Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tarcze w szosie ?


2153 odpowiedzi w tym temacie

#1741 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 02 wrzesień 2020 - 14:24

Fizyka działa ta sama, chodzi mi o masę jaką trzeba wyhamować, chyba nie ma sensu tłumaczyć oczywistych rzeczy.


Mikroos, już wcześniej się do tego odnosiłem, a Ty uparłeś sie, że podważam zależnośc bezpieczeństwa od skuteczności hamulców.


Jedi23, przeciez samochod ma duzo wieksze srednice tarcz, powierzchnie klocka, adekwatne do masy,pompy hamulcowe i zaciski hamulcowe o wiekszych tloczkach/cylinderkach, fizyka jest ta sama ;)

#1742 Jedi23

Jedi23
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • SkądŻarki Letnisko

Napisano 02 wrzesień 2020 - 14:39

Jedi23, przeciez samochod ma duzo wieksze srednice tarcz, powierzchnie klocka, adekwatne do masy,pompy hamulcowe i zaciski hamulcowe o wiekszych tloczkach/cylinderkach, fizyka jest ta sama ;)

 

Jednak trzeba tłumaczyć...  ;)

 

Oczywiście, ale pewnych rozwiązń, które można zastosować w układzie hamulcowym roweru, nie można zastosować w układzie hamulcowym samochodu, ze względu na całkowicie inną skalę masy.

 

Za zastosowaniem hamulców obręczowych od razu idzie jedna z zalet tego rozwiązania, czyli niższa waga, która w stosunku do wagi całego roweru ma jakieś tam znaczenie, dla jednego większe, dla drugiego mniejsze. 



#1743 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 02 wrzesień 2020 - 14:43

Jednak trzeba tłumaczyć... ;)

Oczywiście, ale pewnych rozwiązń, które można zastosować w układzie hamulcowym roweru, nie można zastosować w układzie hamulcowym samochodu, ze względu na całkowicie inną skalę masy.


Napisz o tych pewnych rozwiazaniach bo mnie to ciekawi, zajmuje sie zawodowo hamulcami do motorsportu od X lat i hamulce to moj konik wiec chetnie sie czegos nowego dowiem :)

#1744 Jedi23

Jedi23
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • SkądŻarki Letnisko

Napisano 02 wrzesień 2020 - 15:25

Napisz o tych pewnych rozwiazaniach bo mnie to ciekawi, zajmuje sie zawodowo hamulcami do motorsportu od X lat i hamulce to moj konik wiec chetnie sie czegos nowego dowiem :)

 

Temat jest o tarczach w rowerze szosowym, a nie o układach hamulcowych w motoryzacji  :)

 

PS. masz ciekawą pracę  ;)



#1745 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 563 postów

Napisano 02 wrzesień 2020 - 15:26

Chociażby to, że stosuje się wspomaganie. Rozwiązania są trwalsze i bezpieczniejsze.
Wyobraź sobie, że w samochodzie po dwóch latach hamulce zaczynają cieknąć, brudzą klocki i tarcze i przestają hamować. Producent by z sądu przez najbliższe 10 lat nie wyszedł. A w rowerze? Może wymienimy na gwarancji? A może nie.

Pamiętasz problemu Subaru ze sprzęgłem? Goście nie policzyli, że przy ich symetrycznym 4x4 nadmiar momentu pójdzie w usłudze uślizg sprzęgła a nie w zerwanie przyczepności jednego koła. I chcieli zwalilć winne na klientów. U Japończyków to klasyka - szukanie winnych na około a nie przyznawanie się do winny. Mam to samo że sprzętem elektronicznym i to samo jest w Shimano. Hamulce siurają a oni tworzą że wszystko jest ok.

#1746 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 02 wrzesień 2020 - 15:34

Chociażby to, że stosuje się wspomaganie. Rozwiązania są trwalsze i bezpieczniejsze.
Wyobraź sobie, że w samochodzie po dwóch latach hamulce zaczynają cieknąć, brudzą klocki i tarcze i przestają hamować. Producent by z sądu przez najbliższe 10 lat nie wyszedł. A w rowerze? Może wymienimy na gwarancji? A może nie.

Pamiętasz problemu Subaru ze sprzęgłem? Goście nie policzyli, że przy ich symetrycznym 4x4 nadmiar momentu pójdzie w usłudze uślizg sprzęgła a nie w zerwanie przyczepności jednego koła. I chcieli zwalilć winne na klientów. U Japończyków to klasyka - szukanie winnych na około a nie przyznawanie się do winny. Mam to samo że sprzętem elektronicznym i to samo jest w Shimano. Hamulce siurają a oni tworzą że wszystko jest ok.


