Jump to content


Photo

szytki


1635 replies to this topic

#781 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1,727 posts
  • SkądDolnośląskie

Posted 10 January 2015 - 12:29

ile km bez awarii moge sie spodziewac na przedniej szytce Vittoria Corsa Evo CX, drogi srednie/okay. 85kg kolarz

wiem ze nie ma reguly, z tylu jest mocna guma



#782 comet1

comet1
  • Użytkownik
  • 215 posts
  • SkądPolska

Posted 10 January 2015 - 19:07

Nie ma co wyjaśniać ;) Testy na hamowni wskazują, że szytka przyklejona za pomocą taśmy generuje większe opory toczenia.

 

Powtarzasz tylko jakieś informacje ale sam nie potrafisz tego wyjaśnić a mi chodzi o takie proste pytanie : dlaczego skoro taśma nie ma kontaktu z nawierzchnią, nawet jej nie widać, jest schowana. Jakieś tam testy coś tam wykazały ale nie wiadomo dlaczego. To poprostu pachnie jakimś niecnym marketingiem i tyle.


O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.


#783 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 posts
  • SkądRzeszów

Posted 10 January 2015 - 19:24

Powtarzasz tylko jakieś informacje ale sam nie potrafisz tego wyjaśnić a mi chodzi o takie proste pytanie : dlaczego skoro taśma nie ma kontaktu z nawierzchnią, nawet jej nie widać, jest schowana. Jakieś tam testy coś tam wykazały ale nie wiadomo dlaczego. To poprostu pachnie jakimś niecnym marketingiem i tyle.

 

Popatrz że zadodowcy kleją jakoś na klej a nie na taśmę która jest prostsza w użyciu. Zauważ że podczas kontaktu szytki z jezdnią klej pracuje, szytka chce być oderwana od obręczy. Mogę sobie wyobrazić że opory będą wtedy różne od kleju i od taśmy.

Sądzę jednak że różnica jest minimalna.

Tak czy inaczej uważam że jeśli decydujemy się używać szytek to nie powinniśmy się bawić w półśrodki i kompromisy tylko używać szytek bardzo dobrych i kleić je klejem 



#784 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,627 posts
  • SkądSzczecin

Posted 10 January 2015 - 19:31

dlaczego skoro taśma nie ma kontaktu z nawierzchnią, nawet jej nie widać, jest schowana.

Szprychy też nie mają kontaktu z nawierzchnią - chcesz przez to powiedzieć, że one również nie mogą mieć wpływu na zachowanie koła?

Taśma jest znacznie grubsza od warstewki kleju i działa podobnie jak grube ścianki boczne w oponie niskiej jakości. To wystarczający (choć przyznaję: teoretyczny) powód, dla którego taśma mogłaby generować większe opory.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#785 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1,204 posts
  • SkądN. Tomyśl

Posted 10 January 2015 - 20:09

Taśma kontra klej to różnica jakiś 0,8W, w jakiś opracowania było to badane. Teraz już od każdego z nas zależy, czy te 0,8W pozwoli mu wygrać wyścig czy nie, czy ma to żywotne znaczenie, czy nie.

Zawodowcy używają kleju, bo łatwiej go się usuwa, taśma to godzina walki i nawet ten aceton, który sprzedaje Tufo pod nazwą tape remover nie działa, poza hajem po godzinie czyszczenia.



#786 comet1

comet1
  • Użytkownik
  • 215 posts
  • SkądPolska

Posted 10 January 2015 - 22:17

Szprychy też nie mają kontaktu z nawierzchnią - chcesz przez to powiedzieć, że one również nie mogą mieć wpływu na zachowanie koła?

Taśma jest znacznie grubsza od warstewki kleju i działa podobnie jak grube ścianki boczne w oponie niskiej jakości. To wystarczający (choć przyznaję: teoretyczny) powód, dla którego taśma mogłaby generować większe opory.

