Jump to content


Photo

szytki


1635 replies to this topic

#281 mjdunker

mjdunker
  • Użytkownik
  • 123 posts
  • SkądPolska

Posted 17 May 2011 - 12:47

Witam jaki uszczelniacz i klej byscie polecili do szytek schwalbe?

#282 nobilitas

nobilitas
  • Użytkownik
  • 113 posts
  • SkądŁobez

Posted 17 May 2011 - 13:05

Ja mam szytki schwalbe i przyklejałem je klejem vittoria takim jak:
http://www.bikestacj...Path=296_61_286
Jeśli obręcz nigdy nie widziała szytek ani kleju, musisz spodziewać się tego, że jedna tubka będzie wystarczyła na jedną obręcz.

A kiedy schodziło powietrze pomógł uszczelniacz:
http://www.bikestacj...eme-p-4171.html
Musisz uważać, bo jest strasznie gęsty i jak za mocno naciśniesz na tubkę, to możesz się nieźle upaćkać. Mi wyleciał korek kiedy uszczelniacz nie chciał wylatywać i za mocno nacisnąłem na tubkę z uszczelniaczem, a wtedy było nieciekawie:-x

#283 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1,064 posts
  • SkądBrzesko

Posted 17 May 2011 - 19:23

Ja za radą pafcia, zastosowałem uszczelniacz Joe Super Sealant. Wygląda całkiem fajnie - jest gęsty i ma grudki. Ale nadaje się do wlewania przy odkręcanym wentylu, chyba że masz sporo cierpliwości. Wlałem zapobiegawczo po 30ml do każdej z szytek - podobno nie zastyga ;>

#284 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1,343 posts
  • SkądWarszawa

Posted 17 May 2011 - 20:31

PsYhOl - tylko ostrzegam przed pompowaniem zalanych uszczelniaczem opon nabojami CO2 bo wtedy uszczelniacz się "zważy" - coś jak zsiadłe mleko.

#285 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 596 posts
  • Skądz Polski

Posted 20 May 2011 - 06:59

Na ile atm. pompujecie swoje szytki (i poproszę o nazwę szytki)?
Moje Tufo s33 pro 10-11 atm., sprawdzam i pompuję przed każdym wyjazdem.

#286 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1,204 posts
  • SkądN. Tomyśl

Posted 20 May 2011 - 07:40

Conti Sprinter 22 biłem do 7,5 bar przód i 8,5 bar tył.

#287 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1,064 posts
  • SkądBrzesko

Posted 20 May 2011 - 10:00

Vittoria OC Evo CX, 8bar przód, 8,5 tył - mnie wystarcza..Pompuję co trzeci dzień i spada gdzieś do 1 bara wtedy. Raz jechałem na 10 i za twardo mi było, a na zakrętach zjazdów nie czułem się tak pewnie.

#288 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 posts
  • SkądGOP - Będzin

Posted 20 May 2011 - 10:34

Ja nabijam do 11 atmosfer i przyznam, że po czterech dniach siedzenia na karbonowej desce komfort jazdy nieco się obniża. :mrgreen:
Najlepiej 8-9, na 6 też mi się zdarzało, ale to po złych drogach.

#289 Gosc_belg26_*

Gosc_belg26_*
  • Gość

Posted 20 May 2011 - 10:36

Ciężko przykleic szytkę do obreczy? Może być tak , .że w jakimś miejscu się np. odklei w czasie jazdy?

W przypadku defektu takiuszczelniacz faktycznie załatwia sprawe tzn szytek sie nie lata jak detek ?

Czy faktycznie lepiej niosa od dętek? Odczuliscie to po zmianie z opon? Bo kola wyjda lzejsze - obrecze pod szytki widzialem, ze zazwyczaj sa lzejsze niz opony.

I jeszcze - jak wyglada sprawa z cenrowaniem kol czy trzeba przed tym doklejac szytke i potem na nowo kleic?

#290 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1,064 posts
  • SkądBrzesko

Posted 20 May 2011 - 11:00

Ciężko przykleic szytkę do obreczy?


Nie, chyba że na początku nie brudząc się, to tak ;]

Może być tak , .że w jakimś miejscu się np. odklei w czasie jazdy?


Wszystko się może zdarzyć, ale nie powinno.

W przypadku defektu takiuszczelniacz faktycznie załatwia sprawe tzn szytek sie nie lata jak detek ?


Jeszcze nie wiem. Mam zalane profilaktycznie, ale na razie nie zauważyłem spadku ciśnienia, więc gumy nie było.

Czy faktycznie lepiej niosa od dętek? Odczuliscie to po zmianie z opon?


Nie mam porównania do tych samych kół szytka/opona, ale moje są dużo lżejsze i czuć ich lekkość, a co za tym idzie zrywność. Czasem nawet uślizgną przy ostrym przyspieszeniu na stojąco.

Na początku słychać fajny szum toczących się szytek. Później albo to cichnie, albo się przyzwyczaiłem i nie zwracam na to uwagi. Na zakrętach dobrze trzymają na miękkiej gumie. Ale na żwirku już nie dały rady ;/

I jeszcze - jak wyglada sprawa z cenrowaniem kol czy trzeba przed tym doklejac szytke i potem na nowo kleic?


To zależy od obręczy. Jeżeli nypel jest schowany, np. w obręczy wysokoprofilowej, to trzeba rwać szytkę, centrować kluczykiem i kleić na nowo.

#291 goliniak

goliniak
  • Użytkownik
  • 3 posts
  • SkądJarocin

Posted 01 June 2011 - 19:11

Witam, ktoś by pomógł? Szukam porady, po paru latach odkopałem na strychu ojcowskiego jaguara, podobno się na nim ścigał za młodu. Założyłem za dwa razy szytkowe opony lecz za długo nie wytrzymały, nie opyla się wymieniać co dwa miesiące opona za 80-90 zł więc jaguara odstawiłem na pare miesięcy. Naszła mnie niedawno refleksja czy nie dało by rady założyć kół i opon z normalnymi dętkami, problem w tym czy można to spasować. Nie znam się zbyt na rowerach, sęk w tym że jaguar ma dość stare przerzutki jeszcze firmy favorit i pytanie czy je też musiałbym wymienić? Chciałbym trochę odnowić kolażówkę ale najpierw chciałbym zobaczyć co z tymi kołami. Wklejam kilkafotek, rower uprzedzam trochę zakurzony. Nie znam rozmiaru kół, na obręczach są wyryte takie napisy PA3 VII/73 i znaczek rometa. Pomoże ktoś? Będe wdzięczny

http://imageshack.us.../zdjcie762.jpg/

http://imageshack.us.../zdjcie746.jpg/

http://imageshack.us.../zdjcie759.jpg/

http://imageshack.us.../zdjcie761.jpg/

#292 sorton

sorton
  • Użytkownik
  • 31 posts
  • SkądWawa

Posted 04 June 2011 - 09:47

poszukuje kogos z Warszawy kto bedzie umiał zalac szytke tufo uszczelniaczem ktory mam,probowalem dwa razy przez wentyl lecz po dobie jak ja nadymalem zaczelo uciekac powietrze,naciecie jest bardzo male.

#293 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 04 June 2011 - 10:15

A ile tego uszczelniacza lejesz? Widać uciekający płyn przez dziurę?
Do szytek szosowych leje się 1/3 buteleczki. Po zalaniu najlepiej odwrócić koło tak, aby dziura była na samym dole. Płyn ścieka i zalepia dziurę. Przy małych dziurach teoretycznie wystarczy zakręcić kołem.

#294 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1,204 posts
  • SkądN. Tomyśl

Posted 04 June 2011 - 10:53

Swoją cyclocrossową Tufo przebiłem w zeszłym tygodniu. Zorientowałem się wczoraj, napompowałem i raczej nic nie syczało, to pojechałem na ponad 2h z duszą na ramieniu i pompką w kieszeni. Wiele powietrza w tym czasie nie zeszło, ale zakupiłem Vittoria Pitstop - po pozytywnych opiniach i łatwości aplikacji.

#295 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 18 June 2011 - 15:15

Jestem na zakupie Mastik One, a ze jest to pierwsze klejenie wiec wydaje mi sie ze 3 tubki po 30g powinno wystarczyc.
Zastanawiam sie nad puszka 250g, ktora jest w cenie czterech tubek 30g.
Orientujecie sie jak dlugo mozna taki klej uzywac od momentu jego otwarcia?

#296 ponczex

ponczex
  • Użytkownik
  • 47 posts
  • SkądŁódź

Posted 06 July 2011 - 09:14

Wracając do tematu ciśnienia, ja Vittorie Corsa Evo CX pompuje 10-10,5. Ważę 58-60kg.

I wydawało mi się, że właśnie tak trzeba je pompować. A tu wczoraj czytam o TdF:

http://velonews.comp...arations_181775

i tam pompują zdecydowanie mniej

Tire pressure: 116 psi (front and rear) on 23mm Vittoria Evo Corsa CX, normally 123 psi

czyli 8.5 atm na suche.

#297 kaziklcd

kaziklcd
  • Użytkownik
  • 583 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 July 2011 - 15:41

Wracając do tematu ciśnienia, ja Vittorie Corsa Evo CX pompuje 10-10,5. Ważę 58-60kg.

I wydawało mi się, że właśnie tak trzeba je pompować. A tu wczoraj czytam o TdF:

http://velonews.comp...arations_181775

i tam pompują zdecydowanie mniej

Tire pressure: 116 psi (front and rear) on 23mm Vittoria Evo Corsa CX, normally 123 psi

czyli 8.5 atm na suche.


Widzę, że nie tylko ja uległem magii pompowania szytek (TUFO S33 PRO) na maxa. Od jakiegoś czasu mam napompowane szytki na 8,5 i zdecydowanie najlepiej niosą niż jak były nabite pod 12, że o komforcie jazdy nie wspomnę...

#298 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 06 July 2011 - 17:06

Ja daje w moje S3lite też podobnie jakieś 8,5-9 atmosfer. Więcej nie widzę sensu. Już przy 10 atmosferach powoli zaczynały mi się luzować plomby w uzębieniu ;-) Na 9 jest najlepiej. Noszenie cały czas takie samo, a komfort milion razy lepszy.

#299 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 10 July 2011 - 09:58

http://bdc-bike.pl/c...?idArticle=1076

mam coś takiego jeszcze nie jechałem na tym , ma ktoś jakieś doświadczenie z tym modelem ??

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#300 Gosc_Zawisza_*

Gosc_Zawisza_*
  • Gość

Posted 31 July 2011 - 08:35

Jestem na zakupie Mastik One, a ze jest to pierwsze klejenie wiec wydaje mi sie ze 3 tubki po 30g powinno wystarczyc.
Zastanawiam sie nad puszka 250g, ktora jest w cenie czterech tubek 30g.
Orientujecie sie jak dlugo mozna taki klej uzywac od momentu jego otwarcia?


Czesc chcesz uzyc 3 tubki na dwa kola? Nie ejst to przesada? Wczoraj kleilem dokaldnie na tym samym kleju, szytki tufo, obrecze Carbon uzylem 1,5 tubki, wiecej chyba nie ma sensu.



Reply to this topic