisano 20 kwiecień 2016 - 06:47

marvelo dzięki za odpowiedź.

Mam jeszcze jedno pytanie w kwestii piasty/szprychy: szukam czegoś lekkiego do stożków karbonowych 50 mm?



#1010 xander122

xander122
  • Użytkownik
  • 165 postów

Napisano 20 kwiecień 2016 - 07:08

marvelo dzięki za odpowiedź.

Mam jeszcze jedno pytanie w kwestii piasty/szprychy: szukam czegoś lekkiego do stożków karbonowych 50 mm?

 

Bitex rar9 + raf12 

sapim cx-ray, albo taańsza opcja mac aero 424

 

#1011 Gosc_cozatypek_*

Gosc_cozatypek_*
  • Gość

Napisano 21 kwiecień 2016 - 08:43

Jako że nowy i pierwszy post to Cześć wszystkim  maniakom :)

Trafiłem tu z wiadomej przyczyny ;)

Chciałem złożyć "optymalne" koła przełajowe pod tarcze używane w terenie (szuter, las, polskie drogi, asfalt, dziury, krawężniki itp.)

Moja waga ok 70-75kg plus coś na plecach zawsze wożę czyli liczmy z zapasem całościowo 85kg

Pisząc powyżej optymalne miałem na myśli wytrzymałość jak i oczywiście wagę

 

Skłaniałbym się do zaplotu x3 na oba koła (nigdy ten zaplot mnie nie zawiódł)

 

Nęka mnie wybór piast jak i obręczy i tu zaczynają się pytania, zakładając że wrzucę szprychy 2.0/1.8/2.0 (na takich od zawsze jeżdżę nie najcięższe i bezawaryjne w moim przypadku + nyple mosiężne)

 

Nad piastami myślałem z początku nad dt 350disc ale cenowo i wagowo stoją więcej niż np. novatec. Co do piast novateca osobiście nie używałem i tu pytanie które modele by się w takich kołach najlepiej sprawdziły? Jaka różnica między tylnymi piastami dt/novatec (star ratchet) Jakie brać ew. pod uwagę oprócz już tych wymienionych powyżej?

 

W rozmiar obręczy celować chcę coś o szer. zew. 23-24mm, co tu byście polecili? miałem archetypy i byłem zadowolony ale jako że tym razem koła pod disc i chciałbym coś o niższym profilu i najfajniej kapslowane, wytrzymałe i lekkie :).

 

Budżet byłby ok 1200-1300 na komponenty, zaplote sam do naciągu oddam do sprawdzonego serwisu. Chwile czasu na złożenie mam tak więc będzie i czas na szukanie okazji więc nie sugeruje się cenami sklepowymi.

 

dzięki za uwagę

 

 



#1012 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 21 kwiecień 2016 - 08:48

Ja bym brał dt350, do tego obręcze DT tk540 w wersji disc + szprychy Champion dla sztywności,

jak zapleciesz "na kamień" to wnuki będą jeździły

 

Novatec do DT się nie umywa

Jako że nowy i pierwszy post to Cześć wszystkim  maniakom :)

Trafiłem tu z wiadomej przyczyny ;)

Chciałem złożyć "optymalne" koła przełajowe pod tarcze używane w terenie (szuter, las, polskie drogi, asfalt, dziury, krawężniki itp.)

Moja waga ok 70-75kg plus coś na plecach zawsze wożę czyli liczmy z zapasem całościowo 85kg

Pisząc powyżej optymalne miałem na myśli wytrzymałość jak i oczywiście wagę

 

Skłaniałbym się do zaplotu x3 na oba koła (nigdy ten zaplot mnie nie zawiódł)

 

Nęka mnie wybór piast jak i obręczy i tu zaczynają się pytania, zakładając że wrzucę szprychy 2.0/1.8/2.0 (na takich od zawsze jeżdżę nie najcięższe i bezawaryjne w moim przypadku + nyple mosiężne)

 

Nad piastami myślałem z początku nad dt 350disc ale cenowo i wagowo stoją więcej niż np. novatec. Co do piast novateca osobiście nie używałem i tu pytanie które modele by się w takich kołach najlepiej sprawdziły? Jaka różnica między tylnymi piastami dt/novatec (star ratchet) Jakie brać ew. pod uwagę oprócz już tych wymienionych powyżej?

