Jump to content


Photo

Tarcze w szosie ?


2153 replies to this topic

#61 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,218 posts
  • SkądPoznań

Posted 03 August 2012 - 11:35

Rozumiem, że w swoim tajnym laboratorium od lat próbujesz rozwiązać problem napędu rowerowego, bo jego obecna niesymetryczność nie daje ci spać po nocach? :)))

Ja koledze pomagam, bo mi tez nie daje to spać.

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#62 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 03 August 2012 - 12:23

Zamówiliśmy już u Chrisa Kinga specjalną symetryczną tylną piastę z dwoma bębenkami, u Shimano przerzutki lewe (tzw. lustrzanki), a korbę z lewej damy starą na kwadrat :-)

#63 letki

letki
  • Użytkownik
  • 49 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 August 2012 - 12:44

A ja zastanawiam się jeszcze nad innym aspektem.
Kilkukrotnie już, zauważyłem w rowerach z tarczami (również w jednym holendrze z hamulcem w piaście) jakby pewnego rodzaju "skręcenie" koła. Polega to z grubsza na tym, że szprychy do obręczy ostawiają się po jakimś czasie trochę pod kątem.
Pomijam tu już klasę tych rowerów (choćnie były to marketówy), ale wywnioskowałem że dzieje się tak ponieważ siłą hamowania przenoszona jest na obręcz poprzez szprychy.
Myślicie, że szosowe koła 'małoszprychowe' poradziły by sobie z takimi przeciążeniami?

#64 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 03 August 2012 - 12:54

Oczywiście... w szczególności R sysy ;-)

#65 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,218 posts
  • SkądPoznań

Posted 03 August 2012 - 14:30

Dyski dadzą radę :lol: . Jak ktoś tam wciśnie tarczę.

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#66 aargon

aargon
  • Użytkownik
  • 11 posts
  • Skądwarszawa/kraków

Posted 03 August 2012 - 16:35

Ej, ale przy tarczach mozna chyba zmniejszyć opór powietrza, jesscze bardziej niż w przypadku chowania szczęk za widelcem, czy wręcz "wtapiania" ich w widelec, więc może się to kiedyś przyjąć np w TT

#67 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 494 posts
  • SkądSzczecin

Posted 04 August 2012 - 06:05

aargon, moim zdaniem małe, kompaktowe szczęki szosowe schowane w cieniu widelca będą dawać mniejszy opór niż tarcze ze szczękami.

#68 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,218 posts
  • SkądPoznań

Posted 04 August 2012 - 08:40

Ej, ale przy tarczach mozna chyba zmniejszyć opór powietrza, jesscze bardziej niż w przypadku chowania szczęk za widelcem, czy wręcz "wtapiania" ich w widelec, więc może się to kiedyś przyjąć np w TT

:shock: :?:

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#69 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 05 December 2012 - 08:54

A moze tu chodzi o "odtworzenie" renesansowych randonneur'öw ? ( ja sie nie ludze, ze tak- jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniadze )

Znika ograniczenie szerokosci opon(przez system hamulcowy) , nie ma problemu z zamontowaniem 650B czy 622 - znowu - hamulce nie sa tu ogranicznikiem.

Tyle, ze to samo mozna osiagnac tarczowymi mechanikami.... Poniekad rozumiem ten "skandal" gdy wyszly hamulce hydrauliczne do szosy - mechaniczne sa takie "trywialne" ;) , za to hydraulika jest wielce trendy :mrgreen:

Ktos , kto widzial zmiane kola na wyscigu w szosie i na wyscigu w mtb nie moze powiedziec, ze zabiera to tyle samo czasu. Jesli ktos tak twierdzi, to albo jest slepy albo klamie . 3-4 razy wiecej czasu na hamulcach tarczowych.

Z 2giej strony - obserwujac wyscigi (giro, vuelta, tdf) w ostatnim sezonie czesciej widzialem zmiany rowerow niz kol (wyjatkiem byla afera z gwozdziami na tdf)... Wiec ?

