Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tarcze w szosie ?


2153 odpowiedzi w tym temacie

#1101 spondylus

spondylus
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 10 kwiecień 2017 - 15:51

Też myślałem, że sztywne osie to przy tarczówkach będą miały większy sens, bo tu bardziej będzie widać ich zalety. Chciałem się upewnić. Dziękuję wszystkim. Kupuję więc rower bez tarczówek i sztywnych osi.



#1102 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 10 kwiecień 2017 - 16:20

Myślę, że trzeba jeszcze raz przejść całą dyskusję.

 

1. Tarczówki w byciu hamulcami są lepsze ( tzn. - hamują lepiej, przewidywalniej i pozwalają na hamowanie w większej ilości miejsc )

2. Tarczówki są cięższe - 200-400g w zależności od klasy, per cały rower.

3. Tarczówki wkurzaja ortodoksów, bo są lepsze, więc są wujowe. Ortodoksi też jeżdżą też na korbie 53/39, kiedy rynek coraz częściej kupuje super kompakty (48-32, 45-30 i takie tam). Ortodoksów się nie słucha.

4. Przelotowe osie są lepsze od szybkozamykaczy, bez względu na wszystko.

5. Tarczówki na szybkozamykaczach nie dzwonią, chyba, że korzystamy z tarcz 203mm. Wymaga to jednak odrobiny uwagi przy zakładaniu koła.

6. Przednia tarcza może wyciągnąć koło z widelca przy szybkozamykaczu, jeżeli nie pilnujemy tegoż szybkozamykacza.

7. Tarczówki hydrauliczne przymocowują do producenta jeżeli chodzi o resztę osprzętu. Jeżeli chcemy tarcze SH, to dostajemy napęd SH w komplecie.


  • krokodyl1220 lubi to

#1103 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 10 kwiecień 2017 - 23:14

Tarcze dzwonią i to wcale nie tylko 203, hamowanie wcale nie jest takie super. Standardy to dość uciążliwy problem.

No i jeszcze tłumienie, widać to dobrze u speca, gdzie trzeba było zrezygnować z tłumienia w goleniach i przenieśli je pod mostek.

Niektórzy po przesiadce z mtb na szosę szukają siły hamowania takiej jak w rowerze górskim, ale niestety opona szosowa nie zrobi tego co gruby terenowy laczek.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1104 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3195 postów

Napisano 11 kwiecień 2017 - 07:32

Mi nie dzwonią i hamują super.
Standardy nie są problemem.
A przykład za Specialized to kompletna bzdura.

#1105 spondylus

spondylus
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 11 kwiecień 2017 - 09:26

Uzurpator, wszystko ładnie tylko np. ja tarczówek nie potrzebuję, a wręcz wolę szczękowe, przy mojej wadze i warunkach w jakich jeżdżę świetnie sobie radzą. Co do sztywnych osi to podejrzewam, że ja i tak różnicy bym nie poczuł więc postanowiłem, że nie będę do zestawu tarcze-osie dopłacał, całkiem sporej sumy przecież. 



#1106 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 260 postów

Napisano 11 kwiecień 2017 - 11:05

Jak wygląda sytuacja z dobrymi kołami z mocowaniem tarcz? Jakie jest obecnie wybór - w porównaniu do olbrzymiej oferty kół z obręczami i piastami do hamulców szczękowych?

 

Bo dla mnie w tym tkwi największy problem z rowerami i ramami przystosowanymi do hamulców tarczowych.



#1107 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 11 kwiecień 2017 - 11:17

Przykład speca to nie kompletna bzdura. To samo spotkasz u Time, model z hamulcem szczękowym oferuje dodatkowe systemy wspomagające tłumienie, a tarczowy już nie. Jak wchodziły tarcze od razu była mowa, że niestety ale tak będzie.

Standardy są problemem. Musisz wybierać drugie koła tak żeby po podmianie nie trzeba było grzebać przy zacisku. Pożyczenie koła na zawodach bo w ostatnim momencie coś zawiodło też stanowi problem.

 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1108 spondylus

spondylus
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 11 kwiecień 2017 - 11:23

Jeszcze jedna rzecz, czaję się na ten model  https://www.cube.pl/...arbonnred-2017/  firma raczej porządna, a i uroda roweru też mnie urzekła, spełnia moje założenia więc wszystko OK, natomiast klikając w GEOMETRIA pokazuje się szkic dotyczący rozmiaru i wymiarów ramy. Generalnie producenci za rozmiar ramy przyjmują długość rury podsiodłowej, ale u Cuba jest jakoś inaczej, niech mi ktoś poradzi w jaki rozmiar mam celować (178cm, wewn.dł.nogi 81). 

Wiem, że do roweru najlepiej przymierzyć się "na żywo", ale póki co w przybliżeniu chciałbym poznać rozmiar dla mnie, bo według większości internetowych tabelek mój rozmiar szosówki to 53cm, a u Cuba w rozmiarze 53 podsiodłowa ma dł. 49cm. Rama jest slopingowa, może to dlatego? Albo oni za rozmiar przyjmują dł. górnej rury? Podpowiedzcie.



