Skocz do zawartości


Zdjęcie

Hamulce i klocki


684 odpowiedzi w tym temacie

#641 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 23 kwiecień 2022 - 21:00

A ile czaus idą z ALI?

 

Też rok temu płaciłem ~100-110 za komplet.. eh :mellow:



#642 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 kwiecień 2022 - 21:13

Przesyłka oczywiście trwa. O niej nie wspominam. Po prostu jeżeli komuś zależało i chętnie zapłaci za śmieszne okładzinki 250 zł, to miał do nich dostęp cały czas i będzie miał nawet gdy już w BikeRS zapas się wyczerpie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • artho lubi to

#643 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 05 maj 2022 - 18:44

Na początku sezonu wymieniłem klocki i tarcze. Mam problem z przednim hamulcem - podczas hamowania są duże wibracje, widać jak widelec pracuje przód-tył. Siła hamowania też mogłaby być lepsza. Tarcza jest prosta. Co może być przyczyną i jak to rozwiązać? Podejrzewam, że trochę źle przeprowadziłem docieranie, ale nie wiem jak to można teraz naprostować.



#644 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 06 maj 2022 - 08:35

A u mnie po roku użytkowania pojawił się problem z hałasem w hamulcach tarczowych Shimano ale tylko przy dohamowaniu i to jedynie w przednim kole. Klocki oryginalne, od nowości, nie kwalifikują się jeszcze do wymiany, hałas pojawia się w ostatnim momencie gdy rower już praktycznie staje, co to może być? Dodam że używam dwóch zestawów kół, w jednym mam tarcze Ultegry w drugim DA i to samo dzieje się w obydwu zestawach więc to ewidentnie wina klocków, szkoda mi ich natomiast wyrzucać skoro zużyte są może w 50%


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#645 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8558 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 maj 2022 - 08:40

Prawdopodobnie rezonans. Przy określonej częstotliwości hamulec wpada w niekontrolowane wibracje i uzyskujesz hałas. Nie sądzę, żebyś mógł wiele na to poradzić. Moooże jakiś mikroefekt uzyskasz poprzez nałożenie smaru montażowego na wypust Centerlock oraz pomiędzy zacisk a widelec, który wytłumi jakąś maleńką część wibracji. Aczkolwiek, mówiąc, szczerze, nie spodziewam się.

 

Ewentualnie zamień klocki pomiędzy hamulcami i sprawdź, czy to rozwiąże problem.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#646 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2204 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 maj 2022 - 10:07

Odkręć tarcze, obróć nieco i zamontuj ponownie. Sprawdź też czy wszystko masz dokręcone, szarpanie może wynikać choćby z za słabo zamocowanego koła.

#647 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 07 maj 2022 - 07:57

Słabo zamocować koło przy sztywnych osiach to już trzeba się mocno postarać :) To były jednak klocki, przełożyłem te z przodu na tył i było to samo. Problem zniknął dopiero po wymianie na nowe. Dziwne to trochę, bo te w drugim zacisku były o wiele bardziej zużyte i pracowały nadal cicho. Przy okazji, L03A są praktycznie nie do kupienia, jakie zamienniki stosujecie? 


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#648 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 760 postów
  • SkądPodhale

Napisano 08 maj 2022 - 04:09

Cofnij się kilka postów do tyłu masz film i opis zamienników

Facebuk i  YT  Strava


#649 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 647 postów

Napisano 02 marzec 2023 - 16:14

Hej. Dziś wymieniałem płyn hamulcowy w Ultegrze. Niby wszystko poszło zgodnie z planem, założyłem nowe klocki, hamulce hamują mocno ale mam wrażenie, że skok klamki jest za duży. Myślicie, że coś poszło nie tak? Wiem, że jak rower był nowy to te hamulce łapały z bardzo małym skokiem, właściwie to przez pewien czas bojowałem z ustawieniem klocków aby nie obcierały ale takie działanie mi odpowiadało. Dzięki za podpowiedź, co może być nie tak.  



#650 shiler

shiler
  • Użytkownik
  • 85 postów

Napisano 02 marzec 2023 - 18:54

Ja z tego co pamiętam miałem podobny przypadek w klamkach 105. Pamiętam że wpompowanie większej ilości płynu w obwód spowodowało że ten skok był mniejszy.

#651 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 647 postów

Napisano 02 marzec 2023 - 19:00

No ok ale jak mam wypompować więcej do zamkniętego układu, który jest pełen.

