Jump to content


Photo

szytki


1635 replies to this topic

#961 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 posts
  • SkądMierżączka

Posted 05 April 2016 - 09:11

witam mam już szytki Vredestein freccia koła będą za tydzień ,wiem że trzeba je rozciągnąć, mam założyć na alu obręcze i do ilu napompować?

 

#962 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 posts
  • SkądWarszawa

Posted 05 April 2016 - 11:58

Nie zakładaj ich na zwykłe obręcze. Aluminiowa ścianka pod oponę może je przyciąć. Albo je napompuj bez obręczy albo poczekaj na koła i spróbuj założyć je od razu.

#963 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 05 April 2016 - 13:39

Jak juz chcesz rozciagac to spokojnie mozesz zalozyc na klinczerowa obrecz. Ewentualnie z opaska, zeby ochronic tasme przed ewentualnym nacieciem.

Napompuj do 120-130psi i zostaw na kilka dni.

Ale czy jest to konieczne, to trzeba byloby sprawdzic z docelowymi obreczami.



#964 Jarython

Jarython
  • Użytkownik
  • 119 posts

Posted 10 April 2016 - 14:09

Czy na szytkach Continentala jest data produkcji? Generalnie poleci ktoś sklep, gdzie kupię w miarę świeże 25mm Competition? 



#965 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 posts

Posted 10 April 2016 - 14:23

Wbij Profesjonalny Serwis Rowerowy na fb lub Google, sporo im tego schodzi więc powinny być świeże :-)

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka



#966 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 posts
  • SkądMierżączka

Posted 10 April 2016 - 16:52

Witam czy po założeniu szytek na obręcze carbonowe klejone na taśme tufo można na nich odrazu wyjechać na test kół czy trzeba oddczekać ?



#967 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 posts
  • SkądWarszawa

Posted 10 April 2016 - 19:29

Niektórzy kleją szytki w trasie, kiedy mają przygodę z przebiciem, więc chyba obawy nie ma.

#968 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 11 April 2016 - 07:39

Jeśli użyje taśmy np Tufo zamiast kleju i będę chciał zdjąć szytke to jak zachowuje się taśma?
Wyjściowo byłaby naklejona na nową obręcz. Taśma zostanie na obręczy, zejdzie z opona, porozrywa się?
Jeśli zostaje na obręczy to można jej użyć ponownie? Czy w takim przypadku po powrocie do domu należy jednak taśmę wymienić?
Jeśli zazwyczaj schodzi wraz z opona to do napraw w trasie muszę wozić rezerwową?

#969 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 posts
  • SkądWarszawa

Posted 11 April 2016 - 08:02

Taśma jest raczej jednorazowa. Trudno przewidzieć jak się zachowuje przy odkrywaniu, to zależy od czasu jak długo jest używana. Ale do napraw raczej używaj uszczelniaczy. Była o tym mowa na forum, cofnij się jakieś 2-3 strony, tam było to opisywane.

#970 Moody

Moody
  • Użytkownik
  • 171 posts

Posted 11 April 2016 - 14:38

Jeśli użyje taśmy np Tufo zamiast kleju i będę chciał zdjąć szytke to jak zachowuje się taśma?
Wyjściowo byłaby naklejona na nową obręcz. Taśma zostanie na obręczy, zejdzie z opona, porozrywa się?
Jeśli zostaje na obręczy to można jej użyć ponownie?

Dziwię się Tobie - zaawansowanemu użytkownikowi tego forum -że pytasz o takie rzeczy w temacie w którym było to już omawiane. Taśma jest jednorazowa. Usuwanie starej taśmy jest pracochłonne. Po zdjęciu szytki montowanej na taśmę, obręcz musisz starannie oczyścić ze starej taśmy a nie jest to czynność łatwa i przyjemna. Następnie zakładasz nową taśmę. Tak nawiasem mówiąc to kup puszkę kleju do szytek i zrób z niego użytek.

#971 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 posts

Posted 11 April 2016 - 14:43

Ja mam traume po zrywaniu szytki z taśmy, jest aż za mocna jak dla mnie. Zerwanie z obręczy jeszcze gorzej :-/

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka



#972 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 11 April 2016 - 20:07

Dziwię się Tobie - zaawansowanemu użytkownikowi tego forum -że pytasz o takie rzeczy w temacie w którym było to już omawiane. Taśma jest jednorazowa. Usuwanie starej taśmy jest pracochłonne. Po zdjęciu szytki montowanej na taśmę, obręcz musisz starannie oczyścić ze starej taśmy a nie jest to czynność łatwa i przyjemna. Następnie zakładasz nową taśmę. Tak nawiasem mówiąc to kup puszkę kleju do szytek i zrób z niego użytek.

