Koła składane
#1342
Posted 30 December 2017 - 22:32
19c przy zewnętrznej szerokości 24mm, 31mm wysoka obręcz przy użyciu tylko aluminium i wadze poniżej 1500g.
Co nie zmienia faktu, że i tak pewnie kupie te DT Swiss RR21. Oferują dokładnie to czego szukałem, w dodatku cena jest naprawdę rewelacyjna.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#1344
Posted 31 December 2017 - 09:20
Ja osobiście jakbym miał wybierać między wspomnianymi kołami DT i Hunt to bez chwili namysłu brałbym te pierwsze (przy założeniu że cena jest zbliżona). Same piasty DT są w detalu więcej warte niż wszystkie części z kół Hunt razem wzięte.
Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll
#1345
Posted 31 December 2017 - 11:03
Cena DT jest niższa niż tych Hunt .
Hunt wycenia swoje na 399 funtów, a DT na wiggle stoją po 382 funty.
Co jest w ogóle ciekawe, cena w przeliczeniu na złotówki przy obecnym kursie Mbanku to:
Funt: 1855,80 zł (382,64 funta)
Euro: 1938,60 zł (450,00 euro)
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#1348
Posted 31 December 2017 - 12:42
Generalnie nie wiem, co za różnica, czy sprzedawca jest w Polsce czy Anglii. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to jeśli koła przyszłyby z jakaś wadą fabryczną, i wtedy trzeba odsyłać do UK. Szansa jest mała, a w razie czego przesyłka i tak nie kosztuje 250 zł.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#1349
Posted 31 December 2017 - 13:38
Ten model hunta to obręcze kinlin XR31T a piasty to piasty bitexa.
Zestaw dużo mniej "firmowy" niż DT Swiss, aczkolwiek obręcze są rewelacyjne. Piasty również dają radę
Natomiast cena jest dość przesadzona. Takie koła można spokojnie złożyć za 450CHF lub 350CHF z tradycyjnymi szprychami (nr 4 na mojej liście)
https://blackcatwhee...-portfolio.html
Pozdrawiam
T.
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#1350
Posted 31 December 2017 - 13:42
Bitex używa łożysk TPI (zresztą tak samo jak DT Swiss), a w huntach są łożyska EZO które stosuje novatec (za dopłatą bo w standardzie wsadzają jakąś chińszczyznę). Bitex ma również 2 razy szybciej zazębiający bębenek niż novatec.
Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll
#1352
Posted 31 December 2017 - 14:45
Jakie to ma znaczenie dla kogoś kto jeździ na rowerze? ;-)
Niech sprzedawca płacący podatek w PL oferuje ceny takie jak sprzedawcy sprzedający za granicą wtedy nie trzeba będzie się nad niczym zastanawiać.
Zwłaszcza, że cena z dt jest sporo wyższa... http://allegro.pl/sh...item=7069462406
#1353
Posted 31 December 2017 - 15:33
Na stronie jest niższa cena, 2100 pln. Co nie zmienia faktu, że i tak jest wyższa.
http://www.dt4you.pl...cut-p-2900.html
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#1354
Posted 31 December 2017 - 15:35
Osatnio do nich pisałem e-mail odnośnie tych wersji kół ale pod tarcze. Nie specjalnie byli skorzy zejść cokolwiek z ceny. Także ja podziękowałem.
Niestety w 99% przypadków bardziej opłaca się zamówić osprzęt zza granicy niż w naszym kraju. Może kiedyś sprzedawcy w końcu pójdą po rozum do głowy...
#1355
Posted 31 December 2017 - 17:35
Bitex używa łożysk TPI (zresztą tak samo jak DT Swiss), a w huntach są łożyska EZO które stosuje novatec (za dopłatą bo w standardzie wsadzają jakąś chińszczyznę). Bitex ma również 2 razy szybciej zazębiający bębenek niż novatec.
Nie wszystko jest prawdą. 4 lata temu dostałem piasty Bitexa na Enduro LLB, nowe już na TPI. Nie wiem gdzie, co i jak trzeba dopłacić, ale z polskiej dystrybucji w Novatecu mam chiński chłam za złotówkę, który padł w ilości 4 sztuk po miesiącu. Na Bitexowych łożyskach śmigam tysiące km i nic się nie dzieje.
Bębenek Bitexa nie zazębia się 2x częściej niż bębenek Novateca. Mimo 6 zapadek zazębienie odbywa się naprzemiennie trójkami. Trzeba by porównać ilość zębów na pierścieniu czy jest ich faktycznie 2x więcej, a w to wątpię. Oba systemy mają jednak tę sama wadę, zapadki w ilości 3 lub 4 nie wskakują jednocześnie w zęby, a przez to istnieje szansa, iż zazębi nam się tylko jedna lub dwie z trzech/czterech zapadek.
Generalnie i tak za lepszy uważam system Bitexa zarówno alu bębenek pod Shimano z ich 3 płytkami stalowymi na wypustach jak i za łożyska. Reszta jest porównywalna. Wydaje mi się, że uszczelnienie bębenka Bitexa jest minimalnie lepsze.
#1357
Posted 31 December 2017 - 17:58
Zastanawiam się nad nimi, bo X1900 na których dostałem nowy rower są na pieskach w dodatku dostały centry po 100km od nowości 😂
Pozdrawiam.
Ps. Z tymi zakupami za granicą to każdy oczywiście sam decyduje którą gospodarkę wspiera, z mojej strony EOT.
Szczęśliwego Nowego Roku!
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
#1358
Posted 31 December 2017 - 18:19
To że bitex ma 6 zapadek z których tylko 3 są używane w danym momencie powoduje że jest 2 razy więcej punktów zazębień niż zębów w pierścieniu. Dobre rozwiązanie.
Tak, ale przy tej samej ilości zębów. Jeśli w Bitexie jest 30, a w Novatecu 60, to ilość zazębień na jeden obrót będzie taka sama mimo podwojenia ilości zapadek. Dla tego trzeba znać dokładną ilość zębów, by dokładnie podać różnicę.
No i jest, w Bitexie piasty Road mamy 24 zęby, a więc przy podwojeniu uzyskujemy 48. Ile jest w Novatecu? Moja 772 ma 27 (jak dobrze przeliczyłem, na pewno więcej niż 24), a bez problemu znajdziemy piasty z większą ilością.
#1359
Posted 01 January 2018 - 12:35
A czy ta ilość zazębień jest aż tak ważna w rowerze szosowym? Np. w piastach szosowych Shimano zazębienie następuje co 20 stopni (czyli piasta posiada 18 "skoków"). Nie widziałem, żeby to przeszkadzało zawodnikom ścigającym się na kołach Dura Ace. Zjeżdżając w pozycji aero (bez dokręcania) ograniczone jest tarcie w bębenku, bo zapadki rzadziej prześlizgują się po zębach. Nie wiem na ile jest to duży zysk, ale zawsze jakiś.
- vuc likes this