#652 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8558 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 marzec 2023 - 19:08

A na pewno są poprawnie odpowietrzone? Podczas dolewania oleju na pewno przewody były w linii prostej i wszystkie bąbelki uciekły?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#653 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 647 postów

Napisano 02 marzec 2023 - 19:18

Wszystkie przewody mam ukryte w kierownicy je ramie, poza tym jak mogą być wszystkie prosto skoro idą od kierownicy do tylnego koła 🙂 Rower mialem na powieszony na stojaku, kierownica ustawiona tak, aby płyn się nie wylewał z pojemniczka. Bąbelki mam nadzieję że uciekły, spróbuję jeszcze raz.

#654 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8558 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 marzec 2023 - 20:38

I tu może być problem. Przewody podczas odpowietrzania powinny być proste i ustawione pionowo, co w praktyce oznacza, że idealnie byłoby, gdyby były poza ramą.

 

Nie odpowietrzysz skutecznie przewodu, jeżeli w jednych miejscach wznosi się, a w innych opada - siłą rzeczy w najwyższych punktach może zalegać powietrze.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#655 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 647 postów

Napisano 02 marzec 2023 - 21:12

E no, musi być jakiś sposób. Przecież nikt nie demontuje kompletnie przewodów. Zrobiłem to jeszcze raz i wydaje się ciut lepiej, zobaczę jak wyjadę.
Poza tym, na logikę, wciskając płyn strzykawka powietrze wpychamy to jak coś tam ma zostać? Podłączmy do strzykawki długi poskręcany przewód - jeśli będziemy wciskać ciecz pod ciśnieniem to nie ma szans aby tam zostało powietrze. Przynajmniej tak mi się wydaje.

#656 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 02 marzec 2023 - 21:24

w tutorialach pokazane jest zalecenie, aby ostukać sam zacisk, jak i przewód, w celu uwolnienia pęcherzyków powietrza. 

 



#657 shiler

shiler
  • Użytkownik
  • 85 postów

Napisano 02 marzec 2023 - 21:40

Ja przy zakręconym odpowietrzniku przy klamce popuszczałem jeszcze lekko śrubę przy zacisku i wciskałem trochę płynu do środka (z wyczuciem żeby nie zsunął się przewód) i dokręcałem tą śrubkę jednocześnie trzymając strzykawkę lekko wciśniętą. To powodowało że w przewodzie było więcej płynu i klamka miała mniejszy skok.

#658 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8558 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 marzec 2023 - 22:02

Poza tym, na logikę, wciskając płyn strzykawka powietrze wpychamy to jak coś tam ma zostać? Podłączmy do strzykawki długi poskręcany przewód - jeśli będziemy wciskać ciecz pod ciśnieniem to nie ma szans aby tam zostało powietrze. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Niestety źle Ci się wydaje. Jeżeli w zagięciu pozostanie bąbel powietrza, to olej przeleje się dołem poniżej bąbla, a w zagięciu powietrze jak było, tak będzie nadal.

 

Gdyby to było takie proste, jak piszesz, nikt nie potrzebowałby odpowietrzać kaloryferów - to przecież ten sam mechanizm.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#659 liftlodz

liftlodz
  • Użytkownik
  • 195 postów

Napisano 03 marzec 2023 - 06:37

Niestety źle Ci się wydaje. Jeżeli w zagięciu pozostanie bąbel powietrza, to olej przeleje się dołem poniżej bąbla, a w zagięciu powietrze jak było, tak będzie nadal.

Gdyby to było takie proste, jak piszesz, nikt nie potrzebowałby odpowietrzać kaloryferów - to przecież ten sam mechanizm.

Masz rację i nie masz racji.
Masz rację że może zostać bąbel powietrza w zagięciu .
Nie masz racji co do grzejników - tam w 90% jest system 2 rurowy, 1 rurowy (czyli taki jak w układzie hamulcowym) praktycznie odpowietrzy się sam jeśli powoli napełniasz układ.

#660 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8558 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 marzec 2023 - 06:42

O właśnie, o ile zrobisz to powoli. Czyli masz całe tygodnie na to, żeby woda rozprowadziła się po systemie, bo cały czas jest napędzana (czy to konwekcją, czy pompą).

 

A na koniec, choćbyś nie wiem jak dobrze zaprojektował i wykonał system ogrzewania, i tak zawsze masz odpowietrznik w najwyższym punkcie, bo znasz życie i wiesz, że ten bąbel zawsze prędzej czy później się pojawi i zostanie przepchnięty tam, gdzie jego miejsce ;)

 

W rowerze tego luksusu nie masz, bo po 10 minutach zamykasz układ i nie masz żadnego realnego ujścia dla tego bąbla.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź