Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trenażer z "wirtualem"


2226 odpowiedzi w tym temacie

#1701 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 23 wrzesień 2019 - 19:13

Co takie drogie z ali proponujecie?

Pierwszy rzut oka i:

https://pl.aliexpres...rchweb201603_60 - 4 dychy,

https://pl.aliexpres...rchweb201603_60 - 35 złocisza

https://pl.aliexpres...rchweb201603_60 4,5 dychy...

https://pl.aliexpres...rchweb201603_60 - niecałe 4,3 dychacza...

 

tyle tylko, że z chin to czekanie minimum te 2 tygodnie.

 

Ale i tak najlepiej działający jest Tacx, tylko drogi dość. Z drugiej strony odbiornik na kablu usb (ale tak do 3m) i też dobrze działa.

 

Ale Bzyku i tak chcesz sterować Garminem, to właściwie antenka będzie potrzebna będzie tylko do specyficznych zastosowań, jak się na Zwifta zdecydujesz czy coś w tym stylu...


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1702 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 23 wrzesień 2019 - 19:34

No to na Allegro mam za 50-55 zł z przesyłką od ręki, to te 15 zł różnicy przy całości mi nie zrobi.

Prozor wiesz, jak już będę miał sprzęt w domu, to na tego Zwifta już bym rzucił okiem :D

#1703 cegla11

cegla11
  • Użytkownik
  • 92 postów

Napisano 23 wrzesień 2019 - 21:27

Bzyku podaj stronkę gdzie zamawiałeś trenażer, chyba zacznę znowu szukać, bo coś piszą o zwrocie kasy za moje suito



#1704 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 23 wrzesień 2019 - 21:35

No to na Allegro mam za 50-55 zł z przesyłką od ręki, to te 15 zł różnicy przy całości mi nie zrobi.

Prozor wiesz, jak już będę miał sprzęt w domu, to na tego Zwifta już bym rzucił okiem :D

 

Co racja, to racja. Czas to "piniądc".

Urozmaicenie ze wszech miar polecane. Zresztą przy treningach strukturyzowanych możesz nawet sterować Edge, a do Zwifta tylko nadawać dane. Nie będzie wtedy sterować oporem, ale wyliczać prędkość w zależności od generowanej mocy. Lepsze to niż gapienie się w ścianę. A i chyba lepsze niż oglądanie TV ;)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1705 cegla11

cegla11
  • Użytkownik
  • 92 postów

Napisano 23 wrzesień 2019 - 21:53

Dla mnie cena za wahoo fitness kickr 2018 zaporowa ponad 5 tys,  kickr core też za tani nie jest ok 3300 skończę na fluxie :(



#1706 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 24 wrzesień 2019 - 03:54

Prozor, do tej pory właśnie TV to dla mnie było najlepsze rozwiązanie. Przez ostatnią zimę nadrobiłem wszystkie zaległości serialowe :). No ale nie miałem możliwości jazdy ze ZWIFT, więc może to zmienić mój światopogląd ;)

Cegla, znajomy w stacjonarnym sklepie mi załatwił Kickr.

#1707 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 24 wrzesień 2019 - 07:13

Posiada ktoś może jakiś kod zniżkowy w którymś ze sklepów na Kickr Core?

Pojszło PW

 

EDIT: Doczytałem że już niepotrzebne :)


  • Bzyk lubi to
To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#1708 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 24 wrzesień 2019 - 09:43

. No ale nie miałem możliwości jazdy ze ZWIFT, więc może to zmienić mój światopogląd ;)

 

Mojego nie  zmieniło, na mój gust sztuczne to troche. Jeszcze jakby jakies rzeczywiste drogi/podjazdy były np coś z Alp ale kosmos typu Col du Zwift raczej mnie nie przekonało.

 

Problem w tym, że młody  16 lat wciągnął się niesamowicie i wielkimi krokami zbliża się  ......konieczność zakupu.

