Nowości sprzętowe
#41
Napisano 03 czerwiec 2007 - 15:28
ee no taka grupa zawodowa, a maja zle zaplecione kola.. no co za amatorszczyzna.. no nie karbon? ;-)
edit:
co ciekawe na swojej stronie zbooy twierdzi inaczej.. link i badz tu madry..
elektronika.. tiaaa... nie maja co wymyslac to robia jakies dziwadla. nie wiem na co to komu.. jeszcze troche i rowery beda wyposazone w kontrole trakcji.
:-/
#43 Gosc_Klaudiusz_*
Napisano 03 czerwiec 2007 - 20:40
raz wyjaśnię obiecane wyżej powody, dla których szprychy zewnętrzne powinny być skierowane przeciwnie do kierunku obrotu koła. Celowo użyłem słowa "powinny", a nie "są", bowiem nawet w nowych rowerach różnie z tym bywa. Będzie tu trochę teorii dlatego, gdy nie chcesz wiedzieć dlaczego, a tylko jak, możesz spokojnie przeskoczyć ten rozdzialik. Wymieńmy więc dwie, najważniejsze przyczyny takiego wyboru kierunku: lepiej rozkładają się siły naprężające szprychy, zwłaszcza w tylnym kole oraz szprychy "bezpieczniej" pękają. Na początek dwa spostrzeżenia. Położenie główki szprychy wewnętrznej przy piaście jest, z natury rzeczy, mniej korzystne od tej zewnętrznej. Szprycha w tym miejscu "pracuje" samą główką, w przeciwieństwie do zewnętrznej, która częściowo opiera się o krawędź piasty ("owija się" wokół niej) i w związku z tym mniej jest narażona na pęknięcie. W tylnym kole (napędowym) rozróżniamy dwa rodzaje szprych: ciągnące i popychające (zwane także atakującymi). Ciągnąca to ta, za pośrednictwem której piasta "ciągnie" koło; to ona podlega, w przeciwieństwie do szprych popychających, większym siłom rozciągającym. A zatem:
* Pierwszy powód jest logicznym następstwem obu powyższych uwag: szprycha zewnętrzna, jako "mocniejsza", mniej narażona na zerwanie, lepiej nadaje się na szprychę ciągnącą.
* Drugi powód związany jest z pękaniem szprych. Wyobraźmy sobie, co się dzieje, gdy pęka szprycha zewnętrzna - jak to jest w zwyczaju szprych - najczęściej tuż przy główce. Otóż nie stanie się nic złego, bowiem szprycha zostanie przytrzymana na 3. krzyżu przez szprychę wewnętrzną i na dodatek ułoży się po skosie w stosunku do kierunku jazdy. Słabsza szprycha wewnętrzna, w przypadku typowego pęknięcia przy główce, też zostanie przytrzymana przez szprychę zewnętrzną, tym razem na 2. krzyżu. Oczywiście może się zdarzyć, że pęknie przy nyplu lub w połowie długości, ale... nie wywołujmy wilka z lasu :-). Ciekawe jak to wygląda w Twoim rowerze?
Na koniec tych teoretycznych rozważań - kilka komentarzy. Otóż, pierwotny tekst polecał, hmm... trudno się przyznać do błędu: odwrotne ustawienie szprych wewnętrznych i zewnętrznych w stosunku do kierunku jazdy :-). Oparty był o moje własne przemyślenia i... obserwacje. Tak, zaplot wielu kół, niekiedy w bardzo rasowych i drogich rowerach, nie trzyma się bowiem reguł sztuki i zgodny jest z moją pierwotną wersją. Coś w tym musi być, skoro renomowane firmy pozwalają sobie na takie "błędy", a nawet widać go na zamieszczonym zdjęciu, zeskanowanym z książki Milsona. Przypuszczam, co zresztą potwierdziła rozmowa z kilkoma fachowcami, że wybór kierunku szprych atakujących jest rzeczą drugorzędną, chociaż zawsze warto wiedzieć, co przewiduje "kanon".
Proponuje troche poczytac
A zbooya bym sie raczej nie martwil, jego stronka to najlepsze podstawowe kompendium wiedzy o rowerach.
#44
Napisano 03 czerwiec 2007 - 21:45
#45
Napisano 21 czerwiec 2007 - 22:18
BTW, Malik, dzięki za przypomnienie Zbooy'owej stronki, bardzo dobre artykuły na niej są, szczególnie ten o starszym człowieku i jego wiernym sprzęcie, łezka się w oku kręci...
