Liczniki POLAR
#21
Posted 21 October 2011 - 23:42
Polary, w których można programować ćwiczenia np. CS600 mają domyślnie 5 stref.
Jednak w treningu można wybrać pomiędzy 2 trybami (cytat z instrukcji):
Sport zone: wybierz jedna z stref sportowych (np. Z1: 50-59% HRmax) dla cwiczenia. Nacisnij OK i przejdz do punktu 3..
Polar sport zones sa strefami intensywnosci wyrazonymi w procentach tetna maksymalnego. Domyslnie w odbiorniku zaprogramowanych jest piec róznych stref sportowych: bardzo niska (50-59% HRmax), niska (60-69% HRmax), srednia (70-79% HRmax), ciezka (80-89% HRmax), i maksymalna (90-99% HRmax).
Domyslne HRmax jest zwykle obliczane na podstawie wieku, jednak jezeli znasz swoje progi tlenowy i beztlenowy, miałes wyznaczone przewidywane tetno maksymalne (HRmax -p) poprzez Polar Fitness Test, wyznaczałes swoje maksymalne tetno we własnym zakresie lub w laboratorium, wtedy mozesz zdefiniowac sport zones własnorecznie, tak aby lepiej odpowiadały Twoim potrzeba treningowym.
Manual: Ustaw górny i dolny limit strefy jako bpm lub HR% / HRR%, nacisnij OK i przejdz do punktu 3.
Jak widać, szału nie ma - strefy domyślne są takie sobie, dobrze, że można je redefiniować. Być może nieco lepiej można zaprogramować trening w programie ProTrainer 5, ale nie mam takowego, a i nie mam czasu na szukanie instrukcji obsługi.
Nie wiem po co kombinujesz jak koń pod górkę, jeśli potrzebujesz stref typu 1,2,3,4,5a,5b,5c,6 (czy coś w tym stylu) do kontroli danego zakresu tętna podczas treningu, czyli np. utrzymywanie strefy 5b (strzelam) to zamiast ograniczać się pojęciem strefy, której fizycznie nie ma w komputerku treningowym (bo producent przewidział do 5 stref), wystarczy, że przyjmie się kontrolę określonego zakresu tętna. I to wszystko. Jeśli ta hipotetyczna strefa 5b to tętno na poziomie 170 - 175 bmp (wartości przykładowe, wyssane z palca), to zamiast ustawiać sobie trening w którejś tam strefie, ustawiasz trening na zakres 170 - 175 bmp. To akurat Garmin (prawie każdy) umożliwia i sam z tego korzystam.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#22
Posted 05 November 2011 - 22:20
#23
Posted 06 November 2011 - 09:35
Kilkakrotnie wyjmowałem wtyczki i instalowałem je ponownie (pamiętaj, żeby wcisnąć je mocno), jednak to nie działało. Myślałem, że może to wina baterii (nowych), ale to również nie to. Chociaż do końca nie jestem w stanie stwierdzić, co pomogło, to wydaje mi się, że było to właściwe ustawienie czujnika względem łańcucha. Może niechcący zahaczyłeś go nogą i lekko się przestawił? Spróbuj jeszcze raz na sucho go wyłapać (opcje-rower-pomiar mocy-szukanie czujnika, czy jakoś tak), a jak to nie pomoże, to zachęcam do przekopania internetu i ewentualnego skontaktowania się z polskim dystrybutorem.
Teraz ja mam do Ciebie pytanie, jak właściwie skalibrować urządzenie polara??
Wykonałem następujące kroki:
1. Zważyłem łańcuch
2. Zmierzyłem długość tylnych widełek
3. Ustawiłem pomiar mocy tak, by na każdym biegu odległość od łańcucha nie przekraczała 25 mm (w zimówce używam tylko blatu, lol)
NIBY powinno być wszystko ok, ale zdaję sobie sprawę, że minimalne obniżenie, czy podwyższenie sensora w jakimś stopniu zmienia otrzymane wartości. Jeśli możesz, to podziel się wiedzą.
PZdr
#24
Posted 06 November 2011 - 18:15
#25
Posted 08 November 2011 - 14:49
Wiele osób sobie chwali ten patent, trzeba być tylko cierpliwym. ;-)
BTW Chociaż wpakowanie czujnika mocy i kadencji w jeden wydaje się fajne, to szczerze wolałbym, żeby były osobno. Utrudnia to tylko sprawę..
Polecam dołączenie do grupy wattage na googlach i wpisanie w wyszukiwarce polar cs 600.
