Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1406 odpowiedzi w tym temacie

#1361 Rumcajs

Rumcajs
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 01 styczeń 2018 - 12:35

A czy ta ilość zazębień jest aż tak ważna w rowerze szosowym? Np. w piastach szosowych Shimano zazębienie następuje co 20 stopni (czyli piasta posiada 18 "skoków"). Nie widziałem, żeby to przeszkadzało zawodnikom ścigającym się na kołach Dura Ace.  Zjeżdżając w pozycji aero (bez dokręcania) ograniczone jest tarcie w bębenku, bo zapadki rzadziej prześlizgują się po zębach. Nie wiem na ile jest to duży zysk, ale zawsze jakiś.


  • vuc lubi to

#1362 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 2235 postów
  • SkądWLKP

Napisano 01 styczeń 2018 - 13:09

Marketingowo lepiej wygląda :) Mi nie przeszkadza totalnie 27 w MTB ani 54 w szosie na Bitexie, jeden ciul, masz rację. 



#1363 mitm

mitm
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądKatowice

Napisano 02 styczeń 2018 - 23:52

Przymierzam się do kupna nowych kół aero pod oponę za ok. 2-2,5k. Myślę o obręczach o wysokości ok. 4cm. Szerokość opony 25mm, więc szerokość obręczy najlepiej ok. 25mm? 

Ważę 75kg.

 

Czy znajdę taki dobry zestaw w alu? Czy lepiej będzie sięgnąć po chiński carbon?



#1364 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 218 postów
  • SkądSzwajcaria

Napisano 03 styczeń 2018 - 09:35

Przymierzam się do kupna nowych kół aero pod oponę za ok. 2-2,5k. Myślę o obręczach o wysokości ok. 4cm. Szerokość opony 25mm, więc szerokość obręczy najlepiej ok. 25mm? 

Ważę 75kg.

 

Czy znajdę taki dobry zestaw w alu? Czy lepiej będzie sięgnąć po chiński carbon?

 

 

4cm stożka na alu - koła będą bardzo ciężkie. Przy takim profilu tylko karbon. Są chińczyki i chińczyki. Każdy dobry zakład zaplatający ma swoich sprawdzonych dostawców i nie ma obawy o jakość karbonu. W budżecie 2.5k będziesz miał spokojnie karbonowe koła na piastach bitexa i szprychach sapima

 

Pozdrawiam

T.


  • mitm lubi to

40176347622_5445b1d983_o.png

 

https://blackcatwheels.ch/

 

Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wysyłka do PL lub przywóz do Wrocławia - Kwiecień/Wrzesień/Grudzień

5% rabatu dla klubowiczów. Kontakt na priv lub @


#1365 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1006 postów
  • SkądLublin

Napisano 03 styczeń 2018 - 11:30

A czy ta ilość zazębień jest aż tak ważna w rowerze szosowym?

 

Czym szybsze zazębienie tym lepiej, z tym nie ma dyskusji.

 

Ja osobiście nie toleruję standardowych piast DT Swiss (18T), Shimano, starego mavica, itp. właśnie z tego powodu że jeździ się na nich jak na rowerze komunijnym z marketu. 15 cm luzu na korbie to nie dla mnie ale co kto lubi. 


Wspólne zamówienie ubrań kolarskich 2019 ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#1366 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 2235 postów
  • SkądWLKP

Napisano 03 styczeń 2018 - 17:07

18 punktów faktycznie na kolana nie powala, ale 27 czyli 50% więcej jest jak najbardziej akceptowalne i gdybym teraz nie policzył, to nawet bym nie wiedział, że w jednym mam 27, a w drugim 54. A gdzie tu teraz mowa o jeszcze większej ilości? Marketing. No i druga sprawa, więcej ząbków, to bardziej delikatne elementy, wszystko zostaje zminiaturyzowane, czy to dobre posunięcie dla trwałości?



#1367 Rumcajs

Rumcajs
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 03 styczeń 2018 - 17:52

Mnie nawet 18 zębów wystarczało. Teraz mam 27. Czy czuję różnicę? Tak. Ale nic z tego dla mnie nie wynika. Być może gdybym jeździł na MTB po skomplikowanych trasach i często puszczał korbę i wznawiał co chwilę kręcenie to pewnie bym był innego zdania. Na szosówce pedałuję w sposób ciągły, więc mała liczba zazębień nie jest dla mnie uciążliwa.



#1368 mitm

mitm
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądKatowice

Napisano 04 styczeń 2018 - 11:35

4cm stożka na alu - koła będą bardzo ciężkie. Przy takim profilu tylko karbon. Są chińczyki i chińczyki. Każdy dobry zakład zaplatający ma swoich sprawdzonych dostawców i nie ma obawy o jakość karbonu. W budżecie 2.5k będziesz miał spokojnie karbonowe koła na piastach bitexa i szprychach sapima

 

Pozdrawiam

T.

 

Skąd byście polecili kupić? Składane w Polsce jak Daveo, Dandyhorse? 

Czy też widziałem polecany sklep Far Sports.



#1369 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1006 postów
  • SkądLublin

Napisano 04 styczeń 2018 - 12:05

Far Sports jest ok. Dobry kontakt, respektują gwarancję, koła są dobrze poskładane i mają naprawdę duży wybór piast. 


