Jump to content


Photo

Koła składane


1589 replies to this topic

#1501 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 posts
  • SkądWrocław

Posted 23 May 2019 - 18:35

mnie odpukać wadliwa się jeszcze nie trafiła. Może jest jakaś kontrola jakości na export to CH


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1502 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1,105 posts
  • Skądwe mnie tyle piękna

Posted 19 June 2019 - 07:52

Panowie co sądzicie o takich karbonowych chińczykach:

  • obręcz 38mm,
  • piasta na łożyskach maszynowych, bębenek 6 zapadek 48pkt zazębienia  (bitex ?)
  • nyple alu Sapim,
  • szprychy CN SPOKE Mac 424 aero.

 

Waga 1150 -1200g ; koszt 2400 PLN

 

Koła pod szytki, używane jako drugi komplet na wyścigach i gonkach. Waga ridera 73-75kg

 

Jakieś alternatywy czy raczej nie ma szans w tym budżecie ? Mógłbym dorzucić jeszcze tysiaka np. w piasty DT240 tylko nie wiem czy jest sens w tym przypadku. Wagowo lżej nie będzie, a często katowane nie będą. No i to dalej chińskie obręcze :/

 

No chyba że coś innego w budżecie 3500 max...


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#1503 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,188 posts

Posted 19 June 2019 - 08:11

Sam zastanawiam się nad zakupem chińskich kół i też o wysokości 38 mm (pod oponę) od Lightbicycle i akurat ta firma ma bardzo dobrą opinię. Ale najtańsze nie są.



#1504 Marek_lbn

Marek_lbn
  • Użytkownik
  • 44 posts
  • SkądLublin

Posted 05 July 2019 - 06:34

Jak dobrać obręcz o identycznych parametrach? Żeby nie zmieniać szprych.
Teraz mam Kin Lin xr19w, ale muszę ją wymienić i chcę obręcz trochę mocniejszą.
Co możecie polecić?
  • Marek_lbn likes this

#1505 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 January 2020 - 16:50

Sam zastanawiam się nad zakupem chińskich kół i też o wysokości 38 mm (pod oponę) od Lightbicycle i akurat ta firma ma bardzo dobrą opinię. Ale najtańsze nie są.

a oprócz tej firmy jest coś jeszcze ciekawego? :)



#1506 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 posts

Posted 20 February 2020 - 16:25

Jeździ ktoś może na obręczach DT RR411 w rowerze przełajowym? Czy te obręcze są wytrzymałe? bo to że lekkie to już wiem...

 

Moja waga to 70kg. Koła do roweru przełajowego, które nie będą miały lekko - ciasne single, dużo korzeni, uskoków, do tego latem ciąganie dzieciaka w przyczepce.

 

Jednocześnie chciałbym coś lekkiego w okolicach tych ~1500g .

 

Poradzicie coś sprawdzonego?

 

Czy RR411 24/28H + szprychy CX Ray + piasty DT350/240s SP to będzie dobry zestaw?



#1507 Michauke

Michauke
  • Użytkownik
  • 25 posts

Posted 09 April 2020 - 15:00

Planuję w najbliższym czasie złożyć koła na obręczach DT Swiss R460 i szprychach CN Spoke 424, ale zanim się zdecyduję postanowiłem się poradzić mądrzejszych od siebie - czy w podobnych przedziałach cenowych jest jakaś sensowna alternatywa dla wyżej wymienionych?

 

Moja waga 92kg, koła treningowe, do jazdy po w miarę równym asfalcie, bez przesadnego katowania.

 

Z góry dzięki!

 

[Edit] Pod hamulce szczękowe



#1508 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 posts
  • SkądWrocław

Posted 09 April 2020 - 15:06

Planuję w najbliższym czasie złożyć koła na obręczach DT Swiss R460 i szprychach CN Spoke 424, ale zanim się zdecyduję postanowiłem się poradzić mądrzejszych od siebie - czy w podobnych przedziałach cenowych jest jakaś sensowna alternatywa dla wyżej wymienionych?

