Jump to content


Nowości sprzętowe


2569 replies to this topic

#1881 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,187 posts

Posted 09 May 2020 - 14:12

Chyba najbardziej tu pasuje:

 

Colnago sprzedane - https://cyclingtips....ts-a-new-owner/

 

Mavic w kłopotach - https://road.cc/cont...-it-come-273345

 

Time -  też niewesoło - https://www.bicycler...me#.XratG2gzY2x


  • tobo likes this

#1882 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,187 posts

Posted 03 June 2020 - 17:08

Nowe koła Rovala: ładna -o ile rzeczywistość zgadza się z katalogiem- jest masa tych pierwszych

https://rovalcompone...ts/alpinist-clx

https://rovalcompone...ucts/rapide-clx



#1883 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 June 2020 - 17:53

piękne :) może dzięki nim oryginalne CLX32 stanieją :D

a już się chochlik wkradł na strone - raz piszą 1248g, raz 1284 ;)

EDIT chyba 1248 jak się zsumuje.. 



#1884 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 03 June 2020 - 20:28

Ciekawostka jest taka ze nie sa przygotowane pod opony bezdetkowe, to jest swojego rodzaju przelom bo spec dosc mocno od zeszlego roku po wprowadzeniu opony bezdetkowej do oferty promowal ja nawet na wyscigach, a teraz nagle tubeless to zlo. Zupelnie inaczej niz nowe kola Zipp i DT ktore sa tylko pod opony bezdetkowe...

#1885 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 03 June 2020 - 21:09

Ja odniosę, się natomiast do tych drugich "bardziej aero". Ogólnie te koła są zupełnie inne, niż wszystko co obecnie jest na rynku. Pomijam fakt, że jest różny profil przód-tył, ale szerokość obręczy przód tył tez jest inna. Najlepsze jest jednak, że zewnętrzna szerokość przedniej obręczy to .. 35 mm WTF.

Oczywiście rozumiem, dlaczego zastosowali tak szeroką obręcz, nie mniej odważny ruch. Mało ram jest przygotowanych pod tak szeroką obręcz z przodu.



#1886 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 03 June 2020 - 21:23

Jest sporo, fat bikes :)

#1887 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 posts
  • SkądWrocław

Posted 03 June 2020 - 21:39

OK 2 tyg temu kolega przyjechał świeżutkim Specialized Tarmac z nowiutkimi Rovalami pod tarczę - całość prawie 8tyś CHF. Waży prawie 90kg i nogę ma mocną jak koń. Pojechaliśmy na naprawdę stromą górę, ponad 1000m podjazdu non stop na odcinku 10-15km. Podczas podjazdów szprychy zaczęły mu strzelać jak popcorn. Na górze zakręcił kołami... z kół zrobiły się chipsy. Gdyby to nie były tarcze, tylko obręcze to raczej nie dałby rady zjechać. Koła w zaplocie triplet na przodzie i (chyba) 1:1 na tyle. Ogólnie masakra, koła poszły na reklamację do serwisu.

 

A co do profilu, to nie kumam dlaczego na tyle jest profil V a na przodzie U. Ogólnie V-ka gorzej znosi boczne podmuchy niż U


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1888 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 03 June 2020 - 21:56

OK 2 tyg temu kolega przyjechał świeżutkim Specialized Tarmac z nowiutkimi Rovalami pod tarczę - całość prawie 8tyś CHF. Waży prawie 90kg i nogę ma mocną jak koń. Pojechaliśmy na naprawdę stromą górę, ponad 1000m podjazdu non stop na odcinku 10-15km. Podczas podjazdów szprychy zaczęły mu strzelać jak popcorn. Na górze zakręcił kołami... z kół zrobiły się chipsy. Gdyby to nie były tarcze, tylko obręcze to raczej nie dałby rady zjechać. Koła w zaplocie triplet na przodzie i (chyba) 1:1 na tyle. Ogólnie masakra, koła poszły na reklamację do serwisu.

