Smartphone Z Ant+/btle Jako Alternatywa Dla Liczników Z Pulsometrem I Komputerków Sportowych (Garmin I Inne)
#42
Napisano 16 maj 2013 - 12:12
Bazowałem na opini kogoś dodanej w Google PLAY - na początku chcesz szybko go odinstalować ale jak to przełamiesz i przebijesz się przez interfejs nieprzyjazny użytkownikowi jesteś zachwycony - no i ja jestem własnie na tym etapie :-)
#43
Napisano 18 październik 2013 - 08:38
Po zaniechaniu przez Sony obsługi ANT+ w ich smatphonach, myślałem że czeka nas era smartphonów/tabletów z kabelkami USB OTG z przyłączonym odbiornikiem. Na szczęście myliłem się - choć faktycznie większość nowych urządzeń da się wykorzystać jako odbiornik ANT w sporcie dopiero po podłączeniu zewnętrznego modułu USB ANT+, to jednak okazało się, że Samsung w swoich nowych i przyszłych urządzeniach: Samsung S4 i Samsung Galaxy Note 3 użył chipu komunikacji ANT. Również przyszłe modele (S5?) będą obsługiwać ANT+. Czy wszystkie nowe modele Samsunga, tego nie wiem - tak jak teraz model S4 Active nie obsługuje ANT+! - akurat w nim nie ma chipu komunikacyjnego. Dziwne, prawda?
Aktualizacja oprogramowania włączająca komunikację ANT+ na w/w urządzeniach odbędzie się wraz z aktualizacją Androida 4.3.
Zapomniałbym - jednocześnie włączy to komunikację w BTLE!
Akurat aplikacji obsługujących BT Smart chyba jeszcze na GP na razie nie ma, ale to kwestia czasu - będą urządzenia, będą aplikacje (i rozszerzenia istniejących już aplikacji).
Aktualizacja powinna być dostępna w ciągu ok. miesiąca.
Jak widać przewidziano możliwość połączenia z Galaxy Gear - czyżby nowa wersja zegarka Samsunga miała łączyć się z telefonem protokołem ANT/BTLE?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#45 Gosc_kobrys_*
Napisano 21 grudzień 2013 - 16:23
Ostatnio zglebialem temat komunikacji Smartphone <-> peryferia sportowe bo kolega probowal mnie przekonac do BlueTooth Smart, ale nie udalo mu sie.
ANT+ jest silny - silny iloscia urzadzen perfyferyjnych dedykowanych kazdej dyscyplinie sportowej. Smartphony sa fajne, ale nie beda redefiniowac systemu mimo iz probowaly - beda musialy sie podporzadkowac ANT'owi!
Jest taka strona: ThisIsAnt: http://www.thisisant.../ant-in-phones/
Pod wskazanym adresem znajduje sie lista CERTYFIKOWANYCH telefonow wspierajacych oficjalnie standard ANT+. Lista sie rozszerza - nie ma na niej kilku urzadzen, ktore wspolpracuja z protokolem ANT+, ale nie przeszly wszystkich testow (tzn moze cos nie dzialac). Urzadzenia na liscie maja oficjalny certyfikat AntFoundation.
Jest takze calkiem znosne API dla programistow.
Na ta chwile badam mozliwosci mikrochipa ANT+ podpinanego przez port microUsb, ktory powinien dzialac z kazdym Androidem >= 3.0
#46
Napisano 27 styczeń 2014 - 12:26
IpBike - wprowadzono lokalizację polską, niewielkie błędy literowe (np. czasami ę zamiast e - ale i tak autor polskiej lokalizacji wykonał dobrą robotę). Warto zaktualizować.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#47
Napisano 09 marzec 2014 - 10:48
Kwestia Sony i ANT+ - pierwszą wersję Xperii Z Sony wykastrowało z ANT+, na szczęście do kogoś odpowiedzialnego za sprzedaż i projektowanie (chyba?) dotarło, że pozbawianie możliwości komunikacji w ANT+ to głupota i potencjalnie naraża producenta na straty i narzekania ze strony klientów.
Na szczęście nowe wersje mają i będą miały obsługę ANT+ (oraz BT 4.0). Dotyczy to tak Z1, jak i przyszłego modelu Z2, ale co ważniejsze modelu Z1C(ompact), którego wymiary i wyposażenie sprawiają, że stanie się łakomym kąskiem dla sportowców. Chyba jest to godny następca Xperii Active - jednak póki co, cena może przyhamować popyt, ale patrząc na spadki cen, za rok będzie to chyba urządzenie bardzo atrakcyjne - po instalacji odpowiedniego oprogramowania np. iPBbike może śmiało konkurować z produktami garmina, będąc przy tym zdecydowanie bardziej uniwersalnym urządzeniem. Pozostaje kwestia mocowania do kierownicy/mostka, tak aby przypadkiem smartphon nie odpadł gdzieś w drodze (o zamoczenie nie ma co się już martwić - jest wodoodporny).
