Kompatybilnosć- Campagnolo i reszta świata
#102
Posted 10 December 2014 - 23:10
Mam pytanko byc może banalne ale dla mnie dość uciążliwe. Minowice nie mogę wyregulawać- byc może ze względu niekompatybilności osprzetu lub pozamienianych grubości przekładek w kasecie. Na niektórych przełożeniach zestaw tyrka i klikając w górę lub w dół maneta można go uciszyć lecz to trochę irytujące bo niekiedy sam zmieni przełożenia.
Zestaw zawiera:
Piastę z kasetą Mavica
Łańcuch Campy
Przerzutkę Campy- Daytona (9s)
Łapy Campy- Chorusy ( Carbon B-B System) chyba na 10- wydają przy zmianie 9 kliknięć nie wiem z którego roku
Pytanie:
1) Jakiej firmy kasetę mogę kupić na bębenek Mavica?
2) Czy moge coś zmienić element indeksujący w manecie żeby działało na 9 s czy musze kupić kasetę i łańcuch na 10 , czy przerzutka to uciagnie?
Z góry Dziękuję za chwilę spędzona nad moją sprawa.
Pozdrawiam
#103
Posted 11 December 2014 - 00:02
Przerzutka 9-rzędowa Campy swobodnie będzie działała z 10-rzędowymi klamkomanetkami, ale warunkiem jest właśnie to, abyś miał również kasetę Campy lub kompatybilną z nią.
Elementu indeksującego raczej nie ma jak wymienić. Ale skoro masz klamkomanetki 10-rzędowe, to tak naprawdę niewiele więcej Ci potrzeba jako amatorowi (bo zakładam, że jeździsz rekreacyjnie). Po prostu postaraj się skompletować napęd 10-rzędowy - jestem pewny, że będziesz zadowolony.
Pozdrawiam!
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#104
Posted 11 December 2014 - 13:28
No właśnie tego jaki tam jest bębenek do końca nie wiedziałem. Dziś udałom się skołować kasetę Campy i nie pasuje. Więc mam bebenek Shimano tak jak się domyślałeś. Czeka mnie wymiana bębenka pod Campę czy mam inne wyjście?
Przygodę z szosa zaczołem pod koniec tego sezonu (wcześniej ścigałem się w MTB) i nie dokońca wiem co z czym pasuje. Rower mam kupiony okazyjnie ale widać że potrzebuje nakładu finansowego.
Mikroos- podsumuj proszę rozwiazania które musze wykonać żeby to razem funkcjonowało.
Dziękuję
#105
Posted 11 December 2014 - 17:58
- mikroos likes this
#106
Posted 11 December 2014 - 19:33
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#107 Gosc_marvelo_*
Posted 11 December 2014 - 20:03
Jeśli ta kaseta Mavic jest systemu Shimano i ma 9 biegów (właściwie to nie napisałeś, ale tak się domyślam), to możesz jeszcze rozważyć użycie tylnej przerzutki Shimano (szosowa na 9-10 biegów lub górska na 9), mocując do niej linkę w taki sposób:
http://cx.cxmagazine...ailleur-cxm.jpg
http://www.cxmagazin...r-compatibility
Jakaś używana w niezłym stanie, np. Tiagra nie wyjdzie drogo.
- Monowiec likes this
#109
Posted 26 March 2015 - 09:14
#112
Posted 28 March 2015 - 00:53
fakt, przekalkulowałem koszty i sobie odpuściłem dzięki
#113
Posted 12 June 2015 - 13:55
#117
Posted 01 September 2015 - 09:15
Mam problem z mixem Campy z Campą
Nie potrafię rozpoznać z którego roku mam manetki Veloce 9, które wyglądają mniej więcej tak:
https://upload.wikim...ower_Veloce.jpg
Problem w tym, że nie chcą dobrze indeksować z zestawem: kaseta 12-23 9S Veloce model z 2007r. oraz RD Chorus 10S z 2004r (lub nowsza),
Objaw jest taki, że jak indeksują poprawnie na największych zębatkach kasety (23, 21, itd do 4 zębatki), a później już gorzej i jest taka przepaść, że jak zrzucę na 9 (12 zębową koronkę) to jak podrzucam na 8, 7 to z dużym bólem mogę je podrzucić, przez dopychanie dźwigienki.
Ten rodzaj klamkomanetek VELOCE był produkowany od 1999 włącznie do 2005 włączenie (2 ostatnie lata równolegle z 10S), a jak przeczytałem ostatnio modele 99 i 2000 miały jeszcze inny ciąg linki - rzekomo więcej linki ciągnęły i nie są kompatybilne ze sprzętem od 2001 r.
Nie wiem czy dobrze mi się zdaje, ale coś mi mówi, że mogę mieć manetki z 99 lub 2000 r. - czyli klops?
