Jump to content


Photo

Tarcze w szosie ?


2153 replies to this topic

#1081 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 01 March 2017 - 09:03

Miałem wczoraj okazję pojeździć na Meridzie Cyclo Cross 300. Tarczówki mechaniczne takiej klasy jak Tektro Spyre 160 nie mają najmniejszego sensu. Zdecydowanie lepiej kupić rower z hamulcami cantilever.


  • Malik and ROZMIAR like this

#1082 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 posts

Posted 01 March 2017 - 15:15

Miałem wczoraj okazję pojeździć na Meridzie Cyclo Cross 300. Tarczówki mechaniczne takiej klasy jak Tektro Spyre 160 nie mają najmniejszego sensu. Zdecydowanie lepiej kupić rower z hamulcami cantilever.

Na pewno były dobrze wyregulowane i dotarte? Też kiedyś narzekałem na tarczowe BB7 Road (podobnej klasy co Spyre a może nawet gorsze) a po dotarciu są aż za mocne do szosy i trzeba się pilnować bo łatwo zablokować tył. Tarcze to był jednak dobry wybór :)



#1083 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 posts

Posted 01 March 2017 - 15:36

Miałem wczoraj okazję pojeździć na Meridzie Cyclo Cross 300. Tarczówki mechaniczne takiej klasy jak Tektro Spyre 160 nie mają najmniejszego sensu. Zdecydowanie lepiej kupić rower z hamulcami cantilever.

 

XD

Na więcej ta opinia nie zasługuje.



#1084 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 01 March 2017 - 16:37

Hamulce Tektro to budżetowa padaczka. Dziwię się, że Merida wchodzi w coś takiego.



#1085 Robertson

Robertson
  • Użytkownik
  • 100 posts

Posted 01 March 2017 - 16:45

Ja mam przełajówkę na tarczach 160 TRP Spyre. Siła hamowania dużo większa niż na DA/105/Tiagra. Niestety zauważyłem że tarcze mmi dzwonią, jak przyśpieszam lub skręcam ostrzej oraz na nierównościach, nie wiem czego to przyczyna bo na testach w domu tarcza nie ociera.



#1086 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 posts

Posted 01 March 2017 - 16:54

Tektro/TRP Spyre to zachwalane hamulce o dwóch ruchomych klockach i na pewno nie budżetowe, bo droższe niż niejedne hydrauliki...



#1087 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 01 March 2017 - 16:54

Koła/piasty pracują, brakuje sztywności

#1088 spondylus

spondylus
  • Użytkownik
  • 8 posts
  • SkądKoszalin

Posted 09 April 2017 - 11:53

Witam. Po dwóch latach spędzonych na trekkingu i crossie mam zamiar kupić swoją pierwszą szosę. Chcę zainwestować w nowy, w miarę porządny, markowy rower. Bardziej zależy mi na komforcie niż sekundach więc będzie to jakiś endurance. W dotychczasowych rowerach hamulce szczękowe w zupełności mi wystarczały, bo ciężki nie jestem, a w deszczu rzadko jeżdzę. Pytanie moje, czy w przypadku szosy dla amatora warto jest dopłacić do tarczówek i sztywnych osi? Czy różnica między szybkozamykaczami a sztywnymi osiami jest mocno odczuwalna?

 

Pozdrawiam



#1089 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 711 posts

Posted 09 April 2017 - 12:37

Jak nie jeździsz w deszczu i nie mieszkasz w górach to nie warto. Jak w innych rowerach szczękowe hamulce wystarczały to w szosie tym bardziej wystarczą.



#1090 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 10 April 2017 - 10:24

Pytanie moje, czy w przypadku szosy dla amatora warto jest dopłacić do tarczówek i sztywnych osi?

 

Tak.



#1091 spondylus

spondylus
  • Użytkownik
  • 8 posts
  • SkądKoszalin

Posted 10 April 2017 - 10:27

A coś więcej mógłbyś napisać? Jedni piszą, że nie warto, inni, że warto...



#1092 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 10 April 2017 - 12:07

uzurpator ma dość szczególne podejście do kolarstwa i no trochę większą wagę :)

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1093 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 10 April 2017 - 12:21

Jeśli już mają być tarcze to tylko że sztywnymi osiami.
A czy warto wejść w tarcze musisz odpowiedzieć sam sobie.
Niektórzy producenci nie robią już rowerów endurance z obręczówkami.
Jedyny minus hamulców tarczowych w stosunku do tradycyjnych to waga (co jest oczywiście ważne). Reszta to same plusy.

#1094 spondylus

spondylus
  • Użytkownik
  • 8 posts
  • SkądKoszalin

Posted 10 April 2017 - 13:49

Ale i tak jest spory wybór endurance bez tarczówek, i w sumie już wiem, że tarczówek nie potrzebuję, ale czy sztywne osie występują też z hamulcami szczękowymi? I czy te osie robią dużą różnicę?



#1095 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 10 April 2017 - 14:00

Takie osie przy hamulcach szczękowych są zupełnie nie potrzebne.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1096 2xB

2xB
  • Użytkownik
  • 72 posts

Posted 10 April 2017 - 14:10

hmm a czemu tylko ze sztywnymi osiami, jakies zle doświadczenia?
mam przelaja z tarczowkami i bez sztywnych osi i daje rade w konkretnym terenie, wiec zastanawiam sie gdzie jest problem w użytkowaniu szosowym... poza tym ze lepsze wrogiem dobrego :)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka



#1097 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 10 April 2017 - 14:13

Zwykle zaciski bardzo często nie dają wystarczającej sztywności, przez co zdarza się np. "dzwonienie" tarcz na zakrętach.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1098 2xB

2xB
  • Użytkownik
  • 72 posts

Posted 10 April 2017 - 14:26

zgadza sie, ale czy to wystarczajacy powod zeby stwierdzac ze tarcze tylko ze sztywnymi osiami?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka



#1099 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 10 April 2017 - 14:58

Na to niech już sobie odpowie sam zainteresowany :) Mimo to chyba warto mieć pełną informację zanim dokona się zakupu.

Na szosie jest mnóstwo ludzi, którzy mają zero tolerancji dla jakichkolwiek dźwięków poza terkotaniem łańcucha. Nie mnie ten fakt oceniać, ale w takim przypadku lepiej ich zawczasu uprzedzić.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1100 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 10 April 2017 - 15:18

Pomijając oczywiste przewagi sztywnych osi nad zwykłymi zaciskami , po co, kupując nowy rower z tarczami, ładować się w starożytne rozwiązania (zwykłe zaciski), które przechodzą już do lamusa?



Reply to this topic