
Konserwacja napędu
#21
Napisano 01 czerwiec 2007 - 06:14
#22
Napisano 01 czerwiec 2007 - 11:10
Cytat
Ja smarowałem kiedyś łańcuch olejem przekłądniowym i jkaoś nie spostrzegłem wielkiej róznicy w zużyciu łańcucha od kiedy stosuję firmowe specyfiki. Olej ma wady. Trzeba smarować cześciej , szybciej schnie i łapie syf... Ale na szosie tego syfu nie jest wiele i przy systematycznym smarowaniu jest OK. Olej do przekłądni jest gestszy od zwykłego oleju silnikowego ale też ciut za rzadki niestety
Ja też tak robię, bo przekładniówki u mnie dostatek. Polecam "gęsty" 85W-140. Nakładam go na ciepło, czyli wkładam nagrzany czysty łańcuch do nagrzanego oleju, po czym pozwalam mu ociec i dokładnie wycieram. Ale do tej operacji cza mieć spinkę :oops:
#24
Napisano 02 czerwiec 2007 - 20:43

rzeczywiście jest wydajny i rewelacyjnie pracuje
poccekam jeszcze na upały i zapiaszczone drogi to cos wiecej powiem

#25
Napisano 03 czerwiec 2007 - 09:16
Przy okazji podzielę się moim sposobem na szejkowanie łańcucha bez jego rozpinania. Do tej czynności przygotowałem specyjalną plastikową puszkę z wyciętymi otworkami w rantach pokrywki. Nacięcia porywki są wymiarami zbliżone do przekroju poprzecznego łańcucha. Wieszam rower na stojaku, zrzucam łańcuch z zębatek, dzięki czemu jest całkowicie luźny. Do puszki wlewam oleju napędowego, albo nafty, zanurzam zwisającą część łańcucha, przykrywam pokrywką i uszczelniam szmatą. Teraz najlepiej podłączyć się pod 220V i chwycić puszkę w obie dłonie. :mrgreen: . Po kilku minutach już mogę zanurzyć następną część łańcucha i czynność powtarzam. Wycieram do sucha, i biorę w dłonie następną puszkę, tym razem z zawartością złocistego płynu. Po opróżnieniu połowy zawartości, przystępuję do smarowania olejem do łańcuchów rowerowych (wynalazków nie używam). Teraz mogę skończyć pifko przygladając się z zachwytem mojemu czyściutkiemu bike'owi. Do sucha łańcuch wycieram na drugi dzień przed jazdą.
.........__o
.........<,
.....( )/ ( )
pozdro horny
#29
Napisano 12 lipiec 2007 - 08:51
#31
Napisano 12 lipiec 2007 - 12:48
A łańcuch (nieraz cały napęd jak jest usyfiony) czyszczę jak zmieniam na drugi czyli średnio co 700km. Zawsze to okazja na wyczyszczenie roweru.
Nie jestem pewien ale pamiętam jak w starym rowerze smarowałem łańcuch gęstym olejem silnikowym (trochę za dużo go lałem, ale wówczas nie wiedziałem żeby smarować tylko ogniwa) to miałem wrażenie, że cały napęd jakby lepiej chodził.
@Amateur_PL a nie zastyga mu ten olej?
Kiedyś nasmarowałem łożyska w deskorolce olejem jadalnym i po jakimś czasie było po nich. Swoją drogą oleju jadalnego używam do nakładania gripów, ew. rury gumowej na drążek. Łatwo wchodzi a po jakimś czasie nie chce już zejść.
#32
Gosc_Jelitek_*
Napisano 24 lipiec 2007 - 13:35
Szczerze polecam bo:
Jest niezwykle efektywny
Można toto rozcieńczać z wodą bez żadnych konsekwencji przez co robi się go więcej a nie traci na właściwościach.
Szkoda tylko że jest drogi, ale naprawdę warto.
#33
Gosc_czajam_*
Napisano 04 kwiecień 2008 - 22:02
#34
Gosc_Jelitek_*
Napisano 04 kwiecień 2008 - 22:14
nie ma to jak zwykła szczoteczka do zębów i gumowe rękawice żeby się nie pobrudzić.
#35
Napisano 04 kwiecień 2008 - 23:09



#36
Napisano 05 kwiecień 2008 - 06:34
Cytat
a ja do czyszczenia napędu używam K2 do czyszczenia silników ;D nie ma lepszego specyfiku
Jaka rezolutna dziewczyna. Popieram Cię Mika.
Też stosuję płyn do mycia silników. Rozpięty łańcuch, wieńce, kasetę wkładam do szklanego pojemnika, spryskuję (płyny te są w atomizerze) po kilku minutach pędzelkiem z twardym i krótkim włosem czyszczę następnie spłukuję pod ciepła wodą, wycieram szmatką, przedmuchuję suszarką od włosów (letnim powietrzem), montaż i smarowanko łancucha.
Płyny do mycia silnikw samochodowych są bardzo skuteczne, a przy tym w przeciwieństwie do benzyn, ON i innych rozpuszczalników są EKOLOGICZNE - bo biodegradowalne.
#38
Gosc_czajam_*
Napisano 06 kwiecień 2008 - 16:37
A co do smarowania łańcucha to jedna kropla na ogniwo wystarczy? Używam Finish Line
Teflon. Na opakowaniu jest napisane że posmarować obficie a nadmiar wytrzeć szmatą. Wiec po 1 kropli na ogniwko czy po 2, a może więcej??
Dodaj odpowiedź