 

Moja waga 92kg, koła treningowe, do jazdy po w miarę równym asfalcie, bez przesadnego katowania.

 

Z góry dzięki!

 

[Edit] Pod hamulce szczękowe

 

pod Twoją wagę złóż sobie min 24/28h. Raczej na innych szprychach - sapim, pillar PSR lub DT. Na CN szkoda kasy. Obręcze średnie, ale jak trafisz na dobrze złączoną to nie będziesz miał bicia przy hamowaniu


  • Michauke likes this

45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1509 Michauke

Michauke
  • Użytkownik
  • 25 posts

Posted 09 April 2020 - 15:35

pod Twoją wagę złóż sobie min 24/28h. Raczej na innych szprychach - sapim, pillar PSR lub DT. Na CN szkoda kasy. Obręcze średnie, ale jak trafisz na dobrze złączoną to nie będziesz miał bicia przy hamowaniu

 

Dzięki :)

 

A jakie inne obręcze ewentualnie byś polecił? Mógłbym ostatecznie trochę dopłacić.



#1510 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 posts
  • SkądWrocław

Posted 09 April 2020 - 15:42

Dzięki :)

 

A jakie inne obręcze ewentualnie byś polecił? Mógłbym ostatecznie trochę dopłacić.

 

z dt Swiss obręcze z serii rr (411,511) są spawane

możesz rozważyć kinlina (choć są pinowane jak r460) ale za to są szersze, lżejsze i ładnie pracują w systemie bezdętkowym

duke road runner

 

Gdybym mieszkał w PL i z racji tego że pod poznaniem jest fabryka DT to poszedłbym w serię rr bo prawdopodobnie dostaniesz je najtaniej


  • Michauke likes this

45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1511 Michauke

Michauke
  • Użytkownik
  • 25 posts

Posted 09 April 2020 - 15:46

z dt Swiss obręcze z serii rr (411,511) są spawane

możesz rozważyć kinlina (choć są pinowane jak r460) ale za to są szersze, lżejsze i ładnie pracują w systemie bezdętkowym

duke road runner

 

Gdybym mieszkał w PL i z racji tego że pod poznaniem jest fabryka DT to poszedłbym w serię rr bo prawdopodobnie dostaniesz je najtaniej

 

Myślałem o kinlinach, ale trafiłem na opinie że do bardzo wytrzymałych nie należą, a jednak swoje ważę. Jeśli już, to jaki model? XR-300?



#1512 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 posts
  • SkądWrocław

Posted 09 April 2020 - 15:48

Myślałem o kinlinach, ale trafiłem na opinie że do bardzo wytrzymałych nie należą, a jednak swoje ważę. Jeśli już, to jaki model? XR-300?

 

Kinliny to jedne z najmocniejszych obręczy. XR-300 to bardzo stary model. Obecnie to XR26T lub XR31T. Robiłem na tych obręczach koła dla gościa o wadze 120kg. Mają się świetnie do dziś, 3 rok, rocznie ok 4000km


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1513 Michauke

Michauke
  • Użytkownik
  • 25 posts

Posted 09 April 2020 - 15:55

Kinliny to jedne z najmocniejszych obręczy. XR-300 to bardzo stary model. Obecnie to XR26T lub XR31T. Robiłem na tych obręczach koła dla gościa o wadze 120kg. Mają się świetnie do dziś, 3 rok, rocznie ok 4000km

 

W Polsce ich pewnie nie znajdę (chyba że ktoś mnie uświadomi, że się mylę). Dzięki za wszystkie rady :)



#1514 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 10 April 2020 - 09:15