A co do profilu, to nie kumam dlaczego na tyle jest profil V a na przodzie U. Ogólnie V-ka gorzej znosi boczne podmuchy niż U


Masakra, mysle ze jakies felerne byly, moje clx50 uzywane na slabej jakosci drogach zyja i maja sie bdb, ostatnio tylne trzeba bylo naprawiac po kolizji, ale ogolnie nie moge zlego slowa powiedziec :)

#1889 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 June 2020 - 22:20

Ciekawostka jest taka ze nie sa przygotowane pod opony bezdetkowe, to jest swojego rodzaju przelom bo spec dosc mocno od zeszlego roku po wprowadzeniu opony bezdetkowej do oferty promowal ja nawet na wyscigach, a teraz nagle tubeless to zlo. Zupelnie inaczej niz nowe kola Zipp i DT ktore sa tylko pod opony bezdetkowe...

he? a tam na fotkach nie ma taśmy do tublesów? przecież nie piszą że są tubles - not ready :D wg mnie raczej oczywiste że są pod tubless



#1890 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 03 June 2020 - 22:22

he? a tam na fotkach nie ma taśmy do tublesów? przecież nie piszą że są tubles - not ready :D wg mnie raczej oczywiste że są pod tubless


Zakaz stosowania tubeless i uszczelniaczy:

https://cyclingtips....ist-clx-wheels/

#1891 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 03 June 2020 - 23:08

FMB, dla wtajemniczonych holy grail szytek, wypuscili kilka modeli open tubulars.

https://fm-boyaux.cc/en/16-road

#1892 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 June 2020 - 23:59

ciekawe..

byłem prawie pewien, że od przyszłego roku szytki odejdą do lamusa, jak szczęki

co do tubless, w sumie mi wszystko jedno, i tak ich nie użyję do szosy

ale te Alpinisty bym przytulił, ojjj.. 



#1893 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,187 posts

Posted 04 June 2020 - 07:45

Ale to nie są szytki...
Widzę, że producent wysilił się na bardzo wyczerpujący opis tych opon hehe.

 

 

Zupelnie inaczej niz nowe kola DT ktore sa tylko pod opony bezdetkowe...

 

Piszesz o kołach szosowych DT? Jeśli tak, to które modele bo patrzę na ich stronę i nie widzę..



#1894 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 04 June 2020 - 08:22

Piszesz o kołach szosowych DT? Jeśli tak, to które modele bo patrzę na ich stronę i nie widzę..


Tak, mialem na mysli nowe DT1100 Dicut Mon Chasseral

https://www.bikerada...llery&gallery=1

#1895 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 04 June 2020 - 08:26

Za każdym razem jak producent unika jakiegoś "ficzera" w nowym produkcie, który jest pożądany (a wydaje mi się, że tak powoli jest z TLR) to wydaje mi się, że coś poszło nie tak w fazie planowania/testów. Na koniec twierdzą, że w sumie to jest jednak niepotrzebne. ;)



#1896 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,187 posts

Posted 04 June 2020 - 08:30

Ale -z tego co widzę, a chyba dobrze patrzę- tych kół DT można ich używać z dętkami.



#1897 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 04 June 2020 - 08:37

Ale -z tego co widzę, a chyba dobrze patrzę- tych kół DT można ich używać z dętkami.


Mysle ze tak, ale razem z nowymi zipp 303 to pierwsze kola gdzie zalecaja TL, a nie ze mozna :)

#1898 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,187 posts

Posted 04 June 2020 - 08:46

Wcześniej napisałeś, że są "tylko" pod opony bęzdętkowe. 

Poza tym zaczynam wątpić czy piszemy o tych samych kołach, bo te, na które ja patrzę są opisane na stronie DT jako "clincher":

https://www.dtswiss....t-mon-chasseral

 



#1899 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 04 June 2020 - 08:55

Wcześniej napisałeś, że są "tylko" pod opony bęzdętkowe.
Poza tym zaczynam wątpić czy piszemy o tych samych kołach, bo te, na które ja patrzę są opisane na stronie DT jako "clincher":
https://www.dtswiss....t-mon-chasseral


Ok, zle sie wyrazilem, chodzi o tendencje jak bylo kuedys a jak jezt teraz, ze priorytetem sa tubeless a nie tube.

Co do nazwy Clincher, to jak mialyby sie nazywac skoro sa pod opone? Inna opcja to Tubular a to zupelnie inny typ obreczy

#1900 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,187 posts

Posted 04 June 2020 - 09:05

Na przykład, tak jak na stronach innych producentów "only tubless".

Jak wejdziesz w legendę przy tych kołach, jest wyraźnie napisane o dętkach. Dodatkowo nowe obręcze wyłącznie pod tubless 

są bez haczyków, a te są "hooked".





Reply to this topic