Oj, nawet postarali się to "udowodnić": wszystko gra, o ile producent felgi zadba o zgodność z regulacjami (normami) ETRTO (poniżej po lewej), jeśli producent robi jak che (większość ponoć), to może okazać się, że z pasowaniem jest problem.
Na dodatek - czy może głównie po to - opisują, że felgi węglowe są wytwarzane w inny sposób, w przeciwieństwie do aluminiowych, i zwykle mają szorstką powierzchnię, która jest polerowana przez niektórych producentów na wysokim poziomie, aby uniknąć problemów z oponami. Jednak nie wszystkie z nich są tak ostrożne, a na tego typu oponach ciągłe tarcie opony na feldze ma tendencję do rozrywania cienkich nitek, które składają się na obudowę opony Clincher.
Ta... z translatora gógla, ale nie mam czasu na poprawę tłumaczenia, raczej zrozumiałe. Chodzi o to, że niby felgi karbonowe często nie mają gładkich powierzchni i powodują przecieranie opon. SPS ma zapobiegać przecieraniu ścianek bocznych (na styku opona/felga) przez felgę o kształcie jak z prawej strony.
Osobiście te tłumaczenia są jak dla mnie naciągane i grubymi nićmi szyte aczkolwiek nie można wykluczyć, że są felgi o dość ostrych zakończeniach. Jeśli ktoś ma problemy z przecieraniem opon to wtedy albo zakup tych opon, albo... papier ścierny w łapkę i własnoręcznie poprawić niedoróbkę producenta .