Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kompatybilnosć- Campagnolo i reszta świata


168 odpowiedzi w tym temacie

#101 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 listopad 2014 - 22:58

Hamulce możesz mieć każde, tu problemu nie ma.

#102 levan

levan
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 10 grudzień 2014 - 23:10

Witajcie

Mam pytanko byc może banalne ale dla mnie dość uciążliwe. Minowice nie mogę wyregulawać- byc może ze względu niekompatybilności osprzetu lub pozamienianych grubości przekładek w kasecie. Na niektórych przełożeniach zestaw tyrka i klikając w górę lub w dół maneta można go uciszyć lecz to trochę irytujące bo niekiedy sam zmieni przełożenia.

Zestaw zawiera:

Piastę z kasetą Mavica

Łańcuch Campy

Przerzutkę Campy- Daytona (9s)

Łapy Campy- Chorusy ( Carbon B-B System) chyba na 10- wydają przy zmianie 9 kliknięć nie wiem z którego roku

 

Pytanie:

1) Jakiej firmy kasetę mogę kupić na bębenek Mavica?

2) Czy moge coś zmienić element indeksujący w manecie żeby działało na 9 s czy musze kupić kasetę i łańcuch na 10 , czy przerzutka to uciagnie?

Z góry Dziękuję za chwilę spędzona nad moją sprawa.

Pozdrawiam

 



#103 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8616 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 grudzień 2014 - 00:02

Czy na pewno na tym kole masz założony bębenek pod Campę? "Bębenek Mavic" to nic innego jak bębenek pod Shimano albo pod Campę - zależnie od tego, jaki masz, napęd Campy będzie działał poprawnie albo niepoprawnie, bo indeksacja w obu systemach jest różna i stąd może się brać terkotanie na niektórych przełożeniach.

Przerzutka 9-rzędowa Campy swobodnie będzie działała z 10-rzędowymi klamkomanetkami, ale warunkiem jest właśnie to, abyś miał również kasetę Campy lub kompatybilną z nią.

Elementu indeksującego raczej nie ma jak wymienić. Ale skoro masz klamkomanetki 10-rzędowe, to tak naprawdę niewiele więcej Ci potrzeba jako amatorowi (bo zakładam, że jeździsz rekreacyjnie). Po prostu postaraj się skompletować napęd 10-rzędowy - jestem pewny, że będziesz zadowolony.


Pozdrawiam!

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#104 levan

levan
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 11 grudzień 2014 - 13:28

No właśnie tego jaki tam jest bębenek do końca nie wiedziałem. Dziś udałom się skołować kasetę Campy i nie pasuje. Więc mam bebenek Shimano tak jak się domyślałeś. Czeka mnie wymiana bębenka pod Campę czy mam inne wyjście?

 

Przygodę z szosa zaczołem pod koniec tego sezonu (wcześniej ścigałem się w MTB) i nie dokońca wiem co z czym pasuje. Rower mam kupiony okazyjnie ale widać że potrzebuje nakładu finansowego.

 

Mikroos- podsumuj proszę rozwiazania które musze wykonać żeby to razem funkcjonowało.

Dziękuję :)



#105 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 grudzień 2014 - 17:58

Bebenek pod campe. Tutaj raczej nic nie wyregulujesz chyba że są jakieś magiczne sposoby w tym wątku ale to byś poczytać musiał. Są na allegro piasty Formuła chyba za 90 czy 50zl z bebenkiem campy wiec jako takie rozwiązanie jest. http://allegro.pl/4-...4850305342.html
  • mikroos lubi to

#106 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8616 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 grudzień 2014 - 19:33

@levan - właściwie @Monowiec wszystko powiedział :) Od siebie dodam tylko, że do kół Mavika można dokupić bębenek pod Campę - nie pamiętam teraz jego cen, ale najprawdopodobniej będzie tańszy niż inwestycja w kompletne nowe koło na piaście Formuli.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#107 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 11 grudzień 2014 - 20:03

Jeśli ta kaseta Mavic jest systemu Shimano i ma 9 biegów (właściwie to nie napisałeś, ale tak się domyślam), to możesz jeszcze rozważyć użycie tylnej przerzutki Shimano (szosowa na 9-10 biegów lub górska na 9), mocując do niej linkę w taki sposób:

http://cx.cxmagazine...ailleur-cxm.jpg

http://www.cxmagazin...r-compatibility

Jakaś używana w niezłym stanie, np. Tiagra nie wyjdzie drogo.

