Skocz do zawartości


Zdjęcie

szytki


1635 odpowiedzi w tym temacie

#1381 tomekjak

tomekjak
  • Użytkownik
  • 127 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 kwiecień 2018 - 11:36

Ten Challenge Elite nie jest glupim pomyslem. Szczegolnie biorac pod uwage, ze jest sporo ponizej zakladanego max budzetu.
A i parametry, na papierze ma ciekawe. Wyglada na dosc solidna szytke, 25mm 315g, butylowa detka i caly czas powinno byc miekko z oplotem Poly 220tpi. Watpie zebys znalazl cos ciekawszego i to w tej cenie.

Moze niekoniecznie pasujaca do twoich kryteriów, moze ktos inny sie zainteresuje. Na CRC jest Challenge Strada Pro 25mm Super Poly 300tpi za £38!!! Szytka w stylu Arenberga, tylko z nieco gorszym oplotem, Veloflex jest na Corespun 320tpi. Ale ta cena. Glowe daje, ze szybciutko znikna.
Sam sie zastanawiam, gdybym nie mial zapasow na min kolejne 2-3 sezony, juz bym kliknal zakup. Ale chyba i tak je kupie.


Tomekjak, mozesz napompowac i zmierzyc jaka szerokosc w rzeczywistosci ma twoj Challenge?

Zmierzę dziś i dam znać, wczoraj testowałem, po kilkudziesięciu km na tylnym kole obróciła mi się szytka, chyba za mało kleju dałem :)

Skleiłem jeszcze raz, okaże się czy dobrze, w testach :)

Kurde już nie ma tych Strad :(



#1382 Mateunio

Mateunio
  • Użytkownik
  • 944 postów
  • SkądKT

Napisano 09 kwiecień 2018 - 11:41

Zmierzę dziś i dam znać, wczoraj testowałem, po kilkudziesięciu km na tylnym kole obróciła mi się szytka, chyba za mało kleju dałem :)

Skleiłem jeszcze raz, okaże się czy dobrze, w testach :)

Kurde już nie ma tych Strad :(

 

niestety ale te Elite PRO mają tendencję do obracania. i nie ma znaczenia jak dużo dasz kleju czy jak mocną taśmę.

jednak mimo wszystko uważam, że to całkiem niezłe szytki, jeszcze za taką cenę.


Sticker-e1508358125669.jpgcrankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru

 


#1383 tomekjak

tomekjak
  • Użytkownik
  • 127 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 kwiecień 2018 - 12:07

niestety ale te Elite PRO mają tendencję do obracania. i nie ma znaczenia jak dużo dasz kleju czy jak mocną taśmę.

jednak mimo wszystko uważam, że to całkiem niezłe szytki, jeszcze za taką cenę.

To jak jeździć na takich szytkach? :0



#1384 Mateunio

Mateunio
  • Użytkownik
  • 944 postów
  • SkądKT

Napisano 09 kwiecień 2018 - 12:47

ja osobiście je naciągam co kilkaset km do właściwej pozycji


Sticker-e1508358125669.jpgcrankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru

 


#1385 tomekjak

tomekjak
  • Użytkownik
  • 127 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 kwiecień 2018 - 12:59

ja osobiście je naciągam co kilkaset km do właściwej pozycji

Jak co 900km to jeszcze da się przeżyć ale jak co 200km to słabo ;(



#1386 Mateunio

Mateunio
  • Użytkownik
  • 944 postów
  • SkądKT

Napisano 09 kwiecień 2018 - 15:00

w zasadzie to robiłem to dwa razy

a przejechałem na nich juz ok 2500 km


Sticker-e1508358125669.jpgcrankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru

 


#1387 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 09 kwiecień 2018 - 17:31

Ponawiam pytanie miał ktoś styczność z szytkami S-works Turbo allround 2 24mm,dostałem wraz z kołami i nie wiem czego się po nich spodziewać



#1388 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 09 kwiecień 2018 - 19:57

Przyklejona szytka przekreca sie wokol wlasnej osi?????


