Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tarcze w szosie ?


2153 odpowiedzi w tym temacie

#341 uxs

uxs
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądW-wa

Napisano 02 czerwiec 2014 - 07:08

Ktos mi racjonalnie wytłumaczy o co to całe bicie piany od 2 lat w tym temacie? :)
To jak płacz nad tym, że producenci nie maja w ofercie mtb rowerów 26er… "tyle lat jeździły i nikt nie narzekał". :)


Wysłane z mojego 2lm2bdy.png przez 8xphyb.png



#342 ojcie_c

ojcie_c
  • Użytkownik
  • 312 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 03 czerwiec 2014 - 13:17

Wróbelki w internetach ćwierkają, że w 2015 wszystkie Gianty Defy będą miały tarczowe hamulce... :-/ :-/ :-(

 



#343 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 03 czerwiec 2014 - 15:52

Ktos mi racjonalnie wytłumaczy o co to całe bicie piany od 2 lat w tym temacie? :)
To jak płacz nad tym, że producenci nie maja w ofercie mtb rowerów 26er… "tyle lat jeździły i nikt nie narzekał". :)


Wysłane z mojego 2lm2bdy.png przez 8xphyb.png

 

Może z tego, że problemem w hamowaniu na szosie nie jest skuteczność dotychczasowych hamulców, ale przyczepność opon do podłoża. Zatem obecnie ważniejsza jest technika hamowania i przyczepność wąskich opon niż technika samych hamulców...



#344 uxs

uxs
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądW-wa

Napisano 03 czerwiec 2014 - 16:39

To się nazywa standaryzacja i cięcie kosztów. Zobacz jaki to złoty interes. Nowy produkt wiec musi być droższy, piasty zostaną z mtb wiec dodatkowe problemy technologiczne odpadają. Są tacy którzy wciąż jeżdżą w mtb na 3x8/9 choć standardem jest 1/2x10/11 choć w rzeczywistości 2x8 jest w zupełności wystarczające.


Wysłane z mojego Dołączona grafika przez Dołączona grafika

#345 czmiel

czmiel
  • Użytkownik
  • 471 postów
  • SkądWlkp

Napisano 03 czerwiec 2014 - 18:09

Raczej strzał w stopę. Na szosie tarcze nie przyjmą się wcale aż tak łatwo. Dużo osób roweru nie kupi, bo nie chce tarcz w szosie.

Wysłane z mojego GT-P3100 przy użyciu Tapatalka



#346 uxs

uxs
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądW-wa

Napisano 03 czerwiec 2014 - 18:37

Jeśli producenci wycofają standardowe rozwiązania i sprawdza tarcze (tak jak w przypadku wycofania kół 26er na rzecz 650b i 29er) to będziemy mogli sobie bojkotować do usranej śmierci, a zamożni Anglicy czy opasli Amerykanie będą i tak napędzali rynek. Niektórzy producenci na przyszły sezon topowe modele maja tylko na tarczach i co teraz…


Wysłane z mojego Dołączona grafika przez Dołączona grafika

#347 aparvis

aparvis
  • Użytkownik
  • 84 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 czerwiec 2014 - 18:47

UCI chyba jeszcze nie zaakceptowała hamulców tarczowych w szosach, a dopóki tego nie zrobi producenci raczej nie zrezygnują z u-breaków, co najwyżej będą mieli w ofercie oba typy hamulców, tak jak w MTB oferują jednocześnie 650B i 29ery.



#348 gucio

gucio
  • Użytkownik
  • 244 postów
  • Skądśląsk

Napisano 03 czerwiec 2014 - 19:27

Tarczówki w topowych modelach!? Dobry żart. Chyba, że przez topowe, rozumiemy, drogi egzemplarz dla gadżeciarzy.

 

Analogia z przejściem na 29 czy tarczówki w mtb, jest również mocno nietrafiona. Tam, miało to jakiś mniejszy lub większy sens. Dlatego przeszło.

W przypadku tarczówek na szosę, sensu najmniejszego brak.

Nie sądzę również, żeby UCI połknęła ten haczyk. Rozsądek podpowiada, że w skład tej instytucji wchodzą logicznie myślący ludzie, a nie skorumpowane leśne dziadki.

