Jump to content


Nowości sprzętowe


2569 replies to this topic

#2001 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 24 September 2020 - 12:42

Pisałem wszędzie, napiszę i tutaj.

Kaseta 9-36 + zębatka ok 40T ( najlepiej oval ) i mamy 1x na szosie.



#2002 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 24 September 2020 - 12:54

A tragiczne przeskoki między biegami dostajemy zupełnie gratis!


  • EmPe likes this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2003 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 24 September 2020 - 13:00

Gdzie tragiczne? Masz prawie idealnie te same 13 biegów co na 2x11 w tych samych odstępach..



#2004 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 24 September 2020 - 13:00

Osobne 4 najmniejsze koronki osobno - naprawili błąd Srama - brawo.

Naprawdę fajnie to wygląda.



#2005 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 24 September 2020 - 14:10

Ciekawe jak z płynnością jazdy na tym.
Któryś z kolarzy (Blythe) Aqua Blue Sport stwierdził, że team padł ze względu na brak przedniej przerzutki w 3T Strada - jeden z głównych powodów. Tyle, że oni mieli 50 z przodu i 10-40 z tyłu. No i 12, nie 13. Może by ich to 44t poratowało w górach. ;)

#2006 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 24 September 2020 - 15:32

Ciekawy jestem jak będzie się układał łańcuch na zębatce 9T, jak to będzie czuć na korbie i ile watów tam pójdzie się ... kochać.

#2007 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 24 September 2020 - 18:06

w szosie musi się całkowicie zmienić koncepcja napędu żeby z przodu była jedna tarcza (czy cokolwiek korbopodobnego)

zysk żaden, bo ta kaseta waży tyle co zwykła dura-ace + przednia przerzutka

 

póki co shimano np. musi "uleżeć" się napęd 1x12 z 10koronkową zębatką :) campa 1x13 pozostanie dziwem w branży

 



#2008 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 26 September 2020 - 08:32

Campa 1x13 i krótkie omówienie przez GCN.


#2009 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 26 September 2020 - 13:59

założę się, że ten pinarello jest brzydszy niż canyon grail  :lol:



#2010 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 26 September 2020 - 19:47

Aaa tam, mi się podoba, jeździłbym. W dodatku ta campa do mnie bardzo przemawia.



#2011 sargento

sargento
  • Użytkownik
  • 326 posts
  • SkądŁódź

Posted 07 October 2020 - 17:02

Pan składa panu Mathieu nowy Canyon Aeroad, 2021.
Premiera modelu odbyła się wczoraj.

 



#2012 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 07 October 2020 - 19:48

Widzę że ma klucz dynamometryczny w ręku ;) Czy mi się wydaje czy suport wciskał na smar?



#2013 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 08 October 2020 - 06:31

Też mnie to zdziwiło lekko :).

 

https://si.shimano.c...C001-01-POL.pdf

na stronie 10 - nie ma informacji o stosowaniu smaru, ale to pewnie każdy już czytał.

 

Swoją drogą, malowanie dla MVDP jest o niebo ładniejsze niż rowerów, które normalnie są w sprzedaży. Mam wrażenie ze ten rower wygląda zupełnie inaczej.



#2014 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 08 October 2020 - 06:38

I tak nie mógłbym się powstrzymać żeby chociaż na samym początku nie nałożyć trochę wazeliny technicznej. ;)

#2015 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 08 October 2020 - 08:14

Na co skręcać/wciskać to temat rzeka i ilu mechaników tyle opinii. U mnie zazwyczaj tak:

* małe gwinty mało narażone na zapiekanie (sztyca, mostek, zmieniarki, koszyki na bidon, manetki) na sucho
* jak coś z powyższego ma tendencję do luzowania to loctite 243 (obecnie koszyk w sparku)
* śruby zawiasu w fullu, dolne śruby amortyzatora, zaciski hampli - na loctite 243
* duże gwinty na smar do łożysk (pedały, wkręcane miski suportu, sztywne osie)
* łozyska sterów w karbonie - na smar do łożysk (rozważam też loctite 641)
* łożyska suportu wciskane w aluminiowe miski - na smar do łożysk
* pressfit w karbon na loctite 641 (jeszcze nie robiłem, ale wkrótce zamierzam)
* metalowe osie w łożyskach (piasty, suport) na smar do łożysk
* zapadki bębenka - olej lub dedykowany smar

#2016 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 08 October 2020 - 12:45

Dobra praktyka jest traktowanie czyms wszystkich polaczen, tym bardziej tych wyeksponowanych, jak srubki mostka, sztycy, bidonow itd. A jest to jeszcze bardziej istotne w w tych, ktore sa ukryte, np pod owijka, gdzie nie widac, czy aby juz tam sie cos nie dzieje.

#2017 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,187 posts

Posted 08 October 2020 - 17:14

Nowe, lekkie dętki Schwalbe: https://schwalbe.com/aerothan/en

https://www.bikerada...walbe-aerothan/

 

Wg pomiarów Schwalbe, dętka lateksowa ma nieco mniejsze opory toczenia niż Aerothan.


  • Marcin321 likes this

#2018 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 09 October 2020 - 08:37

Dobrze widziałem? 27 euro za sztuke, o boże xD



#2019 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 09 October 2020 - 08:41

To jest cena sugerowana. Rzeczywiste ceny on-line zwykle są o 30% niższe.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2020 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 09 October 2020 - 08:47

I złap pan dziurę, dajesz łatkę i waga dętki x2.



Reply to this topic