Co do hamulcow, celowo napisalem motorsport, tam tez nie ma wspomagania(serva) to tak naprawde prosty uklad, kluczem jest obliczenie srednicy tloczkow w zaciskach i w pompach hamulcowych, polaczenie przewidami i zalanie plynem z odpowietrzeniem :)

Co do Subaru to mialem 5 szt, kwestia umiejetnosci ruszania/puszczania sprzegla i nic sie nie pali. W kazdym AWD wazne jest ruszenie zdecydowane bez slizgania sprzeglem, a jak wypuscili diesla gdzie wysoki moment byl dostepny przy niskich obrotach to robil sie dla niektorych problem. Sam mialem diesla i nic nie palilem, moja zona rowniez :)

Ale robi sie off troche

#1747 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 02 wrzesień 2020 - 15:38

A tutaj coś dla hejterów tarcz.😄


Tarcze, kontra lody czekoladowe...

#1748 Rappid

Rappid
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • Skądireland

Napisano 02 wrzesień 2020 - 18:54

Oto jest odcinek Durianrider'a na który wszyscy czekali :) :)

 

 

Mnie zastanawia, co spowodowało blokade przedniego koła w 1m51sec?

Upadek spowodowany blokadą czy kolo się zablokowało po upadku?

I jeszcze problem z odkręceniem zacisku...

 



#1749 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2922 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 wrzesień 2020 - 19:08

nie ma co gdybać, trzeba popytać Alafilipa, może gdzie na fejsie co wrzucił, albo na insta, jakieś info co tam się stało?



#1750 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 02 wrzesień 2020 - 19:36

Jednak trzeba tłumaczyć...  ;)

 

Oczywiście, ale pewnych rozwiązń, które można zastosować w układzie hamulcowym roweru, nie można zastosować w układzie hamulcowym samochodu, ze względu na całkowicie inną skalę masy.

 

Mowa trawa.
 



#1751 Dejw

Dejw
  • Użytkownik
  • 24 postów

Napisano 02 wrzesień 2020 - 19:41

Super, gość zebrał w jeden filmik garść wycinków z różnymi awariami. Dodał do tego w rogu swoją krzywiącą się mordę i niezrozumiały bełkot...i zgrywa eksperta.

 

Jakby mi się chciało, to bym posklejał taki sam filmik z obręczówkami. I wszystkimi innymi komponentami. "Opona Continental nie nadaje się na szosę, bo 3 osoby na milion straciły przyczepność na zakręcie. TYLKO SCHWALBE". ;)

 

BEZSENS.



#1752 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2922 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 wrzesień 2020 - 20:06

toż z tego gościa wszyscy mają polewę od lat :D 



#1753 Jedi23

Jedi23
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • SkądŻarki Letnisko

Napisano 02 wrzesień 2020 - 20:13

Mowa trawa.
 

 

Posty lecą.



#1754 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 694 postów

Napisano 02 wrzesień 2020 - 20:14

moc to jedno, ale tu chodzi też o kulturę pracy, feeling hydrauliki, "czucie" klamek, o to że w dolnym chwycie wystarczy palcem lekko nacisnąć klamkę tylnego hampla przed zakrętem i już czuć że działa

 Za przeproszeniem, za hamowanie tylnym hamulcem płaci się skórą na dupie (a właściwie biodrze).


  • EmPe i lukaszzsch lubią to

#1755 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2922 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 wrzesień 2020 - 20:32

zależy jak się hamuje i w jakich warunkach



#1756 Dejw

Dejw
  • Użytkownik
  • 24 postów

Napisano 02 wrzesień 2020 - 21:00

No tak, zaraz jeszcze zaczną nas uczyć, jak poprawnie hamować. Bo przecież najlepiej jest 70/30% (p/t). A w ogóle, to kiedyś wcale się nie hamowało... ;-)))))


  • Bolec lubi to

#1757 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 596 postów
  • Skądz Polski

Napisano 02 wrzesień 2020 - 21:05

W świątyni prędkości Czesia się nie hamuje od lat i w tym też nie hamowali ... 😔

#1758 Dejw

Dejw
  • Użytkownik
  • 24 postów

Napisano 02 wrzesień 2020 - 23:06

Cóż... jeden wyhamował - zbyt gwałtownie i z użyciem nieprawidłowych do tego celu "narzędzi".
A jak głosi stara prawda - nie prędkość zabija, a nagłe jej wytracenie. ;)


  • slaweko i Jedi23 lubią to

#1759 Severian

Severian
  • Użytkownik
  • 148 postów

Napisano 03 wrzesień 2020 - 17:48

A tutaj coś dla hejterów tarcz.😄

 

Chłop miał po prostu pecha.Ja kiedyś w bucie spd wdepnąłem w psią kupę i wpiąłem się w pedała :) Czy to oznacza,że spd jest złe ? :) 



#1760 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 694 postów

Napisano 03 wrzesień 2020 - 17:59

zależy jak się hamuje i w jakich warunkach

 

Ja piszę z perspektywy tego, który tą skórą zapłacił.

Wyrabiasz sobie złe nawyki. Potem, gdy jest mokro działa automatyka nawyków.

I kończy się to właśnie taką zapłatą.

Tak trochę anegdotycznie: na jednym zakręcie wywaliłem się na mokrym ładne parę lat temu. W zeszłym roku w listopadzie miałem już wizje wywrotki i pamiętałem, by wejść w ten zakręt wolno. I ... wywaliłem się na następnym 100m dalej.





Dodaj odpowiedź