Miałem wczoraj okazję pojeździć na Meridzie Cyclo Cross 300. Tarczówki mechaniczne takiej klasy jak Tektro Spyre 160 nie mają najmniejszego sensu. Zdecydowanie lepiej kupić rower z hamulcami cantilever.
Tarcze w szosie ?
#1082
Napisano 01 marzec 2017 - 15:15
Miałem wczoraj okazję pojeździć na Meridzie Cyclo Cross 300. Tarczówki mechaniczne takiej klasy jak Tektro Spyre 160 nie mają najmniejszego sensu. Zdecydowanie lepiej kupić rower z hamulcami cantilever.
Na pewno były dobrze wyregulowane i dotarte? Też kiedyś narzekałem na tarczowe BB7 Road (podobnej klasy co Spyre a może nawet gorsze) a po dotarciu są aż za mocne do szosy i trzeba się pilnować bo łatwo zablokować tył. Tarcze to był jednak dobry wybór
#1085
Napisano 01 marzec 2017 - 16:45
Ja mam przełajówkę na tarczach 160 TRP Spyre. Siła hamowania dużo większa niż na DA/105/Tiagra. Niestety zauważyłem że tarcze mmi dzwonią, jak przyśpieszam lub skręcam ostrzej oraz na nierównościach, nie wiem czego to przyczyna bo na testach w domu tarcza nie ociera.
#1088
Napisano 09 kwiecień 2017 - 11:53
Witam. Po dwóch latach spędzonych na trekkingu i crossie mam zamiar kupić swoją pierwszą szosę. Chcę zainwestować w nowy, w miarę porządny, markowy rower. Bardziej zależy mi na komforcie niż sekundach więc będzie to jakiś endurance. W dotychczasowych rowerach hamulce szczękowe w zupełności mi wystarczały, bo ciężki nie jestem, a w deszczu rzadko jeżdzę. Pytanie moje, czy w przypadku szosy dla amatora warto jest dopłacić do tarczówek i sztywnych osi? Czy różnica między szybkozamykaczami a sztywnymi osiami jest mocno odczuwalna?
Pozdrawiam
#1093
Napisano 10 kwiecień 2017 - 12:21
A czy warto wejść w tarcze musisz odpowiedzieć sam sobie.
Niektórzy producenci nie robią już rowerów endurance z obręczówkami.
Jedyny minus hamulców tarczowych w stosunku do tradycyjnych to waga (co jest oczywiście ważne). Reszta to same plusy.
#1096
Napisano 10 kwiecień 2017 - 14:10
mam przelaja z tarczowkami i bez sztywnych osi i daje rade w konkretnym terenie, wiec zastanawiam sie gdzie jest problem w użytkowaniu szosowym... poza tym ze lepsze wrogiem dobrego
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
#1097
Napisano 10 kwiecień 2017 - 14:13
Zwykle zaciski bardzo często nie dają wystarczającej sztywności, przez co zdarza się np. "dzwonienie" tarcz na zakrętach.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1099
Napisano 10 kwiecień 2017 - 14:58
Na szosie jest mnóstwo ludzi, którzy mają zero tolerancji dla jakichkolwiek dźwięków poza terkotaniem łańcucha. Nie mnie ten fakt oceniać, ale w takim przypadku lepiej ich zawczasu uprzedzić.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?