Wspólne zamówienie ubrań kolarskich 2019 ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#1370 wesoly_romek

wesoly_romek
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 04 styczeń 2018 - 12:35

Ja biorę już 3 komplet kół od Dawida z Daveo. Do tej pory bez najmniejszych problemów. Dobre ceny, dobry kontakt i sporo części do wyboru.



#1371 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 2235 postów
  • SkądWLKP

Napisano 04 styczeń 2018 - 17:08

A ja odwrotnie, Daveo to koła rozcentrowane po 500km i to nie tylko mi, ale i znajomych. U mnie jeszcze było ok, ale oni musieli przelatać, bo to co odwalił było masakrą. Chodziło o złe ustawienie krzyżowania szprych, chyba Dandy to wyjaśniał tu czy w innym temacie. Zresztą już czytałem jego dysputy na ten temat na innym forum i kończyło się to stwierdzeniem "bo tak". Sorry, ja jestem sparzony i jak słyszę DT to niedobrze mi się robi.

 

Z kołami konkurencji zero problemów, dwa komplety, śmigają aż miło. Przypadek? Być może, ale niesmak został.



#1372 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 1251 postów

Napisano 04 styczeń 2018 - 18:21

Mama dwa komplety od Daveo i do tej pory nie było żadnych problemów. 

Z kołami zaplatanymi przez konkurencję po 80 km skończyła się jazda.

 

 


Poland. Probably the best country in the world.

#1373 chudeusz09

chudeusz09
  • Użytkownik
  • 263 postów

Napisano 04 styczeń 2018 - 23:49

Ode mnie również plusik dla Dawida. Nie jeden zestaw zanabyłem i wszyscy zadowoleni.

#1374 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2061 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 styczeń 2018 - 18:39

miałem koła od Daveo i było spoczko, dobry kontakt, zero problemów. W aktualnym mtb mam składane w wojczal i też póki co wszystko spoczko!



#1375 Bullecik

Bullecik
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 02 luty 2018 - 20:02

witam, przeczytałem prawie cały post i nie znalazłem nic na temat tylnego koła na 20 szprych, jeździłem na Mavic Ksyrium Elite( nic się z nią nie działo po prostu wytarły się boki od hamowania) i chciałbym wykorzystać tą piastę, jaką polecilibyście obręcz i jakie szprychy, moja waga to 87 kg, obręcz do jazdy codziennej ale po nieciekawej jakości asfaltu.

temat rozwiązany, może komuś się przyda, obręcz Shimano RS30 niezbyt lekka ale masywna, szprychy pillar płaskie aero z ebaya i wykorzystana została oryginalna piasta mavica bez żadnych przeróbek. Na razie zrobione dopiero 60 km po nieciekawym asfalcie, bo warunki nie sprzyjają na dłuższy wyjazd ale nic złego się nie dzieje, także mam nadzieję , że będzie dobrze



#1376 lukasamd

lukasamd
  • Użytkownik
  • 259 postów

Napisano 21 luty 2018 - 07:40

Dwa identyczne sety z Daveo do przełajówki, jeden pod szosową jazdę, drugi w teren:

 

Obręcze DT460 28h

Piasty DT 350 CenterLock 11s

Sprychy Pillar PSR TB2016

 

Obecnie już oba w tubelessie i cóż, jestem mega zadowolony. Zresztą, gdybym nie był z pierwszego zadowolony, to bym nie zamawiał drugiego zestawu. Zastanawiałem się nad systemowymi typu Hunt czy z Planet X ale jednak wziąłem składane i gra gitara.


  • pimpf lubi to

#1377 wesoly_romek

wesoly_romek
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 22 luty 2018 - 00:02

Kiedyś brałem pod uwagę wszystkie plusy i minusy posiadania tublessów. Czemu TY jednak zdecydowałeś się na brak dętki? Mi wyszło, że jednak dętka ma przewagę nad mlekiem.



#1378 pomocny1

pomocny1
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 18 marzec 2018 - 01:21

Do SPIKE - PAN TO SOBIE IDŹ DO PSYCHIATRY NIECH CIĘ ZBADA, ALBO MASZ WŚCIEKLIZNĘ ALBO PROBLEM Z GŁOWĄ, JAK SIĘ DO NIEGO DZWONI TO WIEJE CHAMSTWEM I BRAKIEM KULTURY OSOBISTEJ, PEWNIE MA ZA DUŻO KLIENTÓW I MUSI ICH ODGANIAĆ W TAKI SPOSÓB, JAK CI NIE ZALEŻY NA KLIENTACH TO PO CO SIĘ TU AFISZUJESZ, 
 


#1379 pomocny1

pomocny1
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 18 marzec 2018 - 01:22

 
 


#1380 lukasamd

lukasamd
  • Użytkownik
  • 259 postów

Napisano 18 marzec 2018 - 08:58

Kiedyś brałem pod uwagę wszystkie plusy i minusy posiadania tublessów. Czemu TY jednak zdecydowałeś się na brak dętki? Mi wyszło, że jednak dętka ma przewagę nad mlekiem.

 

Nieco ciekawość, nieco właśnie te plusy czyli wygoda, mniejsze szanse na to że będę łatał dętkę na trasie itd.
Trochę już pojeździłem na nich, włącznie z dłuższą trasą i na razie jest wszystko ok, wrażenia jak najbardziej pozytywne. Zacznę teraz nieco ryzykować i nie brać ze sobą zapasowej dętki, łyżek itd. Oczywiście jak będzie awaria to będę w czarnej... no ale czemu od razu zakładać, że będzie? ;)  





Dodaj odpowiedź