Skocz do zawartości


Zdjęcie

Chińskie koła karbonowe


965 odpowiedzi w tym temacie

#381 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3221 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 sierpień 2014 - 16:28

Części do merca też robią w chinach.

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#382 cgreg

cgreg
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądKraków-Chrzanów

Napisano 17 sierpień 2014 - 16:48

Nie wina sklepu, jeśli towar był orginalny i sprzedany w dobrej wierze że to nie coś na czym można się zabić.

Oczywiście jeśli załatwi reklamację bez wymyslania kwadratowych ...............



#383 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 17 sierpień 2014 - 17:28



Polecam poczytać o tym, jak produkują koła renomowani producenci, których produkty kosztują po 5000-15000 zł. Zwykle wygląda to tak: piasty z Tajwanu, obręcze z Tajwanu, ew. własna produkcja, szprychy i nyple od Sapima. Wszystko razem jest składane do kupy przez mechanika we Francji/Włoszech/Stanach/Niemczech itp.

Zipp: piasty i obrecze USA, szprychy, ciezko o cos lepszego jak Sapim.
Mialem do czynienia z chinolami-obreczami, totalny shit.



#384 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 17 sierpień 2014 - 17:36

Części do merca też robią w chinach.

 

Tam części do Merca...widelce do Ridley X-Fire są też z Chin, pewnie do innych rowerów  z niskiej i średniej półki też.

Problem jest inny. Chiny produkują tanio i bublowato albo dobrze i drożej. Nam się ciągle wydaje, że: z Chin -> musi być badziew. Tak było 20 lat temu. Podobnie jak 50 lat temu z Japonii.

 

Czym się więc różni, np: obręcz/rama/widelec z Chin nie brandowany i brandowany w Europie, też pochodzacy z Chin. Głownie tym, że towar sprzedawany w EU musi spełniać certyfikacje EN, co daje gwarancję, że rama/obręcz/widelec w normalnym użytkowaniu nie pęknie po osobnikiem 110kg. Można się oburzać, że cena ramy rośnie 3-krotnie po malowaniu i przekroczeniu granicy. Z drugiej strony implanty zębów i leczenie złamań do tanich nie należy, więc raczej warto zainwestować w coś, co jest przebadane i przechodzi jakieś sito QC.



#385 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 sierpień 2014 - 06:58

Mialem do czynienia z chinolami-obreczami, totalny shit.


No te Twoje to były niezłe.
Ale swoje mogła też zrobić Twoja masa.
Ja w każdym razie ze swoich jestem nadal bardzo zadowolony-są sztywne, dobrze się dogadują ze Swissstopami, do tego 23mm i w U.
No ale ja ważę 75kg a nie 90, a koła nie kosztowały 200$ a 400$ i może tu jest pies pogrzebany.

#386 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 18 sierpień 2014 - 08:02

Same obrecze kosztowaly 400$. Z taka jakoscia wogole nie powinny byc dopuszczone do sprzedazy. To nie tylko moja opinia i problem ale ogolna konkluzja tych, ktorzy te obrecze uzywali. Porownujac do zippow, to jak dzien i noc, przy tylko ok. 50g wiecej na kolo.



#387 biker1974

biker1974
  • Użytkownik
  • 456 postów
  • SkądMirków/Wroclaw

Napisano 18 sierpień 2014 - 08:57

A z jakiej firmy byly te obrecze?Chyba nie z HF,bo zamierzam kupic od nich komplet 25mm szerokosci.

#388 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 18 sierpień 2014 - 10:16

Xbikes

#389 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 18 sierpień 2014 - 10:29

Porownujac do zippow, to jak dzien i noc

Naprawdę porównujesz chińczyka do Zippów? Ale naprawdę? ;)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#390 cgreg

cgreg
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądKraków-Chrzanów

Napisano 03 wrzesień 2014 - 20:31

Witam!

Podaje linki do fotek kół na obręczach DT SWISS  RRC680R, co sądzicie o tym???

Koła posiadałem 3 tygodnie, zaliczyły trzy górskie treningi, bez wpadki w dziurę.

