Kompatybilnosć- Campagnolo i reszta świata
#41 Gosc_marvelo_*
Posted 21 February 2013 - 20:37
Generalnie takie miksy są raczej godne uwagi w starszych rowerach, gdy ktoś ma już jakieś części i chce je wykorzystać, lub gdy ciężko znaleźć nowy zamiennik. Dla przykładu zamiast uszkodzonych klamkomanetek Shimano na 8 biegów można użyć Campagnolo na 10 bez żadnych kombinacji i będzie działać.
Wyśmiewane przez Ciebie inne zamocowanie linki przy przerzutce, które dopasowuje 10-biegowe manetki Campy do napędów Shimano 9-biegowych, z mechanicznego punktu widzenia pełni podobną rolę, jak Shiftmate. Tu mamy wydłużoną dźwignię, a tu bloczek o dwóch średnicach. Nawet jeśli Shiftmate robi to bardziej precyzyjnie, to czasem taki prosty trick robi to wystarczająco precyzyjnie do poprawnego działania. W dodatku w przypadku tańszych komponentów, zakup Shiftmate'a znacząco podnosi ogólny koszt.
#42
Posted 21 February 2013 - 21:01
Natomiast dziwi mnie to jak niektórzy chętnie chcą łączyć poszczególne komponenty mając kasę i możliwość zakupu kompletnej grupy.
Wśród znajomych mam paru kolesi, plastikowe ramy za tysiące euro, recordy nie recordy, a koła na shimano. tryt tryt tryt tryt... zgrzyyytt.... tryt tryt tryt tryt.. żenada.
Czekam na wyniki testów KAEM'a, jak stwierdzi, że działa to perfekcyjnie wtedy przyznam rację, zamknę jadaczkę i tyle. ;-)
#44 Gosc_dmnklg_*
Posted 23 February 2013 - 13:22
P.S. Lepszy stary centaur w parze z rival'em niż kompletna sora
#45
Posted 24 February 2013 - 11:24
#46
Posted 27 February 2013 - 08:42
Też mogę potwierdzić, ponieważ złożyłem na takim zestawie zimówkę. Uważam, że takie kombinacje to świetna sprawa, chociażby do projektu roweru na gorsze warunki. Nigdy nie będzie to lepsze niż komplet, ale na pewno będzie taniej.
P.S. Lepszy stary centaur w parze z rival'em niż kompletna sora
Jeśli decyduje czynnik ekonomiczny, mamy już jakiś osprzęt, który chcemy wykorzystać to zgadzam się, że to dobra sprawa. Ale skoro ktoś dopiero jest na etapie zakupu, chce przeznaczyć niemałą kwotę po co sobie utrudniać??
#47
Posted 04 April 2013 - 20:44
Tak to już jest z naszą mentalnością... prowizorka goni prowizorkę. Jesteśmy przecież w tym miszczami śfiata. Zazwyczaj byle żeby tanio, byle jak najkrótszą drogą, byle żeby było.... byle jak.
Ja ci dam kilka "dobrych" powodow, zeby robic taki mix.
Jedyny sklep ze Sram'em ma wakacje - zlamalem lape i albo czekam 3 tygodnie na otwarcie, albo zamawiam z netu - 10 dni czekania .
Klamke Campy moge kupic od reki w 2 miejscach,
Dwa : Chce miec osprzet Campy, i kasete 11-34 . Nierealne. Montuje Wifli Sram'a , kasete Sram'a i mam.
Chce sprawdzic, czy mi ergonomia Campy pasuje. Za 90€ kupuje klamki Veloce i wiem. Odsprzedaja w razie czego za 70-80 - nie trace setek na calej grupie o kolach nawet nie wspomne..
Mam chwilowe klopoty z kasa , a rozwaliem klamke. Sram Rival to koszt 280€, Centaur ok 110€.
Chce miec osprzet Campy, a mam kola nie pozwalajace na konwersje bebenka lub mam tych kol tyle, ze konwersja jest wielce kosztowna (70€ na kolo )
Chce w przelaju kola na tarcze od 29era ( brak mozliwosci konwersji bebenka ) i osprzet Campy .
Chce osprzet Campy, ale tylna przerzutke i kasete MTb- potzrebuje przelozen 11-36 i odpornosci blotnej. Montuje do klamek C Sram x7/9/0 i kasete Sram...
Nie polubilem DoubleTap. Nie chce i juz. Zmieniam tylko klamki.
I teraz: artykul Zinna jest z 2008 (?) - czy te ustalenia dotycza 1:1 czy "exact actuation" tez ?
#48
Posted 23 May 2013 - 17:25
Ja mam pytanie z innej beczki. Mam od niedawna starsze Chorusy 2x10 "Carbon BB System" (rok ponoć ok. '00-'05), wiem że linki Campa ma inne, ale czy w tym roczniku pancerze też muszę zastosować inne niż w Shimano/Sram, czy takie same dadzą radę?
#49
Posted 12 October 2013 - 19:19
Witam
Mam rowerek na fajnej ramie karbonowej z całym shimano 105 i super cieżkimi kołami. Mam okazje do zakupu tyłu Mavic Cosmic Carbone SL za 500 zł z nową oponą Vittoria open corsa evo ale z systemem Campagniolo. Czy będzie to razem chulać, jeśli tak to jaką do tego zębatkę i czy to dobra cena , koło w b.dobrym stanie.
#50
Posted 12 October 2013 - 19:23
nie będzie hulać. campa ma inny rozstaw koronek, więc mozesz kupić koła, ale zmienić kasetę np na 105 w cenie około 150-180 zł za nówke.
edit. jeśli koła są nowe to super oferta
a jeśli używane, to zależy w jakim stanie
edit2, niedokładnie chyba doczytałem co napisaleś w poście... bo chyba masz taki problem, ze masz piastę-bębenek pod campe... czyli musisz zmienić to na SH.
#52
Posted 12 October 2013 - 19:29
No własnie, zedytowałem post w którym to napisałem, że bębenki do systemu shimano i campy są tez inne, więc musisz również zamienić.
#54
Posted 12 October 2013 - 19:33
można wymienić
#56
Posted 12 October 2013 - 20:10
nie, bo campa ma inne indeksowanie klamkomanetek-przerzutki tylnej
#58
Posted 12 October 2013 - 20:18
Nie wiem czy każdy model spasuje, ale raczej da radę. tylko po co tak kombinowac...
#59
Posted 12 October 2013 - 20:21
No, nie do końca. Przerzutki 10-rzędowe SRAM-a mają indeksację niemal identyczną jak 10-rzędowe napędy Campy. Mało tego, przerzutki jednej firmy współpracują idealnie z manetkami drugiej.nie, bo campa ma inne indeksowanie klamkomanetek-przerzutki tylnej
Co do kaset, oczywiście mogą chodzić minimalnie mniej płynnie albo odrobinę głośniej niż homogeniczny napęd, ale przy poprawnej regulacji różnica jest w zasadzie pomijalna.
Nie ma takiej możliwości, potrzebujesz bębenka Mavikowskiego.czy do pisty mavic tylko mavic bębenek czy inne też mogą być kompatybilne np shimano ?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?