Skocz do zawartości


Zdjęcie

Chińskie koła karbonowe


965 odpowiedzi w tym temacie

#361 Gosc_Cyborg_*

Gosc_Cyborg_*
  • Gość

Napisano 02 sierpień 2014 - 13:14

Panowie, nie chciałem tutaj rozpoczynać całej dyskusji, która się wywiązała.

Każdy z Was ma prawo do swoich ocen i dobrze.

 

@Wiki - z bocznym wiatrem chodziło o jego porywy. To nie jest nic wielkiego. Chodziło tylko o stwierdzenie następującego faktu: bardzie się czuje porywy niż przy niższym profilu. Koniec i kropka. Nie odkryłem tu Ameryki. Jeździłem na 90mm przy silnym bocznym i też się dało.

Chodzi o to, że w takich warunkach trzeba nieco bardziej uważać co się wokół dzieje.



#362 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3221 postów
  • SkądPoznań

Napisano 02 sierpień 2014 - 13:59

Trzeba trzeba uważać na wiatr, ale to jak, zależy od wagi. Jest to jeden z wielu powodów dla czego najlepsze koła do codziennej jazdy to to alu około 25mm


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#363 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 15 sierpień 2014 - 10:06

Panowie, szukam dobrych jakościowo karbonowych obręczy 50mm. Czy ktoś mógłby mi polecić jakąś zaufaną strone www gdzie mógłbym zamówić takie obręcze ?

#364 czarusblitz

czarusblitz
  • Użytkownik
  • 644 postów

Napisano 15 sierpień 2014 - 11:11

Kolego jest tego cala masa jesli chodzi o rynek azjatycki, glownie Chiny, poszukaj na ebay lub aliexpress, nie wazne u kogo zamowisz, zwroc uwage na ilosc transakcji, najlepiej w ostatnim czasie oraz komentarze do transakcji, jesli chodzi o kola to wazne zeby powierzchnia hamujaca miala warstwe bazaltowa, wydluzy to zywotnosc obreczy oraz dobierz sobie w miare lekkie piasty, najpopularniejsze to Novatec oraz jeszcze lzejsze Powerway. Jesli natomiast nie chcesz niz z poza kraju, to aukcje internetowe, minus jedynie taki maly wybor i zakup wylacznie to co jest i w okreslonej specyfikacji.
Using Tapatalk

#365 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 15 sierpień 2014 - 11:31

Piasty myśle, że zamówie DT Swiss 240s tył i przód 340. Dobry wybór? Narazie jednak szukam obręczy i chciałbym coś w miare porządnego. Dzięki za rady.

#366 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 postów

Napisano 15 sierpień 2014 - 11:36

Sprawdź light-bicycle . Trochę się naczytałem opinii użytkowników na zagranicznych forach w temacie obręczy od nich i sam przymierzam się do zamówienia u nich kółek na obręczach o profilu U 45mm: http://www.light-bic...ml#.U-3jMGPqp8E

#367 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 15 sierpień 2014 - 11:40

Przeglądne sobie, dzięki.

#368 cgreg

cgreg
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądKraków-Chrzanów

Napisano 16 sierpień 2014 - 21:23

Witam!

Podaje linki do fotek kół na obręczach DT SWISS  RRC680R, co sądzicie o tym???

Koła posiadałem 3 tygodnie, zaliczyły trzy górskie treningi, bez wpadki w dziurę.

Klocki Swissa pod karbon, moja waga 77kg, miałem więcej szczęścia .....................że nie zaliczyłem gleby lub coś więcej.

https://lh3.googleus...=w338-h225-p-no

https://lh3.googleus...9-h853-no/2.jpg

https://lh6.googleus...9-h853-no/3.jpg

https://lh6.googleus...9-h853-no/4.jpg

tak wyglądał tył, zresztą to mnie uratowało, pojawiło się bicie po którym się zatrzymałem  po zatrzymaniu był wystrzał przodu.

https://lh4.googleus...3-h853-no/5.jpg

https://lh4.googleus...8-h853-no/6.jpg

 

 



#369 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 postów

Napisano 16 sierpień 2014 - 21:30

Witam!

Podaje linki do fotek kół na obręczach DT SWISS  RRC680R, co sądzicie o tym???

Koła posiadałem 3 tygodnie, zaliczyły trzy górskie treningi, bez wpadki w dziurę.

Klocki Swissa pod karbon, moja waga 77kg, miałem więcej szczęścia .....................że nie zaliczyłem gleby lub coś więcej.

https://lh3.googleus...=w338-h225-p-no

https://lh3.googleus...9-h853-no/2.jpg

https://lh6.googleus...9-h853-no/3.jpg

https://lh6.googleus...9-h853-no/4.jpg

tak wyglądał tył, zresztą to mnie uratowało, pojawiło się bicie po którym się zatrzymałem  po zatrzymaniu był wystrzał przodu.

https://lh4.googleus...3-h853-no/5.jpg

https://lh4.googleus...8-h853-no/6.jpg

Nie wypowiem się na temat uszkodzeń, ale mam pytanie, jakie ciśnienie w oponach miałeś i koła były składane jak rozumiem? u Nas w kraju?



#370 cgreg

cgreg
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądKraków-Chrzanów

Napisano 16 sierpień 2014 - 21:40

Koła składane w kraju, opona Schwalbe Durano S Ciśnienie robocze: Bar 6.0-10.0 , Psi 85-140, zawsze mam około 8 Bar. jak i wtedy.