Klocki Swissa pod karbon, moja waga 77kg, miałem więcej szczęścia .....................że nie zaliczyłem gleby lub coś więcej.

https://lh3.googleus...=w338-h225-p-no

https://lh3.googleus...9-h853-no/2.jpg

https://lh6.googleus...9-h853-no/3.jpg

https://lh6.googleus...9-h853-no/4.jpg

tak wyglądał tył, zresztą to mnie uratowało, pojawiło się bicie po którym się zatrzymałem  po zatrzymaniu był wystrzał przodu.

https://lh4.googleus...3-h853-no/5.jpg

https://lh4.googleus...8-h853-no/6.jpg

Witam!

Dostałem wreszcie odpowiedź od sprzedawcy kół po 4 tygodniach :

"Niedobre wieści z DT Swiss.  Serwis stwierdził,że obręcze zostały
uszkodzone w skutek niewłaściwego hamowania ( zostały przegrzane ) w
skutek czego powierzchnia została przypalona co spowodowało
rozwarstwienie się włókiem i uszkodzenie".

Klocki były nabyte u tego samego sprzedawcy razem z kołami do karbonu produkcji DT Swiss, więc DT nie przewiduje możliwości hamowania, nie bardzo rozumiem co to znaczy niewłaściwe hamowanie? Żywotność obręczy trzy tygodnie.



#391 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 postów

Napisano 03 wrzesień 2014 - 20:33

Masz oficjalnie to na piśmie od DT SWISS ? wierzyć się nie chcę...



#392 cgreg

cgreg
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądKraków-Chrzanów

Napisano 03 wrzesień 2014 - 20:36

Dostałem od sprzedawcy takiego maila jak wkleiłem w cudzysłowie.

 



#393 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 03 wrzesień 2014 - 20:47

A przed zakupem zapoznales sie z instrukcja hamowania na tych kolach?

#394 cgreg

cgreg
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądKraków-Chrzanów

Napisano 03 wrzesień 2014 - 20:57

Widać że DT nie przewidział opcji hamowania.Trzeba wystosować do DT pismo by wydał takową instrukcję a lepiej procedurę hamowania, jeśli nie została dołączona do produktu a nie została to w sądzie nie będzie miał łatwej sprawy.



#395 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 postów

Napisano 03 wrzesień 2014 - 21:38

Ja bym poprosił tego sprzedawcę o pokazanie oryginału tego stanowiska Dt lub o oficjalna decyzje ns pismie od Dt . Nawiąż też kontakt z polskim dystrybutorem, może będą kojarzyć sprawę.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

#396 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 wrzesień 2014 - 09:39

hamowanie ........ciekaw jestem jakie to było hamowanie, czy pulsacyjne - jakie jest zalecane  , czy wajcha w dół i ........niech sie dzieje co chce, bo spalic felgi mozna tylko w ten drugi sposób elegancko .

 

W bardzo duże upały zaleca cisnąć pulsacyjnie, nie cisnąć , nawet na felgach alu zdarzały sie przypadki wystrzału dętki przy wysokich temperaturach 

 

Już nie wpsomne że jak wzrasta temperatutra klocków i obreczy spada drastycznie skutecznosć hamulca.

 

dotyczy to każdego pojazxdu włacznie z samochodem  i motorem i rowerem !!!


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#397 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 06 wrzesień 2014 - 09:55

W naszym kraju reklamacje rozpatruje się w 99% na nie korzyść klienta. U anglosasow dostalbys nowe obręcze razem z instrukcja poprawnego hamowania.

#398 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 09 wrzesień 2014 - 18:13

Mnie to ciekawi, w jaki sposób można komuś udowodnić (po samych oględzinach kół) jego sposób hamowania? Domniemam, iż kolega hamował pulsacyjnie, ostrożnie, nie wytracając prędkości ze 100 do 0 bo on nigdy nie przekracza 20km/h   ;-)

Jak są tacy mądrzy to niech udowodnią, że tak nie było.



#399 aron

aron
  • Użytkownik
  • 68 postów

Napisano 09 wrzesień 2014 - 20:50

Warto nadmienić, że ekspertyza sprzedawcy (lub wynajętego rzeczoznawcy) nie jest wiążąca dla konsumenta przy reklamacji. Zawsze można zdobyć przychylną dla siebie opinię i złożyć reklamację ponownie.



#400 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 wrzesień 2014 - 20:53

Tyle, że opinia rzeczoznawcy wynajętego przez konsumenta nie jest z kolei wiążąca dla sprzedawcy czy producenta. Można się tak przepychać w nieskończoność, dopóki sprawa nie trafi ostatecznie do sądu.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź