Smartphone Z Ant+/btle Jako Alternatywa Dla Liczników Z Pulsometrem I Komputerków Sportowych (Garmin I Inne)
#21
Napisano 05 marzec 2013 - 00:21
Teraz bawię się na tym samym telefonie programem LOCUS - w porównaniu np. do Two Nav - naprawdę jest dużo lepszy moim zdaniem od Oruxamps także.
Mierzy puls, kadencję , na ekranie można ustawić co się chce. Dziś byłem przejść się na nartach ca 2,5 h( Karpacz -Strzecha, Kopa i zjazd trasą) ekran były czas włączony , podświetlanie 50% . Po tym wypadzie zostało jeszcze 60% baterii a w międzyczasie kilka krótkich telefonów,zrobiłem jakieś 10 zdjęć i nagrałem 4 filmy po 1-2 minuty.Miałem go na ręce żeby trochę kontrolować puls bo na Ski Turach to 160-170 ( przy moim max ca 185-190) cały czas.
Taki przykładowy ekran-
Co prawda na razie nie ma funkcji typowo treningowych , okrążeń jakiś stref tętna ale akurat w moim wypadku wystarcza jak widzę aktualny puls, kadencję , ewentualnie max i średnie wartości.
Za to te ,,braki '' są z nawiązką rekompensowane funkcjami turystycznymi , wykresami wysokości, przewyższeniami.
Jeszcze kilka fotek
Ale trzeba przyznać że jest dość skomplikowany i trzeba trochę czasu stracić żeby się go nauczyć.
#22 Gosc_Rafalek_*
Napisano 05 marzec 2013 - 10:20
Zaciekawila mnie jednak apka polecana przez Ciebie, potrzeba mi nawigacji offline na androida z drogami Polska-Wlochy
#23
Napisano 05 marzec 2013 - 14:30
W Locusie niestety nie jest tak jak w Garminie z routingiem. To chyba największy minus.
Tzn. jak chcesz żeby prowadził do celu konieczne jest włączenie ,, transmisji danych '' wtedy Locus na podstawie internetu -,,CloudeMade'' albo ,,MapQuest'' wyznacza trasę i prowadzi ( głos też jest) zakręt po zakręcie. Jak pomylimy trasę to przelicza.
Można tez zrobić sztukę tzn. zapisać taką trasę z nawigacją i wyłączyć transmisję danych , wtedy tez będzie nas prowadził. Jedyny problem jak za bardzo zjedziemy z kursu wtedy bez dostępu do sieci Locus już nie przelicza jak w nawigacjach samochodowych a zamienia trasę w ,, przewodnik'' .
Problem jak jesteśmy za granica wtedy transmisja danych już nie jest prawie ''za darmo'' jak u nas. Można się naciąć dlatego u siebie na wszelki wypadek wyłączam transmisję danych żeby czegoś tam Android sam nie zaproponował.
Do Locusa pasuja np. mapki z Two Nav ( rmap), a takie można otrzymać konwertując mapki z OziExplorer których w sieci jest sporo- darmowe i te mniej darmowe.Na czeskich forach tego dużo.
Taki przykładowy screen z Dolomitów.
Te 2195 to wysokość punktu gdzie jest kursor-dynamiczna wysokość się to nazywa. Z tym ,że wcześniej trzeba pobrać z sieci dane wysokościowe SRTM w formacje hgt. U mnie zajmują te dane coś koło 1gb ( ściągamy najprościej na pc), ale to Europa i część Azji +wyspy jak np.Teneryfa.
Treningowych funkcji, które są dla Ciebie ważne na razie nie ma ( tzn są tylko puls ,kadencja, ale tylko wartości aktualne, średnie i maxymalne bez stref, ustawienia treningów itd.)-ale program się rozwija więc pewnie i to się pojawi. Ja kupiłem wersję Pro za 30 zł. , nie chciałem się bawić z rootowaniem ale i darmowej niewiele brakuje.
Dziś na inaugurację sezonu pierwszy raz zrobiłem jakieś 30 km na rowerze z Xperią na mostku - naprawdę super widać a dałem podświetlanie na 50%, myślę że nawet przy 25 byłoby Ok. Wynik podobny jak wczoraj po ca 2,5 h zostało 63 % baterii łącznie z 15 minutową rozmową.
