Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trenażer z "wirtualem"


2226 odpowiedzi w tym temacie

#1201 piter91

piter91
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 28 październik 2017 - 19:03

Zależy od oprogramowania wspierającego. Praktycznie każdy trenażer (wymagany pomiar mocy np. przez trenażer lub w korbie/pedałach/itd, ewentualnie jeśli oprogramowanie wspiera to moc wyliczana na podstawie krzywej mocy trenażera), dodatkowo jeśli ma być automatycznie regulowana siła hamowania np. przy podjeździe to w rachubę wchodzą tylko trenażery interaktywne. Wejdź sobie na strony producentów np. tacx czy elite i sprawdź, które są trenażerami interaktywnymi. 

Na ogół oprogramowanie na PC należy wykupić osobno i tanie raczej nie jest. Wyjątek niektóre (najdroższe) trenażery elite real e-motion i Drivo, które w komplecie mają oprogramowanie Real Software, jednak ilość Real Video (tras) dodawana gratis i tak jest symboliczna (pierwszy 2, drugi 1). 

 

dziękuje bardzo za szybką odpowiedź ;) czyli kupując Elite Drivo dostaję jakieś 2 trasy tak? a następne muszę dokupić- jak jest cena takiej trasy? 



#1202 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 28 październik 2017 - 19:09

Nie, dostaniesz tylko jedną trasę, prawdopodobnie tą, którą już wcześniej jeździłeś (Alp D'huez).

Dokładne informacje o cenach i trasach (DVD) uzyskasz przeglądając sklep Elite. Z tego co widzę to trasy kosztują po 29,50€.

 

Przy okazji - trenażery tacx mogą mieć również program tacx trainer software 4 aczkolwiek na ogół będzie to wersja basic, z bardzo ograniczonym zakresem funkcji, jednak da się również na tym programie użyć zakupionych trans, oczywiście są to trasy inne niż Elite, koszt też nie jest niski, jednak bardziej zróżnicowany, niż Elite, bo od 10$ do kilkudziesięciu np. 50$, przeglądnij sobie sklep z filmami Tacx.

Sam program w wersji basic jest "darmowy" (jako 'dodatek' do trenażera) jednak dodawany tylko do najdroższych trenażerów interaktywnych np. Genius, Neo. Program w wersji Advanced kosztuje już ok. 7 stówek PLN, ewentualnie w tzw. zestawie uzupełniającym czyli z anteną (na kablu - to akurat dobre) ANT oraz pilotem do sterowania - koszt ok. $199,99.

Bez sterowania i synchronizacji trasy można sobie puścić taki film za pomocą Tacx video player - darmowy do pobrania i używania. 

Aplikacja tabletowa tacx'a ma swoje filmy niekompatybilne z w/w oprogramowaniem. Nieco tańsze i ewentualnie można puścić je na TV np. za pomocą przesyłania bezprzewodowego ekranu z tabletu (chrome cast).

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1203 JERY

JERY
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 28 październik 2017 - 21:58

cześć. jakiś czas temu jeździłem na trenażerze Elite Drivo z symulacją jazdy na Alp D'huez i bardzo mi się to spodobało. Pytanko do lepiej zorientowanych w temacie- 

- czy są jakieś tańsze trenażery z taką możliwością- żeby wyświetlić na TV trasę i żeby była zmieniało się na bieżąco (automatycznie) obciążenie wtedy kiedy podjazd i zjazd itp... no i żeby taki trenażer miał pomiar mocy. (czy jest ktoś w stanie wstawić listę takich trenażerów. chodzi mi tylko o nazwy 3-5 modeli jesli takie istnieją.)

- jak wygląda sprawa z wykupowaniem tras (bo słyszałem że tego w gratisie nie ma:( ). 

- czy dostajemy jakieś oprogramowanie na laptopa czy to tez trzeba dokupić? 

z góry bardzo dziękuję za odpowiedź ;)

 

W Decathlonie maja rozwiazania budzetowe. Ja osobiscie po konsultacji z forumowiczami wybralem Tacx Flow za 1000zl. Jako pierwszy trenazer mysle ze bedzie jak najbardziej ok. Jest interaktywny. Podaje moc z dokladnoscia +-10%. Dla amatora to wystarczy. Wazne zeby trenowac na tym samym sprzecie to bedzie wiadomo jakie efekty przynosza treningi. Istotny jest progres na moim poziomie, a niekoniecznie aptekarska precyzja jak na sprzecie za 5000. Istotna jest informacja o symulowanym max podjezdzie. Flow podaje, ze max dla niego to 8%. Jesli spodobala Ci sie jazda po alpejskich przeleczach, to nie wiem czy 8% wystarczy. Cena trenazera wiaze sie glownie z 2 parametrami. Dokladnosc pomiaru mocy oraz max symulowanego wzniesienia.