#371 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 16 sierpień 2014 - 21:51

Jeśli nie zaliczyłeś dziury, to jaja jak arbuzy. A gdzie kupowałeś te cuda? pozdr

#372 cgreg

cgreg
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądKraków-Chrzanów

Napisano 16 sierpień 2014 - 21:58

Też tak sądzę, nazwa sklepu napewno będzie dobrze omówiona na IC bo nie byłem sam.

 



#373 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3221 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 sierpień 2014 - 23:24

 To chyba nie ten temat. Raczej pasowało by napisać to w kołach składanych :roll:


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#374 cgreg

cgreg
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądKraków-Chrzanów

Napisano 17 sierpień 2014 - 07:17

Troszkę racji Masz, ale obręcze zostały okrzyknięte podróbką chińską z naklejką DT SWISS, ciekawe czy DT by się przyznało do tych obręczy????Czy by był proces  "Prawo własności przemysłowej:
Art. 305. 1.".

 



#375 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 sierpień 2014 - 09:15

Trochę się spóźniłem, ale odniosę się do wypowiedzi kolegów sprzed dwóch tygodni. 

 

Cieszę się Cyborg, że jesteś zadowolony z kół. Jeżeli chodzi o sztywność boczną, to z tego kompletu więcej nie da się wycisnąć. 20/24 szprychy MAC424 naciągnięte do 130 kgf nie dadzą większej sztywności na piastach o niskich kołnierzach. Z resztą, to ciekawe że Gość Niedzielny nie narzeka na sztywność boczną, a jego koła są bardzo podobne do tych, które składałem dla ciebie - prawie takie same piasty, te same szprychy, w tej samej ilości i taki sam naciąg. Jedyna różnica to obręcze - które prawdopodobnie u Gościa Niedzielnego są sztywniejsze, bo są pod oponę i ważą sporo więcej. Składałem jeszcze jeden podobny komplet dla triathlonisty, tylko że na Sapimach CX-Ray i on również nie narzekał na sztywność. Może po prostu masz niezłe kopyto? 

Ja uważam, że zawsze lepiej dać o kilka szprych za dużo niż za mało. Wiem, że większość kół systemowych ma po 18/24, a niektóre nawet po 16/21 szprych, ale to nie oznacza, że to jest najlepsze rozwiązanie. Większa waga wynikająca z kilku dodatkowych szprych na pewno będzie mniej odczuwalna niż zbyt niska sztywność boczna. Jasne, że koło na 16 szprych może być sztywne, tylko trzeba dać grubsze szprychy i zwiększyć naciąg, co może przełożyć się na większą awaryjność przy minimalnym zysku wagowym. 

 

Te obręcze Mega sprowadziłem na próbę, żeby przekonać się czy warto jest prowadzać na większą skalę. Klienci, którym złożyłem na nich koła jak na razie są zadowoleni. Same obręcze wyglądają na bardzo dobrze wykonane i wykończone. Są sztywne, równe, okrągłe i relatywnie lekkie. Także na przyszły sezon będę sprowadzał inne wysokości, pod szytkę i pod oponę. 

 

Specyfikacja kół cyborga:

Piasty: Bitex RAF10 66g + RAR9 190 g
Obręcze: Mega 50TX po ok. 430 g
Szprychy: 20/24 MAC 424 po ok. 4,7 g
Nyple: Sapim Alu po 0,3 g

Jak nic wychodzi ok. 1350 g

 

Zdjęcia w załączniku. 

 

Załączone pliki



#376 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 17 sierpień 2014 - 09:22

Wedle mojej wiedzy, gdyby Cyborg wybrał novateki i CX Ray to koła zyskałyby na sztywności. Cena niestety nie czyni cudów, nie ma co wierzyć w reklamy. Tanio i dobrze, to najczęściej dwa różne produkty.



#377 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 17 sierpień 2014 - 09:29

cgreg, może tutaj też się podziel namiarem na sklep. Być może ktoś inny uniknie tego co Ty przeżyłeś. pozdr

#378 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 17 sierpień 2014 - 09:39

Czy to wina sklepu?

 

2 dni temu rozeszła się na spawie obręcz przednia od fabrycznych kół Miche Pistard, to raczej nie wina sklepu.



#379 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 17 sierpień 2014 - 11:08

Ale wiesz czego nie kupować i gdzie. pozdr

#380 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 sierpień 2014 - 11:34

Wedle mojej wiedzy, gdyby Cyborg wybrał novateki i CX Ray to koła zyskałyby na sztywności. Cena niestety nie czyni cudów, nie ma co wierzyć w reklamy. Tanio i dobrze, to najczęściej dwa różne produkty.

Czy Cx-Raye dodałyby sztywności nie wiem (nie wydaje mi się), co do Novateców, to nie wydaje mi się. Wszyscy których znam, którzy składali koła na Bitexach/BHS i Novatecach uważają, że to bardzo podobne piasty z tą różnicą, że Bitexy są lepiej wykonane. Na pewno zdarzają się trefne egzemplarze, jak wszędzie. Ja dotychczas na takie nie trafiłem, choć niektóre piasty były za mocno skręcone i łożyska ciężko chodziły. 

 

Zależy co dla kogo jest tanio. Drogo wcale nie jest równe dobrze. Tak samo jak tanio nie znaczy źle. Polecam najpierw wypróbować, a potem się wypowiadać.

 

Polecam poczytać o tym, jak produkują koła renomowani producenci, których produkty kosztują po 5000-15000 zł. Zwykle wygląda to tak: piasty z Tajwanu, obręcze z Tajwanu, ew. własna produkcja, szprychy i nyple od Sapima. Wszystko razem jest składane do kupy przez mechanika we Francji/Włoszech/Stanach/Niemczech itp. 





Dodaj odpowiedź