Skocz do zawartości


Zdjęcie

szytki


1635 odpowiedzi w tym temacie

#981 Shmitt

Shmitt
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 12 kwiecień 2016 - 20:16

Jakiego warsztatu...?

Zaloze sie, ze przy niektorych klinczerach, ja szybciej zmienie szytke w trasie, niz ktos detke, meczac sie ze sciagnieciem opony.

Trzeba troche pojezdzic na szytkach, zeby dopracowac sie swoich metod, a te predzej czy pozniej sprowadza sie do wozenia zapasowej szytki. Mozna spokojnie kontynuowac jazde na zapasowej, ktora nie bedzie przyklejona do obreczy. Wystarczy nieco zwolnic w zakretach i tyle.

 

odnośnie sposobu klejenia szytek i ich łatwego , bądź względnie łatwego odklejania szytki od obręczy..Są dwie metody klejenia - na całym obwodzie obręczy, albo zostawienie niedużego wolnego miejsca naprzeciw wentyla..
z jakiej formy klejenia użytkownik chris korzysta?



#982 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 kwiecień 2016 - 08:59

Kleje na calosci, bez pustych miejsc. Wbrew pozorom, wiazanie kleju jest dosc latwo zerwac lub znalezc miejsce, gdzie jest nieco slabsze. Do tego nieco wytrenowane kciuki i dosc szybko taka szytke sie sciaga.



#983 Jarython

Jarython
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 14 kwiecień 2016 - 18:58

TUFO EXTREME 50ml czy Caffelatex ZOT! 30ml? 

 

Który lepiej wybrać do awaryjnego ratowania szytki na trasie? Jest jeszcze ZOT Nano 10ml z praktycznym uchwytem pod koszyk bidonu, ale 10ml to chyba za mało. 



#984 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 postów

Napisano 14 kwiecień 2016 - 20:33

Zot aplikujesz na przebicie od zewnątrz przy pomocy ostrej końcówki, więc jak 10 ml nie starczy to znaczy że to dziura po bombie; -)

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka
 



#985 bobo100

bobo100
  • Użytkownik
  • 199 postów
  • SkądNowy Tomyśl

Napisano 19 kwiecień 2016 - 20:31

Przebiłem w ubiegłym roku szytkę Vittoria Corsa CX (przód). Teraz przyszła kolej na wymianę. Mam mały problem z wyborem, ponieważ nie chciałbym znów wydawać ponad 200zł za szytkę. Myślałem nad szytką Vittoria Rally. Tylko teraz tak, szytki używam tylko podczas zawodów i czy taka będzie do tego odpowiednia? Duża różnica będzie w przyczepności na zakrętach pomiędzy tymi modelami? 

 

Obecnie mam z przodu koło DT Swiss R1700 z oponą Conti 4000S II. Koło na szytkę jest dużo lżejsze i czy z szytką Rally będzie lepiej wypadało w porównaniu do obecnego zestawu?



#986 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 20 kwiecień 2016 - 05:54

 

 

Obecnie mam z przodu koło DT Swiss R1700 z oponą Conti 4000S II. Koło na szytkę jest dużo lżejsze i czy z szytką Rally będzie lepiej wypadało w porównaniu do obecnego zestawu?

 

Nie, nie będzie lepiej wypadało - było już tu omawiane kilkanaście razy, w tym wątku, oraz na forum w ogóle - że szytka ma sens jeśli kupisz właśnie taką drogą, wtedy to poczujesz właściwości jezdne i różnice pomiędzy standardowymi kołami na oponę (choć już w wysokich dobrych modelach bardzo zniwelowane).

 

Nie ma sensu zakładać szytek za 90zł, czy tam inne 100zł (Rally, Tufo itp) to zwykłe węże ogrodowe, lepiej pojeździć na dobrej oponie ....

 

Raz jeszcze Ci podsumuje schemat: chcesz jeździć na szytkach = licz się z wysokimi kosztami i cenami szytek.



#987 bobo100

bobo100
  • Użytkownik
  • 199 postów
  • SkądNowy Tomyśl

Napisano 20 kwiecień 2016 - 08:55

Dzięki za rzeczową odpowiedź :) Nie śpieszy mi się za bardzo, wiec poczekam z kupnem.



#988 Koroliow

Koroliow
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądKaszuby

Napisano 20 kwiecień 2016 - 13:19

A sprawdzał ktoś ten  caffelattex ZOT z igłą w praktyce? Działa? Ciekawa opcja w stosunku do wykręcania zaworku i wlewania uszczelniacza do środka. 