 


  • Monowiec lubi to

#108 levan

levan
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 11 grudzień 2014 - 20:12

Bardzo Dziekuję Panowie za szybką i klarowną odpowiedź :D

Mam nadzieję że niebawem zawstydze trenażer cichą i równą praca napędu :D

Pozdrawiam



#109 KSiedlaczek

KSiedlaczek
  • Użytkownik
  • 252 postów
  • SkądWrocław

Napisano 26 marzec 2015 - 09:14

Mam opcje okazyjnego kupna koła campagnolo scirocco z bębenkiem campy, u siebie mam shimano kasetę i bębenek shimano na piaścoe novateca, dałbym radę przełożyć bębenek ze starego koła czy może coś nie zagrać

#110 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 26 marzec 2015 - 15:09

Chcesz zamontować do koła Campy bębenek Novatec?
Nie tylko moze ale musi to nie grać.

#111 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 26 marzec 2015 - 20:01

A nowy bęben będzie Cię kosztował ok 300 pln.

Wysłano z mojej Xperia Z1 przy użyciu taptalka



#112 KSiedlaczek

KSiedlaczek
  • Użytkownik
  • 252 postów
  • SkądWrocław

Napisano 28 marzec 2015 - 00:53

fakt, przekalkulowałem koszty i sobie odpuściłem :P dzięki



#113 KSiedlaczek

KSiedlaczek
  • Użytkownik
  • 252 postów
  • SkądWrocław

Napisano 12 czerwiec 2015 - 13:55

Mam opcje na karbonowa korbe campy za w sumie pol darmo, ale naped mam shitmano, zadziala 9 rzedowa kaseta z korba, ktora jest campy i jest pod 10 rzedow?

#114 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 13 czerwiec 2015 - 11:40

Tak zadziała to z korbą campy bez problemu.


  • KSiedlaczek lubi to

#115 KSiedlaczek

KSiedlaczek
  • Użytkownik
  • 252 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 czerwiec 2015 - 19:52

dzięki za odpowiedź KAEM



#116 acmatti

acmatti
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 23 lipiec 2015 - 16:18

http://szosa.org/top...ały-bloki-buty/


u8202y2013v3.gif


#117 sadol

sadol
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 wrzesień 2015 - 09:15

Mam problem z mixem Campy z Campą ;)

Nie potrafię rozpoznać z którego roku mam manetki Veloce 9, które wyglądają mniej więcej tak:

https://upload.wikim...ower_Veloce.jpg

Problem w tym, że nie chcą dobrze indeksować z zestawem: kaseta 12-23 9S Veloce model z 2007r. oraz RD Chorus 10S z 2004r (lub nowsza),

Objaw jest taki, że jak indeksują poprawnie na największych zębatkach kasety (23, 21, itd do 4 zębatki), a później już gorzej i jest taka przepaść, że jak zrzucę na 9 (12 zębową koronkę) to jak podrzucam na 8, 7 to z dużym bólem mogę je podrzucić, przez dopychanie dźwigienki.

Ten rodzaj klamkomanetek VELOCE był produkowany od 1999 włącznie do 2005 włączenie (2 ostatnie lata równolegle z 10S), a jak przeczytałem ostatnio modele 99 i 2000 miały jeszcze inny ciąg linki - rzekomo więcej linki ciągnęły i nie są kompatybilne ze sprzętem od 2001 r.

Nie wiem czy dobrze mi się zdaje, ale coś mi mówi, że mogę mieć manetki z 99 lub 2000 r. - czyli klops?

Powiedzcie proszę jak można znaleźć jakieś oznaczenie na klamkomantkach, albo czy można po czymś je odróżnić? Pomocy :)



#118 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 01 wrzesień 2015 - 12:41

Faktycznie, Campagnolo przeprowadziło niewielką zmianą w ciągu linki manetek około 2001 r (cytat ze strony Sheldona Browna) :

  • Campagnolo made a very slight change in indexing in 2001. Supposedly, you need to use 2001 or later shifters with 2001 or later rear derailers, but the difference is so small that it doesn't matter in practice.

Nie jestem pewien, czy brak kompatybilności manetka-przerzutka jest powodem tych problemów w Twoim przypadku. 

