Skocz do zawartości


rzecz o DA 7970 di2


49 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 03 wrzesień 2011 - 13:10

Czy ktoś ma może doświadczenie lub słyszał od innych doświadczonych o działaniu DA 7970 di2 ?
Niestety nie dane mi było nigdy jeździć z tym osprzętem ... a powiem nieśmiało, że zamierzam. Może powiem inaczej biorę pod uwagę w specyfikacji nowego rowerka. :-)

Głównie chodzi mi o następujące sprawy:

- awaryjność !!!
- uciążliwość ładowania akumulatora
- niezawodność
- ergonomia klamek
- dostępność sprzętu i serwis w razie awarii
- praca przedniej przerzutki (ocieranie łańcucha) mikroindeksacja :-)
- itp

Stas

#2 sagan

sagan
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • SkądLublin/Cyców

Napisano 03 wrzesień 2011 - 14:21

Miałem styczność z tym cackiem. Zacznę może od tego, że do DA di2 są specjalnie przygotowywane ramki. Na normalnej też da radę ale pozostaje kwestia estetyki i odpowiedniego zabezpieczenia.
Sponsor naszego klubu jeździ właśnie na takim osprzęcie od maja i jest bardzo zadowolony. Wszystko działa bez zarzutów. Zmiana przełożeń jest dużo szybsza, wygodniejsza i bardziej precyzyjna, niż np. w normalnym DA.
Podobno zawodowcy zmieniają akumulatory 2-3 razy na sezon. Znajomy nie zmieniał jeszcze od czasu zamontowania.
Jeśli chodzi o obcieranie łańcucha, to zmieniając przełożenie z tyłu, przód sam się ustawia tak aby było jak jak najlepiej.
No i regulacja...... nie jest łatwo, całkiem inaczej niż w klasycznych osprzętach, jednak da się zrobić :-P Nasz znajomy serwisant po raz pierwszy miał z tym styczność to zeszło mu ładnych kilka godzin.
No i cóż tu więcej gdybać, sprzęt kosmiczny ale godny polecenia.

#3 bk

bk
  • Użytkownik
  • 137 postów
  • SkądZawiercie/Kraków

Napisano 03 wrzesień 2011 - 14:42

Greg Henderson wczoraj na twitterze napisał, że cały trening jechał na małej tarczy z przodu bo mu się akumulatorek wyładował, napisał że to był 6ty trening po ładowaniu

#4 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1343 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 wrzesień 2011 - 15:13

Ja mam - na dwóch rowerach. Najpierw założyłem zamiast DA-7900 na szosę. Działa pięknie - bez porównania z czymkolwiek. Ergonomia - jak 7900 tylko nie trzeba wkładać siły w zmianę biegów. Biegi zmienia szybko i pewnie - nawet pod obciążeniem. Warunek - cały napęd z grupy DI-2. Żadnych kombinacji, że kaseta SRAM czy Campa bo będą problemy. Max kaseta 11-27. Czy bym polecił? Może niech za rekomendację posłuży fakt, że niedługo po szosówce, wywaliłem SRAM RED z przełajówki i też mam już DI-2 :mrgreen: . Teraz czekam, aż zrobią do MTB ;-) . Bierz - będziesz zadowolony. Jeśli masz jakieś dalsze pytania - dawaj!

Miałem styczność z tym cackiem. Zacznę może od tego, że do DA di2 są specjalnie przygotowywane ramki. Na normalnej też da radę ale pozostaje kwestia estetyki i odpowiedniego zabezpieczenia.

Bzdura. Na każdej ramce jest bezproblemowy i estetyczny montaż.

No i regulacja...... nie jest łatwo, całkiem inaczej niż w klasycznych osprzętach, jednak da się zrobić :-P Nasz znajomy serwisant po raz pierwszy miał z tym styczność to zeszło mu ładnych kilka godzin.

Serwisant dupa to i czas wywalił w powietrze. Trzeba instrukcję czytać. Jest dziecinnie łatwo a regulacja zajmuje około 30 do 50 sekund :mrgreen: .

Podobno zawodowcy zmieniają akumulatory 2-3 razy na sezon. Znajomy nie zmieniał jeszcze od czasu zamontowania.

To potwierdzam.

Greg Henderson wczoraj na twitterze napisał, że cały trening jechał na małej tarczy z przodu bo mu się akumulatorek wyładował, napisał że to był 6ty trening po ładowaniu

Sprawdzenie, czy bateria starczy na trening zajmuje 3 sekundy a awaryjne doładowanie wystarczające na 250 km trwa 5 minut. Sam jest sobie winien. Nie wiem jakie robił te treningi, ale ja baterię ładuję co około 2 tys km :mrgreen: . ...jednak... :oops: ...sam zrobiłem połowę treningu na małej tarczy... :oops: ...z tego samego powodu co Henderson - nie sprawdziłem stanu baterii przed wyjazdem.

#5 Gosc_Ketram_*

Gosc_Ketram_*
  • Gość

Napisano 03 wrzesień 2011 - 18:22

Jak wygląda mycie roweru z DI2? wiadomo elektronika + woda się nie cierpią :)

#6 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 03 wrzesień 2011 - 18:27

W deszczu Di2 nie można jeździć ? Można, nawet grupa Di2 lubi się z CX, więc mycie to takie klepanie po pupci.

#7 Gosc_Ketram_*

Gosc_Ketram_*
  • Gość

Napisano 03 wrzesień 2011 - 18:41

Podobno zawodowcy zmieniają akumulatory 2-3 razy na sezon. Znajomy nie zmieniał jeszcze od czasu zamontowania.