 

Na razie Trial ale codziennie śmiga po kilka h.Szczególnie podobają mu się te grupowe jazdy- w sensie że jest członkiem zespołu ,dostaje polecenia......

( Ale on nałogowo od kliku lat  gra w Cycling Manager ,  taka gra Strategiczna tj kupuje zawodników, trenuje , pieniądze wyścigi itp. Patrząc na to co pokazują w tv , co dzieje się na wyścigach to wydaje się, że już teraz spokojnie mógłby zastąpić niejednego managera/dyrektora sportowgo - czyli Zwift będzie ''Uzupełnieniem '' teorii)

 

Pytanie jest- czy ja coś z tego będę miał dla siebie,

-czy za 1 abonament jest dostęp do kilku kont. 

 

Tam widziałem są jakieś gotowe  plany traningowe 

- jak one się mają w stosunku do tych z Trainerroad ( Trainarroad/Powerpeaks jezdzilem sobie Sweet Spoot Base potem Built -Substained Power Built i ostatnia Speciality- Climbing Road Race i takie coś  spokojnie mi wystacza nie mam wielkich wymagań)

-czy jest dobre  ,,sterowanie '' kadencją w sensie, że trening automatem/oporem wymusza wysoką kadencję ( Trainerroad ) czy nie ( Powerpeaks)-znaczy to akurat mogę sprwdzić - ale jak ktoś zwrócił na to uwagę to dobrze by było wiedzieć



#1709 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 24 wrzesień 2019 - 10:33

1 abonament, 1 użytkownik:

Q: Can two people share an account?

A: No. Each user on Zwift must have their own, membership. Because many calculations within Zwift factor in your height, weight, and fitness level, using someone else's account will result in a poor experience for both Zwifters.

 

Oczywiście nikt nie będzie sprawdzać, czy nie jeździsz z kimś na zmianę, ale to ma właśnie wpływ na to jak będzie wyglądał awatar, jak będzie się zachowywał, jak będą liczone punkty itd. Na upartego na jednym koncie może jeździć na zmiany cała rodzina. Przebieg wspólny, zarobione "krople" też. Plus - szybsze osiągnięcie wyższych poziomów,  zwiększenie budżetu na gadżety (np. rower) dla młodego ;)

 

Wyjątek: darmowe konto dla dziecka od 5 do 16 lat. 

If your child’s under 16, their Zwift account will be free until they are 16 years old. After they turn 16—you'll have to pay the regular monthly membership fee for them to continue using Zwift.

 

Plany - sprawdź sobie, niby jest sporo do wyboru, nawet akademia (pana Kleksa, znaczy Zwifta) jest, ale wiadomo jak z gotowcami. Zawsze można ułożyć swój własny plan treningowy, dobierając ćwiczenia lub zgoła je układając pod siebie.

Trening typowy ERG, czyli zmniejszasz kadencję, zwiększa się opór. Normalne.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1710 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 25 wrzesień 2019 - 08:37

 

 

Plany - sprawdź sobie, niby jest sporo do wyboru, nawet akademia (pana Kleksa, znaczy Zwifta) jest, ale wiadomo jak z gotowcami. Zawsze można ułożyć swój własny plan treningowy, dobierając ćwiczenia lub zgoła je układając pod siebie.

Trening typowy ERG, czyli zmniejszasz kadencję, zwiększa się opór. Normalne.

Próbowałem - nie działa to tak super jak na Trainarroad ale jednak  lepiej/inaczej niż w Powerpeaks tzn. jestem w stanie jechać na kadencji typu 90 - na dużej tarczy. w Powerpeaks przynajmniej u mnie  na ca prgowych treniengach nie było takiej możlliwości - 2 lata jeżdżenia i zawsze była mała tarcza + jakaś w wysoka zębatka na kasecie z tyłu ( a miałem 12-36) .

 

Taki przykład :(akurat nie progowy)   spacerowa jednostka 

https://aws1.discour...5e2be2b73aa.png  na Trainarroad nie jest wcale  taka spacerowa bo trenażer/program wymusza kadencję ponad 95, gdzie na Powerpeaksie można sobie jechać jak się nam podoba i rzeczywiśćie jest to 0 wysiłku.

