Też myślałem, że sztywne osie to przy tarczówkach będą miały większy sens, bo tu bardziej będzie widać ich zalety. Chciałem się upewnić. Dziękuję wszystkim. Kupuję więc rower bez tarczówek i sztywnych osi.
Tarcze w szosie ?
#1102
Posted 10 April 2017 - 16:20
Myślę, że trzeba jeszcze raz przejść całą dyskusję.
1. Tarczówki w byciu hamulcami są lepsze ( tzn. - hamują lepiej, przewidywalniej i pozwalają na hamowanie w większej ilości miejsc )
2. Tarczówki są cięższe - 200-400g w zależności od klasy, per cały rower.
3. Tarczówki wkurzaja ortodoksów, bo są lepsze, więc są wujowe. Ortodoksi też jeżdżą też na korbie 53/39, kiedy rynek coraz częściej kupuje super kompakty (48-32, 45-30 i takie tam). Ortodoksów się nie słucha.
4. Przelotowe osie są lepsze od szybkozamykaczy, bez względu na wszystko.
5. Tarczówki na szybkozamykaczach nie dzwonią, chyba, że korzystamy z tarcz 203mm. Wymaga to jednak odrobiny uwagi przy zakładaniu koła.
6. Przednia tarcza może wyciągnąć koło z widelca przy szybkozamykaczu, jeżeli nie pilnujemy tegoż szybkozamykacza.
7. Tarczówki hydrauliczne przymocowują do producenta jeżeli chodzi o resztę osprzętu. Jeżeli chcemy tarcze SH, to dostajemy napęd SH w komplecie.
- krokodyl1220 likes this
#1103
Posted 10 April 2017 - 23:14
Tarcze dzwonią i to wcale nie tylko 203, hamowanie wcale nie jest takie super. Standardy to dość uciążliwy problem.
No i jeszcze tłumienie, widać to dobrze u speca, gdzie trzeba było zrezygnować z tłumienia w goleniach i przenieśli je pod mostek.
Niektórzy po przesiadce z mtb na szosę szukają siły hamowania takiej jak w rowerze górskim, ale niestety opona szosowa nie zrobi tego co gruby terenowy laczek.
#1105
Posted 11 April 2017 - 09:26
Uzurpator, wszystko ładnie tylko np. ja tarczówek nie potrzebuję, a wręcz wolę szczękowe, przy mojej wadze i warunkach w jakich jeżdżę świetnie sobie radzą. Co do sztywnych osi to podejrzewam, że ja i tak różnicy bym nie poczuł więc postanowiłem, że nie będę do zestawu tarcze-osie dopłacał, całkiem sporej sumy przecież.
#1106
Posted 11 April 2017 - 11:05
Jak wygląda sytuacja z dobrymi kołami z mocowaniem tarcz? Jakie jest obecnie wybór - w porównaniu do olbrzymiej oferty kół z obręczami i piastami do hamulców szczękowych?
Bo dla mnie w tym tkwi największy problem z rowerami i ramami przystosowanymi do hamulców tarczowych.
#1107
Posted 11 April 2017 - 11:17
Przykład speca to nie kompletna bzdura. To samo spotkasz u Time, model z hamulcem szczękowym oferuje dodatkowe systemy wspomagające tłumienie, a tarczowy już nie. Jak wchodziły tarcze od razu była mowa, że niestety ale tak będzie.
Standardy są problemem. Musisz wybierać drugie koła tak żeby po podmianie nie trzeba było grzebać przy zacisku. Pożyczenie koła na zawodach bo w ostatnim momencie coś zawiodło też stanowi problem.
#1108
Posted 11 April 2017 - 11:23
Jeszcze jedna rzecz, czaję się na ten model https://www.cube.pl/...arbonnred-2017/ firma raczej porządna, a i uroda roweru też mnie urzekła, spełnia moje założenia więc wszystko OK, natomiast klikając w GEOMETRIA pokazuje się szkic dotyczący rozmiaru i wymiarów ramy. Generalnie producenci za rozmiar ramy przyjmują długość rury podsiodłowej, ale u Cuba jest jakoś inaczej, niech mi ktoś poradzi w jaki rozmiar mam celować (178cm, wewn.dł.nogi 81).
Wiem, że do roweru najlepiej przymierzyć się "na żywo", ale póki co w przybliżeniu chciałbym poznać rozmiar dla mnie, bo według większości internetowych tabelek mój rozmiar szosówki to 53cm, a u Cuba w rozmiarze 53 podsiodłowa ma dł. 49cm. Rama jest slopingowa, może to dlatego? Albo oni za rozmiar przyjmują dł. górnej rury? Podpowiedzcie.
#1109
Posted 11 April 2017 - 11:40
Przykład speca to nie kompletna bzdura. To samo spotkasz u Time, model z hamulcem szczękowym oferuje dodatkowe systemy wspomagające tłumienie, a tarczowy już nie. Jak wchodziły tarcze od razu była mowa, że niestety ale tak będzie.
Standardy są problemem. Musisz wybierać drugie koła tak żeby po podmianie nie trzeba było grzebać przy zacisku. Pożyczenie koła na zawodach bo w ostatnim momencie coś zawiodło też stanowi problem.
Tłumienie? W rowerze bez tłumienia. Kek. Tłumienie to ja mam w moim włóczędze. Jak oczekujesz tłumienia w rowerze bez zawieszenia... no cóż, mam pewne niderlandy do sprzedania.
#1111
Posted 11 April 2017 - 12:00
Generalnie producenci za rozmiar ramy przyjmują długość rury podsiodłowej, ale u Cuba jest jakoś inaczej, niech mi ktoś poradzi w jaki rozmiar mam celować (178cm, wewn.dł.nogi 81).
nieeee.. w szosach rozmiarem jest efektywna długość górnej rury ramy.
Nie wiem jak to w tym Cubie będzie ale dla Ciebie to 54-56cm rozmiar powinien być git. Ja mam 175cm i Mka w Giancie Defy (54.5cm) jest nieco dla mnie za długa, musiałem skrócić mostek o 2cm.
#1113
Posted 11 April 2017 - 12:03
Jak wygląda sytuacja z dobrymi kołami z mocowaniem tarcz? Jakie jest obecnie wybór - w porównaniu do olbrzymiej oferty kół z obręczami i piastami do hamulców szczękowych?
Bo dla mnie w tym tkwi największy problem z rowerami i ramami przystosowanymi do hamulców tarczowych.
To jest niestety problem, bo nie ma jeszcze tak bogatego wyboru. Sam się przesiadłem na Hunt Aero Light - 1500g za 2.4k nówki, to dobry deal wg mnie.
#1114
Posted 11 April 2017 - 12:14
Wybór jest olbrzymi.Np.sam Mavic oferuje 12 modeli.Jak wygląda sytuacja z dobrymi kołami z mocowaniem tarcz? Jakie jest obecnie wybór - w porównaniu do olbrzymiej oferty kół z obręczami i piastami do hamulców szczękowych?
Bo dla mnie w tym tkwi największy problem z rowerami i ramami przystosowanymi do hamulców tarczowych.
Do tego odpada problem z ewentualnym "przegrzewaniem" się obręczy karbonowych pod oponę.
#1115
Posted 11 April 2017 - 12:30
Ale dochodzi problem przegrzania samych tarcz i zagotowania plynu hamulcowego
#1120
Posted 11 April 2017 - 13:41
Czy ja wiem, w przypadku kolarstwa szosowego
Naciągany argument. W MTB to dopiero się hamuje, a nie ma z tym problemów...
Mówimy o długich zjazdach. I wtedy łatwiej zagotować tarcze niż obręcz, w rowerze szosowym.