Nie: korba klasyczna a kompaktowa to różnica około (nie da się bezpośrednio przełożyć w ten sposób, ale porownanie jest) 1 ząbka koronki kasety na blacie i ok. 3 - 2 ząbków małej zębatki korby
Jesus, wiedziałem że ktoś się przyczepi. Pisałem jasno że podaje to przykładowo dla zobrazowania problemu i nie wyliczałem tego. Raptem pomyliłem się o jeden ząbek na kasecie.
Dziś potestowałem co nieco.
50/14 - 90rpm i 42km/h - odczucia? tragiczne
Dzisiejszy 60km trening w 90% przejechałem na 50/19 z kadencją powyżej 90, średnia około 31km/h. Na zjazdach z hopek wrzucałem 17, dokręcałem do 110 rpm i jechałem ponad 40km/h. Zakłądając ciut bardziej stromy zjazd wrzucam 15, dokręcam do 110rpm i jadę ponad 50km/h. Z racji vbraku odpowiedniej wytrzymałości siłowej nie ma szans na wrzutkę 14 i dokręcenie do ponad 60km/h (oczywiście mowa o neutralnych warunkach) Dlatego dla mnie jako amatora kaseta juniorska w zupełności by styknęła na moje miękkie treningi. Zaznaczam, że mam kompaktową korbę, która jest zaprzeczeniem płaskiego terenu
No dobra, ale zauważ że nie każdy lubi jakieś mega wysokie kadencje. Pewnie powiesz że tak jest bardziej pro, hmm, to zależy, nie każdemu akurat musi pasowacć kadencja 130 (zależy to też od budowy ciała, górale chuderlaki może tak lubią, ale jak ktoś jest "lepiej" zbudowany to niekoniecznie) . Ja w ogóle nie wyobrażam sobie jazdy tak jak mówisz, z kompaktem i kasetą 14-25 :shock: Dla mnie to za miękko. Jeszcze przy normalnej korbie i założeniu że nie ma żadnych pochyłości (co jest nierealne w sumie) to może i dało by radę. Inaczej nie ma bata. A ponad 60kmów wykręcam, ale nie na 14/50 a na 13/52 z przodu (oczywiście nie na idealnie płaskim).