To może zmień dętki ?
Bo zaraz wyjdzie na to, że przez zawór presta nie da się w ogóle dętki pompować, choć całe forum pompuje zwykłymi pompkami i jakoś się wszystkim udaje
Posted 30 August 2015 - 23:00
Kurcze, nigdy nie pompowałem kół w szosówce kompresorem, może tu jest problem. Kup zwykła pompkę stacjonarną.
Koła w góralu byłem zmuszony pompować na stacjach, jak mi pompka samochodowa padła (zwykła nożna).
Nie mogę też zrozumieć, jaki bolec w przejściówce do presty ma dosięgać zaworka - widziałeś końcówkę pompki do presty - tam nie ma żadnego bolca.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
Posted 30 August 2015 - 23:05
Robo masz samochód? Zobacz jak wygląda wentyl samochodowy i zauważ, że końcówka do pompowania ma w środku bolec, który otwiera zawór ( w środku wentylka) po zaciśnięciu końcówki na wentylu. Wtedy otwiera Ci się zawór i możesz zobaczyć jakie masz ciśnienie w kole. Teraz weź sobie ten sadystyczny zbyt długi adapter z presta na wentyl samochodowy, nakręć na zawór presta, zaciśnij na tym końcówkę i zobacz ile masz ciśnienia na manometrze. Podpowiem Ci. Zero. Ponieważ adapter jest zbyt długi i po zaciśnięciu końcówki bolec nie dosięga do tego czegoś co przyciskasz palcem przed pompowaniem po poluzowaniu nakrętki otwierając zawór.
P.S. I podjedź sobie na stację Orlen gdzie mają elektroniczny kompresor i się zdziwisz jak po założeniu końcówki kompresor nie wyczuje żadnego ciśnienia i wyskoczy Ci error na wyświetlaczu.
Nie potrzebuję dodatkowej zabawki do warsztatu, w którym stoi konkretny kompresor. Potrzebuję porządnej końcówki, jeżeli jej nie znacie to podskoczę jutro do serwisu rowerowego i namierzę to.
Znam kilku kolegów prowadzących warsztaty oponiarskie i nigdy u nikogo nie widziałem takiej końcówki, domniemywam więc, że jest dedykowana do serwisów rowerowych i myślałem, że może ktoś tutaj skojarzy.
Posted 31 August 2015 - 21:04
Nie chciałem klepać na klawiaturze po nocy, ale chyba wiem w czym jest problem z niemożnością napompowania dętki z zaworem PRESTA, przy pomocy przejściówki i kompresora na stacji benzynowej.
Zawór presta odblokowuje ciśnienie zewnętrzne - w końcówce, np pompki, nie ma żadnego bolca, który miałby naciskać na ten pręcik zaworu. Z tego też powodu, po przykręceniu/podłączeniu pompki nie ma ciśnienia w wężyku, żeby było możliwe dokonanie pomiaru - manometr pompki pokazuje "zero". Pomiar nastąpi po pierwszym pompnięciu.
W obecnie stosowanych na stacjach paliw kompresorach, po podłączeniu wężyka, następuje automatyczny pomiar ciśnienia, na jego podstawie kompresor albo upuszcza (sic), albo pompuje do zadanej na wyświetlaczu wartości. W przypadku zaworu presta, z przykręconą przejściówką (jeśli dobrze rozumiem, to tulejka nakrętno-wkrętna z odpowiednimi gwintami), po podłączeniu wężyka nic nie odblokowuje zaworu, nie ma ciśnienia, komputerek "głupieje" i wyświetla Error. Myślę, że jest na to sposób. Nie wiem czy wszystkie te nowoczesne kompresory automatyczne mają taką funkcję, ale w niektórych to widziałem - tj. "pompuj od zera" (czy jakoś tak). Funkcja ta pozwala napompować koło, z którego zeszło zupełnie ciśnienie (zupełny flak) i nie ma jak zmierzyć ciśnienia, czyli odpowiada to przypadkowy podłączenia zaworu presta.
Inaczej jest w kompresorach starszego typu, w których to użytkownik dozuje ciśnienie - wtedy naciśnięcie na "spust" w końcówce powinno odblokować zawór presta i dopompować koło, ale tylko w przypadku, gdy ciśnienie w zbiorniku kompresora będzie większe niż w dętce.
Pytanie: Jaki masz kompresorek w garażu/warsztacie. że nie mogłeś się nim posłużyć do napompowania koła w rowerze, za pośrednictwem przejściówki ? Moim zdaniem jeśli automat, to nie napompujesz - patrz wyżej, a jak zwykły, to niezbyt dobrze odblokowujesz zaworek przed podłączeniem końcówki (zbyt krótkie lub zbyt mało energiczne pssssyt).
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
Posted 01 April 2016 - 18:25
Dzisiaj przyszła SKS Airkompressor 12.0
W poprzedniej lidlowej wężyk załamywał się na łączeniu z zaworem, aż skrócił się do 30cm .
Nowy SKS pompuje aż miło. Miałem wcześniej do czynienia z tą pompką, także polecam.
crankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru
Posted 05 April 2016 - 21:20
Ja kupilem za 50 zł BETO CMP-151SG1 z ledwością moge napompowac 8bar. Jak wygląda pompowanie przy SKS Airkompressor 12.0 ile bar można dobić bez większego wysiłku. Ja na BETO aby dobić do 8 musze aż całym ciałem skoczyć aby dobić -,- A było podane, że dobije 11 bar chyba jak czołgiem najade na ta pompkę. Zwracam ją do sklepu.
Posted 18 April 2016 - 21:56
Koledzy dziś doszła do mnie niedawno temu zamówiona pompka sks rennkompressor i manometr już na starcie wskazuję 2 bary,idzie to jakoś naprawić/skalibrować ?
Posted 18 April 2016 - 22:41
Może mierzy ciśnienie absolutne jak barometr, w takim układzie myli się tylko o bara