Również seria M (od numeru 2) będzie obslugiwać ANT+ (i BT 4.0)...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#48
Napisano 09 marzec 2014 - 11:33
No i bateria choć sporej pojemności to jednak nie jest wymienna czyli kiedy zabraknie prądu w czasie jazdy nie poratujemy się drugą baterią.
Zeby się nie okazało że po 2 latach jej pojemność spadnie do takiego stopnia ( jak to jest np w laptopach), że będzie konieczna wymiana całego ,,smartfona'' .
Xperia Z1 COMPACT wodoodporna ale czy też równie wytrzymała na wstrząsy i upadki co Xperia Active bo to w sumie chyba nawet bardziej istotne.
( W Galaxy S4 MINI po aktualizacji androida działa ANT+ ??? Nie mogę w sieci znaleźć konkretów. Mocowanie na rower jest już dostępne na upmove choć trochę kosztuje)
#49
Napisano 09 marzec 2014 - 15:33
Użytkuje Z1 compact od tygodnia i jak na razie jest ok , ant+ działa błyskawicznie z czujnikami VDO , jest również wodo i kurzo odporny (robiłem foto w wannie) . Co do baterii to po 3godzinnym trenigu z włączonym ant+ i gps i ekranem zeszło z baterii kilka procent , wkrótce sprawdzę dokładnie jaki jest jej max , poza tym można kupić mały powerbank na jedno ogniwo 18650 i mamy 2 pełne ładowania
#50
Napisano 09 marzec 2014 - 19:23
Ja robiłem w swoich komórkach taki test pracy na baterii .
Instaluję np. Locusa, Oruxa albo two Nav.Kiedy jadę autem w długą ( tzn np 800 km) trasę po prostu włączam Locusa , Ekran cały czas włączony ustawiony na max podświetlanie czyli 100%,mapa, rejestracja śladu.Ant+ specjalnie nie wplywa jakoś znacząco na wynik.
Xperia Active wytrzymywała 5h w takiej konfiguracji.
Przy podświetlaniu 50% jakieś 1,5 h dłużej. Powtarzalne warunki łatwo można sprawdzić która komórka się nadaje, która nie bardzo.
Ale jak piszesz że po 3h zeszło tylko kilka procent to coś za dobry wynik (W Active na 1h trzeba liczyć 20% przy warunkach jak powyżej).Sprawdź jeśłi możesz w układzie max.
#51
Napisano 12 marzec 2014 - 14:53
Jeśli chodzi o "niewymienialność" akumulatorów w Xperiach to jest to swego rodzaju nieporozumienie. Tak na prawdę akumulator wymienny i owszem jest, choć sama wymiana jest trochę utrudniona - niestety, trzeba odkręcić kilka śrubek. Tak więc faktycznie "w locie"/"jeździe" tego się nie zrobi, ale jak celnie zauważył jarabl, wystarczy podpiąć zewnętrzne zasilanie. W przypadku znacznego spadku pojemności akumulatora taka wymiana jest możliwa. Z moich obserwacji na zużycie prądu wpływa przede wszystkim wifi, podświetlenie i gps (pomijam użycie procesorów w grach potrafiących nieźle zagrzać elektronikę w środku). Moja Xperia S potrafi wytrzymać na jednym ładowaniu do 6 dni - aczkolwiek chodzi tu o moje "normalne" używanie - czyli telefon, sprawdzanie poczty czasami, użycie jakiegoś programu - wszystko raczej incydentalne niż ciągłe, ale możliwe to i tak było po wyłączeniu zbędnych serwisów zwłaszcza typu sprawdzanie aktualizacji itp. oraz świadomym włączaniem/wyłączaniem wifi (choć stamina też daje radę). Nawet teraz jak mi się "przypadkiem" włączy np. serwer mediów, to z 5 - 6 dni robi się doba, może nieco więcej.
Na szosie nie testowałem (no chyba, że w tylnej kieszonce ;-)), klocka nie będę na kierownicy wieszał, jednak z uwagi na to, że żona mi ostatnio marudziła, żebym jednak telefon brał ze sobą, to zastanawiam się nad montażem ma mostku, akurat tam mógłbym go zaakceptować, tylko problem z uchwytami, na dx.com można kupić za $5,74 (na allegro to samo za jakieś 45 PLN z przesyłką) tego typu uchwyt:
Oczywiście pomijam tą prawą część, rozpatruję użycie tylko części z lewej strony.