Na szprychy działa powietrze więc mają one wpływ na zachowanie koła i opory toczenia ale klej czy taśma? To tak samo jakby napisać, że żółte samochody zużywają mniej benzyny niż brązowe.


O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.


#787 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,627 posts
  • SkądSzczecin

Posted 10 January 2015 - 22:25

Wprost przeciwnie. Odpowiedziałem Ci konkretnie, z czego może brać się różnica, ale chyba tego nie zauważyłeś lub to zignorowałeś.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#788 comet1

comet1
  • Użytkownik
  • 215 posts
  • SkądPolska

Posted 10 January 2015 - 22:26

Zawodowcy używają kleju, bo łatwiej go się usuwa, taśma to godzina walki i nawet ten aceton, który sprzedaje Tufo pod nazwą tape remover nie działa, poza hajem po godzinie czyszczenia.

Ale to nie zawodowcy kleją te szytki. Zresztą nie mówimy tu o praktycznych czy niepraktycznych aspektach klejenia szytek tylko o oporach toczenia.


O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.


#789 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 posts
  • SkądJawor

Posted 10 January 2015 - 22:34

Dla amatora to żadna różnica czy klej czy taśma... to już zaczyna być nudne ---> temat co jakiś czas wraca jak bumerang. Każdy element w rowerze ma wpływ na coś, ale nie zapominajmy o tym że rower sam nie jedzie !!!



#790 czarusblitz

czarusblitz
  • Użytkownik
  • 644 posts

Posted 10 January 2015 - 23:22

Taśma kontra klej to różnica jakiś 0,8W, w jakiś opracowania było to badane. Teraz już od każdego z nas zależy, czy te 0,8W pozwoli mu wygrać wyścig czy nie, czy ma to żywotne znaczenie, czy nie.
Zawodowcy używają kleju, bo łatwiej go się usuwa, taśma to godzina walki i nawet ten aceton, który sprzedaje Tufo pod nazwą tape remover nie działa, poza hajem po godzinie czyszczenia.


Chyba kolego nigdy nie zakladales szytek. Godzina walki to jest z klejem, a nie tasma. Dlatego ja przeszedlem na tasme. Teraz zalozenie nowej szytki zajmuje mi jakoes 20 min.
Using Tapatalk

#791 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 11 January 2015 - 00:38

To jednak z klejem idzie szybciej :)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#792 czarusblitz

czarusblitz
  • Użytkownik
  • 644 posts

Posted 11 January 2015 - 02:34

Chyba, ze nie usuwasz starego kleju i zakladasz nowa szytke. Moge nawet sie zalozyc. Po to wymyslono tasme, by uniknac takich problemow.
Using Tapatalk

#793 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1,204 posts
  • SkądN. Tomyśl

Posted 11 January 2015 - 06:00

Dokładnie, szybciej jest z klejem. Wygodniej z taśmą (brak uwalonych rąk i obręczy). Kolego...

Na taśmie nie wszystkie szytki przełajowe się trzymają, np. Vittoria ma z tym lekki problem. Challange i Tufo nie.



#794 czarusblitz

czarusblitz
  • Użytkownik
  • 644 posts

Posted 11 January 2015 - 12:28

Jak wiele innych tez nie maja problemu: Michelin, Continental itd... Usuwanie starego kleju z obreczy to godzinna katorga, z tasma jest tak, ze zrywam stara, zakladam nowa, potem nakladam opone i zrobione. Moge sie nawet zalozyc "kto szybciej zalozy" szytke z usunieciem starego kleju oczywiscie. Jestem w stanie nagrac taki filmik i zapodac go tutaj. Moze ktos podejmie wyzwanie? 😉
Using Tapatalk

#795 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1,204 posts
  • SkądN. Tomyśl

Posted 11 January 2015 - 12:50

Jakich taśm używasz? Do jakich obręczy?

Moje doświadczenia z Tufo Extreme jest takie:

- szybko się zakłada

- dobrze trzyma (Tufo, Challange)

- usuwanie przy zmianie szytki to katorga, bo przy zrywaniu taśma zostawia film kleju, który trzeba doczyścić z obręczy do czystego

 

Klej - Vittoria Mastik One

- nakłada się szybko

- klei się szybko, chociaż aby nie skleić rąk i podłogi trzeba mieć odrobinę wprawy

- przy zmianie szytek nie trzeba czyścić do czystego, tylko zgrubnie, bo nowy klej a właściwe rozpuszczalnik w nim zawarty rozpuszcza poprzednią cienką warstwę kleju i się z nim łączy. To w kleju jest piękne.i pewnie dlatego mechanicy w pro peletonie wolą klej niż taśmę

 

Moje 0,02 PLN w tej sprawie



#796 czarusblitz

czarusblitz
  • Użytkownik
  • 644 posts

Posted 11 January 2015 - 20:30

Nie wiem, jak tobie, ale mi przy zrywaniu starej tasmy praktycznie nie zostaja resztki kleju, czasem jakis fragment 1-2 cm zostanie, to zdrapije nozykiem lub zyletka, pozatym ten klej z tasmy jest w formie "pianki" , wiec zdrapanie tego to zaden problem.
Jesli chodzi o klejenie szytek, to ja obrecz czyscilem zawsze do czysta, na stary klej zle mi sie zakladalo nowa oponke. Na tasme zakladalem oczywiscie opony tufo, a takze Continentale, Schwalbe i Micheliny.
Using Tapatalk

#797 comet1

comet1
  • Użytkownik
  • 215 posts
  • SkądPolska

Posted 20 January 2015 - 21:25

Poza tym po przyklejeniu szytki klejem musimy odczekać sporo czasu (nawet 1 dzień) aż klej chwyci a po zrobieniu tego za pomocą taśmy rower jest od razu gotowy do jazdy. To kolejna praktyczna przewaga taśmy nad klejem.

Ja od zawsze jeżdżę 'na taśmie'. Na taśmę kleiłem Tufo, Vittirie (o zgrozo!), Veloflex'y, Schwalbe. A na wiosnę kupuję Dugasty.


O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.


#798 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 posts
  • SkądNowy Sacz

Posted 21 January 2015 - 08:58

mam pytanie o szytki.Nigdy nie mialem z nimi do czynienia.Chodzi mi po glowie zlozenie kół na chinskich karbonach i w gre wchodzi tlyko szytka.Czy kupno takich szytek np. Vittoria rally ma sens? RObie spore roczne przebiegi i nie chcialbym zmieniac 2 razy w roku szytek.Nie napalam sie jakos szczegolnie bo cale zycie jezdzilem na oponkach i bylo ok



#799 reacto

reacto
  • Użytkownik
  • 38 posts

Posted 21 January 2015 - 09:27

Vittoria rally to niskiej klasy szytka która może bić góra dół i będzie lipa.
Polecam zainwestować minimalnie więcej, trafiają się Na allegro nowe szytki dobrej klasy w cenie około 150 zł za jedną. np. vittoria corsa evo cx, vredestein fortezza, schwalbe ultremo. Ewentualnie kup używana w dobrym stanie ale więcej niż 80-100 zł nie dawaj za jedną.
jakbyś był zainteresowany jakimiś używanymi szytkami to pisz Na priva, może coś znajdę sensownego i niedrogiego.
Jak kupisz słabej klasy szytki to nie odczujesz różnicy między oponami a szytkami.


#800 czarusblitz

czarusblitz
  • Użytkownik
  • 644 posts

Posted 21 January 2015 - 09:56

Wszystko zalezy do czego maja ci sluzyc te szytki, jesli glownie do trenongow i czasem do wyscigow to Tuffo s-33 pro bedzie stosunkowo dobrym wyborem. Stednica opony to 21 mm, mozliwosc napompowania do 12 bar i stosunkowo dluga zywotnosc oraz niska waga , no i przede wszystkim niska cena - okolo 100zl/szt.
Using Tapatalk



Reply to this topic