Koła składane
#1104 Gosc_Bullet_*
Napisano 12 wrzesień 2016 - 19:53
Trudno jednak powiedzieć, jak się będą zachowywały koła składane przy takiej, niedużej liczbie szprych, czy za szybko koła się nie rozcentrują,a przy słabszym naciągnięciu nie będą za mało sztywne. Nie lepiej złożyć koła 32/32? Sztywne i trwałe.
Jak bardzo chcesz koła na wysokiej obręczy, to może 3T Accelero Pro - 37 mm wysokość obręczy, 18/24 szprychy, producent podaje limit wagi 110 kg. Tyle, że obręcz alu nie karbon.
#1105
Napisano 12 wrzesień 2016 - 20:31
To mają być koła do ITT i totalnie płaskich wyścigów, żadne uniwersalne, żadne górki, tylko te dwa rodzaje wyścigów. Koła na co dzień i na wszystko pozostałe mam. Teraz ma być stożek, a że nie stać mnie na dysk (4000+) to złożę taki zestaw.
Problem jest z dostępnością obręczy karbonowych o tej ilości szprych, gotowe koła Nolimited czy Vinci mają 20/24 lub tylko 21 sztuk. Można niby ściągać od Light-Bicycle 24/28, ale jak policzyłem koszta, to średni robi się z tego interes (80 USD przesyłka, cła, podatki, a jak trafi się dampingowe to wyjdzie masakra totalna). Forumowy kolega sprowadził by mi te Mega, ale one tylko w tej ilości otworów robią i bądź tu mądry
Wydaje mi się (na logikę), że wysokość stożka też robi swoje podnosząc limit wagowy. W końcu to krótsza szprycha jest, kąt większy, przy 85mm na tyle może da to radę?
#1106
Napisano 13 wrzesień 2016 - 07:55
Takie ilości przy takich i niższych profilach, jak widać są w zupełności wystarczające.
#1110
Napisano 25 wrzesień 2016 - 10:27
Kto mi podpowie ?
Obręcze do przełajówki - dać szersze, np. 622x19C (szer. zewnętrzna ponad 24 mm), czy pozostać raczej (tradycyjnie) przy rozmiarach szosowych 622x13c.
Opony będę zakładał o szerokości 700x35C.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#1113
Napisano 25 wrzesień 2016 - 10:36
Na 622x13c nie założysz takiej opony.
Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
No nie żartuj, przecież w przełajówkach złożonych fabrycznie znaleźć można normalne koła szosowe - np. od Shimano.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#1115
Napisano 25 wrzesień 2016 - 10:57
Wiadomo, że chciałbym kółka jak najlżejsze - więc obręcze szosowe (oczkowane - masa ok. 500 g lub niższa), ale nie wiem, jak by takie koła spisywały się (tzn. czy wytrzymują) w przełajówce.
Ale chyba wybiorę jakieś solidniejsze - tak jak mówicie: szer. 19c.
Dodatkowy plus takiego wyboru, to że będę mógł wymieniać koła (z różnymi oponami) między dwoma rowerami i nawet nie będę musiał hamulców regulować.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#1116
Napisano 25 wrzesień 2016 - 12:17
Polecam DT Swiss R 460. 18 wewnętrzna, 23 zewnętrzna. Waga przyzwoita, bo 460g. Przejeździłem całą poprzednią jesień i zimę na nich. Nie miały lekko, a wytrzymały. Świetne obręcze do przełajówki. Mam je zaplecione przód tył 32 szprychy 2.0/1.8. Pancerne koła, mimo, że obręcze nie są oczkowane. Moja waga to 68-70kg.
#1119
Napisano 25 wrzesień 2016 - 14:27
Polecam DT Swiss R 460. 18 wewnętrzna, 23 zewnętrzna. Waga przyzwoita, bo 460g. Przejeździłem całą poprzednią jesień i zimę na nich. Nie miały lekko, a wytrzymały. Świetne obręcze do przełajówki. Mam je zaplecione przód tył 32 szprychy 2.0/1.8. Pancerne koła, mimo, że obręcze nie są oczkowane. Moja waga to 68-70kg.
A czy na takich obręczach można bezpiecznie używać opon szosowych 23 mm? Na stronie DT Swiss twierdzą,że tak...