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#70 Suhar

Suhar
  • Użytkownik
  • 51 posts
  • SkądGdynia

Posted 09 December 2012 - 20:19

Nie wniosę nic wartościowego do tematu, ale.
Dla mnie, szosówka to piękno klasycznego wyglądu. Podobuje mi się taka, jaka jest, ze szczękowymi hamulcami.
Wymarzone włoskie cudo wyposażone w tarczówki przestaje być wymarzonym włoskim cudem łączącym nowoczesność z tradycją ... idzie o jeden krok za daleko i staje się pozbawionym duszy, high-end'owym stworem.

Może tarcze w szosie mają racje bytu, może nie, ale ja zostanę przy hamulcach szczękowych, które są w jakiś sposób podtrzymaniem tradycji.
No i trochę przekonują mnie argumenty o mniejszym tłumieniu drgań, zniekształceniach kół czy tam czego jeszcze.
Poza tym jestem tylko rowerzystą amatorem i mogę się kierować nie tylko procentami zysku mocy, siły hamowania, wymaganiami sponsorów, tras wyścigów itd. ale na przykład subiektywnym wyczuciem/poczuciem stylu.
Do niedawna używałem hamulców Sory i ich siła była więcej niż wystarczająca. Teraz mam Ultegrę i też jest git.
Jeżeli ktoś potrzebuje tarcz, nawet dla samego szpanu, czy poczucia estetyki, na zdrowie! Ja nie potrzebuję.

Za to w moim budowanym przełajowym CX-One tarcze już są!

Ot, tak mi w duszy grało :)

#71 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 24 December 2012 - 12:37

Dobra, a może się orientujecie jak to wygląda z kompatybilnością klamek szosowych z hamulcami tarczowymi? Wiem, że są specjalne wersje typu BB5/7 Road, czy hayes CX5, ale czy zwykłe hamulce mechaniczne tarczowe z korzeniami mtb będą działać dużo gorzej?

#72 Gosc_Giant_*

Gosc_Giant_*
  • Gość

Posted 21 February 2013 - 22:58

Przepraszam, jeśli wrzuciłem w złym dziale.. W każdym razie - http://portal.bikewo...rczowe Colnago/ Dla mnie bomba. Jak Wam się podoba ? Pzdr 8-)

nie ma smaku !!!

#73 nikerox

nikerox
  • Użytkownik
  • 24 posts
  • Skądrz

Posted 21 February 2013 - 23:07

moim zdaniem opona szosowa o szerokosci okolo 2 cm i tak nie bedzie miala wystarczajacej przyczepnosci zeby wychamowac rower szybciej na hamulcach tarczowych niz szczekowych :)

#74 Gosc_Giant_*

Gosc_Giant_*
  • Gość

Posted 21 February 2013 - 23:13

moim zdaniem opona szosowa o szerokosci okolo 2 cm i tak nie bedzie miala wystarczajacej przyczepnosci zeby wychamowac rower szybciej na hamulcach tarczowych niz szczekowych :)

racja !!!

#75 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 posts
  • SkądPszczyna

Posted 22 February 2013 - 08:03

wychamowac hamulcach


Mnie zafascynował fakt, że można w jednym zdaniu napisać to raz przez "ch" a raz - poprawnie - przez "h".

#76 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 posts
  • SkądMyszków

Posted 22 February 2013 - 08:09

nikerox napisał/a:
moim zdaniem opona szosowa o szerokosci okolo 2 cm i tak nie bedzie miala wystarczajacej przyczepnosci zeby wychamowac rower szybciej na hamulcach tarczowych niz szczekowych :)

racja !!!


Obaj jesteście w błędzie. Spróbujcie się przejechać na takim rowerze.
Druga sprawa...po co w rowerze szosowym(podkreślam szosowym, nie przełajowym) montować tak mocne hamulce?