Taki ekranik mi pokazał jak wszedłem na baterię
#24
Napisano 18 kwiecień 2013 - 11:38
Jeśli chodzi o ten ostatni przypadek, to jest jeszcze IpPeloton (póki co tylko na stronie autora), rozszerzenie IpBike umożliwiające wyświetlanie parametrów kilku zawodników jednocześnie. Mogłoby być to ciekawe rozszerzenie dla trenera, gdyby nie ograniczony zasięg transmisji ANT+. Jednak dla treningu stacjonarnego jest to ciekawa propozycja - tablet z ipbike plus rozszerzenia tego typu i byłby całkiem przyzwoity komfort kontroli treningu stacjonarnego kilku zawodników jednocześnie. Tyle tylko, że ANT+ do tabletów z andkiem to ze świecą szukać, a mniejsze ekrany smartphonów to już komfort nie ten, choć na upartego, czemu nie?
Inna sprawa, że jak sony wycofało się z montażu chipów ant+ w swoich nowych telefonach to nie wiem, czy tego typu projekty nie padną śmiercią naturalną... A szkoda.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#25
Napisano 18 kwiecień 2013 - 13:36
Korzystam z ipBike na rowerze dość często (a jeszcze częściej na trenażerze, bo na zewnątrz to okazji za dużo nie było Chyba wszystkie programy z Google Play "testowałem", żaden nie dorasta ipBike nawet do podeszwy Z autorem prowadzę dysputy nt. implementacji map z OziExplorera, jest chyba najbardziej popularny format map "offline"owych.
Xperia Active do delikatnych telefonów nie należy. Wystarczy wrzucić w siliconową "prezerwatywkę" i sprzęt jest prawie niezniszczalny. Na mrozie dostaje głównie bateria (no.. czas działania mocno spada). Przykleiłem zaczep od jakiegoś Garmina i Xperia działa jak zajefajny licznik. Muszę jeszcze zrobić "backup" zasilania (powerbank/dynamo w trekingu) i będzie git: można nawet zachować wodoodporność wykorzystując oryginalną zaślepkę.
Podobnie jest z nową Xperią Z.. Co prawda model (ze względu na rozmiary) jest delikatniejszy. No i nie ma wymiennej tylnej klapki. Jak nie wypuszczą firmowego mocowania na kierownicę, to będzie bieda (i tak naprawdę nikt nie będzie korzystał z czujnika wysokości, termometru ani ANT'a).
ipPeleton.. to raczej soft do obsługi grup treningowych. I chyba do takich potrzeb Ifor to napisał. Ale raczej wyświetlanie nie na tablecie, a na bigscreenie. Co do 10m, to autor "myśli" o zrobieniu wymiany danych przez sieć komórkową. Oczywiście wtedy ograniczenie 10m przestanie istnieć, a trener/manager będzie miał pełen wgląd w sytuację.
Table i ANT.. zawsze można kupić po prostu pendrive ANT. Testowałem na tablecie córki Aczkolwiek rozwiązanie jest "średnio" wygodne, jeżeli nie powiedzieć nieporęczne. Z tabletem to by fajnie można jechać na trenażerze z RLV.. ale softu pod Antka na razie brak
I skąd masz wiadomość, że Sony wycofuje się z ANT'a? Czy "Z" będzie ostatnią Xperią z ANT?
#26
Napisano 18 kwiecień 2013 - 21:43
Telefony z obsługą ANT+ to tylko te, które są tutaj wyszczególnione. - lista aktualna, zresztą nie tyko telefony, filtrem po lewej stronie można wybrać sobie dowolny typ urządzeń i sprawdzić np. jakie są mierniki mocy, komputerki, wagi i tak dalej z obsługą ant+.
Teoretycznie tak jak wspomniałeś można byłoby każde urządzenie z androidem (raczej nowszym) wyposażyć w antstick'a - warunek to USB Host co też czasem może być problemem w telefonach.
Xperia Active to faktycznie ciekawa propozycja na stworzenie własnego komputerka rowerowego w połączeniu z możliwościami programu IpBike. Sony zaktualizowało andka do ICS, na dodatek nowy telefon można kupić już za nieco ponad 6 stów (z przesyłką z Hong Kongu lub na alledrogo za stówkę drożej pewno z tego samego źródła, ale sprzedawca polski choć i tak zamówienia idą z HK czyli trzeba czekać do mc na dostawę... to po co przepłacać?).
Jeśli to nie są podróbki wyglądające na XA to po uzupełnieniu IpBike byłaby to niezła alternatywa dla garminowskich produktów, niekiedy chyba nawet o większych możliwościach, zwłaszcza w stosunku do ceny. Obawiam się tylko o widoczność tego co na ekranie i na ile czasu wystarcza energii w akumulatorze w normalnych warunkach (ciągłe wyświetlanie danych, gps on). Jak to u Ciebie wygląda?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#27
Napisano 19 kwiecień 2013 - 08:46
Faktycznie.. A tyle obiecali Myślałem, że będzie to mój nowy telefon za jakieś pół roku.."Z" nie obsługuje ANT+ - znajomy też się jarał, że jak wymienią w firmie telefony na topowe sonacze to pewno będzie sobie mógł sygnał z ant+ odbierać. No i lipa.
W bezpośrednim słońcu.. G widać. Trzeba przysłaniać ręką i "podświetlać" ekran. Wieczorem/w nocy z przyciemnionym ekranem widać cały czas dobrze, nawet nie raziObawiam się tylko o widoczność tego co na ekranie i na ile czasu wystarcza energii w akumulatorze w normalnych warunkach (ciągłe wyświetlanie danych, gps on). Jak to u Ciebie wygląda?
ipBike z samym antem i włączonym ekranem to na oko naście godzin. Jak dorzuci się GPS'a to czas "dość mocno" spada (jakieś 4-5 godzin, z włączonym GSMem). Na "coś dłuższego" to totalna kicha, bez power banku się nie obędzie.
GPS w Activii jest mistrzostwem świata (fix'a łapie naprawdę szybko, pogoda musi być naprawdę kiepska żeby gubił sygnał), więc z monitorowaniem pozycji co np. minutę powinno być lepiej. Do zapisania w wish liście u autora
Skoro wiosna puka do drzwi, to czas zrobić rzetelne testy terenowe
Szkoda też, że nie jeździłem w czasie mrozu, byłbym w stanie ocenić jakość baterii. Hollux'a ("ten lepszy") testowałem w zeszłym roku.. czas z 20 godzin.. spadł do mniej niż 5 (sprzęt na kierownicy). Ale jak to kumpel mnie zjechał.. przecież trzeba schować do kieszeni!
#28 Gosc_Rafalek_*
Napisano 19 kwiecień 2013 - 12:57
Popularnosc lini Xperia sprawila jakis odplyw klientow od produktow Garmina.
Mysle, ze gdyby Sony i inni producenci zaczeli na wieksza skale montowac chipy zgodne z ANT+ Garmin notowalby znaczne straty, szczegolnie rynek fit i turystyka rowerowa...ale to tylko gdybanie moje
#29
Napisano 19 kwiecień 2013 - 19:02
ipBike z samym antem i włączonym ekranem to na oko naście godzin. Jak dorzuci się GPS'a to czas "dość mocno" spada (jakieś 4-5 godzin, z włączonym GSMem). Na "coś dłuższego" to totalna kicha, bez power banku się nie obędzie.
Może ten IPBIKE taki prądożerny ?!. Moim zdaniem bateria w Xperii Active całkiem niezła.
Minimalny czas pracy ( a nie tylko zapisywania śładu) z gps to co najmniej 5h.
Wystraczy powyłączać dostęp do sieci ( tyle że w IPBIKE chyba nie maopcji map OFFLINE) żeby nic nie ściągało i aktualizowało, wifi i inne badziewie. Ekran dać na 50 % i masz 6-6,5 h spokojnie np. w Automapie albo Locusie. Przynajmniej na mojej Active, która nowa kosztowała koło 600 pln. łącznie z przesyłką.
Mapy z OZI w IPBIKE to byłoby już coś, bo na razie to bardziej taki komputerek rowerowy z kulawymi funkcjami mapy.
A jak ma się porównanie do EDGE 800 albo 810 ???- tzn . jaki jest minimalny czas pracy Garmina- czyli ekran non stop włączony podświetlanie 100%,włączona nawigacja z zapisem śladu do tego mapa cały czas obracana( o ile jest tam kompass) .
#30 Gosc_Rafalek_*
Napisano 20 kwiecień 2013 - 08:25
#31
Napisano 20 kwiecień 2013 - 10:25
- długo, na pewno powyżej 10h. Tyle tylko, że w tych modelach ekran w przeciwieństwie do standardowych ekranów telefonów nie wymaga podświetlania w czasie dnia, no przynajmniej nie na 100% żeby być dobrze widocznym. Oczywiście, że kompas jest - choć rozumiem, że chodzi Ci o obracanie mapy w kierunku jazdy. Prawdziwe kompasy wieloosiowe są w odbiornikach turystycznych i tam ma to uzasadnienie ;-).A jak ma się porównanie do EDGE 800 albo 810 ???- tzn . jaki jest minimalny czas pracy Garmina- czyli ekran non stop włączony podświetlanie 100%,włączona nawigacja z zapisem śladu do tego mapa cały czas obracana( o ile jest tam kompass) .
Tak jako ciekawostkę podam, że w moim e500 (no fakt - bezmapowy, ale tu nie o to chodzi) akumulator po wyłączeniu gps'u i rejestracji pulsu podczas ponad 8h snu utracił tylko 20% energii. Pozostało jeszcze 80%. Czyli proste działanie matematyczne: 5*8=40h bez włączonego odbiornika gps (i podświetlania)... Podobne wyniki uzyskiwał Rainmaker podczas testów innych garminów, problemem było tylko odczytanie danych (moc, prędkość, kadencja, hr - generowane na pc i wysyłane przez ant+) zarejestrowanych podczas tak długiego okresu pracy, prawie żaden program sobie z tym nie radził.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#32
Napisano 20 kwiecień 2013 - 10:40
Offline mapy sa obslugiwane.
Z tego co czytam obsługuje format squlite albo gemf ( ten on Locus) czyli można by w kilka minut przekonwertować mapy rastrowe z Ozi TwoNav albo inne.
Zrobiłem konwersję mapy z OZIEGO -Wpierw super programem OziMaptrans dostałem plik bmp i plik kalibracyjny ,potem zapisałem jako gemf w programie MAPC2MAPC -
Tak samo można w Mobile Atlas Crator ale tam jesteśmy zdani tylko na średnio dokładne OSM.
Ale co dalej??
Wgrałem mapki do katalogu OSMDROID .Ściągnąłem OL MENAGER nawet dałem jak w instrukcji SEETINGS/AUDIO-VISUAL SEETINGS/MAP SEETINGS -ale jak otworzyć mój plik (mapę) . Probowałem 1 opcji (MAPsForge file ) wybrałem plik (LOAD) ale nic się nie dzieje.
Może te offline to tylko do OSM????
Albo musi być gps fix
Jakby coś mogę podesłać tę na szybko zrobioną mapkę na priv.
#34
Napisano 21 kwiecień 2013 - 20:51
- długo, na pewno powyżej 10h. Tyle tylko, że w tych modelach ekran w przeciwieństwie do standardowych ekranów telefonów nie wymaga podświetlania w czasie dnia, no przynajmniej nie na 100% żeby być dobrze widocznym.
No właśnie nie takie jasne. Z tego co wyczytałem odnośnie edge 810
np.
,,I perform a 5h ride and finish with 32% of battery life.The backlight set to 30%... it's to few... ''
Piszą, że te czasy jakie podaje Garmin ( więcej niż 15h)to tylko przy wyłączonym ekranie .
Jak ustawimy jasność w Xperii Active na 30% to po 5 h wynik będzie nie gorszy a widać wcale nie najgorzej( z Garminem nie mam porównania)
#35
Napisano 22 kwiecień 2013 - 09:05
Baterię od 100% wydoiło do 58%, czyli hurra-optymistycznie można liczyć 6 godzin.
Co ciekawe: podświetlenie ekranu zjadło 45%, ipBike 25%, ipMan 15%. Czyli wyłączenie podświetlenia i pokazywać mapę tylko na żądanie, to powinno wydłużyć czas z dwa razy (do 12 godzin).
Jak pogoda będzie się utrzymywała, to może będzie trzeba zrobić jakiś fajny wpis na "mój dzisiejszy trening"?
