Nie sądzę, NP wyższe o 9W od średniej, bo VI 1,05. Nie było dużych, niepotrzebnych skoków mocy (choć mogłoby być bardziej gładko)
To nic, obie wartości liczone są od mocy FTP i to ona wpływa na pozostałe. Prosty test, 15w za niskie FTP i spróbuj na 105% uzyskać tętno VO2max, nie ma szans. W FTP tętno jest jeszcze stabilne, nie bedzie rosło, zacznie rosnąć dopiero od ok. 105% mocy i osiągnie VO2max mimo, iż mocy już nie zwiększymy.
On jechał ponad 9h i w tym był postój dając łącznie ponad 8h samej jazdy. Pomiedzy 0,66 a 0,7 jest jednak spora różnica, a i to nie znaczy, że twoje FTP też nie jest zanizone o np. 5 czy 7w. Mikro błąd tu, mikro tam i robi się spora wartość końcowa.
Taki przykład z ostatniego TT. Jadę 26 minut czyli na mocy krytycznej. Wykres mocy niemal wzorcowy, piekna prosta krecha. Tętno jak urosło do ok. 161/162, to tak trzymało się do samej mety gdzie nie miałem nawet sił, by wstać z siodła na ostatnich 100m. Poprostu całkowita odmowa.
Skolei inne TT, czas jazdy 17 minut, moc tak samo idealna, alu już wynosząca 105%. Tętno rośnie, aż do samej mety gdzie uzyskuję praktycznie swoje VO2max.
To są bardzo proste testy dokładnie odzwierciedlające to, co opisano w mądrych książkach i ja na tej podstawie i z moich jazd twierdzę, że za żadne skarby nie ukrecił bym 70% IF przez ponad 8h jazdy, bo nawet idealna jazda na 70% FTP jest niezmiernie trudna w wykonaniu przez 3h, a 8h oznaczało by chyba bicie jakuegoś rekordu życiowego czygo się nie spodziewam.
No ale kazdy może mieć swoje zdanie