 

W rozmiar obręczy celować chcę coś o szer. zew. 23-24mm, co tu byście polecili? miałem archetypy i byłem zadowolony ale jako że tym razem koła pod disc i chciałbym coś o niższym profilu i najfajniej kapslowane, wytrzymałe i lekkie :).

 

Budżet byłby ok 1200-1300 na komponenty, zaplote sam do naciągu oddam do sprawdzonego serwisu. Chwile czasu na złożenie mam tak więc będzie i czas na szukanie okazji więc nie sugeruje się cenami sklepowymi.

 

dzięki za uwagę

 



#1013 Gosc_cozatypek_*

Gosc_cozatypek_*
  • Gość

Napisano 21 kwiecień 2016 - 09:21

Smartboy

bardziej by mi zależało na obręczach do ok 450gr ;). Dlaczego novatec się nie umywa do Dt? Nie ma np. odpowiednika dt 350 w novatecu? Z tego co patrzyłem wagowo Novatec lepiej wygląda ale jak pisałem wcześniej nie wiem nie używałem nie znam się hehe.
 



#1014 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 21 kwiecień 2016 - 09:30

tk540 to świetna kubeczkowana obręcz i jak na swoja wytrzymałość ciężka nie jest, wytrzyma każdy naciąg

dt 350 jest solidną wytrzymałą konstrukcją z całkowicie innym mechanizmem w bębenku

 

jeśli priorytetem jest waga to na ebayu masz pełno róznych wynalazków typu 190g piasta tylna itp.. po co sie ograniczać novatekiem

 

Smartboy

bardziej by mi zależało na obręczach do ok 450gr ;). Dlaczego novatec się nie umywa do Dt? Nie ma np. odpowiednika dt 350 w novatecu? Z tego co patrzyłem wagowo Novatec lepiej wygląda ale jak pisałem wcześniej nie wiem nie używałem nie znam się hehe.
 

 



#1015 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 21 kwiecień 2016 - 10:08

Co to jest kubeczkowana obręcz? To synonim oczkowania?

 

W żadnym wypadku nie jestem złośliwy, po prostu ładnych parę lat siedzę w tej branży i pierwszy raz słyszę to określenie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1016 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 21 kwiecień 2016 - 10:12

ja znam to określenie od dawna - obręcz oczkowana jest za pomocą kubeczków obejmujących obie ścianki

 

natomiast pojedyncze oczkowanie jest na jednej ściance

 

określenie "podwójne oczkowanie" nie jest właściwe dla obręczy kubeczkowanych bo oznacza osobne oczka na ściankach

 

Co to jest kubeczkowana obręcz? To synonim oczkowania?

 

W żadnym wypadku nie jestem złośliwy, po prostu ładnych parę lat siedzę w tej branży i pierwszy raz słyszę to określenie.

 


  • mikroos lubi to

#1017 Gosc_cozatypek_*

Gosc_cozatypek_*
  • Gość

Napisano 21 kwiecień 2016 - 13:18

Smartboy

idziemy troszkę innym tokiem myślenia, osobiście wole dać lżejszą obręcz więcej szprych niż oszczędzać gramy w drugą stronę czyli na piastach. Jestem przekonany co do dt350tek ale być może są lepsze rozwiązania w podobnej cenie o których nie wiem :)

obręcze na szybko jakie znalazłem z "niskim" profilem:

Sun Ringle Inferno 23 - producent 450g

DT Swiss X 392 29" - producent 440g

DT Swiss XR 400 29er - producent 450g

co można jeszcze wziąć pod uwagę?

 



#1018 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 21 kwiecień 2016 - 14:00

WTB



#1019 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 21 kwiecień 2016 - 14:08

+1, WTB robi bardzo lekkie i sztywne obręcze. W dodatku prawie wszystkie modele są tubeless ready.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1020 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 21 kwiecień 2016 - 15:22

widzę wybieracie spośród dobrych komponentów

przy takim nastawieniu krzywdy sobie nie zrobicie.. ja mam takie zboczenie że patrzę głównie na trwałość i sztywność ale renomowani producenci lżejszy towar też robią dobrze





Dodaj odpowiedź