Liczniki SIGMA
#162
Posted 16 April 2013 - 15:21
w moim budżecie mieści się: BC 1609 STS, BC 16.12 STS;
chcę zaznaczyć że brak kabla to bajer - nie konieczność, ot miły dodatek,
chociaż czytając forum spotkałem się z narzekaniem na bezprzewodowe sigmy, czy w tym budżecie warto kupić jeden z wymienionych liczników czy lepiej celować w wersję z kablem i oszczędzić sobie kłopotów ?
Chodzi mi o odpowiedź na pytanie czy gubienie sygnału, jest na tyle częste że przeszkadza w normalnym użytkowaniu ?
#163
Posted 16 April 2013 - 15:25
Kable nie przeszkadzają ale dla mnie strasznie psują wygląd. Obecnie od 2 tyg testuję licznik ATECH 438 o którym tyle się mówi na forum. Muszę przyznać, że nie widzę minusów w porównaniu do sigmy, ba nawet lepszy bo ma pulsometr!
#164
Posted 23 April 2013 - 20:24
nie jestem obeznany w temacie topowych liczników, nie potrzebuję takich;
ale gps, ant+, czyżby sigma zrobiła godnego konkurenta dla edge ?
a od maja do oferty wejdą rox 5 i rox 6
#167
Posted 01 May 2013 - 12:03
wynika ,że cena będzie ok 1100 z czujnikani ANT+ CAD i HR
#168
Posted 02 May 2013 - 19:33
Przecie do twojej Sigmy jest czujnik kadencji: nr 00394.Potrzebuję licznika z kadencją za +/- 200 zł, do tej pory przez 3 lata użytkowałem Sigmy 1606L (na kablu) i byłem zadowolony; skłaniam się więc ku tej firmie,
w moim budżecie mieści się: BC 1609 STS, BC 16.12 STS;
chcę zaznaczyć że brak kabla to bajer - nie konieczność, ot miły dodatek,
chociaż czytając forum spotkałem się z narzekaniem na bezprzewodowe sigmy, czy w tym budżecie warto kupić jeden z wymienionych liczników czy lepiej celować w wersję z kablem i oszczędzić sobie kłopotów ?
Chodzi mi o odpowiedź na pytanie czy gubienie sygnału, jest na tyle częste że przeszkadza w normalnym użytkowaniu ?
Sam mam wersję przewodową 1609 i bardzo sobie chwalę. Wg mnie nie ma sensu dopłacać za brak przewodu, wątpliwą trwałość, wymianę dodatkowych baterii i opóźnione zliczanie km.
Dzieje się tak dlatego, ponieważ w lampkach montowane są drivery do diod LED. Polega to na tym, że diody sterowane są sygnałem PWM o zmiennym wypełnieniu i częstotliwości kilku-kilkudziesięciu kHz, który może powodować zakłócenia w niektórym sprzęcie radiowym i wzmacniaczach. Rozwiązaniem jest zaekranowanie płytki PCB lampki jak najdokładniej np. folią aluminiową i podłączenie tego ekranu do masy układu.kubapie nie stety tak to jest z nie którymi lampkami w połączeniu z bezprzewodowym licznikiem np z całkiem fajną lampką: MacTronic Bike Pro NOISE
Potwierdzam mam tą lampkę po jej włączeniu Sigma 1909 nie działa. Mam ktoś sposób jak to obejść (oczywiście oprócz wyłączenia lampki :-)
#169
Posted 13 May 2013 - 10:09
Mimo ostrzeżeń czytanych tutaj na forum padło na bezprzewodową Sigme BC 16.12 STS z kadencją, po paru treningach mogę powiedzieć że do działania licznika nie mam zastrzeżeń, jedyne co kuje w oczy to "plastikowość" moja poprzednia Sigma 1606L była zrobiona z lepszej jakości materiałów, co do jakości wypowiem się za jakiś czas.
W sumie to chciałem zmieścić się w okolicach 200zł, dostać coś bezprzewodowego z kadencją i udało się, a polityka gwarancyjna Sigmy w moim przypadku skłoniła do kupna tego produktu.
#170
Posted 15 May 2013 - 08:38
Ktoś miał już podobny problem? Jakieś sugestie?
Edit:
Dodam tylko, że czujnik zwilżałem. Od kilku lat biegam z pulsometrem Sigma PC-15 i nigdy nie miałem z nim problemów.
#176
Posted 24 May 2013 - 22:57
Ostatnio zniszczyłem niestety podstawkę, pojawił się problem w związku z kupnem nowej. Czy ktoś wie jak się nazywa podstawka pod ten czujnik kadencji? Uniwersalna (ta krzywa) z nr 00428 nie pasuje. W sklepie mogliby pewnie zamówić tylko nie wiem jak ten produkt się dokładnie nazywa.
#178
Posted 12 June 2013 - 21:05
Sigma jest prosta w obsłudze i ma dość przydatny zapis dystansu i czasu podtrasy. Jeśli więc ktoś potrzebuje licznika bez pulsometru to wybór moim zdaniem dobry.
I tak na marginesie, często tu krytykowane są podstawki Sigmy. Ja poza krótką przygodą z ATECHEM zawsze jeździłem na Sigmach (przerobiłem parę, z tym, że wszystkie były przewodowe). Nigdy nie miałem z tym problemów, również w rowerze crossowym.