Jump to content


Photo

Tarcze w szosie ?


2153 replies to this topic

#1141 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 13 June 2017 - 07:53

Przejechałem ostatnio kilkaset km na szosówce z tarczami - bardzo fajna sprawa. Jedyny minus w stosunku do obręczówek to waga.

Poza tym same przewagi.



#1142 Silver Surfer

Silver Surfer
  • Użytkownik
  • 81 posts
  • Skądz łódki

Posted 13 June 2017 - 08:44

Ciekawe spojrzenie na hamulce tarczowe z punktu widzenia profesjonalisty - mechanika serwisu SRAM (obsługującego m.in. Tour de California):
http://naszosie.pl/2...ami-tarczowymi/
W skrócie - brak jednego standardu i dłuższy czas potrzebny na zmianę koła to czynniki, które powstrzymują zespoły przed przejściem na tarczówki.

Got An Oldie But She's A Goldie

Why You ask me?

'cause Steel Is Real  B)


#1143 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 13 June 2017 - 08:58

Poza nielicznymi wyjątkami standard raczej jest jeden: osie 12 mm z przodu i z tyłu.

W przypadku sztywnych osi całkowicie odpada -wspomniany w artykule- problem z ocieraniem tarczy o klocek.



#1144 lukeuszlfc

lukeuszlfc
  • Użytkownik
  • 127 posts

Posted 13 June 2017 - 09:58

https://www.facebook...7822020616938/ 

 

Kto odważny? :P



#1145 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,624 posts
  • SkądSulęcin

Posted 13 June 2017 - 10:23

Wykazałem się odwagą, ale mordoksiążka twierdzi, że: Niestety, ta treść jest obecnie niedostępna Być może użyty link wygasł lub strona jest widoczna tylko dla grupy odbiorców, do której nie należysz.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1146 lukeuszlfc

lukeuszlfc
  • Użytkownik
  • 127 posts

Posted 13 June 2017 - 10:40

Wykazałem się odwagą, ale mordoksiążka twierdzi, że: Niestety, ta treść jest obecnie niedostępna Być może użyty link wygasł lub strona jest widoczna tylko dla grupy odbiorców, do której nie należysz.

 

hmm, dziwne, u mnie działa. Profil oficjalny Jeremiego Powersa, z takim opisem filmiku, "My 2 cents on the new rounded disc brake rotors, definitely a major step in ensuring everyone's safety. No disrespect to any of the road riders making a living - racing in huge fields, I don't disagree with any of the issues raised! But the new rotors are a game changer! What do you think of the new rotors? Game changer or til death due us part rim brakes?"

 

można też wygooglować, to wyskoczy jako jeden z pierwszych.



#1147 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1,112 posts
  • SkądRzeszów

Posted 13 June 2017 - 11:14

Skrypt forum psuje odnośnik, mimo, że wygląda dobrze

https://www.facebook.com/JeremyPowers/videos/1527822020616938/

  • berski likes this

Trzepak 

"MAMIL"


#1148 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 26 September 2017 - 15:33

Continental stwierdził, że w przemyśle samochodowym będzie lepiej kiedy tarcze zamontujemy do obręczy :) . Ciekawe co im z tego wyjdzie. Jak wiadomo przemysł motoryzacyjny to inne pieniądze, jak zaczną badać temat to może kolarstwo przy okazji znajdzie coś dla siebie.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1149 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 09 October 2017 - 18:21

Po przesiadce z roweru głównego (z hamulcami obręczowymi) na zimówkę ( z tarczami i sztywnymi osiami) po raz kolejny stwierdziłem, że mój następny szosowy rower będzie z hamulcami tarczowymi.

#1150 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 posts

Posted 10 October 2017 - 07:48

To nieuniknione. Początkowo byłem niechętny tarczom bo rower wyszedł cięższy o 0,6-0,7 kg niż byłby na hamulcach obręczowych ale na tym kończą się wady.

#1151 chudeusz09

chudeusz09
  • Użytkownik
  • 263 posts

Posted 11 December 2017 - 10:46

Strasznie tego dużo i ciężko przekopać się przez tyle wpisów. Mam pytanie o zaciski. Chcę kupić rower, w którym standardowo są montowane BB5 road. Mogę dopłacić do BB7 road ~300pln, pytanie czy warto? A może shimanowskie R317 będą lepsze? Jeśli to istotne, to klamki rival 22.

#1152 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 posts
  • SkądKoszalin

Posted 11 December 2017 - 11:28

Continental stwierdził, że w przemyśle samochodowym będzie lepiej kiedy tarcze zamontujemy do obręczy :) . Ciekawe co im z tego wyjdzie. Jak wiadomo przemysł motoryzacyjny to inne pieniądze, jak zaczną badać temat to może kolarstwo przy okazji znajdzie coś dla siebie.

 

takie rozwiązanie już dawno istnieje chociażby w motocyklach buell, wiec continental sie nie popisał :D

 

xb1-730x548.jpg
 


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#1153 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 600 posts
  • SkądGōrny Ślōnsk

Posted 11 December 2017 - 14:36

http://www.bikeradar...c-brakes-50248/

Używa ktoś hybryd hydralicznych ? Lub tych od TRP , i czy warto wydać 300 wiec niz za trp spyre

#1154 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 posts

Posted 11 December 2017 - 15:06

Ja używam TRP Hy/RD, jestem z nich bardzo zadowolony, wcześniej miałem BB5, więc trudno mi porównać do Spyre.

#1155 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 600 posts
  • SkądGōrny Ślōnsk

Posted 11 December 2017 - 15:09

A jaka roznica wzgledem bb5 , warto?

#1156 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 posts

Posted 11 December 2017 - 15:11

Bardzo duża różnica na plus w modulacji plus brak konieczności regulacji klocków (w mechanikach trzeba dokrecac je bliżej tarczy w miarę zużycia okładzin).

#1157 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 11 December 2017 - 17:21

Poza nielicznymi wyjątkami standard raczej jest jeden: osie 12 mm z przodu i z tyłu.

Już jest 141 QR, a więc szersze kołnierze i szybka wymiana a wszystko na osi 12mm.



#1158 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 02 January 2018 - 21:33

Panowie, szykuję się do przejścia na Di2/hydraulika i... klops z częściami :( Nowych klamkomanetek Ultegry 8070 JUŻ nie ma i trzeba czekać na nową dostawę. Moja rama ma mocowanie postmount i okazuje się, że zacisków BR-RS785 też już nie ma bo wyprzedane stare modele. Jeśli już to w komplecie z klamkami które mnie nie interesują. Starych przerzutek 6870 też juz prawie nie ma, co za los..

 

I tu moje pytanie - czy zaciski MTB będą pasować do szosy, np. SLXy? 

 



#1159 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 02 January 2018 - 22:05

Tak, będą. BR-R785 to nic innego jak poprzednia generacja XT w innym malowaniu. A skoro BR-M785 pasują do nowych klamek, to siłą rzeczy inne zaciski szosowe również będą.

 

BTW ST-R8070 będę w stanie sprowadzić za ok. 2 tygodnie. To chyba nie jest katastrofalnie długi czas?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1160 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 02 January 2018 - 22:59

No poklikałem juz we wszystkich sklepach alert o dostepnosci. Tak do 700zl za sztuke to max co chcialbym wydac a widziałem taniej.

BR-R785 a BR-RS785 to dwa różne modele, ten ostatni jest nowszy i z tego co widzę dwa razy lżejszy. Nie chce by jeden zacisk ważył wiecej niz 150g.



Reply to this topic