#46
Napisano 26 czerwiec 2007 - 07:23
i pewnie predko tego w sklepach nie zobaczymy.
i jeszcze jedna nowosc.. ultegra SL czyli lzejsza ultegra... jakby ktos jeszcze nie widzial...
wiecej na cycling news
#52
Napisano 12 lipiec 2007 - 11:55
http://www.bikeworld...artykul/2200/3/
polecam jeszcze to: http://bikeworld1.webworld.pl/red.pdf
#53
Napisano 18 lipiec 2007 - 20:47
Cenę tych obręczy można jeszcze przyjąć, ale cenę gotowych kół już nie bardzo. Kosztują 4100 €. Można do nich dokupić za 1000 $ gwarancję "bez pytania" czyli nowy komplet kół w przypadku uszkodzenia tego zakupionego. Jeśli kogoś stać na takie koła to powinien się również doposażyć w tą gwarancję mając w pamięci świeży incydent na TdF gdy zawodnik T Mobile złamał koło Lightweight (pewnie Obermayer II) po uderzeniu w psa.
#57
Napisano 31 lipiec 2007 - 09:36
Hamulce wyglądaja pięknie i ważą bardzo mało w porównaniu z innymi grupowymi i jak na dual-pivot. Mają aluminiowe pivoty co wydaje mi się odważnym krokiem. Myślę, że urwałbym z nich trochę masy i zszdł do 230g
RD wygląda ładnie i nowocześnie.
FD waży niesamowicie mało. Gdyby cena nie była powalająca to bym kupił taką zamiast Recorda.
#58 Gosc_felipe_*
Napisano 01 sierpień 2007 - 09:46
Zanim w roku przyszłym pojawi się nowa, rewolucyjna wersja Dura-Ace, bo i takie pogłoski krążą w sieci, Shimano już uchyliło rąbka tajemnicy i pokazało specjalną wersję grupy Ultegra. Nowy komplet wygląda trochę inaczej od wariantu, jaki znaliśmy dotychczas i jest lżejszy. Poniżej znajdziecie najważniejsze informacje na temat Ultegry SL .
Mam osobiście wrażenie, że Shimano zaczęło czuć na plecach oddech konkurencji, stąd pojawienie się Ultegry SL w połowie roku. A że jak zwykle wszyscy wprowadzając nowości obwieszczają wszem irower: zdjęcie: Shimano Ultegra SL - nowy kolor i niższa masa wobec, że są lżejsze niż poprzednie komponenty, nie inaczej stało się i tym razem. To obniżenie masy decyduje o wyjątkowości tej grupy (SL od super light, jak można się domyślić), nowy kolor „Ice Grey” ma ją zaś odróżniać od zwykłej wersji.
Nowa kompletna grupa jest o 97 gramów lżejsza od „starej”. Shimano niejako przy okazji zaprezentowało nową kompaktową korbę z tarczami 50/34 z., do napędów 10-biegowych. Nowa korba będzie dostępna w dwóch wariantach kolorystycznych - Ice Grey i zwykłym srebrnym. Korba z dwoma tarczami Ice Grey (52/39 i 53/39 z. do wyboru) jest lżejsza o 35 gramów o wersji dotychczasowej. Oczywiście tu także wykorzystano sprawdzone technologie Shimano, jak Hollowtech II (oś zintegrowana z prawym ramieniem, ramiona korby puste w środku, łożyska suportowe na zewnątrz ramy) i Hyperdrive (czyli system ramp i sworzni wspomagający przerzucanie). Do wyboru będą cztery długości ramion - 165, 170, 172,5 i 175 mm. Dostępny będzie również wariant z trzema tarczami (52/39/30 z.)
Pasujący do reszty kolor otrzymają również klamkomanetki Dual Control Ice Gray (- 43 g), przerzutka tylna (- 9 g), jak i hamulce (-10 g). Jak zapewnia Shimano, pomimo spadku masy, jakość działania, jak i trwałość komponentów pozostaną bez zmian. Do grupy dokupić będzie można pasujące nowe pedały SPD-SL, czyli PD-6620, z dużą powierzchnia podparcia i stalową powerzchnią styku z butami. Ten ostatni fakt cieszy szczególnie, powinien bowiem bardzo pozytywnie wpłynąć na trwałość pedałów. I w końcu jeszcze jeden „detal” czyli koła WH-6600 w wariancie Ice Grey. Tym samym kompletna grupa staje się faktem.