#1204 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 28 październik 2017 - 23:41

Te 8% to bujdy na resorach. Właściwie 6% bo tyle podaje Tacx do modelu Flow czyli pomyliłeś się o marne 2%. Ale nie martw się, właściwie to nawet tyle nie ma prawa symulować. Zgodnie z testem oporu Vortexa (nieco mocniejszy od Flow) jako symulacji podjazdu na przełożeniu 39x27 przy kadencji 65 obr/min (niecałe 12 km/h, właściwie 7,4 mil/h i wymaga wygenerowania 340W) uzyskuje opór... 100W. Tak STO watów. Da się na 100W podjechać 6%? Raczej mało prawdopodobne. Praktycznie symulacja przy takim przełożeniu to ok. 2,5% (dla lżejszych niż autor może być to 3 max 4%). Nie oznacza to, że nie da się używać wirtualnych podjazdów, po prostu koło musi kręcić się szybciej, niż przy w/w przełożeniach/kadencji. Przy tej kadencji bez kręcenia na blacie się nie obejdzie...

Co ciekawe Bushido ma podobny problem, czyli przy w/w przełożeniu i kadencji też ma opór jedynie 100W, ale jest to spowodowane czym innym niż w Vortex, po prostu generuje się za mało energii, żeby wygenerować większy opór. Ale wystarczy 39x21 żeby uzyskać 340W, a to już odpowiednik symulacji 10 - 12% (dla lekkich może i będzie 15%).

 

Jeszcze jedno - to nie współczynnik symulowanego podjazdu jest wazy i wykorzystywany w symulacjach wideo czy aplikacjach typu Zwift, tylko generowana moc. Czyli można jechać na blacie podjazd 20% - normalnie byś nie podjechał, a tu się da jeśli trenażer mocniej hamować na niskiej kadencji nie potrafi...


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1205 JERY

JERY
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 29 październik 2017 - 10:35

Ok. Dzieki za info. Pouczajace i nawet ciekawe :) Przydatne dla tych, ktorzy chca trenowac typowo podjazdy. Z tym, ze dla mnie nic to nie zmienia. Jest wystarczajaco ciezko jak na moj pierwszosezonowy poziom. No i tez powtwierdziles czego ja sie dowiedzialem z roznych zrodel. Chcesz wiekszej, bardziej realnej symulacji podjazdow? Musisz wydac wiecej. Jesli jest tak pisze kolega Prozor, to musisz wydac duzo wiecej bo Bushido tanim trenazerem nie jest a i tak ma swoje bolaczki :)



#1206 mucher

mucher
  • Użytkownik
  • 283 postów

Napisano 29 październik 2017 - 16:03

 

Przy okazji podaj pomiary mocy dla niewielkich prędkości obrotowych osiąganych na przełożeniach np. 39/25 czy 34/25 (zależy jaką masz korbę) dla porównania Turno z Muin/Kura. Oczywiście dla określonych kadencji np. 80/90/100 obr/min.

 

Pi razy oko przy 34/25 jest ok. 80 rpm /90W, 110 przy 90 rpm, 140 100 rpm. O tyle o ile, bo na takich mocach nie dowierzam już miernikowi. Nie patrzyłem w sumie co pokazywał sam trenażer - pomiary u mnie z pedałów. 


  • Prozor lubi to

#1207 JERY

JERY
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 29 październik 2017 - 21:46

A tak z ciekawosci. Co to za wynalazek z Decathlona to "turbo roteo" ? Nad tym tez sie zastanawialem.



#1208 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 29 październik 2017 - 22:45

Mało udana wersja budżetowego Muin'a. Zdecydowanie bardziej warto rozważyć zakup nowego Turno - cena zbliżona, konstrukcja o wiele bardziej dopracowana. No i ładniejszy jest ;)

 

Pi razy oko przy 34/25 jest ok. 80 rpm /90W, 110 przy 90 rpm, 140 100 rpm. O tyle o ile, bo na takich mocach nie dowierzam już miernikowi. Nie patrzyłem w sumie co pokazywał sam trenażer - pomiary u mnie z pedałów. 

 

No to tak jak myślałem dopracowali pod mniej wymagających (w porównaniu do Kura), ale opór na miękkich przełożeniach jest sensowny. Na Muin przy 90 rpm i 34/21 mam ok. 100W (a może 90W? Już sam nie jestem pewny, na jakim przełożeniu robiłem dziś przerwy... pomiar P2M), tak więc dół jest raczej bardziej "lekki", jednak progresja hamowania jest prawdopodobnie większa, a w Turno powinna być bardziej "rozciągnięta" co ułatwiałoby trening. Dla potwierdzenia/obalenia tej teorii możesz jeszcze sprawdzić na jakim przełożeniu uzyskujesz moc ok. 200W przy powiedzmy ok 90 rpm?

 

Ok, Elite zaktualizowało katalog trenażerów na rok 2018 (póki co tylko wersja FR - no chyba, że Włochom się katalogi popierniczyły...). Jest i porównanie mocy przy określonych prędkościach dla Turno. Patrząc na tabelkę:

 

Prędkość, Turno,    Muin,     Kura

=========================

20 km/h:   165W,   150W,   195W

40 km/h:   650W, 1050W, 1020W

60 km/h: 1950W, 3600W, 3600W

 

Potwierdza moje domysły i pomiary Muchera ;) ale i tak jestem ciekaw przy jakim przełożeniu/kadencji te 200W uzyskuje się na Turno ;)

Mniejsza progresja oporu (Turno względem Muin) powinna ułatwić dobór przełożeń i kadencji do docelowej mocy. Minusem może być utrudniony (lub jego brak) trening o niskiej kadencji (blat/ośka), aczkolwiek mogę się mylić... Możesz to też sprawdzić? ;)

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1209 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 30 październik 2017 - 21:46

Nie, dostaniesz tylko jedną trasę, prawdopodobnie tą, którą już wcześniej jeździłeś (Alp D'huez).
Dokładne informacje o cenach i trasach (DVD) uzyskasz przeglądając sklep Elite. Z tego co widzę to trasy kosztują po 29,50€.

Przy okazji - trenażery tacx mogą mieć również program tacx trainer software 4 aczkolwiek na ogół będzie to wersja basic, z bardzo ograniczonym zakresem funkcji, jednak da się również na tym programie użyć zakupionych trans, oczywiście są to trasy inne niż Elite, koszt też nie jest niski, jednak bardziej zróżnicowany, niż Elite, bo od 10$ do kilkudziesięciu np. 50$, przeglądnij sobie sklep z filmami Tacx.
Sam program w wersji basic jest "darmowy" (jako 'dodatek' do trenażera) jednak dodawany tylko do najdroższych trenażerów interaktywnych np. Genius, Neo. Program w wersji Advanced kosztuje już ok. 7 stówek PLN, ewentualnie w tzw. zestawie uzupełniającym czyli z anteną (na kablu - to akurat dobre) ANT oraz pilotem do sterowania - koszt ok. $199,99.
Bez sterowania i synchronizacji trasy można sobie puścić taki film za pomocą Tacx video player - darmowy do pobrania i używania.
Aplikacja tabletowa tacx'a ma swoje filmy niekompatybilne z w/w oprogramowaniem. Nieco tańsze i ewentualnie można puścić je na TV np. za pomocą przesyłania bezprzewodowego ekranu z tabletu (chrome cast).


A wg Ciebie warto wykupic oprogramowanie advanced? Jezdze na Zwifcie ale razem z Neo dostalem bon na 100eu do wykorzystania na ten zestaw i wlasnie... sam nie wiem :)

#1210 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 30 październik 2017 - 23:12

Niektórzy go uwielbiają, 100€ taniej to może mieć sens. Co prawda dostęp do filmów i tak dodatkowo płatny, ale sam musisz zadecydować ;)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1211 Moody

Moody
  • Użytkownik
  • 171 postów

Napisano 30 październik 2017 - 23:31

 warto wykupic oprogramowanie advanced? Jezdze na Zwifcie ale razem z Neo dostalem bon na 100eu do wykorzystania na ten zestaw i wlasnie... sam nie wiem :)

 

Nawet się nie zastanawiaj, naprawdę warto wykorzystać ten bon dla tego oprogramowania. Za Neo extractor i Tacx Trainer software 4 Advanced zapłaciłem 111 euro razem z przesyłką i nie żałuję, mimo że często korzystam ze Zwifta.



