Skocz do zawartości


rzecz o DA 7970 di2


49 odpowiedzi w tym temacie

#41 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 06 wrzesień 2011 - 12:46

Mam na mysli zaprzegnięcie do sterowania manetkami kilku algorytmów związanych z pulsem i kadencją tak aby po wprowadzeniu swojej optymalnej kadencji i wartości progowych pulsku przerzutki same się zmieniały zanim o tym pomysli operator. oczywiście z mozliwościa zastosowania kilku trybów jazdy i wariantów treningowych oraz ręcznego korygowania aktualnego przełożenia.

#42 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 29 wrzesień 2011 - 10:08

Co do elektronicznego hamowania to ja widzę tylko jedną opcję - ABS, ale nie sądzę by dało się stworzyć rowerowy ABS, który ważyłby mniej niż hmmm 500g, bo tylko wtedy ma to sens.


Jak OT, to OT...
No dobra - to tak jak w samochodach - nie ma elektronicznego hamulca i nigdy nie będzie. Może być co najwyżej wspomaganie hydrauliczne lub elektryczne kontrolowane elektronicznie. I to nie tyle chodzi tu o wspomaganie hamowania (bo co tu wspomagać?!), tyle o kontrolę blokady kół. O ile oczywiście wiadomo jaka organizacja wyrazi na takie coś zgodę, to faktycznie rozwiązaniem może być coś takiego, jak z linku KeNaJ'a - przy tarczach kontrola blokady koła jest dziecinnie prosta do realizacji - tak mechaniczna jak i optyczna. Zresztą przy hamulcach szczękowych też, choć realizacja kontroli siły zacisku jest nieco bardziej problematyczna (o jeśli nie jest to szczękowy układ hydrauliczny). Łatwiej kontrolować ciśnienie oleju hamulcowego - wystarczy zaworek elektromagnetyczny obniżający ciśnienie przy blokadzie koła. A od tego już tylko mały krok do układu kontrolującego napięcie linki (elektryczne wspomaganie naciągu hamulców szczękowych) lub ciśnienia płynu hamulcowego. Dziwię się, że jeszcze tego typu układy nie zawitały na pokład rowerów z wyższej półki, zwłaszcza z hydraulicznym układem hamulcowym.

UCI w tym przypadku nie powinno być aż tak rygorystyczne, wprowadzenie hamulców hydraulicznych z układami antypoślizgowymi zwiększyło by znacznie bezpieczeństwo rowerzysty szosowego w czasie hamowania. Może kiedyś zezwolą - póki co w przełaju zezwolili...

Brak prądu w akumulatorze oznacza w tym przypadku nie tyle brak możliwości hamowania, co możliwość zablokowania kół, czyli powrót do standardu. Oczywiście można zaprojektować w pełni "elektrycznie" działający układ hamulcowy, z tensometrem (czujnikiem siły nacisku na klamki hamulcowe) i układami wykonawczymi w zaciskach hamulcowych - wyeliminowanie linek i ewentualnych problemów z ich zabrudzeniem, jednak pod warunkiem zapewnienia alternatywnego układu hamulcowego (no bo zero prądu = zero hamowania) co jednak oznacza zwiększenie masy z uwagi na podwójny układ hamulcowy. Raczej nie tędy droga.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#43 bezdred

bezdred
  • Użytkownik
  • 491 postów
  • SkądPTB

Napisano 29 wrzesień 2011 - 10:25

To ja może jeszcze powiem o di2, że na pewno kiedyś się na takim rowerze przejadę chyba...
Ale mnie trochę dziwi potrzeba albo pomysły tworzenia automatycznych przerzutek jak pisze cookie. Przecież to wg mnie zabije całą zabawę i istotę kolarstwa. Pomijam fakt, że będzie to w wielu przypadkach bardzo niewygodne i tak samo jak nie wyobrażam sobie aut wyścigowych z automatami tak samo rowerów wyścigowych tym bardziej :mrgreen: Wg mnie to już jest przekombinowanie i raczej mógłby na taki pomysł wpaść nawiedzony inżynier wynalazca niż kolarz ...chociaż każdy ma inne potrzeby ;-)

#44 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 30 wrzesień 2011 - 06:40

Konkurencja dla Sh DA Di2?
http://www.bikerumor...ssette-pulleys/

#45 Gosc_KeNaJ_*

Gosc_KeNaJ_*
  • Gość

Napisano 30 wrzesień 2011 - 20:58

Martwi mnie że planują zrobić transmisję bezprzewodową. Za dużo baterii do ładowania plus prądożerność komunikacji bezprzewodowej nie wróży zbyt dobrze. Łączenie z iphonem według mnie zbyteczne - chyba że koncepcja pełnej automatyzacji i iphone jako miejsce zbierania i analizy danych.

Nie wiem jak jest rozwiązany mechanizm w shimano (brak zdjęć, danych i okazji do dokładnego pomacania) ale tu mechanizm wygląda mi na silnik liniowy (ale to by było chyba za drogie do takiego zastosowania) lub silnik krokowy z przekładnią śrubową. Taka budowa wróży bardzo dużą żywotność, plus jest prosta jak drut. Jedyny minus to czterożyłowy kabel - DI2 ma (chyba) 2, ale to tylko kwestia innej wtyczki.

#46 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 06 październik 2011 - 12:25

Jeszcze fajną sprawą jest zastosowanie w rowerach czasowych - przyciski na końcu lemondek oraz przy klamkach hamulcowych - to duży krok do przodu w czasówkach - zwłaszcza tych pagórkowatych. Tak mi się wydaje.


Czy czymś takim myślisz:
Dołączona grafika

Faktycznie do TT jest to dobre rozwiązanie.

A tak na marginesie elektrycznych hamulców i przerzutek - na dodatek bezprzewodowych. O czymś takim myśli (i projektuje) SRAM. Póki co, tak wyglądają prototypy:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
- mam nadzieję, że elementy wykonawcze będą zasilane z akumulatora zewnętrznego, klamki faktycznie mogą mieć baterię wewnętrzną, w końcu pojedyncze impulsy nie zżerają za dużo prądu - widać to np. w czujnikach prędkości polara (i innych), gdzie taka bateryjka wystarcza na kilka lat eksploatacji, emitując znacznie więcej impulsów, niż te klamkomanetki ze zdjęcia powyżej. Z elementami wykonawczymi jest już inny problem, tam zapotrzebowanie na prąd jest znacznie większe.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#47 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 06 październik 2011 - 13:38

A tak na marginesie elektrycznych hamulców i przerzutek - na dodatek bezprzewodowych. O czymś takim myśli (i projektuje) SRAM. Póki co, tak wyglądają prototypy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Hahah, przecież to 1-kwietniowy żart jednego z portali rowerowych sprzed kilku lat :lol:

#48 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 06 październik 2011 - 17:10

oż w mordę :oops: :oops: :oops: :oops:

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#49 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 14 październik 2011 - 16:23

Prozor, śpieszę z pocieszeniem;) Jest już projekt elektronicznego hamulca. Szczegóły tutaj.

#50 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 19 październik 2011 - 16:07

cd elektronicznego DA
http://www.bikeradar...-for-2013-32091



Dodaj odpowiedź