Akurat tutaj fota z allegro i uchwyt ma w środku dziurę - mniejsza o to, ważne, żeby zainstalować na mostku, to praktycznie wystarczy dorobić profilowaną podkładkę pomiędzy mostkiem, a uchwytem np. z grubej gumy itp., spiąć uchwyt z mostkiem np. opaskami zaciskowymi przełożonymi pomiędzy otworami montażowymi.
Podkładka powinna mieć kształt Posiłkując się przykładem dedykowanego uchwytu do Xperii Active:
Jeśli komuś nie brakuje odrobiny wyobraźni, to powinien już wiedzieć o jaki kształt podkładki mi chodzi ;-).
Jeśli chodzi o upadki i wstrząsy - tego typu uchwyt powinien dość dobrze trzymać - jednak S'ka ma możliwość doczepienia smyczki (podobnie jak Garmin Edge 510) i to akurat można wykorzystać, żeby dodatkowo zabezpieczyć przed odlotem w siną dal.
Oczywiście w przypadku S'ki pozostaje problem braku wodoodporności no i jednak nie najlepszej czytelności ekranu w pełnym słońcu.
Z1 Compact co prawda jest wodoodporna (czyli deszcz może sobie na nią popadać...), ale jednak czytelność ekranu to ciągle jest słaby punkt tego typu ekranów. Dawno temu miałem PDA Casio Cassiopea (czy jakoś tak) z ekranem który był podświetlany z boku - czym lepsze oświetlenie zewnętrzne (np. słoneczne), tym był bardziej czytelny. Szkoda, że ta zasada nie obowiązuje przy nowoczesnych wyświetlaczach (tak, tak - znam zasadę ich działania i wiem dlaczego tak jest...)
Też jakoś nie chce mi się wierzyć w kilka procent zużycia energii w 3h przy włączonym GPS i ekranie (pełne podświetlenie?). Jarabl - jeśli zrobisz test, nawet po prostu włącz GPS, jakiś program mapowy, a nawet ipbike z mapą offline (mapsforge) żeby nie było potrzeby włączania wifi czy połączenia komórkowego i połóż Z1C na parapecie okna przez parę godzin niech sobie popracuje. Następnie zrób zrzut ekranu "zarządzanie zasilaniem -> użycie baterii": zrzut procentowego rozładowania z wykresem i pożeraczami energii.
Jeszcze jedno - Twoje twierdzenie, jakoby jeden akumulator 18650 mógłby wystarczyć na 2 ładowania to niestety ale kompletna bzdura (daruj określenie) - napięcie 3,7V i pojemność średnio 2,5 Ah nie wystarczy nawet na jedno naładowanie Z1c - przy jednym akumulatorku musisz podnieść napięcie wyjściowe do 5V czyli 35% w dół pojemność plus straty na przetwornicy czyli dodatkowe 5 - 10% zmniejszenia pojemności.
Nie ma najmniejszych szans nawet na jednorazowe naładowanie akumulatora Z1C, zwłaszcza, że ładowanie odbywałoby się w czasie pracy.
Oczywiście są akumulatorki o większej pojemności, jednak najczęściej spotyka się oznaczenia wyssane z palca np. 3,6Ah o realnej pojemności 1,2Ah. Masakra, nie? (Test: ogniwo 18650 Ultrafire 3600mAh).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#52
Napisano 12 marzec 2014 - 20:14
Oczywiście pomijam tą prawą część, rozpatruję użycie tylko części z lewej strony.
Pewności nie mam ale prawd tą lewą część można by włożyć do takiego czegoś
http://st2.nokautsta...ff20468ee98.jpg
Jeździłem z takim uchwytem rok z Navroadem i 0 stresu że wypadnie. Jest kliknięcie i nie tak łatwo odłączyć jedną część od drugiej.
Całość wygląda tak http://www.chip.pl/images/testy/sprzet-mobilny/nawigacja-gps-z-mapa-europy/navroad-nr320bm-moto-am-eu/53121_1.jpg/image_preview
#53
Napisano 12 marzec 2014 - 20:46
Witam!
Ja na rower kupiłem sobie na alle... Xperię Ray - obsługuje ANT+ , ekran 3,3 cala 854x480 - myślałem o Xperii Active - ale ciężko dostać w jakiejś rozsądnej cenie (używany Ray - 250zł, Active ok 600zł)
do tego IpBike i mam wszystko czego mi trzeba.... (nie jeżdżę w deszczu, więc wodoodporność niepotrzebna).
Czujniki kadencji i prędkości oraz tętna z Decathlonu działają bezproblemowo..
Jeżdżę bez włączonego non stop wyświetlacza - aktywowany dowolnym przyciskiem, bez odblokowywania.