O ile dobrze rozumiem temat to na Trainarroad te ERG rzeczywiście działa a na Powerpeaks nie do końca(albo może jest lepsza/podrasowana bo nie pozwala się aż tak zmęczyć- mnie męczy ta b.wysoka kadecja  ) przynajmniej na moim Bushido.

 

Plany rzeczywiscie coś tam w Zwifcie jest https://whatsonzwift.com/workouts/ misz, masz  ale do moich zastosowań to myślę chyba to   https://whatsonzwift...wk-ftp-builder/ - chodzi mi tylko o ogólną wytrzymałość, trochę ''mocy'' tak wyłącznie dla siebie , żeby szybciej pokonywać długie podjazdy ( powiedzmy 30 min +) bo takie coś lubie a  ściganie , finisze, jazda w dużej grupie - to mnie kompl. nie intersuje 



#1711 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 postów

Napisano 25 wrzesień 2019 - 09:37

Jak trenażer lub program może wymuszać kadencję w trybie ERG? Jest to chyba niemożliwe. Może co najwyżej wizualnie wymagać od użytkownika dostosowania kadencji.


  • big75 lubi to

#1712 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 25 wrzesień 2019 - 09:40

Pettit to jest strefa Endurance 55-75% FTP, uzywany jako przerywnik pomiedzy ciezszymi sesjami. Tu tylko 12min jest na 70%. 

Nie bardzo rozumiem w jaki sposob TR wymusza jazde na jakiejkolwiek kadencji. Oczywiscie przy duzych obciazeniach trzeba szybciej krecic bo inaczej sie nie ukreci ale tu, przy takich mocach to mozna sobie krecic iscie spacerowym tempem.

 


  • big75 lubi to

#1713 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 25 wrzesień 2019 - 09:42

Dokładnie, dla mnie też jest to niezrozumiałe. Zwłaszcza przy trenażerach, które mają wyraźny "dół" oporu rosnący wraz z prędkością obrotową rolki. Dotyczy to również i trenażerów DD np. Flux (przynajmniej pierwszej generacji).

No i akurat ten problem z obciążeniem/kadencją to zasługa Bushido. Z drugiej strony dziwne, że Trainerroad umożliwiał kręcenie na blacie przy niskich mocach. Patrz na wykres:

77cf34a25d385bbfde57c34a5299d2ec81f23089

Uzyskanie sensownie niskich mocy dla blatu, zwłaszcza przy dużych kadencjach może być niewykonalne.

Pomijam nawet sensowność kręcenia na blacie, dużej kadencji i niskich mocach - no chyba, że ktoś chce sobie nabijać km i km/h przy treningu trenażerowym (bez sensu). 


  • big75 lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1714 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 postów

Napisano 25 wrzesień 2019 - 09:55

Otóż to. Znajomość podłogi i sufitu oporu swojego trenażera jest bardzo przydatna. Szczególnie jeśli nie ma się Neo albo Kickra.



#1715 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 25 wrzesień 2019 - 10:28

Próbowałem - nie działa to tak super jak na Trainarroad ale jednak  lepiej/inaczej niż w Powerpeaks tzn. jestem w stanie jechać na kadencji typu 90 - na dużej tarczy. w Powerpeaks przynajmniej u mnie  na ca prgowych treniengach nie było takiej możlliwości - 2 lata jeżdżenia i zawsze była mała tarcza + jakaś w wysoka zębatka na kasecie z tyłu ( a miałem 12-36) .

 

Taki przykład :(akurat nie progowy)   spacerowa jednostka 

https://aws1.discour...5e2be2b73aa.png  na Trainarroad nie jest wcale  taka spacerowa bo trenażer/program wymusza kadencję ponad 95, gdzie na Powerpeaksie można sobie jechać jak się nam podoba i rzeczywiśćie jest to 0 wysiłku.

