Skocz do zawartości


Zdjęcie

Średnia prędkość


223 odpowiedzi w tym temacie

#41 gres

gres
  • Użytkownik
  • 641 postów
  • Skądkraków

Napisano 20 maj 2008 - 08:34

ze tez ci sie chce ta sama traske ciagle meczyc :)

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#42 Robert_Rybnik

Robert_Rybnik
  • Użytkownik
  • 272 postów
  • SkądRybnik

Napisano 20 maj 2008 - 22:46

Cytat

Napiszcie prószę o ile jazda w grupie może zwiększyć waszą średnią prędkość??


Jazda w GRUPIE w moim przypadku zmotywowała mnie do wytęzonych treningów i co najważniejsze pozwoliła uwierzyć w siebie i pzrełamać jakaś barierę psychiczną :!:

Gdy jeździłem sam to średnie wahały sie w granicach 27-32 km/h, przy czym raczej w DOLNYCH granicach tego przedziału

Teraz jest dużo lepiej :mrgreen:
Średnie teraz nie schodzą poniżej 30 km/h a w górę to zalezy od trasy przy samotnych płaskich treningach pod 37 km/h na dyst 65 km się zdarzają :mrgreen: (na MAZOWSZU jak jestem u babci)

Jazda w grupie to nie jakiś SUPER ŚRODEK NA WYNIKI, ale taki dopalacz psychiczny i mobilizator... ;-) a reszte musisz wypracować indywidualnym i odp. treningiem :lol:

#43 kovsi

kovsi
  • Użytkownik
  • 32 postów
  • SkądDąbrowa Górnicza

Napisano 20 maj 2008 - 23:37

Jak narazie moge się pochwalić następujacymi osiągami (moze były lepsze ale w nibyMTB nie miałem licznika więc mogłem posprawdzać tylko jadąc z kimś)

jazda "samemu" (tzn we dwóch ale ciągle ja na I zmianie) 33km/h przez dokładnie godzinę.

jazda w grupie (cały czas na kole) równe 30km/h przez "równe" 100km 200m :D

#44 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 21 maj 2008 - 17:23

Moje króciutkie doswiadczenie "kolarskie" jest takie, ze samotnie po plaskim, bez wiatru jestem chyba w stanie uzyskac ok 33-34km\h na dystansie powiedzmy 100km.
Natomiast na ostatnim moim maratonie (niestety nieudanym dla mnie), do mojego upadku na dokładnie 100-tnym km miałem dokładnie śr. 37km\h - jazda w grupie (tez dawałem zmiany), zaczęły sie jakieś hopki od 75km, czułem sie nie wyjechany, mocny i ready na nastepne 140km (choć raczej średnia by na pewno spadła ;-) ) ...
Więc jak widać nie ma porównania samotnie i w grupie - mysle że kazdy jest w stanie uzyskac ok 3-5km większą średnią jadąc w grupie w stosunku do swoich "samotnych" wyników ...

#45 Gosc_jacekz_*

Gosc_jacekz_*
  • Gość

Napisano 11 czerwiec 2008 - 06:38

Podczas debiutu w Trzebnicy na 120 km średnia wyszła mi 35,5 km/h.
Podczas treningów ( zwykle solo ) mam średnie 29 km/h - dydstans > 150 km lub trening regeneracyjny, 31 - 33 km/h dystans do 100 km. Znacznie gorzej idzie mi z wyższymi prędkościami np. nie jestem w stanie przejechać 10 km z prędkością 45 km /h ( no chyba, że z wiatrem) ale mam nadzieję, że to kwestia treningu (jeżeli macie w tym temacie jakieś doświadczenia to będę wdzięczny za podpowiedzi ).