#1389 Mateunio

Mateunio
  • Użytkownik
  • 944 postów
  • SkądKT

Napisano 09 kwiecień 2018 - 20:02

o jakieś 2-3 mm


Sticker-e1508358125669.jpgcrankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru

 


#1390 tomekjak

tomekjak
  • Użytkownik
  • 127 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 kwiecień 2018 - 20:15

Przyklejona szytka przekreca sie wokol wlasnej osi?????

mi tak biła, żeby niedługo by spadła, ale to na bank dlatego, że dałem za mało kleju, wczoraj poprawiłem i dziś przejechałem kilkanaście km i było ok, zobaczymy po większych dystansach.



#1391 tomekjak

tomekjak
  • Użytkownik
  • 127 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 kwiecień 2018 - 20:37

Ten Challenge Elite nie jest glupim pomyslem. Szczegolnie biorac pod uwage, ze jest sporo ponizej zakladanego max budzetu.
A i parametry, na papierze ma ciekawe. Wyglada na dosc solidna szytke, 25mm 315g, butylowa detka i caly czas powinno byc miekko z oplotem Poly 220tpi. Watpie zebys znalazl cos ciekawszego i to w tej cenie.

Moze niekoniecznie pasujaca do twoich kryteriów, moze ktos inny sie zainteresuje. Na CRC jest Challenge Strada Pro 25mm Super Poly 300tpi za £38!!! Szytka w stylu Arenberga, tylko z nieco gorszym oplotem, Veloflex jest na Corespun 320tpi. Ale ta cena. Glowe daje, ze szybciutko znikna.
Sam sie zastanawiam, gdybym nie mial zapasow na min kolejne 2-3 sezony, juz bym kliknal zakup. Ale chyba i tak je kupie.


Tomekjak, mozesz napompowac i zmierzyc jaka szerokosc w rzeczywistosci ma twoj Challenge?

Zmierzyłem, jak w mordę strzelił ma 25mm;)



#1392 budka

budka
  • Użytkownik
  • 142 postów
  • Skądz Internetu

Napisano 17 kwiecień 2018 - 18:09

Ktos uzywa tasm Tufo do swoich szytek? Niedawno zmienilem z kleju na tasme i oto co dzieje sie z kolem?Czy to tasma sie topi? :-? z klejem nigdy nie bylo zadmych problemow... Fakt, ze jezdze troche po gorach, ale zeby az tak ?  

c1cd526845ce52dcmed.jpg



#1393 Mateunio

Mateunio
  • Użytkownik
  • 944 postów
  • SkądKT

Napisano 17 kwiecień 2018 - 21:43

Taśma się nie topi. To wyłazi brudny klej z taśmy, tam gdzie taśma nie styka z szytką. Możliwe, że założyłeś tą szerszą (22mm) taśmę i na brzegach szytka nie trzyma się taśmy. Powodów do obaw raczej nie ma, spróbuj to tylko zdjąć, bo szkoda żebyś złapał klockiem hamulcowym. Wtedy ubrudzisz klocki i obręcz.


Sticker-e1508358125669.jpgcrankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru

 


#1394 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 kwiecień 2018 - 06:45

Witam,
Obecnie jeżdżę na szytkach Tufo 23mm i chce zmienic na Vittorie 25mm. Nasuwa mi się pytanie czy szytki vittoria (obojętne jaki model) trzymają rozmiar po napompowaniu. Chodzi o to czy faktycznie będzie to 25mm czy znacznie szerzej.

#1395 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 25 kwiecień 2018 - 08:51

W przeciwienstwie do opon, szytka jako zamkniety uklad jest niewrazliwa na rodzaj obreczy, na ktora sie ja zakłada.
Nie sprawdzalem wszystkich dostepnych na rynku szytek ale z reguly nominalna szerokosc pokrywa sie z rzeczywista.

#1396 Mateunio

Mateunio
  • Użytkownik
  • 944 postów
  • SkądKT

Napisano 12 czerwiec 2018 - 14:29

Zachwalałem Challenge Elite, a ostatnio mam z nimi same problemy. Jedna szytka się rozwarstwiła, tzn. oplot odkleił się od bawełnianej taśmy. Stało się to w dwóch różnych punktach na szytce, a co ciekawe na drugiej zaczęło się robić to samo. Jednak nie zdąży się zrobić, bo wcześniej szytka strzeliła. I tu zaczyna się bardzo ciekawa rzecz. Po złapanym kapciu, którego nie uszczelnił Pit Stop Vittorii, szukałem dziury. Było kilka nacięć, ale podobne znalazłem na przodzie gdzie szytka trzyma ciśnienie. Próbowałem napompować szytkę ale bardzo szybko schodziło powietrze. Wsadziłem więc ją do wody i zacząłem pompować. Okazało się, że powietrze ucieka przez boczne ścianki, w kilku punktach na szytce. Żadnych nacięć, dziur na ściankach itp. Nie wiem czy trafiłem na jakiś felerny egzemplarz, ale odklejanie oplotu też jest niepokojące. Szytki na pewno polecą na reklamację, a tymczasem wracam do sprawdzonych Conti Sprinter.


