Skocz do zawartości


Zdjęcie

szytki


1635 odpowiedzi w tym temacie

#1261 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 01 maj 2017 - 11:18

 

Wentyl wyrwany z dętki w oponie? Nic nie zrobisz. Poza tym przed montażem zazwyczaj szytkę się pompuje, co ułatwia jej smarowanie klejem. Wadę dałoby się więc od razu zauważyć.

 

Przy montażu chyba wszystko było ok, koła odebrałem napompowane i stały jeszcze 2 dni napompowane. No i przejechałem 20km po czym powietrze wyciekło gwałtownie, to chyba była jakaś wada ukryta. Ciekawe czy uda mi się to zareklamować..



#1262 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 19 maj 2017 - 13:08

Obrecz po usunieciu starego kleju. Nigdy nie byla czyszczona, cztery sezony z hakiem, 4-6 klejonych szytek. W niektorych miejscach byla juz spora warstwa kleju.
W czyszczeniu udzial wzieli:
Effetto Mariposa
Terpentyna
Papier scierny
Noz stolowy
Lyzka do opon
Maly śrubokręt
Gabka myjka
Szmatka
Woda
Mydlo
34367309910_3cafcaa320_c.jpg

Mariposa - nalozona warstwa na stary klej, zostawialem to na 12h lub wiecej. Nie pamietam co jest w instrukcji. Nastepnie lyzka do opon sciagalem to co weszlo w reakcje z Mariposa. Tam gdzie warstwa kleju byla cinka, schodzilo wszystko do karbonu. Proces powtorzylem 3 razy. Po finalnym przeleceniu lyzka po obreczy, w ruch poszla szmatka z terpentyna.
W wiekszosci obrecz byla w miare czysta. Ale jeszcze bylo sporo zlogow kleju, szczegolnie w kanale obreczy ale i nie tylko.
Tu uzylem noza stolowego z zaokraglona koncowka. Przykladajac pod dosc ostrym katem, wywierajac nacisk, klej ladnie odchodzil. Tak rowniez wyczyscilem kanal obreczy na calym obwodzie.
W tym miejscu dodam, ze nie jest to konieczne.
Maly śrubokręt posluzyl do wyczyszczenia otworow. Dalej w akcje wkroczyl papier scierny usuwajac nierownosci, szczegolnie na krawedzi obreczy.
Finalny proces to terpentyna i szorstka strona gabki myjki, po czym szmatka z mydlem i efekt jak widac na zdjeciu.
  • ROZMIAR i hqvkamil lubią to

#1263 Gosc_kociol_*

Gosc_kociol_*
  • Gość

Napisano 20 maj 2017 - 17:20

W związku z szytkami i pro tourem proszę zobaczyć od 3:16 czego sie używa na giro '17. Pisze o tym bo przeczytałem gdzieś w tym topicu o tej marce ze na pewno to nie możliwe.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#1264 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 maj 2017 - 17:57

W związku z szytkami i pro tourem proszę zobaczyć od 3:16 czego sie używa na giro '17. Pisze o tym bo przeczytałem gdzieś w tym topicu o tej marce ze na pewno to nie możliwe. https://youtu.be/H87aZSIuZoA


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Oglądałem ten film i też na to zwróciłem uwagę 😊...nie dość że 23mm to jeszcze Tufo, a podobno to węże ogrodowe 😆

#1265 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 20 maj 2017 - 18:59

Wow, jeden team (pewnie silnie sponsorowany) nie czyni wiosny. Poza tym, to rowery na samochodzie, dobra reklama, a co tak naprawde jest w uzyciu?
Jest masa przykladow, ze jedno sie pokazuje, a czego innego sie uzywa. Albo pokazuje sie cos, czym nie jest (obrandowane innych producentow komponenty, specyfiki).
Ten team nie walczy o laury, wiec im to wszystko jedno :)


#1266 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 20 maj 2017 - 19:10

O ile z pierwszą częścią się zgadzam, o tyle:

Ten team nie walczy o laury, wiec im to wszystko jedno :)

No tak, jadąc w Giro na pewno nie mają ciśnienia na wynik ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1267 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 21 maj 2017 - 10:14

Przecież powszechnie wiadomo że produkt wykorzystywany w pro mimo tej samej nazwy daleko odbiega od produktu w marketach.

#1268 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3218 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 maj 2017 - 10:59

No i prosi pochodzą z innej planety i to właśnie tam robią ten super hiper zaawansowany sprzęt (no chyba, że w krainie świętego mikołaja). :)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1269 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 29 maj 2017 - 14:12

Obrecz po usunieciu starego kleju. Nigdy nie byla czyszczona, cztery sezony z hakiem, 4-6 klejonych szytek. W niektorych miejscach byla juz spora warstwa kleju.
W czyszczeniu udzial wzieli:
Effetto Mariposa
Terpentyna
Papier scierny
Noz stolowy
Lyzka do opon
Maly śrubokręt
Gabka myjka
Szmatka
Woda
Mydlo
34367309910_3cafcaa320_c.jpg

Mariposa - nalozona warstwa na stary klej, zostawialem to na 12h lub wiecej. Nie pamietam co jest w instrukcji. Nastepnie lyzka do opon sciagalem to co weszlo w reakcje z Mariposa. Tam gdzie warstwa kleju byla cinka, schodzilo wszystko do karbonu. Proces powtorzylem 3 razy. Po finalnym przeleceniu lyzka po obreczy, w ruch poszla szmatka z terpentyna.
W wiekszosci obrecz byla w miare czysta. Ale jeszcze bylo sporo zlogow kleju, szczegolnie w kanale obreczy ale i nie tylko.
Tu uzylem noza stolowego z zaokraglona koncowka. Przykladajac pod dosc ostrym katem, wywierajac nacisk, klej ladnie odchodzil. Tak rowniez wyczyscilem kanal obreczy na calym obwodzie.
W tym miejscu dodam, ze nie jest to konieczne.
Maly śrubokręt posluzyl do wyczyszczenia otworow. Dalej w akcje wkroczyl papier scierny usuwajac nierownosci, szczegolnie na krawedzi obreczy.
Finalny proces to terpentyna i szorstka strona gabki myjki, po czym szmatka z mydlem i efekt jak widac na zdjeciu.

 

Ile czasu zajęło czyszczenie od ściągnięcia starej szytki?



#1270 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 29 maj 2017 - 21:43

Nie pamietam dokladnie, nie spieszylo mi sie.
Do tego, jak wspomnialem, obrecz nigdy wczesniej nie byla czyszczona. Po jednym, dwoch nalozeniach szytki, wystarczy jeden cykl stosujac Mariposa.
12h od nalozenia, godzina, dwie usuwajac klej z wykończeniem do stanu zerowego, co nie jest konieczne do zalozenoa nowej szytki.

#1271 Jarython

Jarython
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 18 czerwiec 2017 - 08:59

Jako, że muszę wymienić przynajmniej tylną szytkę i po średnich doświadczeniach z Continental Competition uznałem, że tym razem spróbuję Vittoria Corsa Graphene G+ to zastanawiam się czy na starcie szytki czymś nie zalać? Ktoś ma doświadczenia w tym temacie i coś poleci? 

 

@1415chris szczerze podziwiam, że ci się chce z tym klejem tak bawić. ;-) 



#1272 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 18 czerwiec 2017 - 14:33

i po średnich doświadczeniach z Continental Competition

 

co z nimi nie tak?



#1273 Mateunio

Mateunio
  • Użytkownik
  • 944 postów
  • SkądKT

Napisano 18 czerwiec 2017 - 20:14

Jako, że muszę wymienić przynajmniej tylną szytkę i po średnich doświadczeniach z Continental Competition uznałem, że tym razem spróbuję Vittoria Corsa Graphene G+ to zastanawiam się czy na starcie szytki czymś nie zalać? Ktoś ma doświadczenia w tym temacie i coś poleci? 

. ;-)

 

Szytka pierońsko odporna na uszkodzenia, w zasadzie żadnych śladów nacięć itp. Nie było potrzeby uszczelniania. Natomiast kończy się bardzo szybko. Po 3400-4000 km tył do wymiany. 


Sticker-e1508358125669.jpgcrankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru

 


#1274 Jarython

Jarython
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 21 czerwiec 2017 - 22:04

Spotkał się ktoś z przedłużkami do wentyli Accent AC-EX?
 
Ktoś podpowie czy w tego typu rozwiązaniu można stosować uszczelniacz do szytek? W końcu nie ma jak odkręcić zaworu wentyla by wlać płyn. Chyba, że ja czegoś nie widzę.accent_ac-ex.jpg?itok=v8Owchso


#1275 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 czerwiec 2017 - 04:18

Możesz nalać uszczelniacza przed założeniem przedłużki. Choć tak czy inaczej, to dziwaczny system, klasyczne przedłużki są znacznie lepsze.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1276 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 czerwiec 2017 - 06:40

W niektórych szytkach i tak nie da się wykręcić zaworu, a po nakręceniu przedłużki zawór musi pozostać otwarty żeby w ogóle móc napompować koło. Zawór zamknięty jest tylko przez ciśnienie. Rozwiązanie niezbyt szczęśliwe ale co możemy zrobić, kiedy wentyl szytki bez przedłużki zostanie schowany w stożku obręczy...? W razie defektu na trasie możemy ratować się uszczelniaczem w aerozolu. Chyba vittoria takie coś robi. Mamy wtedy 2 w 1-nym, uszczelnienie i wstępne napompowanie koła.

#1277 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 22 czerwiec 2017 - 07:05

Szukaj przedluzek w tym stylu:

30839522276_0360f93879_z.jpg

Nie kupowalbym szytek z niewykrecanym zaworkiem. Jakie to swoja droga sa szytki?
Pit Stop Vittorii, faktycznie w takim przypadku bedzie jedynym rozwiazaniem. Problem jest tylko taki, ze cienko to uszczelnia.

#1278 Jarython

Jarython
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 22 czerwiec 2017 - 07:56

Niestety taką przedłużkę założyli mi w serwisie i myślę co teraz z tym dalej zrobić. Pierwszym problemem jest posiadanie pompki z wężykiem, którego z oczywistych względów nie nakręcę na wentyl(przedłużka nie ma gwintu). Drugim problemem jest utrudnione uszczelnienie szytki w razie defekt. Myślicie, że uszczelniacz Vittoria Pit Stop sobie poradzi z tego typu wentylem?

#1279 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 22 czerwiec 2017 - 08:14

Zobacz jaki wentyl ma ta szytka. Jak z wykrecanym zaworkiem, to bym podziekowal serwisowi...
Pit Stop jest slabym uszczelniaczem. Po paru probach podziekowalem i zaczalem uzywac normalne uszczelniacze, co w przypadku tej przedluzki jest raczej niemozliwe.

#1280 Jarython

Jarython
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 22 czerwiec 2017 - 08:36

Szytka to Vittoria Rubino Pro G+ czyli z normalnym odkręcanym zaworem z wentyla. Wystarczyła klasyczna przedłużka i w razie awarii odkręcam, zalewam, zakręcam, pompuje...
Co radzicie teraz? Da się ten problem jakoś rozwiązać?
  • Jarython lubi to



Dodaj odpowiedź