#36
Napisano 22 kwiecień 2013 - 10:33
BTW, moja przygoda z GPS na rowerze zaczęła się od Xperii X1 + jakiś soft do obsługi map Garmina. X1 miała metalową obudowę, dzięki czemu niejeden upadek przeżyła...
http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera
#37
Napisano 22 kwiecień 2013 - 19:01
Kiedyś sprawdzałem jak Xperia sobie radzi przy podświetlaniu 25% ( ale w aucie w nocy)
Z tego co pamiętam spokojnie 7-7,5 h wytrzymała , kiedy działała Automapa -oczywiście Non-stop jak zwyłkla samochodowa nawigacja bez żadnego wyłączania . Cos takiego się pojawiło na ekranie
Po 6,5 h ostrzeżenie, że zostało 15% baterii . Do auta 25% podświetlania jest Ok .
Sprawdzałem też na mrozie ( opaska na ramię) ale przy podświetlaniu 100% i programie Locus i wynik 5h.
Dziś w słoneczny dzień na rowerze miałem ustawione 50% podświetlanie i widać b dobrze.Ostatnio jak bylo pochmurno było jeszcze lepiej z widocznością. Baterii nie sprawdzałem bo tylko 2,5h jazdy ale miałem w Locusie ustawioną opcje obracania mapy na podstawie kompassu. Myślę, że to troszke przyspiesza zużycie baterii, do tego strasznie ekran skacze ,lepiej wyłączyć ten kompass ( chyba że jest niezbędny np we mgle jak idziemy nie do końca według szlaku albo w ogóle go nie widać.) i ustawić ,, zwykłe obracanie''.
Jeśli jeszcze ustawimy częstotliwość odczytu sygnału gps na 20 sekund to ten czas pracy się nam sporo wydłuży .Przez przypadek miałem takie coś włączone w Locusie i bateria była ,,niezniszczalna'' ale denerwowało mnie to że nie ,,przesuwałem '' się płynnie po mapie ( albo wprofilu wysokości )ale tak jakby skokami .
Na dwóch bateriach to można cały dzień śmigać łącznie z rozmowami zdjęciami i filmami.
Teraz tak przyzwyczaiłem się do Locusa i Xperii, że chyba pozbędę się kupionej w zeszłym roku Sigmy Rox 9.1 -niepotrzebnie zajmuje miejsce na kierownicy. Jedyne co mnie jeszcze przy niej trzyma to fakt, że pokazuje moc.( taką wyliczaną ze wzoru ale zawsze).
#39
Napisano 22 kwiecień 2013 - 19:48
mysle, ze mozwe wyjsc cos na wzor PowerCal tj sposob przeliczen itp.
Mi by właśnie takie coś starczyło. Nie żeby trzeba było za czujnik mocy płacić w tysiącach pln.
Locus na razie nie ma mocy ale myślę, że kwestia czasu. Pojawiło się za to nachylenie drogi i są nawet sensowne wyniki.
#40
Napisano 26 kwiecień 2013 - 21:04
Półroczna bateria w Wave II pracując na nawigacji Naviexpert (on line) po 5 godzinach zeszła do 15% stanu baterii, a do 7% po 5h 30 minutach
1 h - 82%
2 h - 68%
3 h - 52%
4 h - 33%
5 h - 15 %
5 h 30 m - 7%
a po prawie dwóch latach wygląda to już tak:
1 h - 65 %
2 h - 41 %
czyli pewnie uzyskałbym - niecałe 4 godziny pracy na nawigacji Naviexpert.
Tak dużego spadku pojemności baterii nie miałem jeszcze w żadnym telefonie - każdy mój telefon jest codziennie ładowany - nie wiem czy Samsung czasem nie "postarza" baterii.
Test Sgs III z nawigacją Naviexpert (nawigacja on line).
Warunki pracy takie same, jak podczas testu z Wave II.
Jasność wyświetlacza ok. 1/3 mocy maksymalnej (bez automatyki).
1 h 88%
2 h 75%
3 h 62%
4 h 48%
5 h 33%
Dłużej nie testowałem, ale muszę przyznać, że Galaxy S III pozytywnie mnie zaskoczył, widać, że można prawie 7 godzin jechać z nawigacją typu on line bez ładowania baterii.
Nadmienię, iż w trybie nocnym telefon osiagnął po 5 godzinach 37% poziomu baterii czyli nie ma zbyt dużej różnicy pomiędzy trybem nocnym, a dziennym.
Jak widać nie jest tak źle z Galaktyką, ale nie ma niestety ANT+.
Pozdr.
M.
Merida Scultura Disc 6000 - Black Power