#46 Gosc_fiza1989_*

Gosc_fiza1989_*
  • Gość

Napisano 11 czerwiec 2008 - 10:27

Ja na przykład jeżdżę zawsze sam bo w mojej okolicy ciężko z kolarzami. Rower taki jaki zamieściłem w dziale Sprzedam teren w miarę płaski, tylko szosy fatalne :/ Zwykle moja średnia to 27-28 km/h ale zapału w samotności trochę brak i najwyżej do 70 km trasa. No i nie jeżdżę zbyt często i regularnie :/ Zwykle dwa razy w tygodniu. Pozdrawiam

#47 Gosc_senjiro_*

Gosc_senjiro_*
  • Gość

Napisano 20 czerwiec 2008 - 18:20

a u mnie z avs`em jest roznie:) przed sezonem i po kiedy jezdze baze w tetnie 140-150 to srednie wahaja mi sie w granicach 30-33 km/h w czasie treningow 3-4h, obecnie w sezonie wykrecam nawet srednie do 35 km/h w tetnach 150-160 ale to juz na trasach 3h i w terenie lekko pagorkowatym (przwyzszenie 600-900m)......... w grupie to roznie, jak jest fajna ekipa i wszyscy jada po zmianach to pare razy 38-39 km/h bylo, ale z reguly jest duzo cwaniakow i trzeba kasować dziury albo tempo jest zmienne wiec konczy sie rozniez na 34-35 km/h;)

#48 Von Munchhausen

Von Munchhausen
  • Użytkownik
  • 273 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 czerwiec 2008 - 16:25

Ostatnio mierzyłem sobie średnie.
W czasie jazdy na trasie Warszawa - Piaseczno, przy dobrej pogodzie i drodze płaskiej jak stół nie licząc kolein wycisnąłem 35,6km/h.

Niestety, jak na mnie to absolutnie rewelacyjny wynik - wciąż nie mam takiej formy, jak w zeszłym roku. Za dużo siedzenia przed kompem w robocie, za mało jazdy na dłuższe dystanse.
Średnia zazwyczaj - czyli w drodze do i z roboty nie przekracza 28km/h a często ląduje w okolicach 25km/h. Powód jest dość prosty - jazda w korkach, dojeżdżanie do świateł i pełzanie kilka km/h przed tym jak światła się zmienią raczej nie służy wysokiej średniej.

#49 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Napisano 21 czerwiec 2008 - 16:32

Cytat

Powód jest dość prosty - jazda w korkach, dojeżdżanie do świateł i pełzanie kilka km/h przed tym jak światła się zmienią raczej nie służy wysokiej średniej.

Jak ja to dobrze znam :/
Jutro po wyjeździe ze strefy "oświatłowanej" zresetuję licznik i zobaczymy ile "Babka" wyciągnie :)

#50 naginator3000

naginator3000
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 24 czerwiec 2008 - 21:20

Moje średnie zawsze wahały się w granicach 29-31km/h, a na ostatniej wycieczce okazało się że mój licznik zaniża prędkość o jakieś 2km/h. 1900km jeździłem z licznikiem zaniżającym średnie...Nie macie pojęcia jak się ucieszyłem kiedy to odkryłem :mrgreen:
A teraz pytanie jak idealnie wyregulować licznik? Mam cateye velo 8, mierzenie opony odpada bo swój licznik właśnie tak ustawiłem. Zmierzyłem oponę, wyszło 216cm i tyle wpisałem, ale okazało się że licznik zaniża.

#51 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 25 czerwiec 2008 - 12:42

No to wystarczy przeczytać te trzy strony tego topicu i bedziesz wiedział jak, tzn wybrac jakis sposób kalibrowania swojego licznika ....

#52 naginator3000

naginator3000
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 25 czerwiec 2008 - 21:03

Sprawdzane na targeo i atlasie samochodowym i potwierdzone, że zawsze wychodziło za mało km.
Z targeo wyliczyłem, że z wycieczki powinno wyjść mi 216,9km, a wyszło tylko 208,8km. Miałem w liczniku wpisane 216cm. Teraz można wyliczyć z proporcji jaki obwód należy wpisać, aby pokazywało mi prawidłowy wynik.

Dla wpisanego 216 wyszło 208,8, czyli 216---208,8
Ile powinno być (x) x---216,9

x=(216,9x216):208,8=224,37

Aby pokazywało poprawną liczbę km powinno być wpisane 224.