To się nie dziw. Nie czytałem tematu o szytkach dopóki ich kwestia nie zaczęła mnie dotyczyć.

Wszystkie szytki z którymi miałem styczność nie były moje. Koła tego typu zacznę używać dopiero w najbliższym czasie. Wszystkie koła które miały szytki były poskładane do kupy na klej, nikt nie używał i nie używa taśm, nie mam na miejscu kogo zapytać jak sprawdza się system taśmowy.



#973 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 posts
  • SkądPoznań

Posted 11 April 2016 - 22:44

Warto znać swoje ograniczenia i się pytać jak trzeba ;p
Nie mam porównania, ale mój warsztat polecił i założył mi taśmę, mówią że jest czyściej, szybciej i łatwiej. Kleją też na klej, osobiście widziałem.
Jedyne do czego mogę się przyczepić, to gdy jeździłem w dzikim upale 35+ z taśmy wpłynęły krople smołowatej substancji po czym zastygły 2mm dalej. Jak się wytęży wzrok, to je widać.

#974 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 12 April 2016 - 08:37

Domyślam się że montaż jest czyściejszy szybszy i łatwiejszy, tylko zastanawiałem się co będzie z demontażem, np w trasie. Oczywiście mogę wozić uszczelniacz, gorzej jak uszkodzenie opony będzie za duże albo uszczelniacz nie zadziała (nie da się stuprocentowo wykluczyć takich przypadków). Zamierzam tak czy inaczej wozić ze sobą zapasową szytkę i co w takim przypadku? Jeśli jest taśma to zrywam starą oponę i - jeśli taśma zostanie w całości lub w części na obręczy - kleję nową taśmę i na to oponę? 

 



#975 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,635 posts
  • SkądSzczecin

Posted 12 April 2016 - 08:42

Awaryjnie możesz nakleić taśmę na taśmę, chociaż trochę szkoda, bo nie będzie wtedy trzymała zbyt dobrze i może bić, więc i tak trzeba ją zmienić po powrocie (i wtedy masz 25 zł w plecy, a pojeździsz na tej taśmie 2 godziny).

 

Lepiej po prostu nałożyć nową szytkę i dotoczyć się spokojnie do domu bez kleju - samo ciśnienie wystarcza, żeby utrzymać szytkę na obręczy, o ile będziesz jechał ostrożnie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#976 SZYMSZEL

SZYMSZEL
  • Użytkownik
  • 186 posts

Posted 12 April 2016 - 08:44

nie wiem czy wymiana szytki na trasie to dobry pomysł? czy nie lepiej zadzwonić po "rescue team" wrócić autem do domu, naprawić sprzęt jak biały człowiek i nie wozić ze sobą połowy warsztatu rowerowego...



#977 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 12 April 2016 - 09:27

Jakiego warsztatu...?

Zaloze sie, ze przy niektorych klinczerach, ja szybciej zmienie szytke w trasie, niz ktos detke, meczac sie ze sciagnieciem opony.

Trzeba troche pojezdzic na szytkach, zeby dopracowac sie swoich metod, a te predzej czy pozniej sprowadza sie do wozenia zapasowej szytki. Mozna spokojnie kontynuowac jazde na zapasowej, ktora nie bedzie przyklejona do obreczy. Wystarczy nieco zwolnic w zakretach i tyle.


  • Mac likes this

#978 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 posts
  • SkądWarszawa

Posted 12 April 2016 - 14:51

Chyba już wszystko zostało powiedziane, ale moje spostrzeżenie jest takie: ci z nas, ktorzy używają szytek z wykręcanymi zaworkami mogą jeździć z uszczelniaczem w kieszeni, zaś ci, ktorzy tej możliwości nie mają, muszą jeździć z zapasową szytką. Wymiana szytki, to kwestia wprawy, nic więcej...

#979 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 posts

Posted 12 April 2016 - 14:59

Przy caffelattex ZOT! Nie trzeba wykręcić wentyla

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka



#980 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 12 April 2016 - 15:17

Jak kiedys zlapiesz kapcia, z ktorym ci uszczelniacz nic nie zrobi, to zaczniesz wozic zapasowa szytke.



Reply to this topic