Powiedzcie proszę jak można znaleźć jakieś oznaczenie na klamkomantkach, albo czy można po czymś je odróżnić? Pomocy
#118 Gosc_marvelo_*
Posted 01 September 2015 - 12:41
Faktycznie, Campagnolo przeprowadziło niewielką zmianą w ciągu linki manetek około 2001 r (cytat ze strony Sheldona Browna) :
- Campagnolo made a very slight change in indexing in 2001. Supposedly, you need to use 2001 or later shifters with 2001 or later rear derailers, but the difference is so small that it doesn't matter in practice.
Nie jestem pewien, czy brak kompatybilności manetka-przerzutka jest powodem tych problemów w Twoim przypadku.
A czy od początku są takie objawy, czy kiedyś było lepiej? Tak już to było zamontowane w rowerze czy sam składałeś (wymieniałeś części)?
Problemy z prawidłową indeksacją mogą być też spowodowane zużyciem mechanizmu klamkomanetek. W Veloce 9 s za indeksację odpowiadają zębatka indeksu i sprężynki indeksu mocowane w aluminiowym pierścieniu. Gdy pierścień ten pęknie (co się często zdarza http://farm3.static....d79487830_o.jpg), albo sprężynki się wytrą lub pękną, mogą się pojawiać problemy z pozycjonowaniem przerzutki pod zębatką, bo osłabiona siła docisku sprężynek nie będzie w stanie odpowiednio zablokować zębatki indeksu na jej miejscu. Sama zębatka indeksu raczej jest wieczna.
Myślę, że do klamkomanetek warto zajrzeć, by upewnić się w jakim stanie jest mechanizm.
Jak nie chcesz się grzebać sam, polecam kontakt z firmą Wertykal http://wertykal.com/pl/i/Kontakt/10. Oni też powinni rozwiać Twoje wątpliwości odnośnie rocznika i kompatybilności. Mają też odpowiednie części zamienne (te najczęściej wymieniane).
Można też zacząć od wymiany linek i pancerzy, bo czasem nawet tutaj może leżeć przyczyna problemów.
#119
Posted 02 September 2015 - 07:03
.../ciach/
Jak nie chcesz się grzebać sam, polecam kontakt z firmą Wertykal http://wertykal.com/pl/i/Kontakt/10. Oni też powinni rozwiać Twoje wątpliwości odnośnie rocznika i kompatybilności. Mają też odpowiednie części zamienne (te najczęściej wymieniane).
Można też zacząć od wymiany linek i pancerzy, bo czasem nawet tutaj może leżeć przyczyna problemów.
NIestety nie jest tak różowo. Miałem ten sam problem i panowie patrzyli na mnie jak na kosmitę kiedy zadałem pytanie czy mam "nową"czy "starą" indeksację. Powiedzieli mi że nie widzą problemu więc zamówiłem u nich usługę serwisowania/wymiany ewentualnie zużytych części. Zapłaciłem 2 stówy za regernerację klamki i ... nic się nie zmieniło (łańcuch z 2 wchodził częściej 4 koronkę niż na 3-cią).
Tłumaczyli gamonie, że przerzutka stara jest (veloce 9)... Skończyło się na zakupie nowych/starych Veloce Centaurów, z napisem 9 speed (czyli takich kompatybilnych z nową indeksacją.
@ sadol Moim zdaniem masz klamki z "nową" indeksacją. Trochę na ten temat czytałem i napis na klamkach "9 speed" odróżnia nowe od starych. Po zakupie dokładnie takich samych klamek pozbylem się tych problemów.
#120 Gosc_marvelo_*
Posted 02 September 2015 - 13:20
Firmę Wertykal poleciłem opierając się na kilku mailach i jednej rozmowie telefoniczne, na podstawie których stwierdziłem, że jakieś pojęcie o Camoagnolo mają, klamkomanetki serwisują i jakieś części do nich posiadają (sprężynki, dźwigienki, gumy), a niektóre mogą zamówić. Jeśli dobrze pamiętam, koszt serwisu jednej manetki to było chyba 80 zł (ze sprężynkami). Więc te 200 zł (za jedną?) to nie wiem, z czego wynika.
Osobiście z ich usług nigdy nie skorzystałem.
Różnice stare/nowe Campagnolo są wyjaśnione tutaj:
http://www.ctc.org.u...-gears/shimergo
Old Campag
By this we mean pre 2001 Campagnolo indexing equipment, but not their even older Victory and Triumph indexed gears – for which I have no data and which didn't index very well anyway. Prior to the turn of the century, Campag rear mechs had a low shift ratio of 1.4 and their shifters pulled a lot more cable than Shimano's. These mechs had their angle adjustment screw in the usual place, up where they fix to the frame and the shifters did not say how many speeds they were for.
Czyli zgadza się z tym, co mówisz.