Pomysł: MTB z elementami szosy...
#22
Posted 13 February 2012 - 16:38
1. Co do lemondki nie będzie problemu - przy odpowiednio wysokim położeniu siodełka (a tak lubię), można wygodnie się ułożyć.
2. Mam jednak co do lemondki pewną wątpliwość. W opisie na Allegro można wyczytać:
lemondkę montuje się w miejscu gdzie średnica kierownicy spada do ok 24mm
Problem w tym, że u mnie średnica kierownicy w tym miejscu to jakiś 65-70 mm. Myślicie, że to jakiś problem?
3. Co do opon. Szerokość obręczy to ok. 30 mm. Czyli (przeliczając po calach), mogę założyć opony o minimalnej szerokości ok. 1,2 cala - tak? Czyli np.:
http://allegro.pl/li...terval=7&a_enum[165]=4&a_text_f[323][0]=26&a_text_f[323][1]=26&a_text_f[415][0]=30&a_text_f[415][1]=35&a_text_i[420][0]=&a_text_i[420][1]=&change_view=Poka%C5%BC%C2%A0%3E
Jednocalówki nie próbować?
4. I jeszcze tył. To wolnobieg o rozmiarze 14-34. Z tym, że pięć tarcz jest dość ciasno - może 14-16-18-20-22 (???), a potem ogromny przeskok - na 34. Czy to typowo górski wolnobieg? Bo zakładając, że najwyższego to chyba nigdy w życiu nie wbiłem, to na tych niskich mam chyba dość "szosowe" przełożenia.
5. Aha... I jeszcze moja rama - to 19,5 cala.
Jak ktoś ma jakieś pomysły, jak zrobić z tego demona szos (ew. czy moje pomysły są słuszne), to zapraszam do dyskusji.
#23
Posted 13 February 2012 - 17:07
A tak w ogóle to mam identyczną lemondke, bardzo wygodna choć krótka co akurat przy długiej górnej rurze jak w mtb jest in plus (zasięg/długość tych rur to 19cm)
#25
Posted 13 February 2012 - 17:22
A tak w ogóle to mam identyczną lemondke, bardzo wygodna choć krótka co akurat przy długiej górnej rurze jak w mtb jest in plus (zasięg/długość tych rur to 19cm)
. Wadą natomiast jest to, że prawdopodobnie podpłokietniki będą podpierać przedramie mniej więcej w 2/3 długości. Ja dałem za nia 60 zł więc ta z aukcji to tanioszka.
A jak jakość tej lemondki. Nie jest to jakiś tajwański szajs, który po tygodniu się rozleci (głównie te podłokietniki)?
#26
Posted 13 February 2012 - 17:39
#28
Posted 13 February 2012 - 21:30
#29
Posted 14 February 2012 - 07:23
Ale masz tam na pewno kasetę bo wyczytałem że tam może być wolnobieg 7rzędowy?
Hm... Tego niestety nie wiemDa się to na oko sprawdzić? Czy trzeba rozkręcać?
No i jeżeli - zakładając - mam wolnobieg, to nie mogę kasety włożyć?
Oczywiście, że się da sprawdzić bez rozkręcania kaseta ma charakterystyczną nakrętkę, widoczną nawet bez zdejmowania koła (zobacz to: ale najprawdopodobniej masz wolnobieg Shimano, typowy i najbardziej popularny.
Są też wolnobiegi wyglądające na pozór prawie jak kaseta, np. ten: http://www.probikes....ex.php?item=850
a bardzo podobna kaseta:
http://rove.pl/rower...-cs-hg20-7.html
Zauważ różnice
Piasta pod wolnobieg jest zupełnie inna, nie da się kasety założyć (i odwrotnie).
#30
Posted 14 February 2012 - 13:50
Są też wolnobiegi wyglądające na pozór prawie jak kaseta, np. ten: http://www.probikes....ex.php?item=850
Hehe, mam dokładnie ten sam wolnobieg (MegaRange - jest dokładnie taki sam napis), z tą różnicą, że 14-34, a nie 11-34 jak w linku.
Ale ok - wymianę wolnobiegu na razie odpuszczam.
#31
Gosc_dominik28382_*
Posted 15 February 2012 - 17:19
#35
Gosc_vmax_*
Posted 16 February 2012 - 17:18
Sprawa druga noski dobrze , jeżdziłeś kiedyś w noskach ? Są niebezpieczne , nie mówię tu o glebie "postojowej " tylko na większej prędkości . PARĘ lat jeżdziłem to wiem , wyobraż sobie glebę bez wypięcia / w spd same się odpinają noski NIE /Wiem to zawsze taniej , kości można połatać.
Twoja wola panie
#36
Gosc_cookie_*
Posted 16 February 2012 - 17:48
Jesli chcesz sie zblizyc pozycją i wydajnością do szosy to pierwsze co zrób to opuść kierownicę i ewentualnie zastosuj inny mostek oraz zainwestuj w pedały i buty, które potem wykorzystasz także w szosie. Lemondka w ruchu ulicznym to imho niewypał, a w rowerku trekingowym to niewypał do kwadratu. Opony typu slick obniża opory toczenia. Resztę bym sobie odpuścił i odłożył na prawdziwą szosę albo w ogóle nic bym w góralu nie robił tylko wziął szose na kredyt. Całkiem wygodny rowerek na alu ramie i osprzęcie sora kupisz już za niecałe 2 tysie, za 2,5-3 kafle można kupić już coś na wyższych grupach, że o uzywkach nie wspomnę.
Zebyś nie wiem co zrobił to i tak nie będzie sie umywać do najtańszej szosy w dobrze dobranej do preferencji geometrii i rozmiarze.
#37
Posted 16 February 2012 - 18:20
Priorytet to:
1. Opony (może być 1.2)
2. Pedały/Buty
3. Lemondka
Tak na prawdę, inwestując w te rzeczy nic nie straci, nawet wtedy gdy stwierdzi że ten Krosss to padaczka i przesiądzie się na szose. Dlatego że pedały/buty i lemondke przełoży sobie do nowej szosy. A górala z wąskimi oponami może ujeżdżać w złych warunkach pogodowych albo do pracy/sklepu.
#38
Posted 16 February 2012 - 19:54
Ale może wymienić na inny , np 13-28, 13-24 , 13-25 , 7 biegowy
Z górala szosy nie zrobisz , tylko półśrodek, najprościej założyć oponki wąskie ok 1,5 , i śmigać, a co z tego będzie to sie okaże , jak będzie za wolno wymienisz wielotryb na mniejszy , a jak sie spodoba to zmienisz rower.
Jakieś lemondki czy inne parasolki to daja se spokój , noski też, choć są teraz nowe noski bezpaskowe , sztywne i to jest jakiś pomysł.
Noge można w każdej chwili wyciagnąć do tyłu i na boki, zakładając że pedały nie będą miały ostrych ząbków, a buty mają twardy gładki spód.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#39
Gosc_vmax_*
Posted 16 February 2012 - 20:42
"Puławiacy" to wiedzą , 700setke niektórzy jechali na góralach ,ale rok pózniej już szoska była tylko..Pamiętacie?
Czyli dobry góral nie jest taki zły ,ale nie tak dobry .Oczywiste.Jak zwykle :kaseta albo szosówka zamiast kompromisów .Więcej nie pomogę napewno.
#40
Gosc_Karolak_*
Posted 16 February 2012 - 21:06