#26
Posted 08 November 2011 - 21:54
dzieki za sugestie
#27
Posted 30 November 2011 - 21:14
Nie prozor, nie wystarczy, ponieważ strefy potrzebuję dla określenia trimpu i nie pytałem sie o 5 stref pulsu, tylko ile stref maja Polary, tak więc cyt. "nie kombinuj" z ilością stref
btw dla wiadomości innych, CS 500 ma jedna strefę pulsu
#29 Gosc_Pavulon_*
Posted 21 February 2012 - 21:40
Jestem szczęsliwym posiadaczem tytułowego polara. Obecnie kręcę troche na trenażerze. Jest cięzkoale cóż. Na czym polega problem. Kiedy jadę i puszczam kierownicę i na chwilę się prostuję to odrazu przestaje pokazywać puls. Nigdy nie zwracałem na to uwagi w sezonie. Baterie mam nowe i w pasku i w zegarku. Czy to normalne? aha czujnik prędkości mam przy tylnim kole na czas zimy:) Może to ma jakiś wpływ na transmiję bo ewidentnie gubi się zasięg że tak powiem. Latem nie zwracałem na to uwagi ale wydaje mi się że nic takeigo nie mialo miejsca.
#30
Posted 21 February 2012 - 23:05
Cud, że działa ci sensor prędkości z tylnego koła, normalnie nie powinien, ale nie o tym miałem mówić.
To w tej wersji normalne, trochę lepiej jest w Wind , ale też nie koniecznie.
Szczerze powiedziawszy, jeżeli masz normalną dł. mostka i efektywną dł. ramy to problem ten nie powinien występować, choć się zdarza.
Przyczyną może, ale nie musi może być wada paska, wada nadajnika.
Polar częst miał wady i nie informował o tym odbiorców, Ci którzy zgłaszali reklamacje to wymieniał "błędne" urządzenia, a Ci co nie zauważyli tego używają nadal z błędem.
Używam Polara od jakiś 10 lat i też nim handlowałem, wiele przypadków widziałem.
Szczerz powiedziawszy urządzenia te starciły na jakości po przeniesieniu produkcji do Chin. Od tamtej pory nigdy już nie miałem pewności, że kupię w 100% sprawny sprzęt.
Rada, pożycz od kogoś pasek i nadajnik i wypróbuj na pożyczonym we wszystkich możliwych konfiguracjach.
Na pocieszenie:ja obecnie używam CS 600 i muszę nadajnik mieć na plecach bo inaczej nie pokazuje pulsu.
Powodzenia
#33 Gosc_Pavulon_*
Posted 27 February 2012 - 21:56
#34
Posted 27 February 2012 - 22:21
Mam pulsometr polara rs300x
problem następujący już drugi raz urwał mi się pasek od zegarka 1 raz udało mi się wymienić na gwarancji. Teraz minął dokładnie rok i 10 dni od kiedy była pierwsza wymiana i zonk. jeszcze nie dzwoniłem do sport konsulting pytać czy to normalne. Podzielcie się opiniami czy komuś się to przytrafiło
#36
Posted 28 February 2012 - 10:30
#37
Posted 28 February 2012 - 16:50
#38
Posted 28 February 2012 - 20:38
#39 Gosc_Domel_*
Posted 28 February 2012 - 21:03
Problem jaki się pojawił to odsłuchiwanie uderzeń akcji serca, prawdopodobnie spowodowane jest to niskim stanem baterii paska, albo sprzęt się psuje bo pojawiło się to jakieś 2 miesiące temu. Dawniej wystarczyło kilka kropel wody na pasek, a już pracował jak należy, teraz muszę zwilżać całą klatę, cały pasek, a do tego ślinić w miejscu styku i dopiero to powoduje, że mam odczyt i to nie zawsze! Jest to irytujące, bo niekiedy wsiadam na rower i nawet po 2h gdy jestem mocno spocony, nie mogę trenować z kontrolowanym pulsem, także kręcę "w nieznane"
Gdyby tego było mało, za cholerę nie mogę się dostać do baterii, próbowałem na wszelkie sposoby, z początku delikatnie, a ostatecznie z całej siły i ani drgnie. Złuszczona skóra dostała się w szparkę i trzyma jak nie wiem co (podobnie było z komputerkiem, ale w końcu udało mi się otworzyć), dlatego wymiana baterii nie jest możliwa.
Co zrobić w takiej sytuacji? Nie wiem czy sprzęt jest na gwarancji, z opisu aukcji wynika, że nie. Obudowa paska jest mocno zmasakrowana, robić wcięcie z plastiku (całkiem starty śrubokrętem po setkach prób otwierania), idioctwo!
#40
Posted 28 February 2012 - 22:49