Sticker-e1508358125669.jpgcrankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru

 


#1397 Feltf95

Feltf95
  • Użytkownik
  • 103 postów

Napisano 13 czerwiec 2018 - 17:59

uu, smutne info, chciałem sprawdzić te elite pro... , jednak trzeba będzie zostać przy vittori,

nigdy nie zawiodły w taki sposób.



#1398 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 13 czerwiec 2018 - 21:31

Może nie o szytkach, ale o oponach Challenge poczytałem o różnych problemach. Słabiutko, a już miałem na nie ochotę.



#1399 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 13 czerwiec 2018 - 22:14

Jakie to konkretnie problemy? Ostatnio 3 pary kół obułem w ParisRubaix, najtańsze, 60 tpi i powiem, że dla mnie to odkrycie 20 lecia. Po nieudane próbie załozenia pierwszej opony, znalazłem w sieci instruktaż i pozostałe założyłem palcami. Jestem zachwycony gumami, no ale jak wiadomo, wiara czyni cuda. A może bardziej autosugestia. W kazdym razie zostaję przy nich.  pozdr



#1400 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 14 czerwiec 2018 - 06:15

Zachwalałem Challenge Elite, a ostatnio mam z nimi same problemy. Jedna szytka się rozwarstwiła, tzn. oplot odkleił się od bawełnianej taśmy. Stało się to w dwóch różnych punktach na szytce, a co ciekawe na drugiej zaczęło się robić to samo. Jednak nie zdąży się zrobić, bo wcześniej szytka strzeliła. I tu zaczyna się bardzo ciekawa rzecz. Po złapanym kapciu, którego nie uszczelnił Pit Stop Vittorii, szukałem dziury. Było kilka nacięć, ale podobne znalazłem na przodzie gdzie szytka trzyma ciśnienie. Próbowałem napompować szytkę ale bardzo szybko schodziło powietrze. Wsadziłem więc ją do wody i zacząłem pompować. Okazało się, że powietrze ucieka przez boczne ścianki, w kilku punktach na szytce. Żadnych nacięć, dziur na ściankach itp. Nie wiem czy trafiłem na jakiś felerny egzemplarz, ale odklejanie oplotu też jest niepokojące. Szytki na pewno polecą na reklamację, a tymczasem wracam do sprawdzonych Conti Sprinter.

Tak same z siebie zaczely odklejac sie od tasmy?
Jest to normalne przy sciaganiu szytki z obreczy, tu i tam tasma w mniejszym lub wiekszym stopniu moze sie oderwac. Dobrze jest miec w domu jakis lateksowy klej, np taki do klejenia wykladzin. U nas najpopularnieszym jest Copydex. Od lat podklejam nim tasmy na szytkach.
Z lokalizacja przebic pomijajac te oczywiste, nie jest tak latwo, jak to ma miejsce z gola detka.
W ktoryms miejscu detka jest przebita. Niekoniecznie na sciance, moze to byc uklucie na biezniku, ktorego nie zauwazysz. Powietrze uchodzi przez scianki, bo to jest najlatwiejsza droga wydostania sie go na zewnatrz, tam jest sam material.
Za kazdym razem, jak pojawia sie Pit Stop, powtarzam, ze to jest marnowanie czasu.
Skutecznosc tego plynu, w porownaniu do normalnych uszczelniaczy, jest bardzo mierna.
Oczywiscie znajdziesz ludzi, ktorym ten preparat zadzialal ale spora, jak nie wieksza rzesze tych, ktorym nie zadzialal. Ja zaliczam sie do tych drugich.
Zamiast Pit Stopa mozna wozic mala buteleczke jakiegos sprawdzonego uszczelniacza, ewentualnie, biorac pod uwage mozliwosc zlapania wiekszej awarii, cos w stylu Tufo extreme.
  • budka i stryjek lubią to



Dodaj odpowiedź