Z drugiej wycieczki: zamiast 75,9 wyszło 73.

216----73
x------75,9

x=224,58

Pozostaje zatem wpisać z pozoru kosmiczne 224 i sprawdzić poprawność dystansów.

#53 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 26 czerwiec 2008 - 07:01

zrób ślad na oponie, przejedź się po nawierzchni tak aby zostawić dwa ślady i zmierz odległość, pamiętaj że nigdy wynik nie będzie się zgadzał bo, np. ścinasz zakręty...

#54 gres

gres
  • Użytkownik
  • 641 postów
  • Skądkraków

Napisano 26 czerwiec 2008 - 08:34

cos nie tak.
skoro wyszlo ci ze na obwodzie kola oszukuje ci o 8,5 mm
czyli +- na 2 metrach masz 8,5 mm roznicy
czyli na 20m - 8,5 cm
200m - 85cm
2km - 8,5m
20 km - 85m
200km - 850m
a nie 8,5km :)

Znaczy wg mnie cos nei tak z ta proporcja bo zmiana obwodu kola o 8,5 mm nie da ci 16 km na 200 km przejechanych :)

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#55 spros

spros
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • Skądpolska

Napisano 26 czerwiec 2008 - 08:44

Cytat

skoro wyszlo ci ze na obwodzie kola oszukuje ci o 8,5 mm


oj gres. agh skonczyles a liczyc nie umiesz. 224cm - 216cm to 8cm czyli 80mm.
rzad wielkosci wiecej niz Ci sie wydawalo.
zatem i blad w km bedzie rzad wielkosci wiekszy i moze siegac 8km.

#56 gres

gres
  • Użytkownik
  • 641 postów
  • Skądkraków

Napisano 26 czerwiec 2008 - 08:59

a cholera czyli trzeba by sprawdzic czy mam licznik co do milmetra ustawiony ??

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#57 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 26 czerwiec 2008 - 09:44

Własnie tak .... :mrgreen:
Dla mnie to jest wstepne ustawianie licznika, a potem korekty, korekty ...
Słupki sobie sprawdzam te co 100m, i nie pare, i nie w jednym miejscu, i tak pare kilometrów - i wtedy wiesz mniej wiecej jak Ci wskazuje ...
I jak stwierdzisz ze np 20m masz mniej (na liczniku) na dystansie powiedzmy 4km (słupków) , tzn ze musisz 5% podnieść wartość tego co wklepałeś w setupie licznika ...
Przy róznych oponach jest inaczej, cisn zmienia wartości, zuzycie bieżnika, itd ...

Jedni mierzą doooookładnie te milimetry na obwodzie koła, inny (np ja) ostateczne korekty wprowadza na podstawie słupków (musi byc pare km słupków i powtórzyc w innej lokalizacji gdzie sa słupki) - kazda metoda dobra, jeżeli doprowadzi do dobrego finalnego efektu ....

Ale widze że w tym samym topicu zaczyna sie powtarzac te same problemy ...

#58 naginator3000

naginator3000
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 26 czerwiec 2008 - 13:45

Też próbowałem mierzyć od słupków i co się okazało? Żeby zgadzało się ze słupkami musiałbym wpisać coś poniżej 214, a to byłoby już za mało. Słupki drogowe swoje, a realny dystans swoje.

#59 dedek

dedek
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądMielec

Napisano 26 czerwiec 2008 - 19:40

no ja sie chyba wysoką pochwalić nie moge ;) bo zaczynam dopiero prawdziwą przygode z kolarstwem ... od 24-29 km/h
pozdrawiam

#60 gres

gres
  • Użytkownik
  • 641 postów
  • Skądkraków

Napisano 27 czerwiec 2008 - 11:38

bo slupki na zakrecie nadrabiaja albo traca:)

Chyba to kiedys sprawdze u siebie bo po zmianach opon nigdy nie korygowalem wychodzac z blednego zalozenia ze to zmienia bardzo malo :)

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl




Dodaj odpowiedź


Zaawansowany edytor tekstowy