heble to "zwyczajowa" nazwa hamulców ogólnie, również tych w samochodzie.
Tarcze w szosie ?
#643
Posted 27 November 2015 - 00:27
@gallus - jakie koła wybierzesz, to będzie Twoja decyzja, zależna oczywiście od budżetu. Mówię o ogólnej zależności: jeżeli masz ograniczony budżet, lepiej wybrać ramę ze średniej półki (czyli np. topowe alu), a koła jak najwyższej klasy.
W temacie hamulców napisano już w tym wątku tyle, że wg mnie nie ma sensu powielać tych samych argumentów. Poczytaj, a jeszcze lepiej: poszukaj okazji do testów, żebyś wyrobił sobie własną opinię. Na razie 99% gadania na temat tarczówek pochodzi od osób, które nawet nie miały okazji ich testować, więc wartość ich opinii jest w najlepszym wypadku średnia.
- IOO likes this
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#644
Posted 03 December 2015 - 21:33
Co do tarcz, to nawet taki prosty test, pokazuje drobną różnicę. Miałem okazję spędzić w tym roku weekend na tarczowych, i jestem pozytywnie zaskoczony. W MTB mam tarczowe, niby wiadomo o co chodzi, ale na szosie pierwszy raz uświadczyłem. Jak najbardziej pozytywne wrażenia.
Dla zwykłego zjadacza asfaltu, i tak bedzie to decyzja do rozważenia czy zwykłe czy tarczowe. Są plusy i minusy obu. Tarczowe droższe, zwykłe tańsze. Bezpieczniej i szybciej wyhamujesz na tarczowych, niż zwykłych. Różnica jest.
A co do pozwolenia przez UCI. Bardzo dobrze. Mimo iż gro komentarzy są w stylu, że to jakieś lobby czy coś w tym stylu. Dla mnie to nie istotne. Niech w końcu pozwolą na tarczowe w szosie, będzie w końcu sezon próbny, to się w końcu sprawa raz na zawsze rozwiąże. Drugi argument, wg mnie beznadziejny, to ryzyko kontuzji o tarcze. W MTB śmigają i żyją, tutaj też nic się nie zmieni. Może pomyślą o osłonach? Gdzieś ostatnio czytałem art po ang, badali rower w tunelu aerodynamicznym z tarczami. Wzrost oporów jest, więc rozwiązanie też nie jest super, waga też rośnie. Może osłony, przy okazji zmniejszenie oporów. Kto wie.
Dobrze, że w końcu dopuścili.
#645 Gosc_tobo_*
Posted 03 December 2015 - 22:56
Peleton szosowy jedzie praktycznie zawsze razem i przy glebie jest wielka piramida ludzko-sprzętowa. To akurat dla mnie jest pewne spore ryzyko. Prędkości tez sa krotnie większe.
#651
Posted 12 February 2016 - 08:59
Zmiana koła z tarczą hamulcową w warunkach wyścigowych:
https://www.youtube....h?v=VyKTdURhXdg
Szybko czy wolno, oceńcie sami.
- bicicleta likes this
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#658
Posted 11 April 2016 - 20:00
#659
Posted 11 April 2016 - 20:00
Widziałem, bo dali zbliżenie, ale była to jedna drużyna. Przyznaję, że nie zwracałem więcej na to uwagi no i do 150 km oglądałem raczej fragmentarycznie.
Ma ktoś informacje ile drużyn miało tarcze w rowerach ?
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen