Skocz do zawartości


Zdjęcie

szytki


1635 odpowiedzi w tym temacie

#921 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8626 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 marzec 2016 - 15:34

Zgadza się, Tufo Extreme (pomarańczowy) daje radę, ale oczywiście wyłącznie jako środek naprawczy, a nie prewencyjny (prewencyjny jest Tufo Standard, czyli żółty).


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#922 SZYMSZEL

SZYMSZEL
  • Użytkownik
  • 186 postów

Napisano 17 marzec 2016 - 20:43

a Caffe Latex espresso bo ja mam takie? nadają się?



#923 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8626 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 marzec 2016 - 20:46

Jako środek prewencyjny tak, chociaż opinie o jego skuteczności są mieszane.

Jako środek naprawczy Caffelatex proponuje środek o nazwie ZOT! (odpowiednik Tufo Extreme - ten sam składnik co w normalnym mleczku, tylko szybciej wiążący i stosowany tylko w celu naprawy).


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#924 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 marzec 2016 - 22:53

Jechałem kiedyś nad Wisłą i złapałem gumę. Oparłem rower o ławkę i przystąpiłem do "łatania" wpuszczania uszczelnuacza do koła. Wszystko gładko poszło, z tym, że trochę go rozlałem na chodnik. Napompowałem i pojechałem dalej. Jak wracałem do domu to podjechałem na to miejsce zobaczyć co się stało z tą plamą po uszczelniaczu. Zrobiła się z tego jednolita gumowa masa. Taka sama gumowa masa jest w szytce...

#925 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 postów

Napisano 18 marzec 2016 - 13:02

Słyszałem, tzw. Cud nad Wisłą

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka


  • sum lubi to

#926 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 marzec 2016 - 14:19

Słyszałem, tzw. Cud nad Wisłą

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka



Ha ha ha...

#927 Jarython

Jarython
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 26 marzec 2016 - 17:23

Panowie szukam swoich pierwszych szytek. Zależy mi na żywotności, wytrzymałości i niskich oparach toczenia. Na oponach Grand Prixach Continentala przejechałem ponad 10 tys km w zeszłym sezonie bez defektu.

 

Zastanawiam się nad Continental Competition. Jakieś opinie odnośnie wyboru? Ewentualne sugestie?

 

Jak to jest z klejeniem i taśmami? Co jest teraz standardem? Któraś metoda przy obecnej technologii jest lepsza? 

 

Nieszczególnie też mam ochotę wozić zapas, więc do kompletu potrzebuje uszczelniacz. Który się nada?

 

Pozdrawiam. 



#928 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 marzec 2016 - 17:29

Uszczelniacz się nada, ale dobierz takie szytki żebyś mógł wykręcić z nich wentyl. Zapas wtedy niepotrzebny.

#929 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8626 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 marzec 2016 - 17:38

Puryści będą Ci wmawiać, że klej jest lepszy - możesz wybrać np. Vittoria Mastik albo klej Continentala.

 

W praktyce taśma również się sprawdza - bardzo popularna jest Tufo, dziecinnie prosta w użyciu (cała procedura trwa kilka minut, w przeciwieństwie do kilkuwarstwowej aplikacji kleju i oczekiwania na wyschnięcie) i wystarczająco mocna. Jeżeli zaczynasz zabawę z szytkami, wg mnie taśmy będą znacznie lepsze.

 

Uszczelniacze są dwóch typów: prewencyjne i naprawcze. Prewencyjne (np. Caffelatex) w szosówkach sprawdzają się tak sobie ze względu na wysokie ciśnienie, za to naprawcze (wlewane do szytki dopiero po awarii, np. Tufo Extreme) zdecydowanie dają radę.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#930 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 postów

Napisano 26 marzec 2016 - 17:41

I jeszcze naprawczy ZOT! Nakładany wprost w przebicie

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka



#931 Jarython

Jarython
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 26 marzec 2016 - 17:49

Okej, dzięki. A jak sprawa z samymi szytkami? Conti się sprawdzą czy szukać czegoś innego? 



#932 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 27 marzec 2016 - 13:52

Jak chcesz 'długowieczne' szytki, to Tufo Hi-Composite Carbon. Nie są cudem jeżeli chodzi o właściwości jezdne, ale 7-9 tys. km pozwolą zrobić (mi starczyły na 9).



#933 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 postów

Napisano 27 marzec 2016 - 13:54

Po oponach GP 4000 może być niedosyt. ...

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka



#934 Jarython

Jarython
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 27 marzec 2016 - 21:17

Wystarczy mi jak zachowają dobre właściwości jezdne do 5 tys km. W ciągu roku i tak nie jestem wstanie zrobić więcej niż 10-12 tys km, wiec dwa komplety na sezon to uczciwe rozwiązanie.

O Tufo czytałem wiele dobrego na temat ich trwałości, ale i wiele mniej przychylnych komentarzy odnośnie parametrów jezdnych. Odpuszczę.



#935 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 27 marzec 2016 - 21:29

Siemka, kupiłem swego czasu taki uszczelniacz: Notubes Tire Sealant i w sumie nie znalazłem na buteleczce opisu, czy jest prewencyjny, czy tylko naprawczy, ktoś miał z nim do czynienia? Bo leży mi na półce i nie wiem co z nim zrobić :D


Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#936 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 27 marzec 2016 - 21:49

Wystarczy mi jak zachowają dobre właściwości jezdne do 5 tys km. W ciągu roku i tak nie jestem wstanie zrobić więcej niż 10-12 tys km, wiec dwa komplety na sezon to uczciwe rozwiązanie.

O Tufo czytałem wiele dobrego na temat ich trwałości, ale i wiele mniej przychylnych komentarzy odnośnie parametrów jezdnych. Odpuszczę.

 

Realne i racjonalne podejście. W takim układzie możesz śmiało spróbować conti competition jeśli mieszczą się w budżecie. To świetne gumy, chyba jedne z najbardziej wytrzymałych przy takich (topowych) właściwościach jezdnych. 


  • hazi666 i blazej lubią to

#937 xander122

xander122
  • Użytkownik
  • 165 postów

Napisano 29 marzec 2016 - 08:40

Panowie mam dylemat.

Co wybrać? Tufo Elite s3 (23mm) czy może Vittoria Corsa CX III(23mm).

Jakie są ich plusy i minusy?



#938 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 marzec 2016 - 10:03

Jest jeszcze jedna kwestia: tufo mają dętkę zwykłą, natomiast vittoria prawdopodobnie lateksową. Chcesz pompować codziennie koła? Sprawdź to. Chyba tak jest.

#939 xander122

xander122
  • Użytkownik
  • 165 postów

Napisano 29 marzec 2016 - 11:04

Nie mam pojęcia,a nie mogę znaleźć.

Będą to koła na wyścigi i od swięta więc nawet jesli to jakos to przeżyje.



#940 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 marzec 2016 - 12:30

Jeżeli od święta i na zawody, to w grę wchodzą te które mają lepsze właściwości jezdne, chyba vittoria?



Dodaj odpowiedź