O ile dobrze rozumiem temat to na Trainarroad te ERG rzeczywiście działa a na Powerpeaks nie do końca(albo może jest lepsza/podrasowana bo nie pozwala się aż tak zmęczyć- mnie męczy ta b.wysoka kadecja  ) przynajmniej na moim Bushido.

 

Trybem ERG nie zarządza aplikacja, tylko trenażer.
 
Aplikacja wysyła jedynie informacje do trenażera, jaką moc ma utrzymywać.
Do trenażera nie przekazuje się żadnych informacji o kadencji.
 
Jedyna różnica to to, że TR potrafi/potrafił dla niektórych wybranych treningów zmieniać pomiędzy interwałami tryb ERG na RESISTANCE.
Na pewno nie w przypadku Pettit.
 

  • big75 lubi to

logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#1716 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 26 wrzesień 2019 - 09:43

Dzięki za wyjaśnienie, technicznie /teoretycznie mam marne pojecie na jakiej zasadzie to działa , pisałem tylko co czuje podczas jazdy.

 

Postanowiłem  wczoraj sprawdzić jak jest na nowym tablecie  z wbudowanym ANT, 3 gb ram.....

 

Trening Mount Field przykładowe foto  https://48sixteen.fi...4/10/mount1.jpg  -dlatego ten to bo akurat mam wcześniej zapisaną jazdę  z grudnia na Trainarroad ( miesiąc darmowy to próbowałem  sobie).

 

Powerpeaks- ustawienia Erg , + Enable Perferc Resistance - pomiar mocy 4iii.

 

Przyjemna niespodzianka- działało to IDEALNIE, jazda na dużej tarczy ,przełożenie 50-13 a średnia kadencja wyskoczyła 92 ( teraz na Stravie widze 86 ale te kilka różnicy to komp. nie ma znaczenia) , dla porównania ta jazda z Grudnia na Trainnaroad było avg 89 .

 

 

Pytanie  dlaczego wczesniej ( ca 2 lata ) na dużej tarczy nie dalo się jeździc.

 

-Mogło być tak, że wkurzały mnie te ciągłem zamulenia , zaciążenia, poluzowania ( zwykle kiedy interwały w okolicach  260 w)  i dla próby zmieniłem coś w ustawieniach , może wyłączyłem ERG i potem zapomniałem z powrotem zmienic. Ale jak odpaliłem stary Tablet to jest ustawione Mode-Erg

 

-Może jest jakiś związek z ramem-  tzn. np. na Kinomapie na starym Tablecie gdzie  0,5 czy 1 gb ram , nie dało się jeździć .Z supportu odpowiedzieli, że to przez ram i starego Androida że musi być wersja  min 5.0.- no ale tam chodziło o jazdy Virtualne tzn .filmy ściagnięte na dysk  czy ssane z sieci.Teraz przy nowym tablecie Kinomap rónież śmiga OK.  

Jeździłem też na komórkach z wbudowanym ANT  Galaxy S4 MINI , Xperia Z3 Compact, Xiaomi Readmi 4a ( stary dość sprzęt) ale nie przypominam sobie żebym korzystał z dużej tarczy.

 

-Moze ten USB STICK  badziewny- bo nawet na Zwifcie czasem przerywa

 

 

W każdym razie jak to ma tak działać jak wczoraj to w ogóle  nie ma dyskusji , to sens inwestycji w Zwifta jest  tylko i wyłącznie 

jeden- ''młody''  żeby go trochę od komputera odciągnąć , żeby miał  jakiś wysiłek fizyczny , żebyśmy potem w terenie mogli razem jechać ( o ile za nim nadążę )

 

Dziękuję, że mnie zmobilizowaliście do sprawdzenia. 

 

 

 

 



#1717 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 26 wrzesień 2019 - 09:53

 

Pytanie  dlaczego wczesniej ( ca 2 lata ) na dużej tarczy nie dalo się jeździc.

 

-Mogło być tak, że wkurzały mnie te ciągłem zamulenia , zaciążenia, poluzowania ( zwykle kiedy interwały w okolicach  260 w)  i dla próby zmieniłem coś w ustawieniach , może wyłączyłem ERG i potem zapomniałem z powrotem zmienic. Ale jak odpaliłem stary Tablet to jest ustawione Mode-Erg

Jeżeli trenażer był rekalibrowany, albo dłużej stał nieużywany, to warto przejść do 
Resistance control -> Advanced Settings i kliknąć Reset PerfectResistance Map.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#1718 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 26 wrzesień 2019 - 10:07

Spróbuję ,

 

 

 Tak naprawdę to początkowych zabawach z kalibracją ,+ kilkukrotną wymianą elementu https://support.tacx...8605/clips1.jpg , bo się plastik/przegródki łamał dałem sobie z tym wszystkim spokój.

O ile pamiętam kalibracja  raczej zawsze było że jest zbyt luźno( może na zielonym polu ale na granicy ) , dokręcałem śrubę ta wylatywała trzeba było jakoś nacelować podkręcić i tak w kółko - straciłem cierpliwość  po prostu jeździłem nie przejmując się tym specjalnie . Wydawało mi się że skoro opór jest na podstawie miernika mocy to ta cała kalibracja nie jest tak istotna.

( znaczy przy Powerpeaks bo przy tych wirtualnych gdzie jest ''prekość'' to już czasem bzdury totalne były - w sensie kilometry się wydłużały niesamowicie myślę że przez złą kalibrację.)



#1719 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 819 postów
  • SkądSobótka

Napisano 02 październik 2019 - 06:59

Postanowiłem sam sprawdzić zalety trenażera direct drive i jedzie do mnie Elite suito, zobaczymy jak to będzie działać. To mój 4 trenażer więc będzie do czego porównać.
Moja przygoda z kręceniem w domu wyglądała następująco:
1. Podstawowy Elite qubo z czujnikami kadencji i prędkość, według mnie do zwifta się nie nadaje, owszem coś tam pokazuje ale sama jazda jest delikatnie mówiąc upośledzona. Według mnie opcja tylko do sterowania manualnie i oglądania seriali lub słuchania muzyki.
2. Tacx flow, było już fajnie bo wkręciłem się w zwifta i całość działała nawet nieźle, zaczym nie zaczął się przegrzewać i oszukiwać zawyżając moc, ci co używali wiedzą o czy mówię, wrzucamy pod górę mała tarczę kadencję 90-100 i mamy dużo wyższą moc niż powinniśmy;)
Na szczęście kupiłem go w Decathlonie, więc oddali mi całość pieniędzy:)
3. Wahoo snap, dużo lepiej, większa moc, cichszy i lepiej symulował podjazdy, do tego nie miał takich skoków przy rozpoczęciu podjazdu jak flow, dokładał obciążenie dużo łagodniej. Do tego duże i ciężkie koło zamachowe dawało przyjemniejsze odczucia z jazdy. Przy odpowiednim ciśnieniu i dokręceniu rolki ciężko było uślizgnąć koło, co było problemem w tacx flow, dlatego sprinty na mocy ponad 1000w wchodziły bardzo przyjemnie:)
Sprzedałem tylko dlatego że chciałem spróbować DD.
4. Elite suito - wkrótce :-D

Wybierałem między suito, diretto, i flux s, czy wybrałem dobrze to się okaże;)
Przekonała mnie kompaktowa budowa i składane nogi. Będzie łatwiej wrzucić do bagażnika i zawieść na zawody młodemu.

c5e5a4e72b9825744bcb455d8cab512d.jpg

#1720 cegla11

cegla11
  • Użytkownik
  • 92 postów

Napisano 02 październik 2019 - 07:58

Ciekaw jestem czy będziesz miał proste koło zamachowe. Mój odesłałem z reklamacją zobaczymy co mi odpiszą. Dodatkowo przy większej mocy jak wrzucałem wyższy bieg to wydawał dziwny metaliczny odgłos. 





Dodaj odpowiedź