#77 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 22 February 2013 - 08:10

Racja ??zakłdając dobrą skuteczność tarcz - dobrze dobrane klocki, tarczówka inaczej hamuje - ale hydrauliczna .

W mtb to czuć doskonale w terenie śliskim, jest mniejsze prawdopodobieństwo uślizgu przedniego koła .

Przy tarczach w szosie hamulec będzie hamował tak samo o ile nie sporo lepiej, ale to zależy od systemu, w przypadku jak będą hydrauliki to one bedą najlepsze .

Szczękowy hamulec nigdy nie bedzie hamował lepiej w pryzpadku gorszych warunków pogodowych . mokro, śnieg , woda itd.

Poza tym nie widze sensu stosowania w o szosówek innych hamulców niż są , są lekkie , mało awaryjne i wystarczajace do zastosowania.

Podobnie do CX , sens stosowania tarcz?? a w ogóle tam hamują ludzie ?? jakby w przepisach nie było wzmianki o hamulcach to pewnie tylko jeden by mieli założony .

Ale oczywiscie u nas składa sie CX- y pod turystyke

a co do działania tarczówek, to w przypadku hamowania koło dostaje potwornej siły skręcającej koło , popatrzcie na swoje amortyzatory i haki do kół, w przypadku amora lewy jest bardziej wygnieciony niż prawy , im damy mniej szprych i cieńsze, tym siła skręcajaca będzie większa itd, itd można sie o tym rozpisywać ale wniosek wychodzi jeden, bezpieczniej dla koła wychodzą hamulce szczękowe, za to mocniejszy hamulec to hydraulika, Linkowe tarczówki znowu lepsze na zjadzach długich bo nie nagrzewa sie płyn hamulcowy - odpada strata skuteczności przez ten czynnik...
A w ogóle to zacznijcie jeździć a nie hamować

W przypadku np kurierów to ma sens , on jeździ non stop w każdych warunkach i tutaj ścieranie obręczy ma sens finansowy.

Pozakładajcie tarcze - bedzie to samo co w mtb, ocieranie klocków, szuranie, pobrzękiwanie , nie odbijanie tłoczków symetryczne itd , kupa zabawy i czasem poziom wq... wzrośnie, a tak było cudownie.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#78 meaculpa

meaculpa
  • Użytkownik
  • 158 posts
  • SkądLublin

Posted 22 February 2013 - 08:16

Nie wiem po co ta cała paplanina o tym tandetnym rozwiązaniu w szosie moim zdaniem, jeśli są jacyś zwolennicy tutaj tego rozwiązania niech zakładają i jeżdżą i zdają relację czy to rzeczywiście takie dobre jest.

#79 Gosc_milosz216_*

Gosc_milosz216_*
  • Gość

Posted 22 February 2013 - 11:15

Tylko nie pomyśleliście o tym ze super lekkie obręcze wykonane z karbonu mogą nie nadawać się do używania z nimi hamulców szczękowych, i moze właśnie dlatego montuje się hamulce tarczowe.

#80 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 posts
  • SkądMyszków

Posted 22 February 2013 - 11:36

Tylko nie pomyśleliście o tym ze super lekkie obręcze wykonane z karbonu mogą nie nadawać się do używania z nimi hamulców szczękowych, i moze właśnie dlatego montuje się hamulce tarczowe.


Które szosowe obręcze carbonowe nie nadają się stosowania hamulców szczękowych??
Ja takich nie znam.
Nie pomyślałeś o tym, że super lekka obręcz nie wytrzyma potężnych sił skręcających przy zastosowaniu hamulca tarczowego??

Jaki jest sens używania super lekkiej obręczy carbonowej zestawionej z piastą do hamulców tarczowych i takim hamulcem??
Waga takiego zestawu będzie znacznie wyższa niż tego z hamulcami szczękowymi nawet po zastosowaniu cięższej obręczy.



Reply to this topic