#1212 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 31 październik 2017 - 09:27

Nawet się nie zastanawiaj, naprawdę warto wykorzystać ten bon dla tego oprogramowania. Za Neo extractor i Tacx Trainer software 4 Advanced zapłaciłem 111 euro razem z przesyłką i nie żałuję, mimo że często korzystam ze Zwifta.


Dzieki za info. A korzystasz z jakiegos konkretnego treningu (filmu)? Mozesz cos polecic?

#1213 buczek2007

buczek2007
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 01 listopad 2017 - 18:03

 I co to jest za wynalazek to INTERA smart?W sieci nie ma nic na ten temat. Nawet na stronie Elite nie ma czegos takiego.

https://www.decathlo...id_8398220.html

 

https://www.decathlo...id_8345488.html

 

Co prawda pytanie zadane już jakiś czas temu, ale może nie dostanę na wstępie po łbie od moderatorów ;).

 

Intera SMART ma dokładnie taką jednostkę oporową jak Qubo Digital Smart B+ (informacja od Elite) tylko, ze na sztywnej ramie zbliżonej do Rampy.  A wiec można sobie popatrzeć na parametry Qubo. Różnica w stosunku do Rampy to moc maksymalna i symulacja podjazdu do 6% a nie do 10%. 

 

W Qubo niektórzy uważają za wadę to, ze kolo do rolki oporowej dociska się własnym ciężarem - jak się siedzi wszystko jest ok, ale jak się chce wdepnąć na stojąco to koło potrafi stracić kontakt. 



#1214 JERY

JERY
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 05 listopad 2017 - 15:48

Panowie, mam problem. Chcialem przetestowac program/symulator bkoola, ale soft bkool'a nie widzi mojego tacx'a . Na stronie jak byk napisane, ze wspolpracuje z flow'em, ale nie trenazera nie widzi. Widzi czujnik kadencji, widzi "miernik mocy" flowa, nawet da sie jechac, ale bkool nie staruje oporem trenazera.



#1215 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 05 listopad 2017 - 17:30

Widzi czujnik kadencji, widzi "miernik mocy" flowa, nawet da sie jechac, ale bkool nie staruje oporem trenazera.

 

Używasz Bluetooth czy ANT+?

BLE ma niezły bajzel i każdy producent przez długi czas robił komunikacje (sterowanie oporem) po swojemu.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#1216 JERY

JERY
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 05 listopad 2017 - 18:08

ANT+ . Dziwne. Wczoraj za nic niemoglem polaczyc Flow'a z bkool. Dzisiaj podlaczylem flowa do pradu, odpalilem bkool i wszystko dzialalo bez zadnych problemow.

 

EDIT

 

Czy zwifcie i bkoolu tez mozna tutaj rozawiac czy jest inny dzial?

 

 



#1217 JERY

JERY
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 06 listopad 2017 - 17:56

Panowie mam pytanie. jezdzilem na Zwifcie i na bkool. Zwift wydaje mi sie trudniejszy tzn subiektywne odczucia sa takie ze gdy zwift podaje nachylenie 0% to ja czuje jak bym jechal na conajmniej 1% wzniesienia. Bkool w moim odczuciu jest latwiejszy i bardziej zblizony do tego co pamietam z jazdy w realu. Wiem, ze ma to zwiazek  z ustawieniem "trainer difficulty" Teraz wlasciwe pytanie. Mam ustalony jakis tam poziom FTP dla przykladu 200w. Wybieram trening za zwifcie i ten trening automatycznie dopasowuje sie do mojego ftp. Ale co sie stanie jesli zmienie opcje trainer difficulty z powiedzmy 50% na 100%. Rozumiem ze pedalowanie bedzie ciezsze, ale czy sesja treningowa wezmie to pod uwage i odpowiednio przeliczy obciazenie podczas treningu? Jak ustawic trainer diff... zeby trening byl odpowiednio skalkulowany do mojego ftp?



#1218 joesatch

joesatch
  • Użytkownik
  • 358 postów

Napisano 06 listopad 2017 - 19:15

Witaj,

trening na mocy będziesz miał zawsze tak samo, niezależnie jak ustawisz "trainer difficulty".
Wg planu treningowego będziesz miał cisnąć powiedzmy 90% FTP to tyle będziesz miał jechać... nie patrząc czy jest z górki czy 20% pod.

 

Parametr "trainer difficulty" jest raczej po to by się nie zajechać w "wolnej jeździe"... gdzie podjazd jest 20%, to trenażer ustawi obciążenie adekwatnie do parametru, albo będzie to 100% albo ileś tam... koniec końców i tak będziesz musiał z siebie wykrzesać tyle samo wat żeby  to podjechać.

 

Pozdrawiam



#1219 diadus

diadus
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 06 listopad 2017 - 19:35

Witam wszystkich.

 

Poproszę o pomoc wyborze trenażera do treningów i zabawy w wirtualu.

Od poprzednich podobnych próśb moja różni się tym, że służyć  on ma mojej żonie (~5k km/rok + zimowy spining) i mnie
(~2 k km/rok). Dodam tylko, że jazdę na rowerze traktowałem dotąd jako sport uzupełniający ale może się to zmienić. Poza ty po prostu chciałby schudnąć.
Oboje mamy rowery szosowe.

Wydaje mi się że dobrym wyborem, ze względu na szybkość wymiany rowerów, byłby trenażer rolkowy (na tylne koło). Spodobał mi się Tacx Bushido. Ze względu na ciężar koła zamachowego jest pewno lepszy od Vortexa. Chwalicie także  trenażery Elite. Nie wydam na pewno więcej niż 2,5k. Możecie coś polecić w aspekcie stosunek cena/jakość/możliwości?

Z góry dziękuję.



#1220 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 07 listopad 2017 - 09:10

Chciałaby schudnąć? Mniej żarcia. Serio - deficyt kaloryczny to podstawa. Aktywność fizyczna służy przede wszystkim do utrzymania wyższego poziomu metabolizmu i zapobiega wejściu organizmu w tryb oszczędzania energii. Ale pewno o tym już wiecie ;)

 

Czy ja wiem, czy wymiana trenażera rolka/DD jest szybsza w rolkowym? Jak ktoś ma wprawę w zdejmowaniu koła to na DD może to potrwać z 15 sekund (sztywna oś 2x tyle). Zakładając, że rolkowy to koło i tak będzie dedykowane pod trenażer (żal łożysk i opon) to i tak trzeba zmienić koło, czyli czasu będzie nieco mniej niż przy rolkowym (bo tam jeszcze koło w imadło trafia). Aczkolwiek to też sekundy...

 

Tak, Bushido jest lepszy od Vortexa, przynajmniej jeśli chodzi o odczucia treningowe (kręcenie korbą i czucie nóg).  Aczkolwiek zapomnij o tym, że ustawisz sobie jedno przełożenie to cały trening na tym zrobisz. W tym przypadku jest nawet bardziej wymagający, niż Vortex. Po prostu trzeba zapewnić zasilanie trenażerowi poprzez napędzanie alternatora, a jedyny sposób to... kręcić ;)

 

Jakby co mam na zbyciu niewiele używany, w doskonałym stanie technicznym (i wizualnym) Bushido w cenie Vortexa ;)

Gratisowo dorzucę oponę trenażerową Conti, koło samemu już trzeba sobie zorganizować ;)

Stoi i się kurzy, męczę się na Muin. Ewentualna informacja na prv ;)

 

 

"trainer difficulty" 

 

Dokładne wyjaśnienie: ZWIFT.

WHAT DOES IT DO?

settings-difficulty-100-300x156.jpg?resi

100% difficulty: not recommended unless you’ve got a high-end trainer, a penchant for shifting often, and a need to punish yourself!

Lowering your Trainer Difficulty decreases the resistance changes on hills. You still have to put in the same amount of power to get up (and down) the hill, but the resistance will change less when you hit a hill.

Another way to look at it: where you might typically use 7 of your gears when riding at the default 50% setting, lowering it to 25% would let you ride and only use ~3 gears, since the uphills and downhills will feel less steep.

Increasing your trainer difficulty, on the other hand, will force you to use more gears. So instead of 7, you may use 10 or 12, since the hills will feel steeper.

Warto szukać w pomocy Zwift'a.


  • Arked lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź