Jump to content


Photo

Tarcze w szosie ?


2153 replies to this topic

#1681 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 31 August 2020 - 15:00

Co do argumentu o zużywających się obręczach w hamulcach szczękowych - niektóre koła u mnie pracowały przez około dekadę. Co to za problem kupić nowe obręcze alu raz na 5-6 lat, albo nawet na dekadę?

o nowe obręcze alu będzie coraz trudniej  :lol:



#1682 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Posted 31 August 2020 - 15:05

W rowerze górskim, gdzie mam dalej koła 26 to zaczyna być problem o tyle, że coraz mniej jest dobrych, lekkich obręczy topowych producentów do tego rozmiaru koła, ale nawet tu udało mi się jeszcze w tamtym roku kupić dobre, nowe dt swissy. W szosie na razie w ogóle nie ma z tym problemu. Gorzej, jeżeli chodzi o koła składane, jest z piastami, szczególnie pod Campę.

 



#1683 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 posts

Posted 31 August 2020 - 15:14

Jak się czyta ten wątek to nasuwa się wniosek, że posiadacze tarcz mają w nosie kto z jakimi hamulcami jeździ, a zwolennicy obręczówek

mają ekstremalnie zaciśnięte pośladki, na granicy eksplozji hehe.

 

Dokładnie.

W ostatnim roku wymieniłem grupę R7000 na Di2 oraz szczęki na tarcze. Z powyższych większe wrażenie i zalety widzę w zmianie hamulców.

Jakie to szczęście, że nie jestem Pro i mogę jeździć na czym chcę  :P



#1684 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 31 August 2020 - 15:33

Czyli wiesz lepiej od użytkowników hamulców tarczowych co jest dla nich lepsze?
No to mamy elegancki przykład jak mocno spięci są zwolennicy obręczówek hehe.

Czytaj ze zrozumieniem. Odbiłem w lustrze Twoją opinię. Nie napisałem, że tak uważam a Ty wkładasz mi w usta nie swoje słowa. Piszemy o hamulcach a zaczynasz mi turystykę osobistą uprawiać.

Wysłane z mojego HTC U Ultra przy użyciu Tapatalka

#1685 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 31 August 2020 - 15:45

Et voila. ja tam mam nawet ,,vałki'' w rowerze górskim, jeżdżę nim regularnie po spadach w okolicach Szklarskiej Poręby i mimo, że mam ok. 100 kilo nie mam żadnych problemów z hamowaniem.


No grubo, szczególnie że jak mniemam to jeszcze koło 26? Ja powiem tak: różnica pomiędzy hamulcami w szosie to mały pikuś w porównaniu do jazdy MTB na 26’ i 29’ w terenie. Jak to Ci nie przeszkadza to tym bardziej nie będą ci przeszkadzały tradycyjne hamulce w szosie :)

#1686 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 posts
  • SkądGdańsk

Posted 31 August 2020 - 15:46

Z tym ciężarem roweru to bym nie przesadzał. W tej chwili producenci wprowadzają konstrukcje bardzo lekkie, aero i na tarczach, które stają się rowerem uniwersalnym. Spec wycofał Vengea. Jest nowy Tarmac aero. Pinarello od lat ma jeden rower, Scott ma nowego Addicta i wycofał Foila. Wszystkie na limicie UCI, oczywiście w najlepszej specyfikacji. Ale kilka lat temu, Mitchelton Scott całe TdF przejechał na Foilu, mimo że cięższy od Addicta. Nawet Alpy. Podobno zyski z aero i sztywności były wyższe, niż strata z powodu większej wagi. Oczywiście to jeszcze były czasy hamulców obręczowych, i konstrukcji aero wyraźnie cięższych od konstrukcji lekkich na góry, ale to pokazuje, że nie bali się wyższej wagi. Nawet znaleźć można testy kół gdzie w górach szybsze są stożki około 50 i bardziej aero, niż niskie i lżejsze obręcze. Niewielka strata pod górę, za to duży zysk na zjeździe i po płaskim. Szersze opony też są szybsze od wąskich 23mm. i też cięższe. Kiedyś nie do pomyślenia! Świat idzie do przodu.

#1687 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 596 posts
  • Skądz Polski

Posted 31 August 2020 - 15:49

No nie do końca. TT wielu jeździ na 23 bo twierdzą, że są szybsze 😂

#1688 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 694 posts

Posted 31 August 2020 - 15:58

[...] Bez jednej szprychy rozginasz szczęki i lecisz.[...]

No nie. Na kołach 28-32 szprychy tak było ale teraz na 20-tu jak pęknie szprycha to koło też się blokuje. Może jakbyś zdemontował całkowicie hamulec.... (co w szczękach wiadomo łatwiejsze)

 

[...] Za 7-8 lat dojdzie do tego pełne zawieszenie. [..]

Bez przesady. q*wa są chyba jakieś granice.

 

Nawet skostniałe Campagnolo musiało w końcu pójść po rozum do głowy i poszerzyć oraz uczynić bardziej dostępną cenowo ofertę dla amatorów by nie zniknąć z rynku.

Campa sama przyznała, że przespała, olała rynek OEM. I teraz za to płacą.

 

 

Jak się czyta ten wątek to nasuwa się wniosek, że posiadacze tarcz mają w nosie kto z jakimi hamulcami jeździ, a zwolennicy obręczówek

mają ekstremalnie zaciśnięte pośladki, na granicy eksplozji hehe.

Eee tam. Gdyby wymiana hamulców była bezproblemowa (czyli nie wymagała wymiany ramy) to można byłoby mówić o zwolennikach/przeciwnikach. Ale tak to nie każdy ma ochotę wydać >7k by przekonać się, że G to zmienia (no dobra zmienia w ściganiu w deszczu, ale ile procent (promili) użytkowników walczy o pudło ?).


  • przegibek and lukaszzsch like this

#1689 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 31 August 2020 - 17:39

Z tym ciężarem roweru to bym nie przesadzał. W tej chwili producenci wprowadzają konstrukcje bardzo lekkie, aero i na tarczach, które stają się rowerem uniwersalnym. Spec wycofał Vengea. Jest nowy Tarmac aero. Pinarello od lat ma jeden rower, Scott ma nowego Addicta i wycofał Foila. Wszystkie na limicie UCI, oczywiście w najlepszej specyfikacji. Ale kilka lat temu, Mitchelton Scott całe TdF przejechał na Foilu, mimo że cięższy od Addicta. Nawet Alpy. Podobno zyski z aero i sztywności były wyższe, niż strata z powodu większej wagi. Oczywiście to jeszcze były czasy hamulców obręczowych, i konstrukcji aero wyraźnie cięższych od konstrukcji lekkich na góry, ale to pokazuje, że nie bali się wyższej wagi. Nawet znaleźć można testy kół gdzie w górach szybsze są stożki około 50 i bardziej aero, niż niskie i lżejsze obręcze. Niewielka strata pod górę, za to duży zysk na zjeździe i po płaskim. Szersze opony też są szybsze od wąskich 23mm. i też cięższe. Kiedyś nie do pomyślenia! Świat idzie do przodu.

 

Kilka dni temu Scott pokazał nowego Foila z pełną integracją przewodów ;)



#1690 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 posts
  • SkądGdańsk

Posted 31 August 2020 - 21:04

Kilka dni temu Scott pokazał nowego Foila z pełną integracją przewodów ;)


Zobaczymy. Spec już wyznaczył kierunek. Czy słusznie? Zobaczymy. Mnie się wydaje, że za kilka lat prosi będą mieli lekki aero, jak nowy Addict rc, Dogma czy Tarmak a dla amatorów dodatkowo będą w ofercie komfortowe, jak Spec Roubaix czy Trek Domane. Zobaczymy za rok, dwa co wymyśli Trek? Może zrobi superlekkie Madone lub co wydaje mi się bardziej prawdopodobne, bardziej aero Emondę? Zobaczymy?

#1691 Dejw

Dejw
  • Użytkownik
  • 24 posts

Posted 31 August 2020 - 23:06

Kilka dni temu Scott pokazał nowego Foila z pełną integracją przewodów ;)

I jest to jeden z najładniejszych rowerów, jakie widziałem. (jeśli mowa o tym: https://www.scott.pl...l-Nowa-odslona)

 

 

Jako użytkownik szosy na tarczach, widzę to tak:
 
Plusy
- pewność hamowania w deszczu
- nie zużywające się koła
 
Minusy
- dużo większa waga
- droższe
- problematyczne w serwowaniu
- co jakiś czas coś 'zadzwoni' (przykładowo nagłe hamowanie i nawrót o 180 stopni)
- bardziej problematyczne w transporcie

 

Ja tam sobie kupię tarcze, bo stwierdziłem, że kupowanie teraz roweru na szczękach nie ma sensu.
Ale chciałem odnieść się do tych minusów, o których wspomniałeś.
Dużo większa waga? Czyżby...? Ile to będzie - 250g różnicy?
Problematyczne w serwisowaniu? Może w przypadku odpowietrzania SRAMa to prawda. Ale serwis hydraulików Shimano, dla kogoś ogarniającego samodzielnie swoje rowery, to żaden problem. Co do regulacji hamulców, to pokusiłbym się wręcz o stwierdzenie, że amatorowi trudniej będzie poprawnie ustawić klocki w szczękach, niż zacisk hydrauliczny. Największy problem to chyba skrzywiona tarcza, ale ogarnięty użytkownik i z tym sobie w domu bez specjalistycznych narzędzi poradzi. I mówię to również z perspektywy mechanika, bo miałem w życiu epizod z tym związany. :)
Problematyczne w transporcie? A to to już w ogóle ciekawostka dla mnie. Nie rozumiem, jaki problem jest z transportem roweru na tarczach. Swojego hardtaila wożę na zawody w bagażniku Forda Fiesty ze zdjętym kołem i ani tarczy, ani hamulcowi nic się nigdy nie stało.
Zgadzam się jedynie z tym, że znacznie windują cenę rowerów, bo to fakt.



#1692 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 01 September 2020 - 06:51

Dużo większa waga? Czyżby...? Ile to będzie - 250g różnicy?


Ok 500g i raczej nie zejdzie - po 20 latach dominacji tarczówek w mtb, rowery na v-kach wciąż są lżejsze.
 

Problematyczne w serwisowaniu?


Odpowietrzaniem jest brudnym procesem w porównaniu do ustawiania szczęk i wymagającym większego "know how"
 

Problematyczne w transporcie?


Jeżeli zaciągniesz klamkę w transporcie, bez blokad transportowych, to można w najbardziej dramatycznym przypadku wyciągnąć tłoczki z zacisku, zalać bagażnik i zakończyć wyjazd. W optymistycznym przypadku przynajmniej będzie trzeba cofać tłoczki.



#1693 Jedi23

Jedi23
  • Użytkownik
  • 166 posts
  • SkądŻarki Letnisko

Posted 01 September 2020 - 07:10

temat rzeka, a to już wygląd tarcz w rowerze szosowym nikomu nie przeszkadza? bo jakoś nikt nie poruszył tej kwestii ;)



#1694 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 posts
  • SkądNowy Sacz

Posted 01 September 2020 - 07:21

obreczówki zniose jeszcze puki mam koła alu,ale na karbonach to po prostu po gorach nie da sie jezdzic bezpiecznie



#1695 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1,152 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 01 September 2020 - 07:36

Ja mam V-ki w Madone i mam wrażenie, że to nie hamulce tylko spowalniacze :D Ale mi to nie przeszkadza. Po górach nie jeżdżę, a na moje pagórki wystarczą i takie.



#1696 johnny_pl

johnny_pl
  • Użytkownik
  • 167 posts

Posted 01 September 2020 - 07:43

temat rzeka, a to już wygląd tarcz w rowerze szosowym nikomu nie przeszkadza? bo jakoś nikt nie poruszył tej kwestii ;)

 

Wychodzi na to, że jest wręcz przeciwnie -> tylko dzięki tarczom można teraz uzyskać tzw. "clean look" (w sensie bez kabli) :)


  • Jedi23, cauchy and artho like this

#1697 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 posts
  • SkądGdańsk

Posted 01 September 2020 - 08:02

Wygląd, rzecz gustu. Argumentami za i przeciw nie ma sensu się przerzucać, chyba wszystko zostało napisane. A prędzej, czy później i tak wszyscy będziemy jeździć na tarczach, bo innych hamulców raczej nie będzie. No chyba, że znowu coś genialnego wymyślą... A ci , którzy tarcz w szosie nie zaakceptują, znajdą sobie inne hobby.😄

#1698 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1,429 posts

Posted 01 September 2020 - 10:47

temat rzeka, a to już wygląd tarcz w rowerze szosowym nikomu nie przeszkadza? bo jakoś nikt nie poruszył tej kwestii ;)

Szosy na tarczach są sexy. A już tarcze DA wizualnie mnie czarują. Jak będę zmieniał kiedyś moje, to właśnie na takie. 


  • artho likes this

#1699 Jedi23

Jedi23
  • Użytkownik
  • 166 posts
  • SkądŻarki Letnisko

Posted 01 September 2020 - 10:54

kwestia gustu, dla mnie szosa z tarczami wygląda jak padaka  :P



#1700 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 September 2020 - 11:14

mówta co chceta, jeszcze parę lat, wejdzie młodsze pokolenie i na tarcze będą już narzekać tylko leśne dziadki, którzy w ogóle pamiętają takie retro jak szczęki  :lol:





Reply to this topic