A czy od początku są takie objawy, czy kiedyś było lepiej? Tak już to było zamontowane w rowerze czy sam składałeś (wymieniałeś części)?

Problemy z prawidłową indeksacją  mogą być też spowodowane zużyciem mechanizmu klamkomanetek. W Veloce 9 s za indeksację odpowiadają zębatka indeksu i sprężynki indeksu mocowane w aluminiowym pierścieniu. Gdy pierścień ten pęknie (co się często zdarza http://farm3.static....d79487830_o.jpg), albo sprężynki się wytrą lub pękną, mogą się pojawiać problemy z pozycjonowaniem przerzutki pod zębatką, bo osłabiona siła docisku sprężynek nie będzie w stanie odpowiednio zablokować zębatki indeksu na jej miejscu. Sama zębatka indeksu raczej jest wieczna. 

Myślę, że do klamkomanetek warto zajrzeć, by upewnić się w jakim stanie jest mechanizm.

Jak nie chcesz się grzebać sam,  polecam kontakt z firmą Wertykal http://wertykal.com/pl/i/Kontakt/10. Oni też powinni rozwiać Twoje wątpliwości odnośnie rocznika i kompatybilności. Mają też odpowiednie części zamienne (te najczęściej wymieniane). 

Można też zacząć od wymiany linek i pancerzy, bo czasem nawet tutaj może leżeć przyczyna problemów.

 

 

 



#119 zeralda

zeralda
  • Użytkownik
  • 36 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 wrzesień 2015 - 07:03

.../ciach/

Jak nie chcesz się grzebać sam,  polecam kontakt z firmą Wertykal http://wertykal.com/pl/i/Kontakt/10. Oni też powinni rozwiać Twoje wątpliwości odnośnie rocznika i kompatybilności. Mają też odpowiednie części zamienne (te najczęściej wymieniane). 

Można też zacząć od wymiany linek i pancerzy, bo czasem nawet tutaj może leżeć przyczyna problemów.

 

NIestety nie jest tak różowo. Miałem ten sam problem i panowie patrzyli na mnie jak na kosmitę kiedy zadałem pytanie czy mam "nową"czy "starą" indeksację. Powiedzieli mi że nie widzą problemu więc zamówiłem u nich usługę serwisowania/wymiany ewentualnie zużytych części. Zapłaciłem 2 stówy za regernerację klamki i ... nic się nie zmieniło (łańcuch z 2 wchodził częściej 4 koronkę niż na 3-cią). 

 

Tłumaczyli gamonie, że przerzutka stara jest (veloce 9)... Skończyło się na zakupie nowych/starych Veloce Centaurów, z napisem 9 speed (czyli takich kompatybilnych z nową indeksacją. 

 

@ sadol Moim zdaniem masz klamki z "nową" indeksacją. Trochę na ten temat czytałem i napis na klamkach "9 speed" odróżnia nowe od starych. Po zakupie dokładnie takich samych klamek pozbylem się tych problemów.



#120 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 02 wrzesień 2015 - 13:20

Firmę Wertykal poleciłem opierając się na kilku mailach i jednej rozmowie telefoniczne, na podstawie których stwierdziłem, że jakieś pojęcie o Camoagnolo mają, klamkomanetki serwisują i jakieś części do nich posiadają (sprężynki, dźwigienki, gumy), a niektóre mogą zamówić. Jeśli dobrze pamiętam, koszt serwisu jednej manetki to było chyba 80 zł (ze sprężynkami). Więc te 200 zł (za jedną?) to nie wiem, z czego wynika.

Osobiście z ich usług nigdy nie skorzystałem. 

 

 

Różnice stare/nowe Campagnolo są wyjaśnione tutaj:

http://www.ctc.org.u...-gears/shimergo

Old Campag

By this we mean pre 2001 Campagnolo indexing equipment, but not their even older Victory and Triumph indexed gears – for which I have no data and which didn't index very well anyway. Prior to the turn of the century, Campag rear mechs had a low shift ratio of 1.4 and their shifters pulled a lot more cable than Shimano's. These mechs had their angle adjustment screw in the usual place, up where they fix to the frame and the shifters did not say how many speeds they were for.

 

Czyli zgadza się z tym, co mówisz.

 

 





Dodaj odpowiedź