Uchwyt na mostek zrobiony z plastikowego etui za grosze, tak to wygląda:
Załączone pliki
#54
Napisano 12 marzec 2014 - 22:14
Właśnie wróciłem z 4 godzinnej jazdy samochodem z włączoną Automapą + ekran na jasności auto . z baterii ZESZŁO 37%
TELEFON Z1 COMPACT , jutro planuję testy od 100 do 0 plus jeszcze ant+ włączone , w poprzednim wpisie i tych kilku procent cos musiało byc nie tak pewnie gps był off
#55
Napisano 13 marzec 2014 - 19:53
Czyli już bardziej normalny wynik.
Spróbuj też jeśli możesz z 100% jasności- nie auto , jak jest taka opcja.
(Przy auto jak ,, niedobrze świeci słońce '' może być kiepsko widać .Trzeba wtedy( choć rzadko) zwiększać podświetlanie i ten wynik na auto robi się nie do końca prawdziwy.)
Kursor na mapie ''jedzie'' płynnie czy skacze ? ( Jeśli skacze to może być ustawiona częstotliwość próby łączenia się z Gps np. co minutę , wtedy automatycznie czas pracy sporo dłuższy)
#56
Napisano 13 marzec 2014 - 21:46
Używałem czujników prędkości/kadencji GSC 10 i pulsu.
Wady?
Słabo widoczny w słońcu ekran,
Wieszające się aplikacje (strata zapisanych tras),
Brak wsparcia ANT+ na większości aplikacji,
Utrata sygnału GPS,
Trudno dobrać sensowne mocowanie,
Brak wodoszczelności (potrzebny kondom),
Za każdym uruchomieniem potrzebna ponowna konfiguracja urządzeń (w przypadku endo)
Mocno ograniczony czas pracy (w przypadku stałego wyświetlania, wręcz śmieszny).
Zalety?
Synchronizacja danych po włączeniu wifi lub G3.
#57 Gosc_Rafalek_*
Napisano 23 marzec 2014 - 09:50
Minal jakis rok treningow z Xperia Active, ponad 10 tys km nakrecone + troche pobiegane.
Co moge po takim czasie napisac?
Telefon sie sprawdza bardzo dobrze, bateria daje rade na treningach, dluzsze tripy(180-240km) rowniez ale juz ekran wygaszam.
Dotykowy ekran jest upierdliwy(jezdze w pelnych rekawiczkach)
Czytelnosc ekranu w sloncu pozostawia wiele do zyczenia ale taki urok kolorowego lcd.
Wspolpraca ipbike z footpodem jest wyborna, na GC podaje nawet czas kontaktu z podlozem!
Obecnie dla mnie nie istnieje alternatywa dla SXA + ipBike.
#58 Gosc_kobrys_*
Napisano 23 marzec 2014 - 11:02
Witam!
Ja na rower kupiłem sobie na alle... Xperię Ray - obsługuje ANT+ , ekran 3,3 cala 854x480 - myślałem o Xperii Active - ale ciężko dostać w jakiejś rozsądnej cenie (używany Ray - 250zł, Active ok 600zł)
do tego IpBike i mam wszystko czego mi trzeba.... (nie jeżdżę w deszczu, więc wodoodporność niepotrzebna).
Czujniki kadencji i prędkości oraz tętna z Decathlonu działają bezproblemowo..
Jeżdżę bez włączonego non stop wyświetlacza - aktywowany dowolnym przyciskiem, bez odblokowywania.
Uchwyt na mostek zrobiony z plastikowego etui za grosze, tak to wygląda:
Dało by to radę w XC?
Mam na myśli czy uchwyt wytrzymałby ciągle trzepanie po dziurach i kamieniach + okazjonalne gleby?
#59
Napisano 23 marzec 2014 - 14:57
Dało by to radę w XC?
Mam na myśli czy uchwyt wytrzymałby ciągle trzepanie po dziurach i kamieniach + okazjonalne gleby?
chyba bałbym się, że zgubię telefon na zjazdach w trudniejszym terenie, na mniejszych nierównościach raczej problemu nie ma, poza tym w XC jednak jest amortyzacja + grube opony największy strach miałem na poczatku jadąc szosówką po naszych lokalnych drogach mając w oponach ~7atm - wtedy były kokretne drgania, ale na szczęście telefon nie wypadł (jeszcze ?...)
#60
Napisano 24 marzec 2014 - 14:01
Korci mnie doprowadzenie zasilania przez podstawkę (nie przez złącze USB), jedyną wadą pozostanie słaba widoczność w pełnym słońcu.. Ale na to tylko eInk jest radą (eInk + LCD.. ciągle czekam na taki telefon )