 

Odnośnie mrocznej wizji zmowy producentów, celem zaprzestania produkcji rowerów na normalnych hamulcach. Zapewniam, że gdyby się tak stało (w co wątpię), to powstaną firmy, które skrzętnie tę lukę wykorzystają. No chyba, że zablokuje to jakaś ... unijna dyrektywa ;)


  • czmiel lubi to

#349 czmiel

czmiel
  • Użytkownik
  • 471 postów
  • SkądWlkp

Napisano 03 czerwiec 2014 - 19:31

Ludzie mają opór przed elektronicznymi przerzutkami, a co dopiero tarczówki. Musi jeszcze sporo wody upłynąć, by tarcze były normą w szosach. Jeśli w ogóle kiedykolwiek miało to nastąpić.



#350 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 03 czerwiec 2014 - 22:07

Opór przed elektronicznymi przerzutkami to przede wszystkim cena. Po co wydawać extra $$ za elektroniczną Ultegrę, która choć działa miodnie jest cięższa? Jeśli tarczówki nie będą dużo droższe to część osób być może się na nie skusi. Na pewno nie będzie rewolucji - hamulce tarczowe wejdą jako opcja u większości liczących się producentów być może w przyszłym roku, ale przez najbliższe lata rowery ze zwykłymi hamulcami będą miały największy udział w sprzedaży. 

Decyzja UCI i użycie przez prosów też będą miały niebagatelne znaczenie w wyznaczeniu trendu, bo skoro zawodowy peleton rzuci się na nowinkę to i naśladowcy wśród amatorów zaczną jeździć na rowerach przystosowanych pod tarcze. 



#351 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 03 czerwiec 2014 - 22:11

Tarczówki w topowych modelach!? Dobry żart. Chyba, że przez topowe, rozumiemy, drogi egzemplarz dla gadżeciarzy.

 

Analogia z przejściem na 29 czy tarczówki w mtb, jest również mocno nietrafiona. Tam, miało to jakiś mniejszy lub większy sens. Dlatego przeszło.

W przypadku tarczówek na szosę, sensu najmniejszego brak.

Nie sądzę również, żeby UCI połknęła ten haczyk. Rozsądek podpowiada, że w skład tej instytucji wchodzą logicznie myślący ludzie, a nie skorumpowane leśne dziadki.

 

Odnośnie mrocznej wizji zmowy producentów, celem zaprzestania produkcji rowerów na normalnych hamulcach. Zapewniam, że gdyby się tak stało (w co wątpię), to powstaną firmy, które skrzętnie tę lukę wykorzystają. No chyba, że zablokuje to jakaś ... unijna dyrektywa ;)

Wykorzystać mogą - tylko co?

Załóżmy że nawet konkurencja zechce nadal produkować zwykłe hamulce. Tylko do czego je podepnie jeśli dwóch potentatów (Sram i Shimano) zechcą oferować tylko manetki kompatybilne z hydraulicznymi tarczami?

Jest konkrurencja manetkowo-osprzętowa - np Campa - tylko że oni wtedy też będą musieli iść za nurtem - choćby jak konieczność pokazania że potrafią zrobić napęd wspierany elektroniką. 

 

Ludzie nie mają oporów wobec elektronicznych przerzutek - one są zwyczajnie nadal za drogie dla przeciętnego nabywcy roweru w Polsce. Wystarczy popatrzeć na tematy na forum jaką przeciętnie ma cenę rower interesujący większość potencjalnych nabywców - zarówno rowery nowe jak i używane. 