Nie pchaj sie w obrecze typu xr-300, no chyba ze chcesz miec old schoolowe kola. Na dzisiejsze standardy, bardzo waskie obrecze, z poprzeniej epoki, 18mm zew szerokosci!
Szukaj czegos szerszego. Tez nie ma co popadac w skrajnosc i szukac mega szerokich aluminiowych obreczy, ok 23mm to taki dzisiejszy przyzwoity standard. Nie bede sie tu rozpisywal czemu szersze a nie wezsze, mozesz sobie gdzies poczytac. Do tego najlepiej aby obrecze mialy spawane laczenia, wieksza szansa, ze nie bedziesz czul laczenia przy hamowaniu.
Szprychy, tu mozna wyjsc z zalozenia, na czym ci najbardziej zalezy i na ile pozwala budzet.
Wielkiego doswiadczenia w temacie szprych nie mam, bo wszystkie kola jakie mam, te kupione, jak i te ktore poskladalem sa na cx rayach.
Tu ludzie, jak thomasz, zajmujacy sie kolami na co dzien, beda mieli wiecej do powiedzenia. Ale jedyne szprychy, a bylo ich sztuk dwie, jakie mi kiedykolwiek pekly, byly to CN 424. Moze moje poczatki w skladaniu kol lub kiepski dobor komponentow mialy tu wieksze znaczenie niz sama jakosc tych szprych, niemniej fakt pozostaje faktem.
Nic nie piszesz o piastach(?)
  • kaloo likes this

#1515 Michauke

Michauke
  • Użytkownik
  • 25 posts

Posted 10 April 2020 - 09:46

Piasty novatec a291sb/f482sb. Dostaję je za pół darmo, więc tu już nie zamierzam kombinować.

Gdyby było mnie stać na CX Ray, nawet bym się nie zastanawiał. Szprychy jeszcze przemyślę.

Jeśli chodzi o obręcze to myślę żeby pójść za radą thomasza i dołożyć do rr411, one jak myślę są dostatecznie szerokie.

#1516 Michauke

Michauke
  • Użytkownik
  • 25 posts

Posted 10 April 2020 - 09:46

Piasty novatec a291sb/f482sb. Dostaję je za pół darmo, więc tu już nie zamierzam kombinować.

Gdyby było mnie stać na CX Ray, nawet bym się nie zastanawiał. Szprychy jeszcze przemyślę.

Jeśli chodzi o obręcze to myślę żeby pójść za radą thomasza i dołożyć do rr411, one jak myślę są dostatecznie szerokie.

#1517 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 posts
  • SkądWrocław

Posted 10 April 2020 - 19:21

Lepiej kup sapimy np D-light lub pillar PSR okrągłe niż aero cn spoke. Ja żadnej różnicy pomiędzy aero a okrągłymi nie czuję. Nie jestem żadnym prosem, ale swoje kilometry robię. Na zjazdach wyciągam 70-80km/h zarówno przy okrągłych jak i aero. Max jechałem 99km/h ale to już na wyższych stożkach i one głównie robią robotę.


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1518 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1,105 posts
  • Skądwe mnie tyle piękna

Posted 12 April 2020 - 18:58

Szprychy aero nie działają, ale wyglądają :) 


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#1519 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 12 April 2020 - 19:44

Goscie z FLO zrobili kiedys test porownujac cx ray do okraglych szprych. Zrobili to na ich 30mm obreczach. Wynik tylko dla przedniego kola, na 40km plaskie szprychy byly 9s szybsze, na odcinku ironmana 42s.

https://flocycling.c...nd-round-spokes
  • thomasz likes this

#1520 perun

perun
  • Użytkownik
  • 122 posts
  • SkądKraków

Posted 13 April 2020 - 13:36

Panowie, a czy jest sens inwastować w zestaw na piastach Novatec A291-SL/F482-SL?

 

Fajnie wypada wagowo i cenowo natomiast jak to jest z wytrzymałością? Koła mają być treningowe, szosowe, pod wagę 75 kg do użytkowania na przecętnej jakości świetokrzyskich asfaltach.

 

Czy lepiej w takich warunkach zostać zostać przy DT350, które użytkuję od roku w innym zestawie kół i żadnych problemów z nimi nie było?





Reply to this topic