Czyli że wymieniają na nową baterie czy ładują baterie?

#8 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1343 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 wrzesień 2011 - 18:48

Jak wygląda mycie roweru z DI2? wiadomo elektronika + woda się nie cierpią :)

Normalnie - jak każdego roweru.

Czyli że wymieniają na nową baterie czy ładują baterie?

Akumulator. Ładuje się.

#9 Gosc_Ketram_*

Gosc_Ketram_*
  • Gość

Napisano 03 wrzesień 2011 - 20:25

Odkładam na lepszą kolarkę i się właśnie zastanawiam między DI2 czy SRAM ale chyba bardziej tradycyjny mechanizm wybiorę.
Marzy mi sie ten bajk <3 SPEC

#10 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 03 wrzesień 2011 - 21:21

To w takim razie pomyśl nad wiele tańszym wydaniem- Ultegra Di2.

#11 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 04 wrzesień 2011 - 18:06

Odkładam na lepszą kolarkę i się właśnie zastanawiam między DI2 czy SRAM ale chyba bardziej tradycyjny mechanizm wybiorę.
Marzy mi sie ten bajk <3 SPEC

Piękny rowerek. No właśnie. Coraz częściej dystrybutorzy dbają o to aby rower wyglądał efektownie. Widziałem już przeciętne maszyny złożone na Tiagrze, ale zadbane w detalach na dobrych kołach prezentowały się wspaniale. Zawsze mówiłem rower ma dorze jeździć ale pięknie też wyglądać aby dostarczał przyjemności pasjonatowi dwóch kółek.
Dbam o swoje rowery. Jak zaliczam glebę najpierw oglądam straty w sprzęcie a potem szukam skąd ta krew, z kolana czy z łokcia :-)

Stas

#12 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1343 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 wrzesień 2011 - 20:18

Marzy mi sie ten bajk <3 SPEC

Ładny, ale mało komfortowy :-P . Ja poczekam aż będzie taki Roubaix S-Works.

#13 Gosc_Ketram_*

Gosc_Ketram_*
  • Gość

Napisano 04 wrzesień 2011 - 20:52

Nadal jakoś nie jestem przekonany co do tego DI2, nie wiem ale dziwne mam odczucia do bateri, np.
Czy ta bateria może się wylać? :-?
Jakoś nie jestem przekonany co do tego deszczu także, i ta bateria szpeci wygląd ramy :S

#14 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 04 wrzesień 2011 - 21:24

To nie jest bateria, do ciężkiej cho**ry. Jak pojęcie akumulator jest ci obce to polecam google.

#15 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1343 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 wrzesień 2011 - 22:21

Ketram, nikt Cię nie namawia :mrgreen: .

#16 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 04 wrzesień 2011 - 22:45

Jak wygląda mycie roweru z DI2? wiadomo elektronika + woda się nie cierpią :)


Japończycy myślą o wszystkim - prototyp testowano pod wodą w basenie. Działa do 3m pod powierzchnią :)

A di2 po prostu bajka. Koniec z zanieczyszonymi pancerzami. Precyzyjna zmiana zawsze, niezależnie od warunków itd. Szczególnie przerzucanie na korbie robi wrażenie.

#17 Gosc_Ketram_*

Gosc_Ketram_*
  • Gość

Napisano 05 wrzesień 2011 - 10:35

W tym DI2 też trzeba smarować łancuch albo coś smarowaćw napędzie?

#18 Gosc_KeNaJ_*

Gosc_KeNaJ_*
  • Gość

Napisano 05 wrzesień 2011 - 11:11

Ketram, proponuję wpisz sobie w google DI2, kliknij grafika i zobacz z czego to się składa. Łańcucha w kablu niestety nie zmieścili więc smarować trzeba.

#19 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 05 wrzesień 2011 - 11:41

Nie obczajam. Grupa kosztuje jakieś 9000 zł a ktoś przejmuje się awarią akku za 200 zł ? czyli w sumie najtrwalszym elementem całej grupy. Gdzie sens, gdzie logika ?

#20 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 05 wrzesień 2011 - 12:31

Nie obczajam. Grupa kosztuje jakieś 9000 zł a ktoś przejmuje się awarią akku za 200 zł ? czyli w sumie najtrwalszym elementem całej grupy. Gdzie sens, gdzie logika ?


Nie obczajam - ktoś wydaję 9000zł na napęd i raczy się w ogóle czymś przejmować :mrgreen: to tak jakby Bill Gates miałby się zacząć martwić o pilot do TV, który padł mu przypadkiem do kawy :mrgreen:

Łańcucha w kablu niestety nie zmieścili więc smarować trzeba.


ten tekst mnie kompletnie rozłożył śmiechem ;-)

Ketram, kim Ty w ogóle jesteś? Chcesz posiadać DI2, a sprawiasz wrażenie jakbyś dopiero miał zaczą jeździć rowerem, ewentualnie miałbyś pierwszy raz go dotknąć.

Co do DI2 - jakby nie patrzeć jest to sprzęt dla ludzi z dość ciężkim portfelem, bo kryterium kupić czy nie jest raczej kasa, więc raczej nie ma się co rozpływać nad walorami użytkowymi tego sprzętu, bo to jest swojego rodzaju Maybach - zamiast niego możesz mieć Merca S (DA), ale to będzie tylko Merc S, który za wiele nie różni się od owego Maybacha poza tym, że kosztuje dwa-trzy razy więcej. Z DA i DI2 jest tak samo - jednak mając DI2 na pewno można się poczuć wyjątkowo, bo płacanie za parę "pierdółek" 9000zł można ująć jako delikatny snobizm ;-)



Dodaj odpowiedź