#989 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 postów

Napisano 20 kwiecień 2016 - 13:26

Odkąd kupiłem ZOT nie mam przebić, więc chyba działa; -))

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka



#990 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 20 kwiecień 2016 - 13:29

ZOT to środek naprawczy o szybkim wiązaniu, najprawdopodobniej zdążył już zastygnąć w Twojej szytce ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#991 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 postów

Napisano 20 kwiecień 2016 - 13:33

Heh, nie wlewałem, on działa od wożenia w kieszeni :-)

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka


  • mikroos lubi to

#992 MaciekWawa

MaciekWawa
  • Użytkownik
  • 37 postów

Napisano 21 kwiecień 2016 - 08:38

Mam takie pytanie - jak pierwszy raz kleiłem szytkę na obręcz klejem continental to robiłem tak: smaruję obręcz, smaruję oponę i czekam 12h, potem smaruję oponę i naklejam i czekam 24h (oczywiście pompuję). 

 

Teraz będę zmieniał szytkę i pytanie - zedrzeć cały stary klej z obręczy i gruntować ją jeszcze raz czy jak? Szytkę, którą mam obecnie zakładałem około miesiąc temu.

 

Jak postępować przy wymianie szytki (będę chyba używał tego samego kleju).



#993 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 21 kwiecień 2016 - 09:29

Nie musisz zdzierać całego kleju, tylko łuszczące się fragmenty. Ewentualnie jeżeli po zdarciu resztek zostanie goła obręcz, możesz ją ponownie zagruntować w tym miejscu.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#994 MaciekWawa

MaciekWawa
  • Użytkownik
  • 37 postów

Napisano 21 kwiecień 2016 - 13:33

Super wiadomość, biorąc pod uwagę jak ciężko to schodzi:) dzięki wielkie



#995 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 kwiecień 2016 - 09:02

Dla wszystkich jak kleić szytki:



#996 szosowiec_pro

szosowiec_pro
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 22 kwiecień 2016 - 11:47

Filmik bardzo użyteczny, ale sposób klejenia trochę zależy też od stosowanego kleju.



#997 artitu

artitu
  • Użytkownik
  • 51 postów
  • SkądWlkp. [M4]

Napisano 22 kwiecień 2016 - 15:04

Witam wszystkich. Niebawem będę właścicielem nowych kół na szytki. Przeczytałem wątek od początku i "teoretycznie" wiem już wszystko :)

 

Po przeczytaniu Waszych wypowiedzi najmniej negatywnych opinii zbierają Veloflex'y, myślę dla siebie o modelu Carbon. Pytanie następujące, czy w tych szytkach jest dętka gumowa czy lateksowa? Co z zaworkiem - można go wykręcić i bez problemów wlać uszczelniacz? Jaki polecacie? Może któryś z użytkowników Veloflexów napisał, czego potrzebuję początkujący "szytkowiec". Co Wam mówi doświadczenie? Jaki klej, uszczelniacz, ewentualnie przedłużki (koła na profilu 38).



#998 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 kwiecień 2016 - 15:43

Ja nie znam Veloflexów, ale jeśli chcesz od nich zacząć przygodę z szytkami to śmiało. Przecież od czegoś trzeba zacząć. Pojeździsz 2,3 sezony wyrobisz sobie zdanie i zobaczysz... Ktoś napisał że Tufo to węże ogrodowe. Ja się z tym nie zgadzam. Toczą się dobrze mają normalną dętkę i wykręcany zawór. Ale to moje zdanie...

#999 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 22 kwiecień 2016 - 18:58

Nie zgadzasz sie bo...... nie znasz veloflexow?

Carbon, bardzo fajne gumy. Ja z racji na wieksza posture, z veloflexa, uzywam kombinacji przod/tyl carbon/arenberg. Wszystkie veloflexy sa na lateksowych detkach i maja standardowe wentyle z wykrecanymi zaworkami.
Do zalewania mikro dziurek uzywalem płynu Notubes, znam go bardzo dobrze z bezdetkowego swiata mtb. Teraz mam plyn Orange, jeszcze go nie uzywalem.
Z klejem napewno sie nie pomylisz, jak wezmiesz vittotie mastik one.
  • artitu lubi to

#1000 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 kwiecień 2016 - 19:09

Jeżdżę na Tufo hi-composite Carbone i nie zgadzam się że Tufo to węże... Nie powiedziałem nic na temat Veloflexów, a już na pewno że są złe.
  • artitu lubi to



Dodaj odpowiedź