  • uxs lubi to

#352 uxs

uxs
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądW-wa

Napisano 04 czerwiec 2014 - 07:16

@Rose, niestety ale uparcie przystajesz przy swoim nie akceptując kontrargumentow. Akurat przykład 26-27,5-29 jest trafiony gdyż 26 doskonale sobie radzi, a wciskanie osobom o wzroście poniżej 175 kół na dużej kiszce jest co najmniej nierozsądne. Czy powstały niszowe firmy produkujące 26? Nawet jeśli to nim marketingowy szum wokół brandu zrobią wszyscy zapomną o potrzebie jeżdżenia na 26er, po prostu pokornie przejdą na 650b. Czy powstały firmy produkujące napędy 2/3x8/9 po wejściu 10s i 11s? Nawet jeśli to j.w. Podobnie było z materiałami używanymi do produkcji ram i innych części, zwiększaniem sie skoków etc. Na szczęście (dla niektórych nieszczęście) w tej branży funkcjonuje jakiś postęp, gdyby człowiek nie szukał nowych rozwiązań to nadal byśmy mieszkali na drzewach i jeździli na sztywnych stalowych SS. Tarcze w szosie maja podobne uzasadnienie jak w mtb ponad to przy długich zjazdach nie jesteśmy narażeni na przegrzanie obręczy i snejka przy dużej prędkości.
Możemy toczyć walkę, słowo przeciwko słowu ale założeń konstruktorów i specow od sprzedaży nie zmienimy. W przyszłym roku pewnie sam złoże szosę na tarczach wiec jeśli uznam, ze to głupota to wystosuje osobny post z przeprosinami. ;)


PS.
Wracając do cięcia kosztów. Niektóre ramy na przyszły sezon poza tarczami maja z tylu oś 142, a z przodu 15mm... no zgadnij dlaczego. :)


Wysłane z mojego Dołączona grafika przez Dołączona grafika

#353 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 04 czerwiec 2014 - 08:28

Dokładnie takie same teksty można było czytać rok temu.
Mieszkam tam, gdzie ci bardziej zamożni mieliby łykać kolejne marketingowe nowinki ale zapewniam, że niczym ten świat nie różni się od tego w kraju raju.
Jak na razie zero tarcz.

#354 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 04 czerwiec 2014 - 08:44

dajcie spokój,jest jeszcze tyle naprodukowanych tradycyjnych hampli i klamek,nie wspominając o rowerach na nich złożnonych że nawet jeżeli tarcze wyprą tradycyjne hamulce (w co wątpie,myślę że będzie to alternatywa jak Di2) to zasoby są praktycznie nie do wyczerpania przez następne X lat.

Ja tam jestem tradycjonalistą i na tarcze na pewno nie przejdę,ale jak komuś potrzebne-jego wybór,jak dla mnie może nawet hamować klapkami Kubota jak mu to sprawi radość ;)



#355 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 04 czerwiec 2014 - 09:22

Ja chętnie wziąłbym rower na tarczach.

Raz, że obręcze karbonowe są drogie i szkoda je katować klockami.

Dwa - hamowanie na karbonie jednak jest sporo słabsze niż na alu, szczególnie na mokrym. 

Jeśli ktoś mieszka w terenie górzystym i ma dużo zjazdów to wtedy tarcze mają sens. Na płaskim terenie szkoda zachodu.



#356 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 04 czerwiec 2014 - 09:43

Zyzyx>

Nie ma co pisać złośliwości w stylu klapek kubota.

Punkt widzenia zależy od sposobu jeżdzenia ;-)  Ostatnio załatwiłem parę klocków ham. w ciągu kilkunastu godzin w naprawdę solidnych ulewach miedzy innymi na objeździe Kotliny Kłodzkiej. Zjazdy po dziurawej drodze która bardziej przypomina potok niż jezdnie wymuszają ciągłe hamowanie...

Tak jak severall napisał, ktoś kto jeździ po górkach/mieszka tam, a do tego ma w D pogodę, tarcze mogą okazać się po prostu sensownym wyborem...

 



#357 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 04 czerwiec 2014 - 10:00

Przełaj mógłby się okazać sensownym wyborem na takie trasy,wtedy jak najbardziej tarcze...to nie była złośliwość,ale ludzie mają różne zachcianki ;)

 



#358 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 04 czerwiec 2014 - 10:24

 u-breaków,

 

u-brake'ów, ośle.



#359 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 04 czerwiec 2014 - 10:28

u-brake'ów, ośle.

Biorąc pod uwagę Twoją reakcję, zastanawiam się kto tu jest kim. :-/


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#360 aparvis

aparvis
  • Użytkownik
  • 84 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 czerwiec 2014 - 10:31

u-brake'ów, ośle.

Zwykła literówka, a tu od razu inwektywy. Pogratulować kultury.



Dodaj odpowiedź