#1109 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 11 kwiecień 2017 - 11:40

Przykład speca to nie kompletna bzdura. To samo spotkasz u Time, model z hamulcem szczękowym oferuje dodatkowe systemy wspomagające tłumienie, a tarczowy już nie. Jak wchodziły tarcze od razu była mowa, że niestety ale tak będzie.

Standardy są problemem. Musisz wybierać drugie koła tak żeby po podmianie nie trzeba było grzebać przy zacisku. Pożyczenie koła na zawodach bo w ostatnim momencie coś zawiodło też stanowi problem.

 

Tłumienie? W rowerze bez tłumienia. Kek. Tłumienie to ja mam w moim włóczędze. Jak oczekujesz tłumienia w rowerze bez zawieszenia... no cóż, mam pewne niderlandy do sprzedania.



#1110 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 11 kwiecień 2017 - 11:46

Podpowiedzcie.

 

Wygląda na to, że rozmiar podany na dole jest "efektywny", a rama ma geometrię taką jaką ma. W MTB jest to dość popularne podejście ze względu na fakt, iż kąt podsiodłówki ma się często nijak do wymiaru branego do rozmiaru.



#1111 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2922 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 kwiecień 2017 - 12:00

 

Generalnie producenci za rozmiar ramy przyjmują długość rury podsiodłowej, ale u Cuba jest jakoś inaczej, niech mi ktoś poradzi w jaki rozmiar mam celować (178cm, wewn.dł.nogi 81). 

nieeee.. w szosach rozmiarem jest efektywna długość górnej rury ramy. 

Nie wiem jak to w tym Cubie będzie ale dla Ciebie to 54-56cm rozmiar powinien być git. Ja mam 175cm i Mka w Giancie Defy (54.5cm) jest nieco dla mnie za długa, musiałem skrócić mostek o 2cm. 



#1112 spondylus

spondylus
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 11 kwiecień 2017 - 12:03

Ok, to by się zgadzało. Dzięki.

Tyle, że tam jest rozmiar 53, a następny to 56, cóż najlepiej będzie na żywca sprawdzić.



#1113 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2922 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 kwiecień 2017 - 12:03

Jak wygląda sytuacja z dobrymi kołami z mocowaniem tarcz? Jakie jest obecnie wybór - w porównaniu do olbrzymiej oferty kół z obręczami i piastami do hamulców szczękowych?

 

Bo dla mnie w tym tkwi największy problem z rowerami i ramami przystosowanymi do hamulców tarczowych.

To jest niestety problem, bo nie ma jeszcze tak bogatego wyboru. Sam się przesiadłem na Hunt Aero Light - 1500g za 2.4k nówki, to dobry deal wg mnie.  



#1114 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3195 postów

Napisano 11 kwiecień 2017 - 12:14

Jak wygląda sytuacja z dobrymi kołami z mocowaniem tarcz? Jakie jest obecnie wybór - w porównaniu do olbrzymiej oferty kół z obręczami i piastami do hamulców szczękowych?

Bo dla mnie w tym tkwi największy problem z rowerami i ramami przystosowanymi do hamulców tarczowych.

Wybór jest olbrzymi.Np.sam Mavic oferuje 12 modeli.
Do tego odpada problem z ewentualnym "przegrzewaniem" się obręczy karbonowych pod oponę.

#1115 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 kwiecień 2017 - 12:30

Ale dochodzi problem przegrzania samych tarcz i zagotowania plynu hamulcowego :)



#1116 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 11 kwiecień 2017 - 12:42

Ale dochodzi problem przegrzania samych tarcz i zagotowania plynu hamulcowego :)

Aby zagotować płyn, tudzież tarcze musisz się dramatycznie bardziej starać niż w przypadku obręczy :)



#1117 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 260 postów

Napisano 11 kwiecień 2017 - 13:07

Ale dochodzi problem przegrzania samych tarcz i zagotowania plynu hamulcowego :)

 

Naciągany argument. W MTB to dopiero się hamuje, a nie ma z tym problemów...



#1118 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2922 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 kwiecień 2017 - 13:08

Wybór jest olbrzymi.Np.sam Mavic oferuje 12 modeli.

z czego tylko 4 są do 3tys zł, ciężkie i tubless


  • przegibek lubi to

#1119 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 260 postów

Napisano 11 kwiecień 2017 - 13:12

Wybór jest olbrzymi.Np.sam Mavic oferuje 12 modeli.
 

 

No cóż, dla mnie to zdanie jest dosyć zabawne :)))

Nasza definicja słowa "olbrzymi" różni się krańcowo ;)



#1120 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 11 kwiecień 2017 - 13:41

Czy ja wiem, w przypadku kolarstwa szosowego

 

Naciągany argument. W MTB to dopiero się hamuje, a nie ma z tym problemów...

Mówimy o długich zjazdach. I wtedy łatwiej zagotować tarcze niż obręcz, w rowerze szosowym.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 




Dodaj odpowiedź