
PIASTA
#21
Napisano 23 styczeń 2009 - 21:22
DT HUGUI mają głośne zapadki, Chris Kingi, Edco, Hope , itd. w Shimanowskich można to teoretycznie zrobić ale się trzeba namęczyć troche, na bębenku zostaw tylko liżnięcie krolpli oleju.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#24
Napisano 13 luty 2009 - 21:47
Problem numer jeden...
W swoich starych kołach mam klasyczne osie- czyli na konusi i zakrecane na nakretki - jej wymiary to 9mm srednica i około 17cm długości. Nakrecam wolnobieg 8s., reguluję, możliwe dystanse - montuje koło i jest tak: albo musze mocno nagiąc widełki tylne i wchodzi bardzo opornie i niezawsze prosto albo daje mało dystansu no to mi krzywo koło wchodzi bo jest bardzo mała mozliwosc regulacji koła... Dałem wolnobieg 7s i jest nawet dobrze, ale kurna kupiłem ósemke i nie działa mi

Co radzicie ?
Problem no.2:
Biore do lapki przednie koło- zakłądam na widełki i ZONK - sruby mi sie zatrzymują na hakach, tzn. nie chca na nich osiąść... help! hak ma z 8,7mm
tylko nie mówcir bym nowe kołą sobie kupił

#28
Napisano 14 luty 2009 - 11:19
#29
Napisano 14 luty 2009 - 22:06
nick, bawiłem sie pilnikiem i nie przyniosło to porządanych rezultatów, poza tym nie chce nic kombinowac by nie zepsuć. Po to jest forum by sie pytać i zbierać informację - i nie trzeba byc dzieckiem by bać sie samemu podejmowac radykalne dzialania.
PS. trafiłes w dwa słowa, których nie znoszę...
Nara synku...
#30
Napisano 14 luty 2009 - 22:37
Cytat
Kolejny dzień, kolejny problem...
Problem numer jeden...
W swoich starych kołach mam klasyczne osie- czyli na konusi i zakrecane na nakretki - jej wymiary to 9mm srednica i około 17cm długości. Nakrecam wolnobieg 8s., reguluję, możliwe dystanse - montuje koło i jest tak: albo musze mocno nagiąc widełki tylne i wchodzi bardzo opornie i niezawsze prosto albo daje mało dystansu no to mi krzywo koło wchodzi bo jest bardzo mała mozliwosc regulacji koła... Dałem wolnobieg 7s i jest nawet dobrze, ale kurna kupiłem ósemke i nie działa miI w ogole haki na koła są bardzo płytkie i troche mnie to martwi.
Co radzicie ?
Problem no.2:
Biore do lapki przednie koło- zakłądam na widełki i ZONK - sruby mi sie zatrzymują na hakach, tzn. nie chca na nich osiąść... help! hak ma z 8,7mm
tylko nie mówcir bym nowe kołą sobie kupił
1. jaką masz odległość - rozstaw widełek w ramie ????
- jaką masz długość piasty - rozstaw miedzy nakrętkami, - podejrzewam że masz za szerokie piasty do tej ramy i musisz rozginać rame, jeśli tak to niestety musisz wymienić ośke z tyłu na pożadaną długść - czy to stara rama , bo były takze na 125 szerokosci kiedys i 130, czy 135 piaste cieżko włożyć, tak samo odwrotnie trzeba by było ściskać rame, co w jednym i drugim przypadku nie jest pożądane.
2. najlepiej pomierz suwmiarka grubość osi i szerokośc także w porównaniu do szerokości widełek i srednicy oczek w widełkach.
W jednym , lub drugim przypadku jak czegoś nie wiesz , zanieś do mądrego serwisu.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#31
Napisano 14 luty 2009 - 22:47
Koła nie zmierze nie mam, bo oddałem do centrowania - w poniedziałek dopiero dostane. ale długośc całkowita osi ma około 180mm, i z tego co pamietam to około 1,5cm odchodziło mi na śruby, czyli szerokość całkowita wraz z dystansami wychodziła by około 15cm.
co do przodu to oś ma 9mm, a otwory przed piłowaniem z 8,7mm - teraz po delikatnym piłoaniu mogą miec 8,8 - tutaj mysle by zmienic piaste z przodu na taka z zaciskiem - widziałem, ze osie zaciskowe sa cieniutkie i na bank bedzie pasować. Oddałem koło do centrowania to moze uda sie jakos przy okazji założyc nową piaste
BTW. lepiej dać nowe szprychy czy mozna stare zostawić ?
#32
Napisano 14 luty 2009 - 23:06
#33
Napisano 15 luty 2009 - 09:29
Cytat
Synku ... ;-)Malik, problem w tym, że dystans wraz ze śrubą jest idealnie na równi z najmniejszą koronką, a jak sądze zmniejszenie dystansu spowoduje dociśniecie kasety do ramy...
Ale ja piszę o lewej stronie, a nie o prawej.
Z lewej strony ujmujesz, całą oś przesuwasz ociupinę w prawo i jeszcze koło przeciągasz żeby było w osi (o ile by była taka potrzeba).
#35
Napisano 15 luty 2009 - 17:59
Skad taką piaste wziąłeś, bo do normalnego górala mają 135mm, do szosy 130 mm.
Jeśli chcesz mieć tę piaste to trzeba tak pokombinować aby jej " rozstaw" był taki sam jak ramy i tyle, piszesz że koła są w serwisie, to niech gostki sie spręża i przekombinują koło na prawidłową szerokość dopasowaną do ramy szosowej.
Jeśli chcesz wymienić cokolwiek w kołach a jest to staaaare koło, to dobrym rozwiązaniem jest jeszcze poszukać w starych cenach piast , obręczy, szprychy nawet DT Stainles 2.0 wystarczą po ok 80 groszy z nyplem.
Dystans od koronki do ramy powinien byc conajmniej taki, aby łańcuch mieścił sie i nie szorował po ramie.
Zakładając wolnobieg 8 zamiast 7 należy sie upewnić czy właśnie będzie pasował , są piasty , które to bez problemu przyjmą, ale są i takie , które nie przyjmą takich zębatek.
Weż piaste z nakreconym wolnobiegiem, rozluźij wszystkie podkładki z konusami, ustaw najpierw dystanse po prawej stronie od wolnobiegu, aby było miejsce na prace łańcucha, po czym ustal podkładkami i dystansami po stronie lewej, odległosc do ramy.
Następnie przecentrować koło, chyba że konstrukcja piasty na to nie pozwoli, ale raczej powinno być dobrze.
Podejrzewam że szybciej by poszło kupić nową piastę niedrogą do szosy, przepleść koło i kupić już kasete.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#37
Napisano 15 luty 2009 - 20:32

Malik, z tego co pamiętam to ujęcie dystansów od strony lewej czyli tam gdzie nie ma wolnobiegu, skutkowało tym, że koło mi uciekało na lewą strone i nie było możliwości ani przeciągniecia, ani przesunięcia koła.
W ogole to jest problem taki, że "dziury" w hakach z tyłu są bardzo płytkie - jak na moje oko to głebokosc jest niewieksza niż 10mm-8mm i to powoduje, ze nie mam praktycznie zadnej mozliwosci ustawiania koła.
Dlatego skupiłbym sie moze na tym problemie...
#40
Napisano 16 luty 2009 - 00:57

Dodaj odpowiedź
